Rzemios - Helion
Autor: Robert C. Martin
Tytuł oryginału: Clean Craftsmanship: Disciplines, Standards, and Ethics (Robert C. Martin Series)
Tłumaczenie: Krzysztof B
ISBN: 978-83-283-9056-0
stron: 385, Format: 140x208, okładka: mi
Data wydania: 2022-06-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,40 zł (poprzednio: 99,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-39,60 zł)
Tytuł oryginału: Clean Craftsmanship: Disciplines, Standards, and Ethics (Robert C. Martin Series)
Tłumaczenie: Krzysztof B
ISBN: 978-83-283-9056-0
stron: 385, Format: 140x208, okładka: mi
Data wydania: 2022-06-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,40 zł (poprzednio: 99,00 zł)
Oszczędzasz: 40% (-39,60 zł)
Tagi: Inne - Programowanie
Osoby które kupowały "Rzemios", wybierały także:
- Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro 66,67 zł, (14,00 zł -79%)
- Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta 48,28 zł, (14,00 zł -71%)
- Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa 38,39 zł, (11,90 zł -69%)
- F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV 96,45 zł, (29,90 zł -69%)
- Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie 65,31 zł, (20,90 zł -68%)
Spis treści
Rzemiosło w czystej formie. Standardy i etyka rzetelnych programistów -- spis treści
Przedmowa
Wstęp
Podziękowania
O autorze
Rozdział 1. Rzemiosło
CZĘŚĆ I. Procedury
- Programowanie ekstremalne
- Krąg rozwoju
- Programowanie sterowane testami
- Refaktoryzacja
- Prostota projektu
- Programowanie zespołowe
- Testy akceptacyjne
Rozdział 2. Programowanie sterowane testami
- Ogólny zarys
- Oprogramowanie
- Trzy prawa TDD
- Czwarte prawo
- Podstawy
- Proste przykłady
- Stos
- Czynniki pierwsze
- Gra w kręgle
- Zakończenie
Rozdział 3. Zaawansowane techniki TDD
- Sortowanie - podejście 1.
- Sortowanie - podejście 2.
- Utknięcie
- Przygotuj, działaj, sprawdź
- Wprowadzenie do BDD
- Automaty skończone
- Znowu o BDD
- Dublery testowe
- Atrapa
- Zaślepka
- Szpieg
- Imitacja
- Podróbka
- Zasada niepewności metodyki TDD
- Londyn kontra Chicago
- Problem pewności
- Londyn
- Chicago
- Synteza
- Architektura
- Zakończenie
Rozdział 4. Projektowanie testów
- Testowanie baz danych
- Testowanie interfejsów GUI
- Dane wprowadzane z interfejsu GUI
- Wzorce testowe
- Podklasa specyficzna dla testów
- Samopodstawienie
- Skromny obiekt
- Projektowanie testów
- Problem kruchych testów
- Zgodność jeden do jednego
- Zrywanie zgodności
- Wypożyczalnia filmów
- Szczegółowość kontra ogólność
- Domniemane pierwszeństwo przekształceń (Transformation Priority Premise)
- {} -> Nil
- Nil -> stała
- Stała -> zmienna
- Bezwarunkowość -> wybór
- Wartość -> lista
- Instrukcja -> rekurencja
- Wybór -> iteracja
- Wartość -> zmieniona wartość
- Przykład: Fibonacci
- Domniemane pierwszeństwo przekształceń
- Zakończenie
Rozdział 5. Refaktoryzacja
- Czym jest refaktoryzacja?
- Podstawowy zestaw narzędziowy
- Zmiana nazwy
- Wyodrębnianie metody
- Wyodrębnianie zmiennej
- Wyodrębnianie pola
- Kostka Rubika
- Procedury
- Testy
- Szybkie testy
- Zerwij z głęboką zgodnością jeden do jednego
- Stale refaktoryzuj
- Refaktoryzuj bezwzględnie
- Niech wyniki testów będą stale pozytywne!
- Pozostaw sobie wyjście
- Zakończenie
Rozdział 6. Prostota projektu
- YAGNI
- Kod pokryty testami
- Pokrycie
- Cel asymptotyczny
- Projekt?
- To jednak nie wszystko
- Zwiększenie wyrazistości
- Bazowa abstrakcja
- Testy: druga część problemu
- Ograniczenie duplikacji
- Przypadkowa duplikacja
- Zmniejszanie
- Prosta konstrukcja
Rozdział 7. Programowanie zespołowe
Rozdział 8. Testy akceptacyjne
- Procedura
- Ciągła budowa
CZĘŚĆ II. Standardy
- Twój nowy dyrektor techniczny
Rozdział 9. Produktywność
- Nie będziemy nigdy wciskać badziewia
- Możliwość niedrogiej adaptacji
- Będziemy zawsze gotowi
- Stabilna wydajność
Rozdział 10. Jakość
- Ciągłe ulepszanie
- Odważna fachowość
- Wyjątkowa jakość
- Nie będziemy zrzucali pracy na dział zapewniania jakości
- Przypadłość działu zapewniania jakości
- Dział zapewniania jakości niczego nie znajdzie
- Automatyzacja testów
- Testowanie automatyczne a interfejsy użytkownika
- Testowanie interfejsu użytkownika
Rozdział 11. Odwaga
- Zastępujemy się nawzajem
- Rzetelne oszacowania
- Musisz mówić "NIE"
- Ciągłe aktywne uczenie się
- Mentorowanie
CZĘŚĆ III. Etyka
- Pierwszy programista
- Siedemdziesiąt pięć lat
- Ofermy i wyzwoliciele
- Wzory osobowe i czarne charaktery
- Rządzimy światem
- Katastrofy
- Przysięga
Rozdział 12. Szkody
- Po pierwsze, nie szkodzić
- Nie szkodzić społeczeństwu
- Uszczerbek w funkcjonowaniu
- Nieszkodzenie strukturze
- Elastyczność
- Testy
- Najlepsza praca
- Jak zrobić to dobrze
- Czym jest dobra struktura?
- Macierz Eisenhowera
- Programiści są interesariuszami
- Dokładanie wszelkich starań
- Powtarzalny dowód
- Dijkstra
- Udowadnianie poprawności
- Programowanie strukturalne
- Dekompozycja funkcyjna
- Programowanie sterowane testami
Rozdział 13. Integralność
- Krótkie cykle
- Historia kontroli kodu źródłowego
- Git
- Krótkie cykle
- Ciągła integracja
- Gałęzie kontra przełączniki
- Ciągłe wdrażanie
- Ciągła budowa
- Bezwzględne ulepszanie
- Pokrycie testami
- Testowanie mutacyjne
- Stabilność semantyczna
- Oczyszczanie
- Wytwory
- Utrzymywanie wysokiej wydajności
- Lepkość
- Radzenie sobie z rozproszeniami
- Zarządzanie czasem
Rozdział 14. Praca zespołowa
- Praca w zespole
- Otwarte/wirtualne biuro
- Rzetelne i uczciwe oszacowania
- Kłamstwa
- Uczciwość, dokładność, precyzja
- Historia nr 1: wektory
- Historia nr 2: pCCU
- Nauczka
- Dokładność
- Precyzja
- Łączenie
- Uczciwość
- Szacunek
- Nigdy nie przestawaj się uczyć