Ruby. Szybki start - Helion
Tytuł oryginału: Ruby: Visual QuickStart Guide
Tłumaczenie: Artur Przybyła, Łukasz Suma, Grzegorz Werner
ISBN: 978-83-246-2258-0
stron: 448, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2009-08-21
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,00 zł
Naucz się Języka Ruby, aby prosto i szybko przygotować każdą aplikację
- Jak tworzyć i uruchamiać skrypty w języku Ruby?
- Jak instalować bibliotekę RubyGems i zarządzać nią?
- Jak zbudować projekt Rails?
Ruby to dynamiczny i niezwykle elastyczny język programowania. Dzięki prostemu kodowi jest on także przystępny i łatwy w nauce. Pozwala na zmianę elementów języka podczas pracy programu. Co więcej -- na najwyższym stopniu zawansowania aplikacje napisane w tym języku mogą wykorzystywać refleksję, czyli zdolność do samoanalizy. Biblioteka RubyGems zawiera niestandaryzowany, ale bardzo rozbudowany kod, a poza tym udostępnia dodatkowe narzędzia, co znacznie przyspiesza prace nad tworzeniem dowolnej aplikacji.
Książka "Ruby. Szybki start" zawiera wszystkie potrzebne wiadomości, podane tak, abyś szybko i sprawnie nauczył się tego języka -- bez obciążania pamięci zbędnymi szczegółami czy niezrozumiałym technicznym żargonem. Zamieszczone tu instrukcje, z dodatkowymi objaśnieniami graficznymi, krok po kroku pokazują na przykład kod, jaki należy wpisać z klawiatury. Z podręcznikiem w ręku nauczysz się m.in. używać wątków, konfigurować bazę danych, instalować bibliotekę RubyGems i zarządzać nią. Reasumując -- z tą książką możesz od razu zacząć pracę i korzystać z możliwości języka Ruby do realizacji wielu zadań programistycznych.
- Dokumentacja języka Ruby
- Uruchamianie skryptów i pobieranie danych
- Tablice, zakresy i hasze
- Struktury sterujące
- Tworzenie metod
- Klasy i dziedziczenie
- Moduły
- Wyrażenia regularne
- Debugowanie i obsługa błędów
- Katalogi i pliki
- Bazy danych
- Ruby on Rails
- Programowanie dynamiczne
Szybki start w świat języka Ruby!
Osoby które kupowały "Ruby. Szybki start", wybierały także:
- Ruby on Rails. Ćwiczenia 18,75 zł, (3,00 zł -84%)
- Continuous Delivery for Mobile with fastlane 135,91 zł, (29,90 zł -78%)
- Comprehensive Ruby Programming 124,58 zł, (29,90 zł -76%)
- Programowanie w Ruby. Poziom drugi. Kurs video. Zaawansowane techniki 69,00 zł, (27,60 zł -60%)
- Ruby. Kurs video. Poziom pierwszy. Podstawy języka i praktyczne przykłady 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
Spis treści
Ruby. Szybki start -- spis treści
Wstęp (9)
Rozdział 1. Zaczynamy (17)
- Instalacja w systemie Windows (18)
- Instalacja w systemie Mac OS X (20)
- Testowanie instalacji (23)
- Dokumentacja języka Ruby (25)
- Interaktywna powłoka języka Ruby (28)
- Konfiguracja powłoki irb (31)
Rozdział 2. Proste skrypty (35)
- Tworzenie najprostszego skryptu (36)
- Uruchamianie skryptów w Windows (38)
- Uruchamianie skryptów z wiersza poleceń (40)
- Skrypty wykonywalne (42)
- Wyświetlanie tekstu (44)
- Pobieranie danych (46)
- Komentarze (48)
Rozdział 3. Typy podstawowe (51)
- Liczby (52)
- Obliczenia arytmetyczne (54)
- Metody operujące na liczbach (56)
- Łańcuchy znaków (59)
- Interpolacja i zastępowanie (61)
- Podstawowe metody operujące na łańcuchach znaków (64)
- Łańcuchy znakowe wielowierszowe (66)
- Stałe (69)
- Data i czas (71)
Rozdział 4. Tablice, zakresy i hasze (75)
- Tworzenie tablic (76)
- Podstawowe metody klasy Array (79)
- Dodawanie elementów (83)
- Usuwanie elementów (86)
- Tablice i łańcuchy znaków (88)
- Używanie zakresów (90)
- Tworzenie haszów (93)
- Standardowe metody klasy Hash (95)
Rozdział 5. Struktury sterujące (97)
- Operatory (98)
- Podstawowe instrukcje warunkowe (101)
- Instrukcje warunkowe złożone (105)
- Operator warunkowy (108)
- Instrukcja case (112)
- Pętle (116)
- Iteratory liczbowe (120)
- Iteratory kolekcji (123)
Rozdział 6. Tworzenie metod (127)
- Proste metody (128)
- Zwracanie wartości (131)
- Pobieranie argumentów (135)
- Domyślne wartości argumentów (138)
- Używanie self (140)
- Argumenty o zmiennej długości (143)
- Metody i bloki (147)
Rozdział 7. Klasy (151)
- Proste klasy (152)
- Zmienne instancji (156)
- Akcesory (159)
- Konstruktory (162)
- Definiowanie operatorów (166)
- Metody specjalne (175)
- Walidacja i duck typing (180)
Rozdział 8. Dziedziczenie i cała reszta (185)
- Proste dziedziczenie (186)
- Nadpisywanie metod (191)
- Metody łączone (194)
- Kontrola dostępu (198)
- Zmienne klasy (204)
- Metody klasy (207)
Rozdział 9. Moduły (213)
- Moduły jako przestrzenie nazw (214)
- Moduły jako klasy mieszane (218)
- Dołączanie plików (222)
- Standardowa biblioteka języka Ruby (227)
Rozdział 10. Wyrażenia regularne (229)
- Przeprowadzanie dopasowań (230)
- Definiowanie prostych wzorców (233)
- Używanie kotwic (236)
- Używanie kwantyfikatorów (239)
- Używanie klas znaków (242)
- Używanie modyfikatorów (246)
- Wyszukiwanie dopasowań (248)
- Przeprowadzanie podstawień (252)
Rozdział 11. Debuggowanie i obsługa błędów (257)
- Używanie debuggera Ruby (258)
- Obsługa wyjątków (264)
- Obsługa wyjątku w zależności od jego typu (268)
- Zgłaszanie wyjątków (271)
- Testowanie jednostkowe (Unit Testing) (276)
Rozdział 12. RubyGems (283)
- Instalacja RubyGems (284)
- Instalacja i zarządzanie bibliotekami (287)
- Korzystanie z pakietów (291)
- Pakiet creditcard (294)
- Pakiet Highline (296)
- Pakiet RedCloth (302)
Rozdział 13. Katalogi i pliki (305)
- Podstawy (306)
- Dostęp do zawartości katalogu (309)
- Właściwości katalogów i plików (312)
- Uprawnienia (315)
- Tworzenie, przenoszenie, kopiowanie i usuwanie (319)
- Odczytywanie danych z plików (322)
- Zapisywanie danych w plikach (325)
- FasterCSV (329)
Rozdział 14. Bazy danych (333)
- Zaczynamy (334)
- Wykonywanie prostych zapytań (337)
- Wstawianie rekordów (339)
- Pobieranie rekordów (344)
- Wykonywanie transakcji (348)
Rozdział 15. Sieć (353)
- Tworzenie serwera gniazd (354)
- Używanie wątków (357)
- Tworzenie klienta gniazd (362)
- Połączenia HTTP (365)
- Obsługa źródeł RSS (369)
Rozdział 16. Ruby on Rails (373)
- Elementarz Rails (374)
- Zaczynamy (376)
- Konfiguracja bazy danych (381)
- Tworzenie bazy danych (384)
- Wypróbowywanie serwisu (389)
- Dostosowywanie modeli (391)
- Dostosowywanie widoków (395)
- Dostosowywanie kontrolerów (403)
Rozdział 17. Programowanie dynamiczne (409)
- Integracja z systemem operacyjnym (410)
- Skażone dane (414)
- Poziomy bezpieczeństwa (418)
- Elementy proc i lambda (422)
Skorowidz (429)