SharePoint 2013 PL. Praktyczne zarządzanie zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwie - Helion
Tytuł oryginału: Practical SharePoint 2013 Enterprise Content Management
Tłumaczenie: Radosław Meryk
ISBN: 978-83-283-0369-0
stron: 296, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2015-04-03
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,00 zł
Zapanuj nad chaosem informacyjnym!
SharePoint to platforma rozwijana przez firmÄ™ Microsoft, uÅ‚atwiajÄ…ca zapanowanie nad ogromem informacji przetwarzanych w przedsiÄ™biorstwie. Jest najczęściej wybierana przez Å›rednie i duże organizacje. Pozwala pracownikom na bÅ‚yskawiczne zlokalizowanie informacji istotnych w ich codziennej pracy. Ponadto pomaga tworzyć wÅ‚asne komponenty, dostosowane do specyficznych wymagaÅ„.SharePoint to duży i zaawansowany produkt, jednak dziÄ™ki tej książce szybko zdobÄ™dziesz wiedzÄ™ umożliwiajÄ…cÄ… skuteczne korzystanie z jego potencjaÅ‚u. W trakcie lektury poznasz cykl życia informacji, zaplanujesz strukturÄ™ archiwów, skonfigurujesz portal eDiscovery oraz dostosujesz system zabezpieczeÅ„ do wÅ‚asnych wymagaÅ„. Na kolejnych stronach znajdziesz ciekawe informacje na temat klasyfikowania i organizowania informacji, publikowania zawartoÅ›ci sieci Web oraz formularzy elektronicznych. Książka ta jest obowiÄ…zkowÄ… lekturÄ… dla wszystkich osób odpowiedzialnych za organizowanie przechowywania informacji w SharePoint.
Dowiesz siÄ™, jak:
- Zastosować model cyklu życia informacji w celu przeanalizowania i zrozumienia informacji wykorzystywanych w instytucji.
- Zaprojektować plan archiwów z zastosowaniem reguÅ‚ routingu informacji w celu zorganizowania repozytorium rekordów programu SharePoint.
- Zaplanować i skonfigurować portal eDiscovery oraz zarzÄ…dzać sprawami zbierania elektronicznych materiaÅ‚ów dowodowych.
- Zaprojektować rozwiązania niezbędne do stworzenia interfejsu z zewnętrznymi systemami zarządzania informacjami.
- Określić wymagania bezpieczeństwa informacji w instytucji.
- Zaprojektować typy zawartości i zaimplementować koncentrator typu zawartości przedsiębiorstwa w celu podziału na kategorie i zorganizowania informacji.
Poznaj skuteczne sposoby zarzÄ…dzania informacjami!
Osoby które kupowały "SharePoint 2013 PL. Praktyczne zarządzanie zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwie", wybierały także:
- Microsoft SharePoint Server 2019 and SharePoint Hybrid Administration 93,44 zł, (29,90 zł -68%)
- Microsoft SharePoint 2010 Poradnik Administratora - Tom 1 i 2 183,68 zł, (80,82 zł -56%)
- Executing Salesforce Projects 63,62 zł, (29,90 zł -53%)
- Microsoft SharePoint 2013 PL. Architektura i skuteczne rozwiązania 77,59 zł, (43,45 zł -44%)
- SharePoint 2013 PL. Praktyczne zarządzanie zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwie 57,95 zł, (32,45 zł -44%)
Spis treści
SharePoint 2013 PL. Praktyczne zarządzanie zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwie -- spis treści
O autorze (11)
O recenzencie technicznym (12)
Podziękowania (13)
Wprowadzenie (15)
CZĘŚĆ I PLANOWANIE I ANALIZA CYKLU ŻYCIA INFORMACJI (17)
Rozdział 1. Przegląd zagadnień związanych z zarządzaniem zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwie (19)
- Znaczenie zarządzania zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwie (19)
- Czym jest zarządzanie zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwie? (20)
- Pojęcia związane z zarządzaniem zasobami informacyjnymi w przedsiębiorstwie (23)
- Pojęcia związane z zarządzaniem dokumentami (25)
- Pojęcia związane z zarządzaniem bezpieczeństwem (25)
- Pojęcia związane z zarządzaniem procesami biznesowymi (26)
- Ogólne pojÄ™cia zwiÄ…zane z zarzÄ…dzaniem zasobami informacyjnymi (26)
- Informacje tymczasowe a rekordy oficjalne (27)
- Model cyklu życia informacji (29)
- Porównanie kosztów i korzyÅ›ci zastosowania rozwiÄ…zania ECM (34)
- Podejście do opracowania programu ECM (35)
- Podsumowanie (37)
Rozdział 2. Funkcje ECM w programie SharePoint 2013 (39)
- PrzeglÄ…d informacji o programie SharePoint 2013 (39)
- Wzajemne relacje pomiędzy obszarami funkcjonalności programu SharePoint (42)
- Architektura witryny programu SharePoint (45)
- Typy witryn SharePoint (48)
- Listy programu SharePoint i typy bibliotek (52)
- Funkcje ECM w programie SharePoint 2013 (56)
- PrzeglÄ…d infrastruktury programu SharePoint (59)
- Podsumowanie (62)
Rozdział 3. Analiza cyklu życia informacji (63)
- Zastosowanie modelu cyklu życia informacji (63)
- Budowanie skorowidza zasobów informacyjnych firmy (68)
- Analiza procesów biznesowych zwiÄ…zanych z zasobami informacyjnymi (70)
- Tworzenie diagramów procesów biznesowych za pomocÄ… programu Microsoft Visio (72)
- Identyfikowanie wymagań informacji w zakresie bezpieczeństwa (73)
- Dokumentowanie wymagań związanych z cyklem życia informacji (76)
- Podsumowanie (79)
Rozdział 4. Projektowanie architektury informacji (81)
- Architektura informacyjna (81)
- Analiza architektury informacyjnej (83)
- Tworzenie słownika danych (84)
- Wykorzystanie sortowania kart do organizowania informacji (85)
- Budowanie architektury informacyjnej (86)
- Implementacja projektu taksonomii przedsiębiorstwa (89)
- Projektowanie struktury witryny (91)
- Projektowanie elementów nawigacji (94)
- Podsumowanie (96)
CZĘŚĆ II ZARZĄDZANIE INFORMACJAMI TYMCZASOWYMI (97)
RozdziaÅ‚ 5. Konfigurowanie programu SharePoint na potrzeby zawartoÅ›ci wspóÅ‚pracy (99)
- Czym jest wspóÅ‚praca? (99)
- Wyzwolenie wspóÅ‚pracy (101)
- Projektowanie procesu tworzenia witryn (102)
- Konfigurowanie samoobsługowego procesu tworzenia witryny (103)
- Projektowanie kontenerów zawartoÅ›ci (103)
- Identyfikacja potrzeb w zakresie zarzÄ…dzania dokumentami (108)
- Konfigurowanie kolumn dokumentu (109)
- Zastosowanie wersjonowania dokumentów (109)
- Wymóg wyewidencjonowania dokumentu przed edycjÄ… (110)
- ZarzÄ…dzanie alertami (111)
- Kojarzenie przepÅ‚ywów pracy z dokumentami (112)
- Konfigurowanie szablonu dokumentu oraz panelu informacyjnego (112)
- Konfigurowanie zasad zarzÄ…dzania informacjami o dokumentach (114)
- PrzeglÄ…danie raportów inspekcji i wykorzystywania zawartoÅ›ci witryny (115)
- Historia prawdziwa: notatki z pracy (117)
- Podsumowanie (118)
Rozdział 6. Klasyfikowanie i organizowanie zawartości (119)
- Organizowanie zawartości (119)
- Czym są typy zawartości? (120)
- Analiza i projektowanie typów zawartoÅ›ci (124)
- Implementacja typów zawartoÅ›ci (125)
- Konfigurowanie zestawów dokumentów (128)
- Konfigurowanie centrum typu zawartości przedsiębiorstwa (129)
- PrzeglÄ…d informacji na temat technologii Windows Workflow Foundation (131)
- Tworzenie przepÅ‚ywów pracy cyklu życia informacji (133)
- Optymalizacja baz danych z wykorzystaniem zdalnej usługi BLOB Storage (135)
- Podsumowanie (137)
Rozdział 7. Publikowanie zawartości sieci Web (139)
- Przegląd zagadnień związanych z zarządzaniem zawartością sieci Web (139)
- Analiza wymagań WCM (142)
- Funkcje WCM w programie SharePoint 2013 (144)
- Tworzenie i konfigurowanie portalu publikowania (147)
- Konfigurowanie przepływu pracy zatwierdzania publikowania (149)
- Zarządzanie ustawieniami rozmieszczania zawartości (153)
- Konfigurowanie publikowania między zbiorami witryn (154)
- Podsumowanie (157)
Rozdział 8. Projektowanie przetwarzania formularzy elektronicznych (159)
- Rodzaje formularzy w organizacjach (159)
- Formularze papierowe a elektroniczne (160)
- Modelowanie procesów przetwarzania formularzy papierowych (161)
- Analizowanie i projektowanie procesów przetwarzania formularzy (164)
- PrzeglÄ…d informacji o programie InfoPath 2013 (164)
- Tworzenie formularzy elektronicznych w programie InfoPath (166)
- PrzeglÄ…d informacji o programie SharePoint Designer 2013 (169)
- Akcje przepÅ‚ywów pracy w programie SharePoint Designer (172)
- Tworzenie przepÅ‚ywów pracy zatwierdzania w programie SharePoint Designer (175)
- Historia prawdziwa: notatki z pracy (176)
- Podsumowanie (176)
CZĘŚĆ III PROJEKTOWANIE MECHANIZMÓW ODKRYWANIA INFORMACJI (177)
RozdziaÅ‚ 9. Implementacja mechanizmów wyszukiwania w przedsiÄ™biorstwie (179)
- Znaczenie wyszukiwania (179)
- Istota wyszukiwania w przedsiębiorstwie (181)
- PrzeglÄ…d architektury wyszukiwania w programie SharePoint (182)
- Analiza wymagaÅ„ mechanizmów wyszukiwania w przedsiÄ™biorstwie (184)
- Administracja usługą wyszukiwania w przedsiębiorstwie (185)
- Konfigurowanie źródeÅ‚ wyszukiwania zawartoÅ›ci (187)
- Konfigurowanie reguł przeszukiwania (189)
- Konfiguracja źródeÅ‚ wyników (189)
- Konfigurowanie sugestii kwerend (190)
- Budowanie korporacyjnego słownika (192)
- Konfigurowanie reguł kwerend (192)
- Podsumowanie (194)
Rozdział 10. Planowanie funkcji informatyki społecznej (195)
- Istota informatyki społecznej (195)
- Przegląd funkcji informatyki społecznej w programie SharePoint (197)
- Analiza wymagań dotyczących informatyki społecznej (199)
- Wdrażanie wyszukiwarki osób (199)
- Zarządzanie własnościami witryn osobistych (202)
- Zarządzanie właściwościami i synchronizacją profili (204)
- Promowanie witryny (207)
- OkreÅ›lanie docelowych odbiorców (209)
- Tworzenie osobistego bloga (210)
- Podsumowanie (211)
Rozdział 11. Zarządzanie funkcją eDiscovery i sprawami ujawniania informacji (213)
- PrzeglÄ…d informacji na temat funkcji eDiscovery (213)
- Mechanizm eDiscovery w programie SharePoint 2013 (215)
- Tworzenie i konfiguracja portalu eDiscovery (217)
- Tworzenie spraw wykrywania i zarzÄ…dzanie nimi (221)
- Eksportowanie i pakowanie zawartości (224)
- Podsumowanie (226)
RozdziaÅ‚ 12. Zabezpieczanie zasobów informacji (227)
- Przegląd zagadnień związanych z bezpieczeństwem (227)
- Modelowanie zagrożeń (229)
- Analiza wymagań bezpieczeństwa informacji (230)
- Konfiguracja grup i uprawnień w programie SharePoint (231)
- Konfigurowanie zasad użytkownika aplikacji sieci Web (235)
- Usługa zarządzania prawami (RMS) (237)
- Konfigurowanie usługi RMS w programie SharePoint (238)
- Historia prawdziwa: notatki z pracy (239)
- Podsumowanie (240)
CZĘŚĆ IV OZNACZANIE REKORDÓW I ZARZÄ„DZANIE NIMI (241)
RozdziaÅ‚ 13. Projektowanie planu archiwów (243)
- PrzeglÄ…d informacji zwiÄ…zanych z planami archiwów (243)
- Tworzenie indeksu klasyfikacji zawartości (246)
- Przykład indeksu klasyfikacji treści (248)
- Projektowanie planu archiwów (251)
- Opcje pamięci dyskowej (252)
- Identyfikowanie różnych formatów archiwów (253)
- Historia prawdziwa: notatki z pracy (254)
- Podsumowanie (254)
RozdziaÅ‚ 14. Implementacja repozytorium rekordów (255)
- PrzeglÄ…d informacji dotyczÄ…cych repozytoriów rekordów (255)
- Planowanie repozytorium rekordów w programie SharePoint (258)
- Tworzenie i konfigurowanie centrum rekordów (260)
- Konfigurowanie routingu dokumentów (261)
- Konfiguracja połączeń Wyślij do (263)
- Projektowanie przepÅ‚ywów pracy do przetwarzania rekordów (266)
- Inspekcja rekordów i raportowanie (267)
- Podsumowanie (268)
RozdziaÅ‚ 15. ZarzÄ…dzanie przechowywaniem i niszczeniem rekordów (269)
- Identyfikowanie wymagaÅ„ w zakresie przechowywania rekordów (269)
- Planowanie cyklu życia rekordów (272)
- Modelowanie przepÅ‚ywów pracy niszczenia rekordów (273)
- Konfigurowanie przepÅ‚ywów pracy niszczenia rekordów (274)
- Konfigurowanie zasad przechowywania (276)
- Podsumowanie (279)
RozdziaÅ‚ 16. Integracja z innymi repozytoriami rekordów (281)
- Wymagania dla integracji (281)
- Planowanie rozwiÄ…zania do obrazowania dokumentów (282)
- Integracja z zewnÄ™trznymi repozytoriami rekordów (284)
- Rozszerzenia systemu zarzÄ…dzania rekordami w programie SharePoint 2013 (284)
- Podsumowanie (286)
Skorowidz (287)