reklama - zainteresowany?

Silverlight. Od podstaw - Helion

Silverlight. Od podstaw
Autor: Paweł Maciejewski, Paweł Redmerski
ISBN: 978-83-246-1984-9
stron: 208, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2009-07-08
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,00 zł

Dodaj do koszyka Silverlight. Od podstaw

Tagi: .NET - Programowanie | Inne - Programowanie

Silverlight -- nowy sposób na tworzenie aplikacji internetowych

  • Jak tworzyć aplikacje internetowe za pomocÄ… Silverlight?
  • Jakie możliwoÅ›ci kryjÄ… siÄ™ w tej technologii?
  • W jaki sposób poÅ‚Ä…czyć różne elementy, by uzyskać wspaniaÅ‚y efekt?

Technologia Silverlight, opracowana przez Microsoft, jest propozycją dla tych, którzy przymierzają się do projektowania aplikacji internetowych lub zajmują się tym już od jakiegoś czasu, a chcieliby poszerzyć spektrum swoich umiejętności. Do podstawowych zalet tej technologii należą prostota jej używania oraz ogromna elastyczność -- oprócz języka XAML, służącego do opisania interfejsu użytkownika, twórca aplikacji może posługiwać się dowolnym językiem programowania, dostępnym dla platformy .NET. Gotowe programy przygotowane w Silverlight są kompatybilne z większością przeglądarek, zainstalowanych na różnych platformach.

Książka "Silverlight. Od podstaw" zawiera wszelkie informacje na temat najnowszej wersji tej technologii. Znajdziesz tu opis tego środowiska programistycznego, jego funkcjonalności oraz narzędzi, które musisz zainstalować, by móc sprawnie korzystać z Silverlight. Poznasz także zasady tworzenia nowych projektów i całą masę przykładów konkretnych rozwiązań. Wszystko to uzupełnione zostało licznymi zrzutami ekranu, ilustrującymi niemal każdy krok oraz efekty działania podanego kodu. Jeśli chcesz nauczyć się projektować aplikacje internetowe w Silverlight, nie znajdziesz lepszej książki!

  • Zasady dziaÅ‚ania technologii Silverlight
  • Silverlight a platforma .NET
  • Programowanie w jÄ™zyku XAML
  • Używanie kontrolek interfejsu
  • Pozycjonowanie za pomocÄ… kontenerów
  • Wykorzystywanie grafiki
  • Integracja z multimediami
  • ObsÅ‚uga zdarzeÅ„
  • Tworzenie animacji
  • Stosowanie stylów i szablonów

Otwórz się na nowe możliwości. Wypróbuj Silverlight!

Dodaj do koszyka Silverlight. Od podstaw

Spis treści

Silverlight. Od podstaw -- spis treści

Rozdział 1. Wprowadzenie (7)

  • Czym jest Silverlight (7)
    • Silverlight jest aplikacjÄ… RIA (7)
    • Silverlight nie jest drugim Flashem (7)
    • Silverlight jest multimedialny (8)
    • Silverlight jest multiplatformowy (8)
    • Silverlight jest Å‚atwy (8)
  • Do kogo kierowana jest ta książka? (9)
  • Co Czytelnik bÄ™dzie potrafiÅ‚ po przeczytaniu książki? (9)
  • Miejsce Silverlight w platformie .NET (10)
  • NarzÄ™dzia (10)
    • NiezbÄ™dne narzÄ™dzia (10)
    • NarzÄ™dzia dodatkowe (13)
  • Specyfika projektów Silverlight (15)
    • Tworzenie nowego projektu (15)
    • Osadzanie obiektu Silverlight na stronie HTML (16)
    • Zawartość solucji projektu Silverlight (18)
    • Kilka sÅ‚ów o strukturze skompilowanego projektu Silverlight (19)
  • Jak korzystać z przykÅ‚adów doÅ‚Ä…czonych do książki? (20)

Rozdział 2. Język XAML (23)

  • Obiekty i ich wÅ‚asnoÅ›ci (23)
    • Tagi (23)
    • Obiekty (24)
    • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (25)
    • SkÅ‚adnia atrybutowa wÅ‚asnoÅ›ci (25)
    • SkÅ‚adnia elementów wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci (26)
    • SkÅ‚adnia mieszana (27)
    • Atrybuty doÅ‚Ä…czone (27)
  • KorzeÅ„ dokumentu (29)
    • Znacznik UserControl (29)
    • WÅ‚asność Content (30)
    • DomyÅ›lna przestrzeÅ„ nazw (30)
    • Dodatkowe przestrzenie nazw (31)
    • Dodatkowa przestrzeÅ„ nazw "x" (32)
  • WÅ‚asnoÅ›ci domyÅ›lne (33)
    • DomyÅ›lna wÅ‚asność znacznika (33)
    • KorzyÅ›ci wynikajÄ…ce ze stosowania wÅ‚asnoÅ›ci domyÅ›lnej (34)
    • Modele zawartoÅ›ci (35)
    • Drzewo zależnoÅ›ci (37)
    • Zasada ciÄ…gÅ‚oÅ›ci wÅ‚asnoÅ›ci domyÅ›lnej (38)
  • Niejawna konwersja typów (39)
    • Prosta konwersja typów (39)
    • Konwersja zÅ‚ożona (40)
  • Zdarzenia (42)
    • Przypisanie zdarzenia (42)
    • ObsÅ‚uga zdarzenia (43)
  • Rozszerzenia znaczników (44)
    • SkÅ‚adnia rozszerzeÅ„ znaczników (44)
    • Definiowanie i korzystanie z zasobów (45)
    • WiÄ…zanie danych (47)

Rozdział 3. Kontrolki interfejsu (53)

  • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci kontrolek (54)
  • TextBox (57)
  • PasswordBox (59)
  • CheckBox (60)
  • RadioButton (61)
  • Kontrolki typu Button (63)
    • ToggleButton (63)
    • HyperlinkButton (64)
  • TextBlock (66)
  • Slider (68)
  • ScrollBar i ScrollViewer (69)
  • ToolTip (71)
  • ProgressBar (73)
  • Border (74)
  • ComboBox (76)
  • ListBox (77)
  • Kontrolki z biblioteki System.Windows.Controls (79)
    • TabControl (80)
    • Calendar i DatePicker (82)
    • DataGrid (84)

Rozdział 4. Kontenery i pozycjonowanie (91)

  • Pozycjonowanie relatywne (92)
    • Marginesy (92)
    • Wyrównanie elementów (93)
  • StackPanel (97)
    • OkreÅ›lenie orientacji panelu (97)
  • Grid (98)
    • Definiowanie wierszy i kolumn (98)
    • WielkoÅ›ci kolumn i wierszy (99)
    • WkÅ‚adanie elementów do komórek (100)
    • Scalanie komórek (101)
    • Inne wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci siatki (102)
  • Canvas (104)
    • Canvas.Left i Canvas.Right (104)
    • Canvas.ZIndex (106)
  • Kontenery z poziomu kodu (108)
    • Generowanie kontrolek (108)
    • Generowanie kontenerów (109)

Rozdział 5. Grafika i multimedia (115)

  • PÄ™dzle (ang. Brushes) (115)
    • SolidColorBrush (116)
    • LinearGradientBrush (117)
    • RadialGradientBrush (119)
    • ImageBrush (120)
    • VideoBrush (122)
  • KsztaÅ‚ty (123)
    • Ellipse (124)
    • Rectangle (125)
    • Line (125)
    • Polyline (126)
    • Polygon (127)
  • Geometrie (128)
    • Atrybuty geometrii prostych (129)
    • Geometrie zastosowane do przycinania obiektów UIElement (129)
    • Geometrie zastosowane w obiekcie Path (130)
    • PathGeometry (130)
    • Atrybutowa skÅ‚adnia Å›cieżek (ang. Path Markup Syntax) (133)
  • PrzeksztaÅ‚cenia graficzne (134)
    • Clip (134)
    • OpacityMask (136)
    • RenderTransform (139)
  • Kontrolki multimedialne (143)
    • Image (143)
    • MediaElement (143)
    • MultiScaleImage (145)

Rozdział 6. Zdarzenia w Silverlighcie (147)

  • Zdarzenia wejÅ›cia (147)
    • Zdarzenia myszki (147)
    • Zdarzenia klawiatury (151)
  • Zdarzenia aplikacji (153)
    • Fokus aplikacji i kontrolki (154)
    • GotFocus i LostFocus (154)
    • Loaded (155)
    • SizeChanged (156)
  • Zdarzenia trasowane (156)
    • Tunelowanie zdarzeÅ„ (156)
    • PrzykÅ‚adowa aplikacja (157)
    • WÅ‚asność Handled (158)

Rozdział 7. Animacje (159)

  • Tworzenie animacji (159)
    • Scenariusze (159)
  • Podstawowe animacje (161)
    • Animacje typu From/To/By (162)
    • Animowane wÅ‚asnoÅ›ci (164)
    • Kontrolowanie animacji (168)
  • Animacje z klatkami kluczowymi (173)
    • Animacje używajÄ…ce klatek (173)
    • Klatki kluczowe (175)

Rozdział 8. Style i szablony (183)

  • Definiowanie stylów (183)
    • SÅ‚owniki zasobów (184)
    • Pierwszy styl (184)
  • Definiowanie szablonów (187)
    • Budowanie szablonu (190)
    • Model części i stanów (ang. Parts and States Model) (190)
    • Visual State Manager (191)
    • Pierwszy szablon (193)

Skorowidz (199)

Dodaj do koszyka Silverlight. Od podstaw

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.