reklama - zainteresowany?

Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw - Helion

Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw
ebook
Autor: Jakub Porzycki, Urszula Łukasik
ISBN: 978-83-283-2142-7
stron: 128, Format: ebook
Data wydania: 2015-09-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 16,45 zł (poprzednio: 29,38 zł)
Oszczędzasz: 44% (-12,93 zł)

Dodaj do koszyka Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw

Tagi: Programowanie dla dzieci | Programowanie gier | Scratch | Tworzenie gier

Własna gra komputerowa? To musi się udać!

  • Podstawowe polecenia
  • Proste problemy programistyczne i własne bloczki
  • Twoja pierwsza gra komputerowa ze Scratchem
Jeśli sięgasz po tę książkę, na pewno uwielbiasz gry komputerowe i zastanawiasz się, jak samodzielnie stworzyć własną. Albo masz już gotowy pomysł i szukasz sposobów na jego realizację. Ta książka będzie dla Ciebie idealnym przewodnikiem na start. Od czego zacząć i jak nauczyć się programowania, które pozwoli Ci stworzyć swój własny mikroświat w komputerze?

Scratch bez tajemnic zawiera kilkanaście projektów prostych gier napisanych w języku Scratch, stworzonym specjalnie do nauki programowania. Zabawne i intrygujące zadania, które Cię tu czekają, będą nie tylko świetną rozrywką, lecz także wstępem do samodzielnego pisania gier. Zobacz, jak przygotować kosmiczną bitwę, zaprojektować zmasowany atak bakterii i stworzyć swoją własną platformówkę. Baw się tymi przykładami, rozbudowuj je i zmieniaj według własnych pomysłów. Programowanie nie jest tak trudne, jak Ci się wydaje!
  • Projekt akwarium
  • Znikający duszek i okrutna matematyka
  • Pogrywamy sobie w kotka i myszkę
  • Przygody w kosmosie i kosmiczna bitwa
  • Żuczek na autostradzie i arkanoid
  • Twoje własne bloczki
  • Inwazja bakterii
  • Rysowanie jest proste
  • Platformówki
  • Wąż
  • Turniej łuczniczy
  • Niech zabrzmią działa

Programuj i graj!

Dodaj do koszyka Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw

 

Osoby które kupowały "Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw", wybierały także:

  • Mały programista. Kurs video. Programowanie gier w Scratch 2.0
  • Baltie. Kurs video. Poziom pierwszy. Elementarz programowania w języku wizualnym
  • Oficjalny podręcznik ScratchJr
  • Nauka programowania z Minecraftem. Buduj niesamowite światy z wykorzystaniem mocy Pythona!
  • Minecraft Modding with Forge. A Family-Friendly Guide to Building Fun Mods in Java

Dodaj do koszyka Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw

Spis treści

Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw eBook -- spis treści

Wstęp (7)

CZĘŚĆ 01. NA CZYM POLEGA PROGRAMOWANIE (11)

Rozdział 1. Projekt akwarium (12)

  • Początek przygody (12)
  • Duszki (13)
  • Ruch duszków (14)
  • Naucz rybę pływać (14)
  • Jedną ręką stwórz akwarium (15)
  • Tam i z powrotem (16)
  • Łączenie programu w całość (16)
  • Ośmiornica wchodzi do gry (18)
  • Może jeszcze rozgwiazda? (19)
  • Pływając wśród ryb (19)

Rozdział 2. Znikający duszek i okrutna matematyka (22)

  • Czym jest zmienna? (22)
  • Naucz duszka matematyki (23)
  • Pojawia się duszek (24)
  • Układ współrzędnych (24)
  • Co zrobić, aby duszek zniknął? (27)
  • Licznik punktów (28)
  • Instrukcja dla gracza (28)
  • Co zrobić, aby gra zawsze zaczynała się tak samo? (29)

Rozdział 3. Pogrywamy sobie w kotka i myszkę (30)

  • Instrukcje warunkowe (30)
  • Pętle (31)
  • Zabawa w kotka i myszkę - założenia gry (32)
  • Mysz harcuje (33)
  • Biegające koty (33)
  • Mysz dostaje drugie życie (34)
  • Wprowadź poprawki (35)
  • Nietoperz płata figle (36)

Rozdział 4. Przygody w kosmosie (39)

  • Klony (39)
  • Lataj (40)
  • Sklonuj pociski (41)
  • Nadlatują asteroidy (43)
  • Licznik punktów (44)

Rozdział 5. Kosmiczna bitwa (46)

  • Komunikaty (46)
  • Potężny wróg (47)
  • Amunicja wroga (47)
  • Wysłanie komunikatu pojaw się (48)
  • Odbiór komunikatu pojaw się (49)
  • Zestrzelenie przeciwnika (49)
  • Salwa przeciwnika (51)
  • Eksplozje i wybuchy - czyli tworzymy animację (52)

CZĘŚĆ 02. JAK SAMODZIELNIE ROZWIĄZYWAĆ PROBLEMY (55)

Rozdział 6. Żuczek na autostradzie (56)

  • Ruch żuczka (56)
  • Pierwszy pas ruchu (57)
  • Kolejne pasy ruchu (58)
  • Warunki zwycięstwa i przegranej (59)
  • Czas się kończy (60)

Rozdział 7. Arkanoid (62)

  • Arkanoid - czyli co? (62)
  • Belka (63)
  • Piłka (63)
  • Odbicie piłki od paletki - wersja zaawansowana (64)
  • Bloki (65)
  • Kolizja piłki i bloku (66)
  • Zwycięstwo i przegrana (67)

Rozdział 8. Twoje własne bloczki (68)

  • Po co Ci definiowanie bloczków? (68)
  • Tworzenie własnych bloczków (69)
  • Bloczki z parametrami (70)
  • Tworzenie bloczków, ćwiczenie 1. - baletnica (71)
  • Tworzenie bloczków, ćwiczenie 2. - inwazja baletnic (71)

Rozdział 9. Inwazja bakterii (74)

  • Inwazja bakterii - pomysł na grę (74)
  • Podążanie za kursorem (74)
  • Strzelanie (75)
  • Pojawiają się bakterie (76)
  • Bakterie nacierają (77)
  • Bakterie znikają (78)

Rozdział 10. Rysowanie jest proste (80)

  • Kwadrat (80)
  • Jak porusza się duszek? (81)
  • Jak narysować kwiatek? (81)
  • Wiele kwadratów (82)
  • Kolorowe kółko (83)
  • Zabawa półkolami (83)
  • W labiryncie (84)
  • N-kąt foremny (85)

CZĘŚĆ 03. JAK STWORZYĆ WYMARZONĄ GRĘ (87)

Rozdział 11. Platformówka (88)

  • Metoda działania (88)
  • Skok - wersja najprostsza (89)
  • Skok - poprawiony warunek wykonania skoku (89)
  • Ruch w bok (90)
  • Ruch w bok - poprawki (91)
  • Ruch w bok - inne podejście (91)
  • Skok - odbicia od platform (92)
  • Platformy (92)
  • Kolizja ze spodem platformy (93)

Rozdział 12. Zupełnie inna platformówka (95)

  • Dwa rodzaje zmiennych (95)
  • Przesuwające się tło - zasada działania (96)
  • Przesuwające się tło (97)
  • Skok (99)

Rozdział 13. Wąż (100)

  • Listy - sposób na wiele danych (100)
  • Tworzenie list (101)
  • Listy - nowe bloczki (102)
  • Stemplowanie (103)
  • Ruch węża (103)
  • Zostaw ślad (104)
  • Popraw ruch (105)
  • Skracanie węża (105)
  • Karmienie węża (107)

Rozdział 14. Turniej łuczniczy (109)

  • Założenia gry (109)
  • Obliczanie odległości pomiędzy punktami (109)
  • Przygotowania (111)
  • Proste sterowanie celownikiem (111)
  • Strzał (112)
  • Liczenie punktów (113)
  • Utrudnij sobie strzelanie (114)
  • Drgania celownika (115)
  • Obliczanie różnicy pozycji i zapisywanie jej w liście (115)
  • Obliczanie średniej (116)

Rozdział 15. Niech zabrzmią działa (118)

  • Jak leci kula armatnia? (118)
  • Przygotowania (119)
  • Ruch kuli (120)
  • Sterowanie armatą (121)
  • Niech zabrzmią działa (122)
  • Parametry wystrzału (123)

Do zobaczenia (126)

Skorowidz (127)

Dodaj do koszyka Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.