Programowanie zorientowane obiektowo w języku JavaScript. Wydanie III - Helion
Tytuł oryginału: Object Oriented JavaScript - Third Edition
Tłumaczenie: Lech Lachowski
ISBN: 978-83-283-3783-1
stron: 472, Format: ebook
Data wydania: 2017-12-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,25 zł (poprzednio: 79,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-19,75 zł)
Dziś JavaScript jest dojrzałym, wszechstronnym i potężnym językiem programowania, który świetnie się nadaje do programowania zorientowanego obiektowo. Pozwala przy tym na pisanie solidnego i efektywnego kodu. Stał się świetnym narzędziem do tworzenia bardzo złożonych, skalowalnych i łatwych w utrzymaniu aplikacji. Można zaobserwować, że JavaScript powoli nadaje kształt następnej generacji platform internetowych i serwerowych. Najnowsza specyfikacja tego języka, ES6, wprowadza ważne konstrukcje językowe, takie jak obietnice, klasy, funkcje strzałkowe.
Ta książka jest znakomitym podręcznikiem programowania obiektowego w JavaScripcie. Przedstawiono tu solidne podstawy języka oraz programowania obiektowego, co ułatwia zrozumienie zaawansowanych, nowoczesnych funkcjonalności ES6: iteratorów i generatorów. Wyjaśniono koncepcję prototypów i zasady dziedziczenia, a także zasady programowania asynchronicznego. Nie zabrakło kilku niezwykle przydatnych dodatków: listy słów zastrzeżonych, funkcji i obiektów wbudowanych w język, a także wprowadzenia do wyrażeń regularnych. Ponadto każdy rozdział zakończono zestawem przydatnych ćwiczeń do samodzielnego wykonania.
Niektóre zagadnienia omówione w książce:
- Konfiguracja środowiska programistycznego
- Środowisko przeglądarki, model BOM i DOM
- Technika AJAX
- Wzorce kodowania i wzorce projektowe
- Framework Jasmine i projektowanie oparte na testach
- Programowanie reaktywne i biblioteka React
JavaScript — najlepszy warsztat profesjonalisty!
Ved Antani od kilkunastu lat używa JavaScriptu, Go i Javy do tworzenia skalowalnych serwerów oraz mobilnych platform. Jest zapalonym czytelnikiem i autorem książek. Studiował informatykę. Mieszka w Bangalore w Indiach. Jest miłośnikiem muzyki klasycznej i uwielbia spędzać czas z synem.
Stoyan Stefanov pracuje w Facebooku, jest autorem książek i często zabiera głos na konferencjach poświęconych WWW. Obecnie mieszka w Los Angeles w Kalifornii. W wolnych chwilach gra na gitarze, lata lub po prostu leniuchuje wraz z rodziną na którejś z plaż Santa Monica.
Osoby które kupowały "Programowanie zorientowane obiektowo w języku JavaScript. Wydanie III", wybierały także:
- D3.js w akcji 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- Tablice informatyczne. Node.js 16,86 zł, (5,90 zł -65%)
- React i GatsbyJS. Kurs video. Nowoczesne strony internetowe w oparciu o headless CMS i GraphQL 148,98 zł, (59,59 zł -60%)
- TypeScript i React. Kurs video. Tworzenie nowoczesnych komponent 129,00 zł, (51,60 zł -60%)
- Vue.js w praktyce. Kurs video. Poznaj narz 148,98 zł, (59,59 zł -60%)
Spis treści
Programowanie zorientowane obiektowo w języku JavaScript. Wydanie III eBook -- spis treści
O autorach (13)
O korektorze merytorycznym (14)
Przedmowa (15)
Rozdział 1. Obiektowy język JavaScript (19)
- Trochę historii (20)
- Wojny przeglądarkowe i renesans (21)
- Teraźniejszość (22)
- Przyszłość (23)
- ECMAScript 5 (24)
- Tryb ścisły w ES6 (24)
- ECMAScript 6 (25)
- Obsługa ES6 w przeglądarkach (25)
- Babel (26)
- Programowanie obiektowe (27)
- Obiekty (28)
- Klasy (28)
- Hermetyzacja (29)
- Agregacja (29)
- Dziedziczenie (30)
- Polimorfizm (30)
- Programowanie obiektowe - podsumowanie (31)
- Konfiguracja środowiska szkoleniowego (31)
- Web Inspector dla silnika WebKit (32)
- JavaScriptCore na komputerach Mac (33)
- Inne konsole (34)
- Podsumowanie (36)
Rozdział 2. Proste typy danych, tablice, pętle i warunki (37)
- Zmienne (37)
- Wielkość liter w nazwach zmiennych ma znaczenie (39)
- Operatory (40)
- Proste typy danych (43)
- Ustalanie typu danych - operator typeof (43)
- Liczby (44)
- Łańcuchy znaków (49)
- Typ boolean (54)
- Undefined i null (59)
- Symbole (60)
- Proste typy danych - podsumowanie (61)
- Tablice (62)
- Dodawanie i aktualizacja elementów tablicy (63)
- Usuwanie elementów (63)
- Tablice tablic (64)
- Warunki i pętle (65)
- Bloki kodu (65)
- Pętle (71)
- Komentarze (75)
- Ćwiczenia (76)
- Podsumowanie (77)
Rozdział 3. Funkcje (79)
- Czym jest funkcja? (80)
- Wywoływanie funkcji (80)
- Parametry (80)
- Parametry domyślne (82)
- Parametry reszty (83)
- Operator rozwijania (84)
- Funkcje predefiniowane (85)
- parseInt() (85)
- parseFloat() (86)
- isNaN() (87)
- isFinite() (88)
- encodeURI() i encodeURIComponent() (88)
- eval() (88)
- Zakres zmiennych (89)
- Wynoszenie zmiennych (91)
- Zakres bloku (92)
- Funkcje są danymi (93)
- Funkcje anonimowe (95)
- Wywołania zwrotne (95)
- Funkcje natychmiastowe (98)
- Funkcje wewnętrzne (prywatne) (99)
- Funkcje, które zwracają funkcje (100)
- Funkcjo, przepiszże się! (101)
- Domknięcia (102)
- Łańcuch zakresów (103)
- Przerwanie łańcucha za pomocą domknięcia (103)
- Funkcje dostępowe (109)
- Iterator (110)
- IIFE a bloki (111)
- Funkcje strzałkowe (111)
- Ćwiczenia (112)
- Podsumowanie (113)
Rozdział 4. Obiekty (115)
- Od tablic do obiektów (115)
- Elementy, właściwości, metody i składowe (117)
- Tablice asocjacyjne (118)
- Dostęp do właściwości obiektu (118)
- Wywoływanie metod obiektu (119)
- Modyfikacja właściwości i metod (120)
- Wartość this (121)
- Konstruktory (122)
- Obiekt globalny (123)
- Właściwość constructor (124)
- Operator instanceof (125)
- Funkcje zwracające obiekty (125)
- Przekazywanie obiektów (126)
- Porównywanie obiektów (127)
- Obiekty w konsoli silnika WebKit (128)
- Literały obiektowe ES6 (129)
- Właściwości i atrybuty obiektów (131)
- Metody obiektów w ES6 (132)
- Kopiowanie właściwości za pomocą Object.assign (132)
- Porównywanie właściwości za pomocą Object.is (133)
- Destrukturyzacja (133)
- Obiekty wbudowane (136)
- Object (136)
- Array (137)
- Function (143)
- Inferencja typów obiektów (150)
- Boolean (151)
- Number (152)
- String (153)
- Math (157)
- Date (159)
- RegExp (163)
- Obiekty Error (168)
- Ćwiczenia (171)
- Podsumowanie (173)
Rozdział 5. Iteratory i generatory ES6 (175)
- Pętla for...of (175)
- Iteratory i obiekty iterowalne (176)
- Iteratory (176)
- Obiekty iterowalne (177)
- Generatory (178)
- Iterowanie przez generatory (181)
- Kolekcje (182)
- Map (182)
- Set (185)
- WeakMap i WeakSet (186)
- Podsumowanie (186)
Rozdział 6. Prototypy (189)
- Właściwość prototype (189)
- Dodawanie metod i właściwości przy użyciu prototypu (190)
- Korzystanie z metod i właściwości obiektu prototype (191)
- Właściwości własne a właściwości prototypu (192)
- Nadpisywanie właściwości prototypu właściwością własną (193)
- Korzystanie z metody isPrototypeOf() (196)
- Ukryte powiązanie __proto__ (197)
- Rozszerzanie obiektów wbudowanych (199)
- Rozszerzanie obiektów wbudowanych - kontrowersje (200)
- Pułapki związane z prototypami (201)
- Ćwiczenia (203)
- Podsumowanie (203)
Rozdział 7. Dziedziczenie (205)
- Łańcuchy prototypów (205)
- Przykładowy łańcuch prototypów (206)
- Przenoszenie wspólnych właściwości do prototypu (209)
- Dziedziczenie samego prototypu (211)
- Konstruktor tymczasowy - new F() (212)
- Uber: dostęp do obiektu nadrzędnego z obiektu potomnego (214)
- Zamknięcie dziedziczenia wewnątrz funkcji (215)
- Kopiowanie właściwości (216)
- Uwaga na kopiowanie przez referencję! (218)
- Obiekty dziedziczą z obiektów (221)
- Głębokie kopiowanie (222)
- Korzystanie z metody object() (224)
- Połączenie dziedziczenia prototypowego z kopiowaniem właściwości (225)
- Dziedziczenie wielokrotne (227)
- Domieszki (228)
- Dziedziczenie pasożytnicze (229)
- Wypożyczanie konstruktora (230)
- Pożyczanie konstruktora i kopiowanie jego prototypu (232)
- Studium przypadku: rysujemy kształty (232)
- Analiza (233)
- Implementacja (233)
- Testowanie (237)
- Ćwiczenia (238)
- Podsumowanie (238)
Rozdział 8. Klasy i moduły (243)
- Definiowanie klas (245)
- Konstruktor (247)
- Metody prototypowe (247)
- Metody statyczne (248)
- Właściwości statyczne (248)
- Metody generatora (248)
- Podklasy (249)
- Domieszki (251)
- Moduły (252)
- Listy eksportów (254)
- Podsumowanie (255)
Rozdział 9. Obietnice i obiekty proxy (257)
- Asynchroniczny model programowania (259)
- Stos wywołań JavaScriptu (261)
- Kolejka komunikatów (262)
- Pętla zdarzeń (262)
- Timery (262)
- Obietnice (264)
- Tworzenie obietnic (266)
- Metaprogramowanie i obiekty proxy (268)
- Obiekt pośredniczący proxy (269)
- Pułapki na funkcje (270)
- Podsumowanie (271)
Rozdział 10. Środowisko przeglądarki (273)
- Załączanie JavaScriptu na stronie HTML (273)
- BOM i DOM - przegląd (274)
- BOM (275)
- Ponownie odkrywamy obiekt window (275)
- Korzystanie z właściwości window.navigator (276)
- Konsola jako ściąga (276)
- Korzystanie z właściwości window.location (277)
- Korzystanie z właściwości window.history (278)
- Korzystanie z właściwości window.frames (279)
- Korzystanie z właściwości window.screen (281)
- Metody window.open() i window.close() (281)
- Metody window.moveTo() i window.resizeTo() (282)
- Metody window.alert(), window.prompt() i window.confirm() (282)
- Metody window.setTimeout() i window.setInterval() (284)
- Właściwość window.document (286)
- DOM (286)
- Core DOM i HTML DOM (288)
- Dostęp do węzłów DOM (289)
- Modyfikacja węzłów DOM (297)
- Tworzenie nowych węzłów (300)
- Usuwanie węzłów (303)
- Obiekty DOM istniejące tylko w HTML (304)
- Zdarzenia (308)
- Kod obsługi zdarzeń wpleciony w atrybuty HTML (308)
- Właściwości elementów (308)
- Nasłuchiwacze zdarzeń DOM (309)
- Przechwytywanie i bąbelkowanie (311)
- Zatrzymanie propagacji (312)
- Anulowanie zachowania domyślnego (314)
- Obsługa zdarzeń w różnych przeglądarkach (314)
- Typy zdarzeń (316)
- XMLHttpRequest (317)
- Wysłanie żądania (317)
- Przetworzenie odpowiedzi (318)
- Tworzenie obiektów XHR w IE w wersjach starszych niż 7 (319)
- A jak asynchroniczny (320)
- X jak XML (321)
- Przykład (321)
- Ćwiczenia (323)
- Podsumowanie (325)
Rozdział 11. Wzorce kodowania i wzorce projektowe (327)
- Wzorce kodowania (328)
- Izolowanie zachowania (328)
- Przestrzenie nazw (331)
- Rozgałęzianie kodu w czasie inicjowania (333)
- Leniwe definicje (335)
- Obiekt konfiguracyjny (335)
- Prywatne właściwości i metody (337)
- Metody uprzywilejowane (338)
- Funkcje prywatne w roli metod publicznych (339)
- Funkcje natychmiastowe (339)
- Moduły (340)
- Łańcuchowanie (341)
- JSON (342)
- Funkcje wyższego rzędu (343)
- Wzorce projektowe (345)
- Singleton (345)
- Singleton 2 (346)
- Fabryka (347)
- Dekorator (349)
- Obserwator (351)
- Podsumowanie (354)
Rozdział 12. Testowanie i debugowanie (355)
- Testy jednostkowe (356)
- Programowanie sterowane testami (357)
- Programowanie oparte na zachowaniach (357)
- Mocha, Chai i Sinon (362)
- Debugowanie kodu JavaScript (363)
- Błędy składniowe (363)
- Wyjątki w trakcie wykonywania programu (364)
- Podsumowanie (371)
Rozdział 13. Programowanie reaktywne i biblioteka React (373)
- Programowanie reaktywne (373)
- Dlaczego warto rozważyć programowanie reaktywne? (376)
- Biblioteka React (376)
- Wirtualny DOM (377)
- Instalacja i uruchomienie React (378)
- Komponenty i ich parametry wejściowe (381)
- Stan (382)
- Zdarzenia cyklu życia (384)
- Podsumowanie (386)
Dodatek A. Słowa zarezerwowane (387)
- Słowa kluczowe (387)
- Słowa zarezerwowane w ES6 (388)
- Słowa zarezerwowane dla przyszłych implementacji (389)
- Poprzednio zarezerwowane słowa (389)
Dodatek B. Funkcje wbudowane (391)
Dodatek C. Obiekty wbudowane (395)
- Object (395)
- Składowe konstruktora Object (396)
- Składowe Object.prototype (396)
- Dodatki do obiektów w ECMAScript 5 (398)
- Dodatki do obiektów w ES6 (402)
- Skrócona składnia właściwości (402)
- Obliczane nazwy właściwości (403)
- Object.assign (403)
- Array (403)
- Składowe Array.prototype (404)
- Dodatki do Array w ECMAScript 5 (406)
- Dodatki do tablic w ES6 (409)
- Function (410)
- Składowe Function.prototype (411)
- Dodatki do Function w ECMAScript 5 (412)
- Dodatki do Function w ES6 (412)
- Boolean (413)
- Number (413)
- Składowe konstruktora Number (414)
- Składowe Number.prototype (414)
- String (415)
- Składowe konstruktora String (416)
- Składowe String.prototype (416)
- Dodatki do String w ECMAScript 5 (418)
- Dodatki do String w ES6 (419)
- Date (419)
- Składowe konstruktora Date (420)
- Składowe Date.prototype (420)
- Dodatki do Date w ECMAScript 5 (423)
- Math (424)
- Składowe obiektu Math (424)
- RegExp (426)
- Składowe RegExp.prototype (426)
- Obiekty Error (427)
- Składowe Error.prototype (428)
- JSON (428)
- Składowe obiektu JSON (428)
Dodatek D. Wyrażenia regularne (431)
Dodatek E. Odpowiedzi do ćwiczeń (437)
Skorowidz (467)