Oficjalny podręcznik ScratchJr - Helion
ISBN: 978-8-3011-8687-6
stron: 160, Format: ebook
Data wydania: 2016-06-17
Księgarnia: Helion
Cena książki: 47,20 zł (poprzednio: 58,27 zł)
Oszczędzasz: 19% (-11,07 zł)
Zabawa z programowaniem!
ScratchJr to bezpłatny język wprowadzający do programowania komputerowego, który działa na urządzeniach iPad oraz na tabletach z systemem Android. ScratchJr powstał na bazie Scratcha, bardzo popularnego języka programowania, używanego przez miliony dzieci na całym świecie, i pozwala jeszcze młodszym dzieciom tworzyć ich własne wesołe animacje, interaktywne opowiadania i dynamiczne gry. Oficjalny podręcznik ScratchJr to znakomity towarzysz tej bezpłatnej aplikacji, który ułatwia kodowanie i zabawę. Dzieci uczą się programować, łącząc bloczki kodu, aby postacie poruszały się, skakały, tańczyły i śpiewały.
Każdy rozdział obejmuje kilka zadań, które opierają się na poprzednich zadaniach, tworząc w wyniku ostateczny projekt. Te przydatne zadania pomagają dzieciom rozwijać informatyczny sposób myślenia, rozwiązywać problemy oraz umiejętności projektowe.
Każde zadanie zawiera:
* Wskazówki krok po kroku, które łatwo prześledzić
* Sposoby łączenia zadań z czytaniem, pisaniem i matematyką
* Wskazówki dla dorosłych i nauczycieli
* Kreatywne wyzwania do dalszej nauki
Po wykonaniu zadań z książki dzieci będą gotowe na różne nowe przygody z programowaniem!
Zrób fajne rzeczy
Zaprogramuj mała potańcówkę!
Utwórz farmę starego MacDonalda!
Zrób grÄ™ „Unikaj kotów”!
Osoby które kupowały "Oficjalny podręcznik ScratchJr", wybierały także:
- Mały programista. Kurs video. Programowanie gier w Scratch 2.0 59,00 zł, (23,60 zł -60%)
- Baltie. Kurs video. Poziom pierwszy. Elementarz programowania w języku wizualnym 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- Scratch bez tajemnic. Programowanie gier od podstaw 29,90 zł, (14,95 zł -50%)
- Nauka programowania z Minecraftem. Buduj niesamowite światy z wykorzystaniem mocy Pythona! 68,15 zł, (55,20 zł -19%)
- Minecraft Modding with Forge. A Family-Friendly Guide to Building Fun Mods in Java 98,82 zł, (82,02 zł -17%)
Spis treści
Oficjalny podręcznik ScratchJr eBook -- spis treści
Wstęp
Wprowadzenie do programu ScratchJr
Czym jest ScratchJr?
Dlaczego powstał Create ScratchJr?
Dla kogo jest ta książka?
Co jest potrzebne?
Co zawiera ta książka?
Jak należy korzystać z tej książki?
Wstęp do wydania polskiego
Rozdział 1. Początki 7
Zadanie 1: Zaczynamy zabawÄ™ tanecznÄ…!
Krok 1: Otwórz aplikacjÄ™
Krok 2: Utwórz nowy projekt
Krok 3: Porusz kota!
Krok 4: Korzystaj z zielonej flagi
Krok 5: Dodaj tło
Krok 6: Dodaj kolejną postać
Krok 7: Nie tylko tańcz, ale powiedź coś!
Krok 8: Dodaj tytuł
Krok 9: Nadaj nazwÄ™ projektowi
Krok 10: Zapisz projekt
Wskazówki
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Nie bój siÄ™ eksperymentować!
Anulowanie działania i ponowne wykonywanie
Usuwanie obiektów
Usuwanie bloczków
Przewodnik po interfejsie ScratchJr
Co dalej?
Rozdział 2. Animacje
Zadanie 2: Porusz kota!
Czego siÄ™ nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z pisaniem i czytaniem: przeliterowanie imienia
PoÅ‚Ä…czenie z matematykÄ…: sprawdzanie, na ile sposobów można uzyskać 10
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Zadanie 3: Obróć kota!
Czego siÄ™ nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: opisywanie uczuć
Połączenie z matematyką: podawanie czasu
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Zadanie 4: Pobaw siÄ™ w chowanego!
Czego siÄ™ nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: opowiadanie historii
Połączenie z matematyką: obserwowanie i liczenie
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Zadanie 5: Powtarzaj jakieś działanie!
Czego siÄ™ nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
PoÅ‚Ä…czenie z czytaniem i pisaniem: porównywanie skryptów do zdaÅ„
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
PoÅ‚Ä…czenie z matematykÄ…: porównanie dwóch skryptów
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Czas na projekt! Farma starego MacDonalda
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie nowego słownika
PoÅ‚Ä…czenie z matematykÄ…: liczenie używanych bloczków
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Rozdział 3. Opowiadania
Zadanie 6: Znajdź swój gÅ‚os!
Czego siÄ™ nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: prezentacja
Połączenie z matematyką: dodawanie i odejmowanie
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Zadanie 7: Odwróć stronÄ™!
Czego siÄ™ nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: opowiadanie własnych historii
Połączenie z matematyką: ustawienie opowieści w kolejności
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Zadanie 8: Zmień tempo!
Czego siÄ™ nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
PoÅ‚Ä…czenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie komunikatów
Połączenie z matematyką: określanie czasu wyścigu
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Zadanie 9: Zatrzymaj siÄ™ i popatrz!
Czego siÄ™ nauczysz
Jak to zrobić
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: dodawanie narracji
Połączenie z matematyką: zmiana czasu oczekiwania
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Zadanie 10: Poczekaj ma swojÄ… kolej!
Czego siÄ™ nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: używanie pełnych zdań
Połączenie z matematyką: obliczanie czasu oczekiwania
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Zadanie 11: Zrób baÅ‚wana!
Czego siÄ™ nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: zadawanie pytań
PoÅ‚Ä…czenie z matematykÄ…: liczenie kóÅ‚ek
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Czas na projekt! Å»óÅ‚w i zajÄ…c
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie książki cyfrowej
Połączenie z matematyką: poruszanie postaciami
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Rozdział 4. Gry
Zadanie 12: Zerwij brzoskwiniÄ™!
Czego siÄ™ nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: dodawanie opowiadania
PoÅ‚Ä…czenie z matematykÄ…: tworzenie i porównywanie ksztaÅ‚tów
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Zadanie 13: Trzy, dwa, jeden… start!
Czego siÄ™ nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: przygotowujemy się do startu
Połączenie z matematyką: odliczanie do tyłu
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Zadanie 14: Pobaw siÄ™ w berka!
Czego siÄ™ nauczysz
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
PoÅ‚Ä…czenie z czytaniem i pisaniem: tworzenie dialogu miÄ™dzy przyjacióÅ‚mi
Połączenie z matematyką: szacowanie
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Zadanie 15: Znajdź niepasujący element!
Czego siÄ™ nauczysz
Jak to zrobić
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: pisanie instrukcji gry
Połączenie z matematyką: pisanie własnych zadań matematycznych
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Czas na projekt! Koty kontra ptaki
Jak to zrobić
Wskazówki
Szukasz wyzwań?
Połączenie z czytaniem i pisaniem: zamiana gry w opowiadanie
Połączenie z matematyką: zapisywanie punktacji
Wskazówki dla dorosÅ‚ych
Posłowie
Dodatek A. Przejście od ScratchJr do Scratcha 127 Społeczność Scratcha
Pierwsze kroki ze Scratchem
Witryna ScratchEd
Dodatek B. Przewodniki
Przewodnik po bloczkach
Przewodnik po edytorze rysunków
Skorowidz