Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym - Helion
Tytuł oryginału: The Digital Photography Book, Part 4
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-246-5013-2
stron: 230, Format: 158x235 , okładka: miękka
Data wydania: 2012-10-02
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,90 zł
NiedoÅ›cigniony Scott Kelby, autor dobrze znanej serii "Sekrety mistrza fotografii cyfrowej", proponuje Ci dzisiaj kolejnÄ… swojÄ… książkÄ™ — kontynuacjÄ™ bestsellerowej, trzeciej części porad dla poczÄ…tkujÄ…cych fotografów. Ta publikacja, podobnie jak poprzednie, zawiera porcjÄ™ przydatnych wskazówek i technik, a podczas jej czytania niejeden raz wykrzykniesz: "No jasne, tak to siÄ™ robi!". Scott, jak zawsze, tÅ‚umaczy wszystko jÄ™zykiem prostym i zrozumiaÅ‚ym, caÅ‚kowicie pozbawionym technicznego żargonu, a bezpretensjonalny, Å‚atwo rozpoznawalny styl wciąż przyczynia siÄ™ do wzrostu popularnoÅ›ci jego książek na caÅ‚ym Å›wiecie.
Ta książka pozwoli Ci zdobyć solidnÄ… wiedzÄ™ na temat portretów, wykorzystania lampy bÅ‚yskowej oraz fotografowania w studio. Na szczególnÄ… uwagÄ™ zasÅ‚uguje rozdziaÅ‚ poÅ›wiÄ™cony obiektywom. Autor rozwiewa w nim wiele mitów i wskazuje kryteria, jakimi należy kierować siÄ™ przy ich wyborze. Podpowiada, jak sobie radzić w sytuacji, gdy nie stać nas na wymarzony obiektyw. Znajdziesz tu także ogrom informacji na temat uwieczniania krajobrazów, podróży oraz wydarzeÅ„ sportowych. NowoÅ›ciÄ… jest rozdziaÅ‚ poÅ›wiÄ™cony filmowaniu lustrzankÄ…. DziÄ™ki blisko dwustu poradom i wskazówkom ta książka pomoże Ci robić lepsze, ostrzejsze, ciekawsze, bardziej kolorowe i profesjonalnie wyglÄ…dajÄ…ce zdjÄ™cia. Umów siÄ™ na czytelnicze spotkanie ze Å›wietnym fotografem — i przygotuj na wspaniaÅ‚e chwile!
Tom 4 tej wyjÄ…tkowej serii zawiera:
- dodatkowe informacje na temat portretów, lampy bÅ‚yskowej i fotografowania w studio
- kryteria wyboru właściwego obiektywu
- informacje na temat wykorzystania lustrzanki do filmowania
- wiadomości o fotografii HDR
- niezliczone przepisy na udane zdjęcia!
Krok bliżej do doskonałej fotografii!
Scott Kelby jest najpoczytniejszym na Å›wiecie autorem książek poÅ›wiÄ™conych fotografii, redaktorem naczelnym czasopisma "Photoshop User" oraz przewodniczÄ…cym i wspóÅ‚zaÅ‚ożycielem stowarzyszenia NAPP (National Association of Photoshop Professionals). Scott, wraz z innymi specjalistami zajmujÄ…cymi siÄ™ Photoshopem, prowadzi też popularnÄ… audycjÄ™ "The Grid" (cotygodniowy talk-show poÅ›wiÄ™cony fotografii) i jest uznanym wykÅ‚adowcÄ…, prowadzÄ…cym seminaria oraz prelekcje na caÅ‚ym Å›wiecie. Scott jest autorem ponad pięćdziesiÄ™ciu książek, takich jak Fotografia cyfrowa. Edycja zdjęć, Sekrety cyfrowej ciemni Scotta Kelby’ego. Edycja i obróbka zdjęć w programie Adobe Photoshop Lightroom czy ÅšwiatÅ‚a, ujÄ™cie, retusz. Od pustego studia do gotowej fotografii.
Osoby które kupowały "Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym", wybierały także:
- Tysiąc szklanek herbaty. Spotkania na Jedwabnym Szlaku 29,90 zł, (8,97 zł -70%)
- Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki 29,90 zł, (11,96 zł -60%)
- Rewolucja social media 29,79 zł, (14,00 zł -53%)
- Tysiąc szklanek herbaty. Spotkania na Jedwabnym Szlaku 29,79 zł, (14,00 zł -53%)
- Może (morze) wróci 28,57 zł, (14,00 zł -51%)
Spis treści
Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. Lekcje ze Scottem Kelbym -- spis treści
Rozdział 1. Profesjonalne portrety (15)
- Dziewięć spraw, o których powinieneÅ› wiedzieć... (16)
- ...zanim przeczytasz tę książkę! (17)
- To było tylko sześć spraw. Oto ostatnie trzy (18)
- Jak uzyskać małą głębię ostrości przy lampach studyjnych? (19)
- Sztuczka z wielokrotnÄ… ekspozycjÄ… w aparacie (20)
- Kilka ujęć tej samej osoby w jednym kadrze (21)
- Jak zamrozić ruch na zdjęciu portretowym? (22)
- Jak sprawić, by w kadrze nie było widać zbyt dużo białek oczu? (23)
- Kolejna garść przepisów na Å›wietne portrety grupowe (24)
- Czym zastąpić samowyzwalacz w zdjęciach grupowych? (25)
- Ustaw ostrość na oczach, a potem wykadruj... (26)
- ...chyba że fotografujesz z przysłoną f/1,4 (27)
- Efekt prześwietlenia (28)
- Skuteczny sposób na pokierowanie pozowaniem (29)
- Tylko fotografowie troszczÄ… siÄ™ o wyglÄ…d iskierek w oczach... (30)
- Czego nie należy fotografować obiektywem 50 mm? (31)
- Jak objąć ostrością i to, co z przodu, i to, co z tyłu? (32)
- Dwie drobne porady dotyczÄ…ce kompozycji (33)
- Jak poprawić wyglÄ…d portretów obejmujÄ…cych caÅ‚Ä… sylwetkÄ™? (34)
- Jak zapanować nad wielkoÅ›ciÄ… gÅ‚ównego tematu? (35)
Rozdział 2. Profesjonalne użycie lampy błyskowej, część 3. (37)
- Fotografowanie z lampÄ… w trybie manualnym (38)
- Sztuczka pozwalająca uniknąć oświetlania podłoża (39)
- Użytkowanie studyjnych softboksów ze zwykÅ‚ymi lampami (40)
- Montowanie flesza na monopodzie (41)
- Jak uzyskać rozmyte tło przy fotografowaniu z lampą błyskową? (42)
- Nie wziÄ…Å‚eÅ› filtrów żelowych? ZmieÅ„ balans bieli (43)
- Tryb sterowania błyskiem w aparacie Nikon - zawsze pod ręką! (44)
- Jak sprawić, by lampa błyskała za każdym razem? (45)
- Jak uzyskać wąski snop światła? (46)
- Zalety posługiwania się fleszem w plenerze (47)
- Jak posługiwać się światłem pilotującym flesza? (48)
- Jak zapobiec wyłączaniu się flesza? (49)
- Jak daleko od lampy należy zamontować parasol? (50)
- Czy używanie błyskowych lamp studyjnych poza studiem ma sens? (51)
Rozdział 3. Jeszcze więcej porad dotyczących fotografowania w studiu (53)
- Profesjonalne wytłumianie światła (54)
- Jak zmienić stylistykę ujęcia bez przesuwania lamp? (55)
- Celowe zastosowanie efektu flary w warunkach studyjnych (56)
- Jak daleko od tła powinna stać modelka? (57)
- Daj gÅ‚ównemu Å›wiatÅ‚u podwójnÄ… rolÄ™ (58)
- Najprostszy przepis na konturowe oświetlenie profilu (59)
- Zastosowanie lampy pierścieniowej (60)
- ZaÅ‚óż niemal dowolny softboks na posiadanÄ… lampÄ™ studyjnÄ… (61)
- W softboksach sprawdza się powiedzenie, że duży może więcej (62)
- Co zrobić, gdy nie da się bardziej zmniejszyć mocy lampy studyjnej? (63)
- Jak oświetlić parę ludzi lub niewielką grupę? (64)
- Jak uniknąć kÅ‚opotów z oÅ›wietleniem? (65)
- Gdzie umiejscowić softboks? Rozwiązanie zagadki, część 1. (66)
- Gdzie umiejscowić softboks? Rozwiązanie zagadki, część 2. (67)
- Skorzystaj z automatycznej korekcji kolorów w programie Lightroom w trakcie fotografowania (68)
- Jak skalibrować niestandardowy balans bieli w aparacie? (69)
- Zabierz lampy studyjne na sesjÄ™ poza studiem (70)
Rozdział 4. Jeszcze o obiektywach... (73)
- Jak to się dzieje, że tło jest ostre pomimo przysłony f/2,8? (74)
- Co warto wiedzieć o zjawisku kompresji perspektywy? (75)
- Podgląd rzeczywistej głębi ostrości (76)
- Automatyczne korygowanie efektu rybiego oka w Photoshopie (77)
- Wykorzystaj możliwości jasnego obiektywu! (78)
- Jak uniknąć zaparowania obiektywu? (79)
- Jak zapobiec zapyleniu matrycy kurzem z zaślepek obiektywu i korpusu? (80)
- Jak ustawić ostrość na nieskończoność? (81)
- Nie fotografuj przy amatorskich ogniskowych (82)
- Jak trzymać długi teleobiektyw, by zapewnić mu stabilność? (83)
- Jakiego obiektywu używać do portretów w plenerze? (84)
Rozdział 5. Profesjonalne fotografowanie w naturalnym świetle (87)
- Piękne zdjęcia w świetle z tyłu (88)
- Sylwetki w oświetleniu tylnym (89)
- Jay Maisel i jego sposób na udane zdjÄ™cia (90)
- Jak sprawić, by zdjęcie zachodu słońca wyszło odpowiednio ciemne? (91)
- Wskazówka dotyczÄ…ca używania blendy w plenerze (92)
- Sterowanie "mocÄ…" blendy (93)
- Jak unikać niedoświetlania zdjęć plenerowych? (94)
- Trik z fotografiÄ… nocnÄ… (95)
- Fotografowanie smug świateł (96)
- Fotografowanie trajektorii gwiazd (97)
- Sprzęt przydatny przy fotografowaniu trajektorii gwiazd (98)
- Kolejny powód, by wystrzegać siÄ™ fotografowania przy wysokich czuÅ‚oÅ›ciach ISO (99)
RozdziaÅ‚ 6. Profesjonalne fotografowanie krajobrazów (101)
- Do zdjęć krajobrazowych nie są potrzebne jasne obiektywy (102)
- Aksamitnie rozmyte strumienie i wodospady - trzy kolejne porady (103)
- Czarno-białe zdjęcia z długim czasem naświetlania, część 1. - akcesoria (104)
- Czarno-białe zdjęcia z długim czasem naświetlania, część 2. - ustawienia (105)
- Czarno-białe zdjęcia z długim czasem naświetlania, część 3. - przygotowania (106)
- Czarno-białe zdjęcia z długim czasem naświetlania, część 4. - sesja (107)
- Zadbaj o to, by sprzÄ™t nie zamókÅ‚ w plenerze (108)
- Prostowanie linii horyzontu na podstawie siatki (109)
- Błyskawiczna bichromia dla zdjęć krajobrazowych (110)
- Jak podkreślić ogrom krajobrazu? (111)
- Zależy Ci na przyciemnieniu nieba? Zmniejsz wartość parametru Brightness (Jasność) (112)
- Fotografuj przed burzą lub tuż po niej (113)
- Animacje poklatkowe (114)
- Wypatruj okazji do sfotografowania odbić w tafli wody (115)
- Jak uÅ‚atwić sobie fotografowanie krajobrazów z niskiej perspektywy? (116)
- Jak dodatkowo ocieplić balans bieli dla pochmurnej pogody? (117)
- Sekret udanej edycji zdjęć krajobrazowych (118)
- Co miało największy wpływ na jakość moich zdjęć krajobrazowych? (119)
RozdziaÅ‚ 7. Profesjonalne zdjÄ™cia z podróży (121)
- Poczekaj na gÅ‚ównych aktorów spektaklu (122)
- Poszukaj okazji do zrobienia klasycznego zdjęcia typu "samotne drzewo" (123)
- Torby fotograficzne, które nie bÄ™dÄ… przyciÄ…gaÅ‚y uwagi (124)
- Jak unikać rozmytych zdjęć w podróży? (125)
- Moje ulubione obiektywy podróżne (126)
- Sposób na zrobienie autentycznych, życiowych zdjęć (127)
- Sposoby na usuniÄ™cie turystów z kadru (128)
- Techniki doskonalenia ujęcia (129)
- Wyszukiwanie najbardziej udanych zdjęć z podróży (130)
- Fotografowanie z dachu hotelu, w którym przebywasz (131)
Rozdział 8. Profesjonalne zdjęcia sportowe (133)
- Panoramowanie - jedna wskazówka i jeden sekret (134)
- Dobieranie idealnego czasu naświetlania do panoramowania (135)
- Sztuczka z zamrażaniem ruchu na zdjÄ™ciach z wyÅ›cigów samochodowych (136)
- Kłopoty ze zdjęciami nocnymi i w halach (137)
- Fotografujesz sport? Wyłącz stabilizację obrazu (138)
- Zaleta posługiwania się szybkimi kartami pamięci (139)
- W jaki sposób zawodowi fotografowie ustawiajÄ… ostrość? (140)
- Dlaczego wielu zawodowych fotografów sportowych używa formatu JPEG? (141)
- Zastosowanie zdalnego aparatu (142)
- Marzysz o zdjęciach z bliska? Zastosuj telekonwerter (143)
- Dlaczego warto fotografować rozgrzewki? (144)
- Fotografuj detale kojarzÄ…ce siÄ™ z wydarzeniem (145)
- Jak przywieźć większą liczbę ostrych zdjęć z meczu futbolowego? (146)
RozdziaÅ‚ 9. Profesjonalne tworzenie obrazów HDR (149)
- Tworzenie obrazów HDR: sprzÄ™t (150)
- Tworzenie obrazów HDR: podstawy (151)
- Konfigurowanie bracketingu (152)
- Pomocny gadżet HDR dla wÅ‚aÅ›cicieli aparatów Canon (153)
- Co zrobić, jeśli aparat nie jest wyposażony w funkcję bracketingu? (154)
- Jaką wartość przysłony ustawić na potrzeby zdjęć HDR? (155)
- Zdjęć do montażu HDR nie należy wykonywać pojedynczo (156)
- Zdjęcia HDR z ręki (157)
- Jakie sceny mają największy potencjał w kontekście HDR? (158)
- Panoramy HDR (159)
- Jak ułatwić sobie odszukanie zdjęć przeznaczonych do stworzenia obrazu HDR? (160)
- Programy, których używam do tworzenia obrazów HDR (161)
- Garść skutecznych ustawień dla funkcji HDR Pro w Photoshopie (162)
- Wyostrzanie obrazów HDR (163)
- Efekt HDR bez użycia techniki HDR (164)
- ZdjÄ™cia HDR - o tym siÄ™ nie mówi (165)
- Usuwanie efektu poÅ›wiaty i innych mankamentów obrazów HDR (166)
Rozdział 10. Profesjonalne porady poświęcone filmowaniu lustrzanką (169)
- Okular to bardzo przydatna rzecz (170)
- Naucz się popularnej sztuczki z płynnym przenoszeniem ostrości (171)
- Stosowanie wbudowanych efektów specjalnych w trakcie filmowania (172)
- Dlaczego warto mieć zewnętrzny mikrofon? (173)
- Kiepski dźwięk = kiepski film (174)
- Zadbaj o ostrość (175)
- Nie filmuj w pionie (176)
- Dlaczego blokada ekspozycji jest tak ważna? (177)
- Wybór wartoÅ›ci przysÅ‚ony jest ważny, ale... (178)
- Jak unikać efektu migotania? (179)
- Zależy Ci na uzyskaniu efektu kinowego? (180)
- Nie zmieniaj ustawień przysłony (181)
- Dlaczego zmiana ogniskowej w lustrzance przebiega inaczej? (182)
- Jak posługiwać się autofokusem podczas filmowania? (183)
Rozdział 11. Profesjonalne przepisy na lepsze zdjęcia (185)
- Jak zmieścić więcej zdjęć na karcie pamięci? (186)
- Sprytna sztuczka do wykorzystania w miejscu, w którym nie wolno rozstawić statywu (187)
- W pewnych sytuacjach kompensacja ekspozycji po prostu nie działa (188)
- Unikaj znaków i napisów, gdyż niepotrzebnie przyciÄ…gajÄ… wzrok (189)
- Kruczek zwiÄ…zany ze stosowaniem stylów zdjęć (190)
- O obrotach zdjęć (191)
- Zmniejszanie iloÅ›ci szumów w zdjÄ™ciach zrobionych w sÅ‚abym Å›wietle (192)
- Na co przede wszystkim zwracają uwagę ludzie, oglądając zdjęcia? (193)
- Jak ukryć informacje o aparacie przed niepowołanym wzrokiem? (194)
- Dlaczego zdjęcia JPEG mogą wyglądać lepiej niż RAW-y? (195)
- W jakich sytuacjach nie trzeba używać statywu? (196)
- Co zrobić, jeśli jakość zdjęcia nie pozwala na zrobienie dużej odbitki? (197)
- Kiedy warto włączyć tryb pomiaru punktowego? (198)
- Poeksperymentuj z panoramicznym kadrowaniem zdjęć (199)
- Wyostrzanie zdjęć na potrzeby druku (200)
- Jak uratować zdjęcia z uszkodzonej karty pamięci? (201)
RozdziaÅ‚ 12. Jeszcze jedna porcja przepisów na "życiowe" zdjÄ™cia (203)
Skorowidz (223)