reklama - zainteresowany?

Rzemios - Helion

Rzemios
ebook
Autor: Robert C. Martin
Tytuł oryginału: Clean Craftsmanship: Disciplines, Standards, and Ethics (Robert C. Martin Series)
Tłumaczenie: Krzysztof B
ISBN: 978-83-283-9057-7
stron: 408, Format: ebook
Data wydania: 2022-08-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,50 zł (poprzednio: 99,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-49,50 zł)

Dodaj do koszyka Rzemios

Tagi: Inne - Programowanie

Rzemie

Dodaj do koszyka Rzemios

 

Osoby które kupowały "Rzemios", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie

Dodaj do koszyka Rzemios

Spis treści

Rzemiosło w czystej formie. Standardy i etyka rzetelnych programistów eBook -- spis treści

Przedmowa

Wstęp

Podziękowania

O autorze

Rozdział 1. Rzemiosło

CZĘŚĆ I. Procedury

  • Programowanie ekstremalne
    • Krąg rozwoju
  • Programowanie sterowane testami
  • Refaktoryzacja
  • Prostota projektu
  • Programowanie zespołowe
  • Testy akceptacyjne

Rozdział 2. Programowanie sterowane testami

  • Ogólny zarys
    • Oprogramowanie
    • Trzy prawa TDD
    • Czwarte prawo
  • Podstawy
    • Proste przykłady
    • Stos
    • Czynniki pierwsze
    • Gra w kręgle
  • Zakończenie

Rozdział 3. Zaawansowane techniki TDD

  • Sortowanie - podejście 1.
  • Sortowanie - podejście 2.
  • Utknięcie
  • Przygotuj, działaj, sprawdź
    • Wprowadzenie do BDD
    • Automaty skończone
    • Znowu o BDD
  • Dublery testowe
    • Atrapa
    • Zaślepka
    • Szpieg
    • Imitacja
    • Podróbka
    • Zasada niepewności metodyki TDD
    • Londyn kontra Chicago
    • Problem pewności
    • Londyn
    • Chicago
    • Synteza
  • Architektura
  • Zakończenie

Rozdział 4. Projektowanie testów

  • Testowanie baz danych
  • Testowanie interfejsów GUI
    • Dane wprowadzane z interfejsu GUI
  • Wzorce testowe
    • Podklasa specyficzna dla testów
    • Samopodstawienie
    • Skromny obiekt
  • Projektowanie testów
    • Problem kruchych testów
    • Zgodność jeden do jednego
    • Zrywanie zgodności
    • Wypożyczalnia filmów
    • Szczegółowość kontra ogólność
  • Domniemane pierwszeństwo przekształceń (Transformation Priority Premise)
    • {} -> Nil
    • Nil -> stała
    • Stała -> zmienna
    • Bezwarunkowość -> wybór
    • Wartość -> lista
    • Instrukcja -> rekurencja
    • Wybór -> iteracja
    • Wartość -> zmieniona wartość
    • Przykład: Fibonacci
    • Domniemane pierwszeństwo przekształceń
  • Zakończenie

Rozdział 5. Refaktoryzacja

  • Czym jest refaktoryzacja?
  • Podstawowy zestaw narzędziowy
    • Zmiana nazwy
    • Wyodrębnianie metody
    • Wyodrębnianie zmiennej
    • Wyodrębnianie pola
    • Kostka Rubika
  • Procedury
    • Testy
    • Szybkie testy
    • Zerwij z głęboką zgodnością jeden do jednego
    • Stale refaktoryzuj
    • Refaktoryzuj bezwzględnie
    • Niech wyniki testów będą stale pozytywne!
    • Pozostaw sobie wyjście
  • Zakończenie

Rozdział 6. Prostota projektu

  • YAGNI
  • Kod pokryty testami
    • Pokrycie
    • Cel asymptotyczny
    • Projekt?
    • To jednak nie wszystko
  • Zwiększenie wyrazistości
    • Bazowa abstrakcja
    • Testy: druga część problemu
  • Ograniczenie duplikacji
    • Przypadkowa duplikacja
  • Zmniejszanie
    • Prosta konstrukcja

Rozdział 7. Programowanie zespołowe

Rozdział 8. Testy akceptacyjne

  • Procedura
  • Ciągła budowa

CZĘŚĆ II. Standardy

  • Twój nowy dyrektor techniczny

Rozdział 9. Produktywność

  • Nie będziemy nigdy wciskać badziewia
  • Możliwość niedrogiej adaptacji
  • Będziemy zawsze gotowi
  • Stabilna wydajność

Rozdział 10. Jakość

  • Ciągłe ulepszanie
  • Odważna fachowość
  • Wyjątkowa jakość
  • Nie będziemy zrzucali pracy na dział zapewniania jakości
    • Przypadłość działu zapewniania jakości
  • Dział zapewniania jakości niczego nie znajdzie
  • Automatyzacja testów
  • Testowanie automatyczne a interfejsy użytkownika
  • Testowanie interfejsu użytkownika

Rozdział 11. Odwaga

  • Zastępujemy się nawzajem
  • Rzetelne oszacowania
  • Musisz mówić "NIE"
  • Ciągłe aktywne uczenie się
  • Mentorowanie

CZĘŚĆ III. Etyka

  • Pierwszy programista
  • Siedemdziesiąt pięć lat
  • Ofermy i wyzwoliciele
  • Wzory osobowe i czarne charaktery
  • Rządzimy światem
  • Katastrofy
  • Przysięga

Rozdział 12. Szkody

  • Po pierwsze, nie szkodzić
    • Nie szkodzić społeczeństwu
    • Uszczerbek w funkcjonowaniu
    • Nieszkodzenie strukturze
    • Elastyczność
    • Testy
  • Najlepsza praca
    • Jak zrobić to dobrze
    • Czym jest dobra struktura?
    • Macierz Eisenhowera
    • Programiści są interesariuszami
    • Dokładanie wszelkich starań
  • Powtarzalny dowód
    • Dijkstra
    • Udowadnianie poprawności
    • Programowanie strukturalne
    • Dekompozycja funkcyjna
    • Programowanie sterowane testami

Rozdział 13. Integralność

  • Krótkie cykle
    • Historia kontroli kodu źródłowego
    • Git
    • Krótkie cykle
    • Ciągła integracja
    • Gałęzie kontra przełączniki
    • Ciągłe wdrażanie
    • Ciągła budowa
  • Bezwzględne ulepszanie
    • Pokrycie testami
    • Testowanie mutacyjne
    • Stabilność semantyczna
    • Oczyszczanie
    • Wytwory
  • Utrzymywanie wysokiej wydajności
    • Lepkość
    • Radzenie sobie z rozproszeniami
    • Zarządzanie czasem

Rozdział 14. Praca zespołowa

  • Praca w zespole
    • Otwarte/wirtualne biuro
  • Rzetelne i uczciwe oszacowania
    • Kłamstwa
    • Uczciwość, dokładność, precyzja
    • Historia nr 1: wektory
    • Historia nr 2: pCCU
    • Nauczka
    • Dokładność
    • Precyzja
    • Łączenie
    • Uczciwość
  • Szacunek
  • Nigdy nie przestawaj się uczyć

Dodaj do koszyka Rzemios

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.