Serwisy społecznościowe. Projektowanie - Helion
Tytuł oryginału: Designing for the Social Web (Voices That Matter)
Tłumaczenie: Andrzej Stefański
ISBN: 978-83-246-1965-8
stron: 200, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2009-07-29
Księgarnia: Helion
Cena książki: 49,00 zł
Poznaj siłę społeczności!
- Jak skonstruować przyjazny system rejestracji?
- Jak zwiększyć zaangażowanie użytkowników serwisu?
- Jak zachęcić ludzi do współpracy?
Jeszcze niedawno, aby stworzyć witrynę skupiającą jakąś społeczność, a do tego tętniącą życiem, wystarczyło założyć proste forum. Te czasy już się skończyły. W chwili obecnej projektanci prześcigają się w pomysłach mających jeden cel - zdobycie jak największej liczby użytkowników, aktywnie uczestniczących w życiu serwisu WWW. Co ciekawe, ciągle udaje im się zaskoczyć internautów nowymi rozwiązaniami. Może i Ty masz szansę zbudować stronę, która zdobędzie popularność i stanie się miejscem spotkań oraz dyskusji dla wielu osób?
Prawda, że to kuszące? Jednak najpierw musisz odpowiedzieć sobie na wiele pytań odnośnie funkcjonowania tego typu serwisów. W tej książce znajdziesz wszystkie niezbędne informacje na temat cyklu życia aplikacji oraz zasad projektowania serwisów społecznościowych. Nauczysz się także identyfikować obiekty społeczne. Ponadto dowiesz się, jak stworzyć przyjazny system rejestracji, który nie będzie odstraszał użytkowników, oraz odkryjesz narzędzia pozwalające na analizę statystyk Twojego serwisu. Ta książka udziela odpowiedzi na jedno z najistotniejszych pytań: "Jak utrzymać zadowolenie i zaangażowanie użytkowników przez dłuższy czas?". Ty także poznaj odpowiedź!
- Etapy cyklu życia aplikacji
- Cechy charakterystyczne sieci społecznej
- Rodzaje komunikacji
- Zasady projektowania serwisów społecznościowych
- Sposoby identyfikacji obiektów społecznych
- Istota komunikacji w serwisie WWW
- Zasady prowadzenia rejestracji użytkowników
- Utrzymywanie i zwiększanie zaangażowania internautów
- Zachęcanie ludzi do współpracy
- Systemy adaptacyjne
- Sposoby tworzenia opcji umożliwiających dzielenie się informacjami
- Analiza wykorzystania serwisu
Zbuduj prawdziwą społeczność dookoła swojej witryny!
Osoby które kupowały "Serwisy społecznościowe. Projektowanie", wybierały także:
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym 24,64 zł, (6,90 zł -72%)
- Socjotechnika. Sztuka zdobywania władzy nad umysłami. Wydanie II 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- Internet mo 48,06 zł, (14,90 zł -69%)
- Ty w social mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Wydanie II poszerzone 39,09 zł, (12,90 zł -67%)
Spis treści
Serwisy społecznościowe. Projektowanie -- spis treści
Wstęp (7)
- Powrót do połączenia (7)
- Częściowo projektowanie interfejsu, częściowo psychologia (8)
- Co znajduje się w tej książce (9)
- Jeden cel: lepszy projekt (12)
Rozdział 1. Powstanie sieci społecznej (13)
- Efekt Amazon (14)
- Sieć społeczna (17)
- Wnioski (32)
Rozdział 2. Szablon do projektowania serwisów społecznościowych (33)
- Metoda AOF (35)
- Skup się na najważniejszej Aktywności (36)
- Zidentyfikuj obiekty społeczne (43)
- Wybierz zestaw najważniejszych opcji (46)
- Wnioski (52)
Rozdział 3. Prawdziwa komunikacja (53)
- RosnÄ…ca alienacja (55)
- Jak mogło to wyglądać? (56)
- Wartość prawdziwej komunikacji (58)
- Postanowienie rozpoczęcia prawdziwej komunikacji (61)
- Przyciągnij uwagę przez skupienie się na konkretnej społeczności (65)
- Utrzymuj uwagÄ™, pozytywnie reagujÄ…c na negatywne informacje zwrotne (69)
- Dell ma siÄ™ dobrze (74)
- Caveat venditor (75)
- Wnioski (76)
Rozdział 4. Projektowanie rejestracji (77)
- O czym oni myślą? (78)
- Rejestracja (78)
- Zachowaj prostotÄ™: technika dziennikarska (81)
- Minimalizuj problemy przy rejestracji (104)
- Wnioski (106)
Rozdział 5. Projektowanie dla ciągłego korzystania (107)
- Dlaczego ludzie się angażują? (109)
- Pozwól zarządzać tożsamością (110)
- Podkreślaj unikalność osoby (117)
- Wykorzystanie wzajemności (119)
- Pozwól budować reputację (121)
- Promowanie wrażenia spełnienia (126)
- Daj poczucie kontroli (128)
- Daj w posiadanie (131)
- Pokaż pożądane zachowania (132)
- Przynależność do grupy (134)
- Wnioski (136)
Rozdział 6. Projektowanie dla inteligencji zbiorowej (137)
- Złożone systemy adaptacyjne (139)
- Pierwsze działanie (142)
- Wyświetlanie treści (146)
- Sprzężenie zwrotne (151)
- Punkty podparcia (152)
- Wnioski (154)
Rozdział 7. Projektowanie dla udostępniania (155)
- Dwa sposoby dzielenia siÄ™ (157)
- Dzielenie siÄ™ (160)
- Wnioski (174)
Rozdział 8. Analiza lejka zmian (175)
- Perspektywa lejka (176)
- Analiza (177)
- Trudności, na które trzeba zwrócić uwagę (183)
- Znaczące wskaźniki (186)
- Wnioski (189)
Skorowidz (191)