reklama - zainteresowany?

Projektowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe - Helion

Projektowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe
Autor: Alan Shalloway, James R. Trott
Tytuł oryginału: Design Patterns Explained: A New Perspective on Object-Oriented Design
Tłumaczenie: Jaromir Senczyk
ISBN: 83-7197-831-6
stron: 256, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2002-09-19
Księgarnia: Helion

Cena książki: 35,00 zł

Dodaj do koszyka Projektowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe

Tagi: Wzorce projektowe

W książce omówiono programowanie obiektowe (OOP) i wzorce projektowe (design patterns) -- dwa terminy, które zrobiły ostatnio zawrotną karierę. Programowanie obiektowe jest podstawą dominujących obecnie języków programowania, takich jak C++ czy Java. Jego znajomość to jedna z podstawowych kompetencji współczesnego programisty. Kolejnym etapem wtajemniczenia są wzorce projektowe: sprawdzone sposoby radzenia sobie z typowymi zadaniami.

Kto nie pozna podstawowych zasad programowania obiektowego, nie zrozumie wzorców projektowych. Kto nie przyswoi sobie stosowanie wzorców, nie wykorzysta pełni możliwości programowania obiektowego. Dlatego oba te -- nierozerwalnie związane ze sobą zagadnienia omówiono w jednej pozycji, która uczy programowania obiektowego poprzez naukę wzorców projektowych, nie oddzielając sztucznie tych dwóch dziedzin.

  • Poznasz sprawdzone wzorce projektowe, dzięki którym popełnisz mniej błędów i szybciej zaanalizujesz problemy
  • Wykorzystasz sprawdzone metody na każdym etapie tworzenia aplikacji: od analizy, przez projektowanie, do implementacji
  • Dowiesz się jak właściwie wykorzystać programowanie obiektowe
  • Skorzystasz z przykładów zastosowań wzorców wraz z fragmentami kodu
  • Poznasz rezultaty wieloletnich praktycznych doświadczeń autorów książki
Autorzy starają się przekonać Czytelnika, że odpowiednie stosowania właściwych wzorców projektowych możliwe jest na każdym etapie tworzenia aplikacji: od analizy, przez projektowanie, do implementacji. Co więcej, pozwala ono wyrobić prawidłowe nawyki programowania obiektowego. Książka jest wspaniałym uzupełnieniem wiedzy początkujących i średnio zaawansowanych analityków, projektantów i programistów Javy, C++ i innych języków zorientowanych obiektowo.

Dodaj do koszyka Projektowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe

 

Osoby które kupowały "Projektowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe", wybierały także:

  • Wzorce komunikacji. Przewodnik dla programist
  • Uporz
  • Wzorce projektowe dla programist
  • Certyfikowany in
  • Podr

Dodaj do koszyka Projektowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe

Spis treści

Projektowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe -- spis treści

Przedmowa (9)

Część I Wprowadzenie do programowania obiektowego (17)

Rozdział 1. Obiektowość (19)

  • Przegląd (19)
  • Zanim pojawiły się obiekty: dekompozycja funkcjonalna (19)
  • Problem określenia wymagań (21)
  • Zmiany wymagań a dekompozycja funkcjonalna (22)
  • Postępowanie w sytuacji zmieniających się wymagań (24)
  • Obiektowość (26)
  • Programowanie obiektowe w praktyce (31)
  • Szczególne rodzaje metod (33)
  • Podsumowanie (34)

Rozdział 2. Język UML (37)

  • Przegląd (37)
  • Czym jest język UML? (37)
  • Zastosowanie języka UML (38)
  • Diagram klas (39)
  • Diagramy interakcji (43)
  • Podsumowanie (45)

Część II Ograniczenia tradycyjnie pojmowanego projektowania obiektowego (47)

Rozdział 3. Problem wymagający uniwersalnego rozwiązania (49)

  • Przegląd (49)
  • Pozyskanie informacji z systemu CAD/CAM (49)
  • Terminologia dziedziny zastosowań (50)
  • Opis problemu (51)
  • Prawdziwe wyzwania (53)
  • Podsumowanie (56)

Rozdział 4. Standardowe rozwiązanie obiektowe (57)

  • Przegląd (57)
  • Rozwiązanie wykorzystujące specjalizację (57)
  • Podsumowanie (63)
  • Dodatek: Przykłady w języku C++ (63)

Część III Wzorce projektowe (67)

Rozdział 5. Wprowadzenie do wzorców projektowych (69)

  • Przegląd (69)
  • Wzorce projektowe wywodzą się z architektury i antropologii (70)
  • Wzorce projektowe - od architektury do programowania (73)
  • Po co studiować wzorce projektowe? (75)
  • Inne zalety studiowania wzorców projektowych (78)
  • Podsumowanie (79)

Rozdział 6. Wzorzec fasady (81)

  • Przegląd (81)
  • Wprowadzenie do fasady (81)
  • Fasada (82)
  • Praktyczne uwagi na temat zastosowania fasady (84)
  • Zastosowanie fasady w rozwiązaniu problemu CAD/CAM (85)
  • Podsumowanie (85)

Rozdział 7. Wzorzec adaptera (87)

  • Przegląd (87)
  • Wprowadzenie do wzorca adaptera (87)
  • Adapter (88)
  • Praktyczne uwagi na temat zastosowania adaptera (92)
  • Zastosowanie adaptera w celu rozwiązania problemu CAD/CAM (94)
  • Podsumowanie (95)
  • Dodatek: Przykład w języku C++ (95)

Rozdział 8. Poszerzamy horyzonty (97)

  • Przegląd (97)
  • Obiekty (98)
  • Hermetyzacja (99)
  • Określ zmienność i hermetyzuj ją (101)
  • Wspólności i zmienności a klasy abstrakcyjne (104)
  • Podsumowanie (105)

Rozdział 9. Wzorzec mostu (107)

  • Przegląd (107)
  • Wprowadzenie do wzorca mostu (107)
  • Przykład problemu wymagającego zastosowania mostu (108)
  • Obserwacja dotycząca zastosowań wzorców projektowych (116)
  • Wyprowadzenie wzorca mostu (117)
  • Wzorzec mostu - retrospekcja (125)
  • Praktyczne uwagi na temat zastosowań mostu (125)
  • Podsumowanie (128)
  • Dodatek: przykłady kodu w języku C++ (130)

Rozdział 10. Wzorzec fabryki abstrakcyjnej (135)

  • Przegląd (135)
  • Wprowadzenie do wzorca fabryki abstrakcyjnej (135)
  • Fabryka abstrakcyjna - przykład zastosowania (136)
  • Implementacja wzorca fabryki abstrakcyjnej (141)
  • Praktyczne uwagi na temat stosowania fabryki abstrakcyjnej (144)
  • Zastosowanie fabryki abstrakcyjnej w rozwiązaniu problemu CAD/CAM (146)
  • Podsumowanie (147)
  • Dodatek: przykłady w języku C++ (147)

Część IV Projektowanie z wykorzystaniem wzorców (149)

Rozdział 11. W jaki sposób projektują eksperci? (151)

  • Przegląd (151)
  • Tworzenie przez dodawanie wyróżnień (151)
  • Podsumowanie (156)

Rozdział 12. Rozwiązanie problemu CAD/CAM z wykorzystaniem wzorców projektowych (159)

  • Przegląd (159)
  • Przypomnienie problemu CAD/CAM (159)
  • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców (160)
  • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców: etap 1 (161)
  • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców: etap 2a (161)
  • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców: etap 2b (165)
  • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców: etap 2c (168)
  • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców: etap 2d (fasada) (168)
  • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców: etap 2d (adapter) (169)
  • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców: etap 2d (fabryka abstrakcyjna) (170)
  • Projektowanie z wykorzystaniem wzorców: etap 3 (170)
  • Porównanie z poprzednimi wersjami rozwiązania (170)
  • Podsumowanie (172)

Rozdział 13. Zasady i strategie projektowania z wykorzystaniem wzorców (173)

  • Przegląd (173)
  • Zasada otwarcia i zamknięcia (174)
  • Zasada projektowania w kontekście (174)
  • Zasada zawierania zmienności (177)
  • Podsumowanie (178)

Część V Obsługa zmienności za pomocą wzorców projektowych (179)

Rozdział 14. Wzorzec strategii (181)

  • Omówienie (181)
  • Sposób obsługi nowych wymagań (181)
  • Studium problemu i początkowe wymagania (183)
  • Obsługa nowych wymagań (184)
  • Wzorzec strategii (187)
  • Praktyczne uwagi na temat stosowania wzorca strategii (188)
  • Podsumowanie (189)

Rozdział 15. Wzorzec dekoratora (191)

  • Omówienie (191)
  • Nowe szczegóły (191)
  • Wzorzec dekoratora (193)
  • Zastosowanie dekoratora w omawianym studium problemu (194)
  • Inne zastosowania: operacje wejścia i (lub) wyjścia (196)
  • Praktyczne uwagi na temat stosowania dekoratora (198)
  • Podsumowanie (199)
  • Dodatek: Przykłady w języku C++ (199)

Rozdział 16. Wzorzec singletonu oraz wzorzec blokowania dwufazowego (201)

  • Przegląd (201)
  • Wprowadzenie do wzorca singletonu (202)
  • Zastosowanie wzorca singletonu (202)
  • Wariant: wzorzec blokowania dwufazowego (204)
  • Praktyczne uwagi na temat zastosowania singletonu i blokowania dwufazowego (205)
  • Podsumowanie (206)
  • Dodatek: przykłady w języku C++ (206)

Rozdział 17. Wzorzec obserwatora (207)

  • Omówienie (207)
  • Kategorie wzorców (207)
  • Nowe wymagania (208)
  • Wzorzec obserwatora (209)
  • Zastosowanie wzorca obserwatora (210)
  • Praktyczne uwagi na temat zastosowania obserwatora (215)
  • Podsumowanie (216)
  • Dodatek: przykłady kodu w języku C++ (216)

Rozdział 18. Wzorzec metody szablonu (219)

  • Przegląd (219)
  • Nowe wymagania (219)
  • Wzorzec metody szablonu (220)
  • Zastosowanie wzorca metody szablonu (220)
  • Praktyczne uwagi na temat zastosowania szablonu metody (221)
  • Podsumowanie (222)

Rozdział 19. Wzorzec metody fabryki (223)

  • Przegląd (223)
  • Nowe wymaganie (223)
  • Wzorzec metody fabryki (224)
  • Praktyczne uwagi dotyczące zastosowania wzorca metody fabryki (225)
  • Podsumowanie (226)

Rozdział 20. Macierz analizy (227)

  • Przegląd (227)
  • Zmienność w świecie rzeczywistym (227)
  • Studium zmienności: system sprzedaży przez Internet (228)
  • Uwagi praktyczne (233)
  • Podsumowanie (234)

Część VI Zakończenie i początek (235)

Rozdział 21. Wzorce projektowe i nowa perspektywa projektowania obiektowego (237)

  • Przegląd (237)
  • Podsumowanie zasad obiektowości (238)
  • Hermetyzacja implementacji za pomocą wzorców projektowych (238)
  • Analiza wspólności i zmienności i wzorce projektowe (239)
  • Dekompozycja dziedziny problemu poprzez określenie odpowiedzialności (239)
  • Powiązania wewnątrz wzorców (240)
  • Wzorce i projektowanie w kontekście (241)
  • Uwagi praktyczne (242)
  • Podsumowanie (242)

Rozdział 22. Bibliografia (243)

  • Programowanie zorientowane obiektowo: strony WWW (243)
  • Zalecana lektura na temat wzorców projektowych i obiektowości (244)
  • Lektura przeznaczona dla programistów korzystających z języka Java (245)
  • Lektura przeznaczona dla programistów korzystających z języka C++ (246)
  • Lektura przeznaczona dla programistów korzystających z języka COBOL (246)
  • Lektura dotycząca metodyki Extreme Programming (246)
  • Zalecana lektura dotycząca programowania (247)
  • Ulubiona lektura autorów (247)

Skorowidz (249)

Dodaj do koszyka Projektowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.