reklama - zainteresowany?

React Native w akcji - Helion

React Native w akcji
ebook
Autor: Nader Dabit
Tłumaczenie: Mariusz Rogulski, Magdalena Rogulska
ISBN: 9788301210489
stron: 350, Format: ebook
Data wydania: 2020-04-08
Księgarnia: Helion

Cena książki: 94,00 zł

Dodaj do koszyka React Native w akcji

Tagi: iPhone

React Native daje programistom mobilnym i webowym moc obydwu środowisk. Napisz swoją aplikację raz i łatwo wdróż ją na iOS-a, Androida i w przeglądarce. Aplikacje React Native kompilują się w kod specyficzny dla danej platformy, skracając czas programowania, wysiłek programisty i koszty! A ponieważ używasz do tego JavaScript i frameworka React, to czerpiesz korzyści z ogromnego ekosystemu narzędzi, wiedzy i wsparcia. React Native w akcji uczy tworzenia wysokiej jakości wieloplatformowych aplikacji mobilnych i webowych. Dzięki temu praktycznemu przewodnikowi od razu zaczniesz tworzyć kompletną aplikację za pomocą jasnych i łatwych do wykonania instrukcji. Podczas rozwijania swoich umiejętności przejdziesz do bardziej zaawansowanych tematów, takich jak stylowanie, API, animacje, architektura danych i wiele więcej! Dowiesz się również, jak zmaksymalizować ponowne użycie kodu bez rezygnacji z wyglądu i specyfiki natywnej platformy. Co jest w środku: Budowanie wieloplatformowych aplikacji mobilnych i webowych Routing, redux i animacje Sieciowe żądania dotyczące danych Lokalne przechowywanie i pobieranie danych Zarządzanie danymi i stanem Publikacja jest przeznaczona dla początkujących i średnio zaawansowanych programistów stron webowych, Androida i iOS-a. Dowiedz się, jak wykorzystać posiadane umiejętności dotyczące JavaScript do tworzenia bogatych wieloplatformowych aplikacji mobilnych. Ian Lovell, Parmenion Capital Partners Nader Dabit nie tylko uczy, ale także wprowadza w szczegóły i introspekcję, które może znać tylko doświadczony weteran React Native. Joseph Tingsanchali, Netspend Szybki i praktyczny sposób na zwiększenie produktywności dzięki React Native. Francesco Strazzullo, extrategy Twój nieoceniony towarzysz nauki React Native. Ubaldo Pescatore, Datalogic

Dodaj do koszyka React Native w akcji

Spis treści

React Native w akcji eBook -- spis treści

  • Okładka
  • Strona tytułowa
  • Strona redakcyjna
  • przedmowa
  • podziękowania
  • o książce
  • o autorze
  • o ilustracji na okładce
  • Pierwsze kroki z React Native
    • 1.1. Wprowadzenie do React i React Native
      • 1.1.1. Prosta klasa React
      • 1.1.2. Cykl życia React
    • 1.2. Czego będziemy się uczyć
    • 1.3. Co trzeba wiedzieć
    • 1.4. Jak działa React Native
      • 1.4.1. JSX
      • 1.4.2. Wątki
      • 1.4.3. React
      • 1.4.4. Jednokierunkowy przepływ danych
      • 1.4.5. Różnicowanie
      • 1.4.6. Myślenie komponentowe
    • 1.5. Mocne strony React Native
      • 1.5.1. Dostępność deweloperów
      • 1.5.2. Produktywność deweloperów
      • 1.5.3. Wydajność
      • 1.5.4. Jednokierunkowy przepływ danych
      • 1.5.5. Środowisko pracy deweloperów
      • 1.5.6. Transpilacja
      • 1.5.7. Produktywność i wydajność
      • 1.5.8. Społeczność
      • 1.5.9. Otwartość
      • 1.5.10. Natychmiastowe aktualizacje
      • 1.5.11. Inne rozwiązania do budowania wieloplatformowych aplikacji mobilnych
    • 1.6. Wady React Native
    • 1.7. Tworzenie podstawowych komponentów i ich użycie
      • 1.7.1. Przegląd komponentów
      • 1.7.2. Komponenty natywne
      • 1.7.3. Budowa komponentu
        • Składnia CreateClass (ES5, JSX)
        • Składnia Class (ES2015, JSX)
        • Komponent bezstanowy (wielokrotnego zastosowania) (JSX)
        • CreateElement (JAVASCRIPT)
      • 1.7.4. Komponenty eksportowalne
        • Importowanie
        • Deklaracja komponentu
        • Metoda render
        • Eksporty
      • 1.7.5. Łączenie komponentów
    • 1.8. Tworzenie pierwszego projektu
      • 1.8.1. Create React Native App CLI
      • 1.8.2. React Native CLI
  • Zrozumieć React
    • 2.1. Zarządzanie danymi komponentów przy użyciu stanu
      • 2.1.1. Poprawne operowanie stanem komponentu
        • Ustawianie stanu początkowego
        • Aktualizacja stanu
    • 2.2. Zarządzanie danymi komponentów za pomocą właściwości
      • Właściwości dynamiczne
      • Destrukturyzacja właściwości stanu
      • Właściwości z komponentami bezstanowymi
      • Przekazywanie tablic i obiektów jako włąściwości
    • 2.3. Specyfikacje komponentów React
      • 2.3.1. Użycie metody render do tworzenia interfejsu użytkownika
      • 2.3.2. Użycie inicjalizatorów właściwości i konstruktorów
    • 2.4. Metody cyklu życia React
      • 2.4.1. Statyczna metoda getDerivedStateFromProps
      • 2.4.2. Metoda cyklu życia componentDidMount
      • 2.4.3. Metoda cyklu życia shouldComponentUpdate
      • 2.4.4. Metoda cyklu życia componentDidUpdate
      • 2.4.5. Metoda cyklu życia componentWillUnmount
  • Budowanie pierwszej aplikacji React Native
    • 3.1. Tworzenie rozkładu aplikacji TODO
    • 3.2. Kodowanie aplikacji TODO
    • 3.3. Otwieranie menu deweloperskiego
      • 3.3.1. Otwieranie menu deweloperskiego w symulatorze iOS-a
      • 3.3.2. Otwieranie menu deweloperskiego w emulatorze Androida
      • 3.3.3. Korzystanie z menu deweloperskiego
    • 3.4. Kontynuowanie budowania aplikacji TODO
  • Wprowadzenie do stylów
    • 4.1. Stosowanie i organizowanie stylów w React Native
      • 4.1.1. Stosowanie stylów w aplikacjach
      • 4.1.2. Organizowanie stylów
        • Deklarowanie arkuszy stylów w tym samym pliku co komponent
        • Deklarowanie arkuszy stylów w osobnym pliku
      • 4.1.3. Style są kodem
    • 4.2. Nadawanie stylu komponentom View
      • 4.2.1. Ustawianie koloru tła
      • 4.2.2. Ustawianie właściwości obramowania
        • Tworzenie obramowanie z użyciem właściwości kolor, szerokość i styl
        • Użycie promienia obramowania do tworzenia kształtów
        • Dodanie obramowania do komponentu karta profilu
      • 4.2.3. Określanie marginesów i wewnętrznych odstępów
        • Korzystanie z właściwości margin
        • Korzystanie z właściwości padding
      • 4.2.4. Użycie position do rozmieszczania komponentów
      • 4.2.5. Pozycjonowanie w Karcie profilu
    • 4.3. Nadawanie stylu komponentom Text
      • 4.3.1. Komponenty Text kontra komponenty View
        • Kolorowanie tekstu
      • 4.3.2. Style czcionek
        • Określanie rodziny czcionek
        • Dostosowywanie rozmiaru tekstu za pomocą fontsize
        • Zmiana stylów czcionek
        • Określanie grubości czcionek
      • 4.3.3. Zastosowanie dekoracyjnych elementów stylów tekstu
        • Określanie wysokości elementów tekstowych
        • Wyrównanie tekstu w poziomie
        • Podkreślanie lub przekreślanie tekstu
        • Style dekoracyjne tekstu (tylko IOS)
        • Dodawanie cieni do tekstu
        • Określanie odstępów między znakami (tylko IOS)
        • Przykłady stylów tekstu
  • Gruntownie o stylach
    • 5.1. Rozmiary i style specyficzne dla określonej platformy
      • 5.1.1. Piksele, punkty i DP
      • 5.1.2. Tworzenie rzucanych cieni za pomocą ShadowPropTypesIOS i Elevation
        • Tworzenie rzucania cieni w IOS za pomocą Shadowprotypeios
        • Symulowanie rzucania cieni na urządzeniach z androidem za pomocą elevation
      • 5.1.3. Praktyczne zastosowanie: rzucanie cienia w Karcie profilu
    • 5.2. Użycie przekształceń do przesuwania, obracania, skalowania i pochylania komponentów
      • 5.2.1. Efekty 3D z perspektywą
      • 5.2.2. Przesuwanie elementów wzdłuż osi X i Y za pomocą translateX i translateY
      • 5.2.3. Obracanie elementów za pomocą rotateX, rotateY i rotateZ (rotate)
      • 5.2.4. Ustawianie widoczności podczas obracania elementu o więcej niż 90°
      • 5.2.5. Skalowanie obiektów na ekranie za pomocą scale, scaleX i scaleY
      • 5.2.6. Użycie skalowania do tworzenia miniatur ProfileCard
      • 5.2.7. Pochylanie elementów wzdłuż osi X i Y za pomocą skewX i skewY
      • 5.2.8. Kluczowe kwestie dotyczące przekształceń
    • 5.3. Użycie Flexboksa do określania układu komponentów
      • 5.3.1. Zmiana wymiarów komponentu za pomocą flex
      • 5.3.2. Określanie kierunku wypełniania za pomocą flexDirection
      • 5.3.3. Definiowanie sposobu wykorzystania przestrzeni wokół komponentu za pomocą justifyContent
      • 5.3.5. Nadpisywanie wyrównania z kontenera nadrzędnego za pomocą alignSelf
      • 5.3.6. Zapobieganie przycinaniu elementów za pomocą flexWrap
  • Nawigacja
    • 6.1. Nawigacja w React Native w porównaniu do nawigacji webowej
    • 6.2. Budowanie aplikacji wykorzystującej nawigację
    • 6.3. Trwałość danych
    • 6.4. Korzystanie z DrawerNavigator do tworzenia nawigacji wysuwanej
  • Animacje
    • 7.1. Wprowadzenie do Animated API
    • 7.2. Animowanie pola formularza podczas wprowadzania wartości
    • 7.3. Tworzenie niestandardowej animacji ładowania za pomocą interpolacji
    • 7.4. Tworzenie wielu równoległych animacji
    • 7.5. Tworzenie sekwencji animacji
    • 7.6. Użycie Animated.stagger do przesunięcia czasu rozpoczęcia animacji
    • 7.7. Inne przydatne wskazówki dotyczące korzystania z biblioteki Animated
      • 7.7.1. Zmiana animowanej wartości
      • 7.7.2. Wykonywanie wywołań zwrotnych
      • 7.7.3. Przekazywanie animacji do wątku natywnego
      • 7.7.4. Tworzenie niestandardowego elementu animowanego za pomocą createAnimatedComponent
  • Korzystanie z biblioteki architektury danych Redux
    • 8.1. Czym jest Redux?
    • 8.2. Użycie kontekstu do tworzenia stanu globalnego i zarządzania nim w aplikacji React
    • 8.3. Implementacja Reduksa w aplikacji React Native
    • 8.4. Tworzenie reduktorów w celu przechowywania stanu
    • 8.5. Dodanie komponentu provider i utworzenie magazynu
    • 8.6. Dostęp do danych za pomocą funkcji connect
    • 8.7. Dodawanie akcji
    • 8.8. Usuwanie elementów z magazynu w reduktorze
  • Wieloplatformowe API
    • 9.1. Użycie Alert API do tworzenia uniwersalnych powiadomień
      • 9.1.1. Przypadki użycia alertów
      • 9.1.2. Przykład użycia alertów
    • 9.2. Użycie AppState API do wykrycia bieżącego stanu aplikacji
      • 9.2.1. Przypadki użycia AppState
      • 9.2.2. Przykład użycia AppState
    • 9.3. Użycie AsyncStorage API do utrwalania danych
      • 9.3.1. Przypadki użycia AsyncStorage
      • 9.3.2. Przykład użycia AsyncStorage
    • 9.4. Użycie Clipboard API do kopiowania tekstu do schowka użytkownika
      • 9.4.1. Przypadki użycia Clipboard
      • 9.4.2. Przykład użycia Clipboard
    • 9.5. Korzystanie z Dimensions API, aby uzyskać informacje o ekranie użytkownika
      • 9.5.1. Przypadki użycia Dimensions
      • 9.5.2. Przykład użycia Dimensions
    • 9.6. Użycie Geolocation API do uzyskiwania bieżących informacji o lokalizacji użytkownika
      • 9.6.1. Przypadki użycia Geolocation API
      • 9.6.2. Przykład użycia Geolocation
    • 9.7. Użycie Keyboard API do sterowania lokalizacją i funkcjonalności natywnej klawiatury
      • 9.7.1. Przypadki użycia Keyboard API
      • 9.7.2. Przykład użycia Keyboard API
    • 9.8. Użycie NetInfo do uzyskania bieżącego statusu online/offline użytkownika
      • 9.8.1. Przypadki użycia NetInfo
      • 9.8.2. Przykład użycia NetInfo
    • 9.9. Uzyskiwanie informacji o zdarzeniach dotykowych i gestach za pomocą PanResponder
      • 9.9.1. Przypadki użycia API PanResponder
      • 9.9.2. Przykład użycia PanResponder
  • Implementowanie komponentów i API specyficznych dla iOS
    • 10.1. Tworzenie kodu specyficznego dla platformy
      • 10.1.1. Rozszerzenia plików iOS i Androida
      • 10.1.2. Wykrywanie platformy za pomocą Platform API
    • 10.2. DatePickerIOS
      • 10.2.1. Przykład użycia DatePickerIOS
    • 10.3. Użycie PickerIOS do pracy z listami wartości
      • 10.3.1. Przykład użycia PickerIOS
    • 10.4. Użycie ProgressViewIOS do wyświetlania wskaźników ładowania
      • 10.4.1. Przypadki użycia ProgressViewIOS
      • 10.4.2. Przykład użycia ProgressViewIOS
    • 10.5. Użycie SegmentedControlIOS do tworzenia poziomych pasków z elementami
      • 10.5.1. Przypadki użycia SegmentedControlIOS
      • 10.5.2. Przykład użycia SegmentedControlIOS
    • 10.6. Użycie TabBarIOS do renderowania kart u dołu interfejsu użytkownika
      • 10.6.1. Przypadki użycia TabBarIOS
      • 10.6.2. Przykład użycia TabBarIOS
    • 10.7. Użycie ActionSheetIOS do wyświetlania arkusza akcji oraz menu udostępniania
      • 10.7.1. Przypadki użycia ActionSheetIOS
      • 10.7.2. Przykład użycia ActionSheetIOS
  • Implementowanie komponentów i API specyficznych dla Androida
    • 11.1. Tworzenie menu za pomocą DrawerLayoutAndroid
    • 11.2. Tworzenie paska narzędzi za pomocą ToolbarAndroid
    • 11.3. Implementowanie przewijanego stronicowania za pomocą ViewPagerAndroid
    • 11.5. Tworzenie pola wyboru czasu za pomocą TimePickerAndroid
    • 11.6. Implementowanie komunikatów Toast z użyciem ToastAndroid
  • Budowanie aplikacji Star Wars przy użyciu komponentów wieloplatformowych
    • 12.1. Utworzenie aplikacji i zainstalowanie zależności
      • 12.1.1. Importowanie komponentu People i tworzenie komponentu Container
      • 12.1.2. Tworzenie komponentu nawigacyjnego i rejestrowanie ścieżek
      • 12.1.3. Tworzenie głównej klasy dla początkowego widoku
    • 12.2. Utworzenie komponentu People z użyciem FlatList, Modal i Picker
      • 12.2.1. Utworzenie stanu i skonfigurowanie wywołania pobierającego dane
      • 12.2.2. Dodanie pozostałych metod klasy
      • 12.2.3. Implementacja metody render
    • 12.3. Tworzenie komponentu HomeWorld
      • 12.3.1. Utworzenie klasy HomeWorld i zainicjowanie stanu
      • 12.3.2. Pobieranie danych z API za pomocą właściwości url
      • 12.3.3. Dokończenie komponentu HomeWorld
  • Dodatek. Instalowanie i uruchamianie React Native
    • A.1. Programowanie dla urządzeń z iOS
      • A. 1.1. Rozpoczynanie
      • A.1.2. Testowanie instalacji na iOS
    • A. 2. Programowanie dla urządzeń z Androidem
      • A.2.1. Mac i Android
      • A.2.2. Windows i Android
      • A.2.3. Linux i Android
      • A.2.4. Tworzenie nowego projektu (Mac/Windows/Linux)
      • A.2.5. Uruchamianie projektu (Mac/Windows/Linux)
  • Przypisy

Dodaj do koszyka React Native w akcji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.