Projektowanie hurtowni danych. Wspomaganie zarzÄ…dzania relacjami z klientami - Helion
Tytuł oryginału: Designing A Data Warehouse: Supporting Customer Relationship Management
Tłumaczenie: Paweł Gonera
ISBN: 978-83-246-3225-1
stron: 296, Format: 172x245 , okładka: twarda
Data wydania: 2011-08-22
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,00 zł
Umiejętnie zarządzaj informacjami!
- Czym sÄ… hurtownie danych?
- Jak je zaprojektować, aby wykorzystać maksimum ich możliwości?
- Jak wydajnie zarządzać relacjami z klientem?
Zastanawiasz się, jak zmaksymalizować zyski czerpane z właściwego zarządzania relacjami z klientem? Jest to pytanie, które spędza sen z oczu każdemu przedsiębiorcy. Jedną z możliwości jest wykorzystanie odpowiednio zaprojektowanej hurtowni danych. Projekt takiej bazy danych, uwzględniającej potrzeby klienta, wymaga nowych technik i metodologii. Jakich?
Na to pytanie odpowiada Chris Todman w książce, którą trzymasz w rękach. Wiodący konsultant w dziedzinie hurtowni danych przedstawi Ci kompletną metodologię, pozwalającą na zaprojektowanie, wytworzenie i wdrożenie hurtowni danych pod kątem zarządzania relacjami z klientem. Najpierw przeczytasz o kilku zagadnieniach teoretycznych, związanych z relacjami z klientem oraz hurtowniami danych. Potem zapoznasz się z typowymi problemami, aby w rozdziale piątym przejść do omówienia modelu koncepcyjnego. Dowiesz się, jak obsługiwać okoliczności, identyfikować zmiany w danych oraz modelować metodą kropki. Kolejne omawiane zagadnienia to model logiczny i sposoby rozwiązywania problemów wydajnościowych. W rozdziale poświęconym implementacji fizycznej zobaczysz, jak kontrolować poprawność danych, zarządzać kopiami zapasowymi oraz aplikacjami CRM. Ponadto nauczysz się zarządzać projektem, przejrzysz możliwości dostępnego oprogramowania oraz zdobędziesz wiedzę o perspektywach rozwoju. To wszystko znajdziesz w tej długo oczekiwanej książce, poświęconej hurtowniom danych.
- ZarzÄ…dzanie relacjami z klientem
- Wartość marki
- ZarzÄ…dzanie kampaniami
- Marketing personalizowany
- Budowanie hurtowni danych — komponent ekstrakcji oraz integracji danych
- Baza danych hurtowni — opis encji
- Problemy przy wykorzystywaniu relacyjnych baz danych
- Problemy z obróbką czasu w hurtowniach danych
- Wybór modelu koncepcyjnego
- Modelowanie metodÄ… kropki
- Modelowanie logiczne — schemat, wybór rozwiÄ…zania, ograniczenia
- Implementacja fizyczna
- ZarzÄ…dzanie kopiami zapasowymi
- Aplikacje CRM
- ZarzÄ…dzanie projektem
- Oprogramowanie
- Przyszłość hurtowni danych
Sprawdź, jak zmaksymalizować zyski poprzez właściwe zarządzanie relacjami z klientem!
Osoby które kupowały "Projektowanie hurtowni danych. Wspomaganie zarządzania relacjami z klientami", wybierały także:
- Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki 66,67 zł, (8,00 zł -88%)
- Przywództwo w świecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym środowisku 58,64 zł, (12,90 zł -78%)
- Mapa Agile & Scrum. Jak si 57,69 zł, (15,00 zł -74%)
- Sztuka podst 53,46 zł, (13,90 zł -74%)
- Lean dla bystrzaków. Wydanie II 49,62 zł, (12,90 zł -74%)
Spis treści
Projektowanie hurtowni danych. Wspomaganie zarządzania relacjami z klientami -- spis treści
Wprowadzenie (7)
Podziękowania (11)
1. ZarzÄ…dzanie relacjami z klientem (13)
- Wymiar biznesowy (13)
- Cele biznesowe (15)
- Strategia biznesowa (16)
- Wartość marki (17)
- ZarzÄ…dzanie relacjami z klientem (18)
- Podsumowanie (30)
2. Wprowadzenie do hurtowni danych (31)
- Wprowadzenie (31)
- Czym jest hurtownia danych? (37)
- Analiza wymiarów (38)
- Budowanie hurtowni danych (41)
- Problemy zwiÄ…zane z zastosowaniem relacyjnych baz danych (58)
- Podsumowanie (59)
3. Problemy projektowe do rozwiÄ…zania (61)
- Wielowymiarowe modele danych (61)
- Jak wspierać CRM? (69)
- Podsumowanie (79)
4. Problemy z obróbką czasu w hurtowniach danych (81)
- Rola czasu (81)
- Problemy zwiÄ…zane z czasem (84)
- Rejestrowanie zmian (90)
- Rozwiązania problemów z czasem w hurtowniach danych pierwszej generacji (94)
- Odmienne podejścia (107)
- Konkluzje z przeglÄ…du metod pierwszej generacji (109)
5. Model koncepcyjny (111)
- Wymagania modelu koncepcyjnego (111)
- Identyfikowanie zmian w danych (118)
- Modelowanie metodÄ… kropki (119)
- Warsztaty modelowania metodÄ… kropki (124)
- Podsumowanie (147)
6. Model logiczny (149)
- Modelowanie logiczne (150)
- Implementacja retrospekcji (150)
- Zastosowanie wymiaru czasu (157)
- Schemat logiczny (161)
- Problemy wydajnościowe (163)
- Wybór rozwiązania (165)
- Częstotliwość przechwytywania zmian danych (166)
- Ograniczenia (167)
- Weryfikacja i podsumowanie modelu logicznego (171)
7. Implementacja fizyczna (173)
- Architektura hurtowni danych (173)
- Aplikacje CRM (193)
- Kopia zapasowa danych (193)
- Archiwizacja (194)
- Ekstrakcja i Å‚adowanie (194)
- Podsumowanie (197)
8. Uzasadnienie biznesowe (199)
- Podejście przyrostowe (199)
- Wdrożenie (205)
- Podsumowanie (207)
9. ZarzÄ…dzanie projektem (209)
- Wprowadzenie (209)
- Co jest dostarczane? (212)
- Jakie należy zdefiniować założenia i ryzyka? (213)
- Jakiego zespołu potrzebujemy? (215)
- Podsumowanie (226)
10. Oprogramowanie (227)
- Ekstrakcja, przekształcanie i ładowanie (228)
- OLAP (230)
- Narzędzia zapytań (232)
- Wydobywanie danych (234)
- ZarzÄ…dzanie kampaniami (238)
- Personalizacja (240)
- Narzędzia metadanych (241)
- Sortowanie (242)
11. Przyszłość (245)
- Temporalne bazy danych (rozszerzenia temporalne) (246)
- Rozszerzenia OLAP dla SQL (246)
- Aktywne wsparcie decyzji (247)
- Dane zewnętrzne (247)
- Dane niestrukturalizowane (248)
- Agenci wyszukiwania (248)
- Aplikacje obsługujące DSS (249)
A. Temporalna klasyfikacja danych Klubu Winiarza (251)
B. Model kropki dla Klubu Winiarza (255)
C. Model logiczny dla Klubu Winiarza (269)
D. Atrybuty klienta (275)
- Atrybuty finansowe (281)
- Atrybuty zatrudnienia (282)
- Atrybuty zainteresowań i hobby (283)
E. Odnośniki (287)
Skorowidz (289)