Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wydanie II - Helion
Tytuł oryginału: Design for How People Learn (2nd Edition) (Voices That Matter)
Tłumaczenie: Bogusław Solecki
ISBN: 978-83-283-3078-8
stron: 296, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2017-04-28
Księgarnia: Helion
Cena książki: 49,00 zł
Efektywne i atrakcyjne przekazywanie wiedzy innym jest trudnym zadaniem.
Nawet ekspert w swojej dziedzinie może mieć problem z przygotowaniem i przeprowadzeniem zajęć edukacyjnych, dziÄ™ki którym nauczane osoby przyswojÄ… podane informacje i bÄ™dÄ… umiaÅ‚y siÄ™ nimi posÅ‚użyć. WiÄ™kszość osób w jakimÅ› stopniu zajmuje siÄ™ edukacjÄ…: wygÅ‚asza prezentacje, wdraża nowych pracowników, omawia nowe produkty czy choćby pomaga wÅ‚asnym dzieciom w nauce!
Niniejsza książka dotyczy planowania doÅ›wiadczeÅ„ edukacyjnych — jednej z najskuteczniejszych metod nauczania. ZnalazÅ‚y siÄ™ tu również wyczerpujÄ…ce informacje na temat koncentracji, pamiÄ™ci i samego procesu uczenia siÄ™. Zaprezentowano wyniki najnowszych badaÅ„ nad procesem uczenia siÄ™ i zapamiÄ™tywania oraz informacje o nowych technikach uczenia siÄ™ spoÅ‚ecznego i nieoficjalnego. Podano też wskazówki umożliwiajÄ…ce planowanie doÅ›wiadczeÅ„ edukacyjnych, które pozwolÄ… na przekazanie wiedzy i wyrabianie pożądanych nawyków.
W tej książce między innymi:
- informacje o sposobie dziaÅ‚ania ludzkiej pamiÄ™ci i przebiegu procesów uczenia siÄ™
- wskazówki dotyczÄ…ce planowania projektu edukacyjnego
- wskazówki dotyczÄ…ce dobierania odpowiednich strategii metodycznych
- opis skutecznych strategii motywowania ludzi do nauki
- instrukcje dotyczące przekazywania wiedzy i umiejętności
- opis różnych metod oceny efektów nauczania
Julie Dirksen cieszy siÄ™ wieloletnim doÅ›wiadczeniem w dziedzinie e-learningu. Zajmuje siÄ™ metodologiÄ… uczenia siÄ™ zarówno w przypadku dużych korporacji czy organizacji typu non profit, jak i szkóÅ‚ wyższych. Regularnie prowadzi warsztaty metodyczne na caÅ‚ym Å›wiecie, a także zajÄ™cia z metodyki planowania doÅ›wiadczeÅ„ edukacyjnych i psychologii kognitywnej. Pasjonuje siÄ™ stosowaniem ekonomii behawioralnej w nauczaniu.
Jak fajnie jest wiedzieć więcej i umieć to przekazać!
Osoby które kupowały "Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wydanie II", wybierały także:
- Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Ty też to masz! Odkryj swoje talenty i zacznij robić w życiu to, co lubisz i potrafisz najlepiej 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- Socjotechnika. Sztuka zdobywania władzy nad umysłami. Wydanie II 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- Angielski dla specjalist 129,00 zł, (38,70 zł -70%)
- LinkedIn na start. Kurs video. Zbuduj mark 99,00 zł, (29,70 zł -70%)
Spis treści
Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Wydanie II -- spis treści
Wstęp (vi)
1. Od czego zacząć? (1)
- Droga ucznia (1)
- Czego brakuje? (2)
- Rozpoznawanie i uzupełnianie luk (20)
- Przykłady (21)
- Dlaczego to ma znaczenie (24)
- Podsumowanie (26)
2. Kim sÄ… Twoi uczniowie? (27)
- Czego oczekujÄ… Twoi uczniowie? (28)
- Jakie umiejętności mają już teraz Twoi uczniowie? (37)
- Czym Twoi uczniowie różniÄ… siÄ™ od Ciebie? (43)
- Style uczenia siÄ™ (53)
- Jak poznać naszych uczniów? (54)
- Podsumowanie (58)
3. Jakie sÄ… cele projektu? (59)
- Określ cele (59)
- Zdefiniuj problem (60)
- Określ cel (63)
- Jak dÅ‚uga jest ta podróż? (73)
- Podsumowanie (80)
4. W jaki sposób zapamiÄ™tujemy informacje? (81)
- Zapis i odczyt z pamięci (82)
- Rodzaje pamięci (107)
- Powtarzanie i zapamiętywanie (117)
- Podsumowanie (120)
5. Jak przyciÄ…gnąć i skupić uwagÄ™ uczniów? (123)
- Jeśli uczniowie nie uważają na zajęciach... (123)
- Mów do sÅ‚onia (124)
- Sposoby angażowania słonia (132)
- Podsumowanie (159)
6. Planuj tak, aby przekazać wiedzę (161)
- Czy zapamiętają? (161)
- Zadbaj o to, by Twoi uczniowie zrozumieli materiał (171)
- Ilu porad udzielać? (176)
- Proponowana procedura (186)
- Podsumowanie (193)
7. Projektowanie pod kątem umiejętności (195)
- Rozwijanie umiejętności (195)
- Praktyka (196)
- Åšwiadomość dokonywanych postÄ™pów (207)
- Planuj zajÄ™cia z myÅ›lÄ… o osiÄ…gniÄ™ciach uczniów (209)
- Podsumowanie (214)
8. Zadbaj o to, by Twoi uczniowie byli zmotywowani (215)
- Motywacja do działania (215)
- Projektowanie pod kątem zachowań (218)
- SpoÅ‚eczny dowód sÅ‚usznoÅ›ci (224)
- Podsumowanie (228)
9. Planuj tak, aby Twoi uczniowie nabierali dobrych nawyków (231)
- Czym jest nawyk? (231)
- Rozpoznawanie braków w nawykach (236)
- Planuj tak, aby Twoi uczniowie wyrabiali w sobie dobre nawyki (239)
- Podsumowanie (244)
10. Społeczne i pozainstytucjonalne uczenie (247)
- Jak wyglÄ…da nauka w Twojej firmie? (247)
- Równowaga pomiÄ™dzy naukÄ… oficjalnÄ… i nieoficjalnÄ… (250)
- Podróż Hiro (251)
- Podsumowanie (259)
11. Rola środowiska w edukacji (261)
- Braki w środowisku zawodowym (261)
- Wiedza na świecie (262)
- Stosowanie zasobów (265)
- Umieszczamy wskazówki i podpowiedzi w otaczajÄ…cym Å›wiecie (269)
- Wdrażanie określonych zachowań w rzeczywistym świecie (270)
- Oczyszczanie ścieżki (272)
- Podsumowanie (274)
12. Ocenianie (275)
- Trafna ocena to prawdziwe wyzwanie (275)
- Czy to działa? (276)
- Czy siÄ™ uczÄ…? (280)
- Czy uczniowie potrafią poprawnie wykonywać określone czynności? (283)
- Czy uczniowie wykonują czynności prawidłowo? (287)
Podsumowanie (291)
Skorowidz (292)