Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. 200 ujęć Scotta Kelby'ego. Wydanie II - Helion
Tytuł oryginału: The Digital Photography Book: Part 1 (2nd Edition)
Tłumaczenie: Piotr Cieślak
ISBN: 978-83-246-8046-7
stron: 234, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2014-01-24
Księgarnia: Helion
Cena książki: 23,94 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 40% (-15,96 zł)
Aparaty cyfrowe spowszedniaÅ‚y na tyle, że oszacowanie liczby zdjęć powstajÄ…cych każdego dnia jest prawie niemożliwe. Jak sprawić, żeby Twoje zdjÄ™cia nie utonęły w masie przeciÄ™tnych, Å›redniej jakoÅ›ci fotografii? Na to i wiele innych pytaÅ„ znajdziesz odpowiedź w niepowtarzalnej książce mistrza Scotta Kelby’ego. Tylko on, ze swoim poczuciem humoru, w bezpoÅ›redni sposób oraz na najlepszych przykÅ‚adach przekaże Ci najważniejsze tajniki fotografii cyfrowej.
Recenzja książki na portalu Granice.pl >>
Po lekturze tej książki już nigdy nie popeÅ‚nisz klasycznych bÅ‚Ä™dów powielanych przez amatorów. Dowiedz siÄ™, jak zapewnić ostrość Twoim zdjÄ™ciom oraz jak poprawnie fotografować rozmaite przedmioty, sytuacje i ludzi niezależnie od warunków oÅ›wietleniowych i pogodowych. Kolejne wydanie tej cenionej książki zostaÅ‚o zaktualizowane i rozszerzone o nowe sytuacje - fotografiÄ™ krajobrazowÄ… oraz porady. Ta książka to przepis na udane zdjÄ™cia!
Dzięki tej książce:
- zrobisz ostre i atrakcyjne zdjęcie
- dobierzesz idealne parametry ekspozycji niezależnie od warunków
- wydrukujesz odbitki najwyższej jakości
- zachwycisz znajomych idealnymi zdjęciami
Najlepsze źródÅ‚o informacji o fotografii cyfrowej!
Osoby które kupowały "Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. 200 ujęć Scotta Kelby'ego. Wydanie II", wybierały także:
- Content marketing. Od strategii do efektów 39,90 zł, (11,97 zł -70%)
- Znajdź swoje DLACZEGO. Droga do poczucia spełnienia i wewnętrznej motywacji 38,46 zł, (15,00 zł -61%)
- Lider wystarczaj 49,00 zł, (19,60 zł -60%)
- Internet a prawo - jak si 47,00 zł, (18,80 zł -60%)
- Wybrane diatryby i Encheiridion. Stoicka sztuka 39,90 zł, (15,96 zł -60%)
Spis treści
Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. 200 ujęć Scotta Kelby'ego. Wydanie II -- spis treści
Rozdział 1. Jak robić naprawdę ostre zdjęcia? (1)
- Największa tajemnica idealnie ostrych zdjęć (2)
- Kolejna tajemnica, którÄ… koniecznie trzeba znać (3)
- A teraz sprawa absolutnie priorytetowa (4)
- Jeśli tego nie zrobisz, to możesz pożegnać się z aparatem (5)
- Jeśli to pominiesz, aparat się zawiesi... (6)
- To chyba już koniec żartów (7)
- Jeśli "żyleta", to tylko ze statywem (8)
- Głowica ułatwia życie (9)
- Nie wciskaj spustu migawki - użyj wężyka spustowego (10)
- Zapomniałeś wężyka spustowego? Użyj samowyzwalacza (11)
- Czas na superostrość - blokada lustra (12)
- Wyłącz redukcję wibracji lub stabilizację obrazu (13)
- Fotografuj przy optymalnej dla Twojego obiektywu wartości przysłony (14)
- Dobre szkło decyduje o ostrości obrazu (15)
- Unikaj zwiększania wartości parametru ISO, jeśli używasz statywu (16)
- Powiększ podgląd zdjęcia, aby sprawdzić ostrość (17)
- Photoshop - wyostrzanie po fakcie (18)
- Zmniejszyłeś zdjęcie, aby opublikować je w sieci? Wyostrz je jeszcze raz! (19)
- Tajemnica ostrych zdjęć robionych z ręki (20)
- Jak ustabilizować aparat trzymany w ręku? (21)
RozdziaÅ‚ 2. Profesjonalne zdjÄ™cia kwiatów (23)
- Kwiatów nie należy fotografować z góry (24)
- Fotografowanie kwiatów obiektywem zmiennoogniskowym (25)
- Makroobiektyw umożliwia fotografowanie z bardzo niewielkiej odległości (26)
- Makroobiektywy są zbyt drogie? To może soczewka makro? (27)
- Kiedy najlepiej fotografować kwiaty? (28)
- Nie czekaj na deszcz - wywołaj go sam! (29)
- Kwiaty na czarnym tle (30)
- Kwiaty na białym tle (31)
- Najlepsze Å›wiatÅ‚o do fotografowania kwiatów we wnÄ™trzach (32)
- Skąd wziąć kwiaty do zdjęć? (33)
- Okiełznać wiatr (34)
- Pomyśl, może wystarczy pokazać detal? (35)
Rozdział 3. Profesjonalne zdjęcia weselne (37)
- Zdjęcia w kościele, przy słabym oświetleniu. Część 1. (38)
- Zdjęcia w kościele, przy słabym oświetleniu. Część 2. (39)
- Czy jasny obiektyw f/1,4 jest naprawdę niezbędny? (40)
- Jak uzyskać miękkie, rozproszone światło z lampy błyskowej? Część 1. (41)
- Jak uzyskać miękkie, rozproszone światło z lampy błyskowej? Część 2. (42)
- Jak posługiwać się lampą błyskową podczas imprez weselnych w plenerze? (43)
- Poszukaj korzystnego oświetlenia dla panny młodej (44)
- Nie poświęcaj za wiele czasu na oficjalne ujęcia (45)
- Zdjęcia oficjalne - kogo fotografować przede wszystkim? (46)
- Zdjęcia oficjalne - państwo młodzi powinni stanowić najważniejszy element fotografii (47)
- W jaki sposób upozować postacie na zdjÄ™ciu przedstawiajÄ…cym pannÄ™ mÅ‚odÄ… z innymi osobami (48)
- Jak uniknąć mrużenia oczu? (49)
- Zdjęcia oficjalne - jak ustawić ostrość? (50)
- Zdjęcia oficjalne - jak wysoko ustawić aparat? (51)
- ZdjÄ™cia oficjalne - nie kadruj na wysokoÅ›ci stawów (52)
- Zdjęcia oficjalne - jak uzyskać znakomite tło? (53)
- Niech żyje bal! - fotografie z wesela (54)
- Twoje gÅ‚ówne zadanie - podążać za pannÄ… mÅ‚odÄ… (55)
- Fotografowanie szczegóÅ‚ów (i kilka sÅ‚ów o tym, na które z nich warto zwrócić uwagÄ™) (56)
- Znajdź ciekawy sposób na pokazanie sceny (57)
- Jakie sceny fotografować obiektywem szerokokątnym? (58)
- Zabierz ze sobą dodatkowe karty pamięci (59)
- Utwórz kopiÄ™ zapasowÄ… zdjęć na miejscu (60)
- Jeśli fotografujesz w formacie JPEG - zastosuj predefiniowane ustawienia balansu bieli (61)
Rozdział 4. Profesjonalne fotografie krajobrazowe (63)
- ZÅ‚ota zasada fotografii krajobrazowej (64)
- Nigdy nie rozstawaj siÄ™ ze statywem (65)
- Fotografuj w trybie preselekcji przysłony (66)
- Krajobrazy: tworzenie ujmujÄ…cych kompozycji (67)
- Jak fotografować wodospady? (68)
- Cenna wskazówka dla miÅ‚oÅ›ników fotografowania w lesie (69)
- W którym miejscu powinna znaleźć siÄ™ linia horyzontu? (70)
- Jak zrobić ciekawe zdjÄ™cia gór? (71)
- Sztuczka, która ociepli chÅ‚odny wschód lub zachód sÅ‚oÅ„ca (72)
- Włącz "migacze", by uratować detale zdjęcia (73)
- Jak poradzić sobie z "migaczami"? (74)
- Jak pokazać prawdziwÄ… wielkość obiektów? (75)
- Nie rozkładaj pochopnie statywu... (76)
- Sposób na nasycone kolory (77)
- Co fotografować przy złej pogodzie? (78)
- Ze zjawiskami atmosferycznymi za pan brat (79)
- Jak prosto i skutecznie pozbyć siÄ™ odblasków Å›wiatÅ‚a (80)
- Tajna broÅ„ miÅ‚oÅ›ników fotografowania krajobrazu (81)
- Horyzont powinien być prosty (82)
- Fotografowanie w pochmurne dni (83)
- Wskazówki dotyczÄ…ce zdjęć panoramicznych. Część 1. (84)
- Wskazówki dotyczÄ…ce zdjęć panoramicznych. Część 2. (85)
- Wskazówki dotyczÄ…ce zdjęć panoramicznych. Część 3. (86)
- Imitowanie zdjęć panoramicznych (87)
- Kiedy przydaje siÄ™ obiektyw szerokokÄ…tny? (88)
- Chcesz robić lepsze zdjęcia? Zejdź na ziemię! (89)
Rozdział 5. Profesjonalne fotografie sportowe (91)
- Zawodowe fotografowanie sportu jest nieziemsko kosztowne (92)
- Jakich obiektywów należy używać? (93)
- Åšwietny obiektyw w dobrej cenie (94)
- Stabilizacja aparatu w fotografii sportowej (95)
- Nie planuj zmiany obiektywów (96)
- Ustawienie balansu bieli podczas fotografowania sportów halowych (97)
- Fotografuj przy czasie naÅ›wietlania 1/1000 s albo krótszym (98)
- Fotografujesz nocą albo we wnętrzach? Zwiększ wartość ISO! (99)
- Jak nie zepsuć zdjęcia przy sztucznym oświetleniu? (100)
- Fotografuj przy szeroko otwartej przysłonie (101)
- Fotografowanie w trybie ciągłym (102)
- Fotografowanie wydarzeń sportowych - RAW czy JPEG? (103)
- Panoramowanie w celu wyeksponowania ruchu (104)
- Ustaw ostrość zawczasu, aby nie spóźnić siÄ™ ze zdjÄ™ciem (105)
- Fotografuj w pionie, by uzyskać interesujący efekt (106)
- Nie obawiaj się kadrowania zdjęć (107)
- Dwoje oczu i piłka (108)
- Zwycięzca nie zawsze jest najważniejszy (109)
- Kompozycje zdjęć sportowych (110)
- Zawodowcy znajÄ… siÄ™ na rzeczy (111)
Rozdział 6. Profesjonalne fotografie ludzi (113)
- Najlepsze obiektywy do fotografii portretowej (114)
- Kilka sÅ‚ów o przysÅ‚onie (115)
- Jednolite tła (116)
- Tła z muślinu i innych tkanin (117)
- Dobór tÅ‚a w portretach plenerowych (118)
- Jak ustawić ostrość? (119)
- Jak ustawić aparat? (120)
- Kompozycja w zdjęciach portretowych (121)
- Jeszcze jedna wskazówka dotyczÄ…ca kompozycji (122)
- OÅ›wietlenie portretów w plenerze (123)
- OÅ›wietlenie portretów we wnÄ™trzach (124)
- Fotografowanie noworodków (125)
- Wspaniałe portrety o zachodzie słońca (126)
- Blendy i ładniejsze portrety w naturalnym świetle (127)
- Ustawianie blendy (128)
- Użyj blendy do urozmaicenia płaskiego światła (129)
RozdziaÅ‚ 7. Profesjonalne unikanie problemów (131)
- Jak uniknąć problemów ze źle skonfigurowanym balansem bieli? (132)
- Fotografowanie zimą zmniejsza wydajność baterii (133)
- Unikaj zmiany obiektywów w zapylonych miejscach (134)
- PoproÅ› o pozwolenie na fotografowanie ze statywu (135)
- Uważaj, co fotografujesz (136)
- Jak ustawić statyw w nierównym terenie? (137)
- Jeszcze jeden powód, dla którego zawodowcy używajÄ… osÅ‚on obiektywu (138)
- Jak ochronić soczewkę obiektywu przed uszkodzeniem (139)
- Skracając czas działania wyświetlacza LCD, oszczędzasz baterie (140)
- Co zrobić, gdy nie możesz dobrać poprawnej ekspozycji? (141)
- Unikaj efektu czerwonych oczu (142)
- Usuwanie efektu czerwonych oczu (143)
Rozdział 8. Jak profesjonalnie korzystać z zalet technologii cyfrowej? (145)
- Nie wahaj się wciskać spustu migawki! (146)
- NakÅ‚oÅ„ wyÅ›wietlacz LCD do wspóÅ‚pracy (147)
- Odrzucaj nieudane fotografie w trakcie sesji (148)
- Korzystaj z podglÄ…du przeÅ›wietlonych fragmentów zdjÄ™cia (149)
- Widok w wizjerze i patrol graniczny (150)
- Eksperymentuj, to nic nie kosztuje (151)
- Nie umieszczaj zbyt wielu danych na jednej karcie pamięci (152)
- Nie wahaj się drukować odbitek w dużym formacie (153)
- Osłonę tulipanową łatwo zgubić (154)
- Co jest lepsze: prześwietlenie czy niedoświetlenie zdjęcia? (155)
- Jak uchronić się przed przypadkowym skasowaniem karty pamięci? (156)
- Jaką markę aparatu wybrać? (157)
RozdziaÅ‚ 9. Profesjonalne zdjÄ™cia miast i fotografie z podróży (159)
- Jak być zawsze przygotowanym do działania? (160)
- Fotografuj najmłodszych i najstarszych. To niezawodne tematy na dobre zdjęcia (161)
- Wynajmij modelkę (to tańsze, niż myślisz) (162)
- O jakiej porze dnia fotografować? (163)
- Szukaj wyrazistych, żywych kolorów (164)
- Wybierasz siÄ™ w podróż z aparatem? Najpierw odwiedź stronÄ™ 500px.com (165)
- Nie próbuj pokazać caÅ‚oÅ›ci, jeÅ›li ciekawsze sÄ… detale (166)
- Okazja do zrobienia świetnego zdjęcia może być tuż obok (167)
- Fotografuj tablice informacyjne i opisy. To bardzo praktyczne (168)
- Jak pokazać życie wielkiego miasta? (169)
- Prostota jest kluczem do sukcesu (170)
- Przekręt z monopodem (171)
- Jak zrobić zdjÄ™cie obiektu, który jest "obfotografowany na Å›mierć"? (172)
- Jak sfotografować księżyc i nie utracić cennych detali obrazu? (173)
- Fotografowanie sztucznych ogni (174)
- Jeśli masz laptopa, zabierz go ze sobą (175)
- Chcesz zrobić panoramÄ™ miasta z dachu wieżowca? Wypróbuj tÄ™ sztuczkÄ™ (176)
- Zrób zdjÄ™cie "prawie bez turystów" (177)
Rozdział 10. Jak uzyskać profesjonalne wydruki i garść innych informacji (179)
- Zalety fotografowania w trybie RAW (180)
- Jak przetwarzać zdjęcia RAW w Photoshopie (181)
- Porównanie ekranu LCD z monitorem (182)
- Zarządzanie zdjęciami w programie Lightroom (183)
- Ile megapikseli potrzeba, by wydrukować zdjęcie? (184)
- PrzenoÅ›ne laboratorium fotograficzne - znakomite odbitki 20×25 cm (185)
- PrzenoÅ›ne laboratorium fotograficzne - znakomite odbitki 33×48 cm (186)
- Odbitki 40×50 cm - ulubiony wybór profesjonalistów (187)
- Na jakim papierze należy drukować? (188)
- Jakie czynniki powinny dyktować wybór papieru? (189)
- Jak uzyskać wydruk w kolorach takich, jak na ekranie? (190)
- Profile kolorów dla różnych gatunków papieru (191)
- WspóÅ‚praca z serwisami zajmujÄ…cymi siÄ™ dystrybucjÄ… zdjęć (192)
- Rzut oka na sprzÄ™t, którym posÅ‚ugujÄ™ siÄ™ na co dzieÅ„ (193)
- Trzy pozostałe książki z tej serii (194)
- Cotygodniowy program The Grid, czyli kolejny sposób na wspólnÄ… naukÄ™ (195)
RozdziaÅ‚ 11. Dziesięć spraw, o których warto wiedzieć... (197)
- 1. "Droższy aparat" niekoniecznie musi oznaczać "lepsze zdjęcia" (198)
- 2. Gotowe zdjęcia trzeba wyostrzać (199)
- 3. Zawodowcy robiÄ… mnóstwo nieudanych zdjęć... (200)
- 4. Kompensacja ekspozycji (201)
- 5. Nie przejmuj siÄ™ trybem manualnym (202)
- 6. DziÅ› lepiej (na ogóÅ‚) robić zdjÄ™cia o orientacji poziomej (203)
- 7. Nic nie robi takiego wrażenia jak odbitka (204)
- 8. Nie przejmuj siÄ™ histogramem (205)
- 9. Określ, jakim fotografem jesteś (206)
- 10. Dobre zdjęcia wymagają poświęceń (207)
- 11. Przyda Ci siÄ™ portfolio (208)
- 12. Przestań czytać książki o fotografii (209)
Rozdział 12. Gotowe przepisy na "życiowe" ujęcia (211)
Skorowidz (227)