Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom średnio zaawansowany - Helion
ISBN: 978-83-283-6142-3
stron: 272, Format: ebook
Data wydania: 2019-08-06
Księgarnia: Helion
Cena książki: 19,95 zł (poprzednio: 39,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,95 zł)
Przyszli inżynierowie i programiści na start!
Programowanie to wspaniaÅ‚a, peÅ‚na przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie siÄ™ o tym przekonać dziÄ™ki tej wyjÄ…tkowej książce. Przedstawione w niej treÅ›ci zostaÅ‚y opracowane na bazie kilkuletnich doÅ›wiadczeÅ„ zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i mÅ‚odzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. To wydanie stanowi kontynuacjÄ™ naszej wczeÅ›niejszej publikacji, Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy.
Książka uczy programowania w jÄ™zyku Lua. Jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 10 lat; znakomicie nadaje siÄ™ również dla nastolatków rozpoczynajÄ…cych przygodÄ™ informatycznÄ…. Szczególny nacisk poÅ‚ożono na to, by trudne zagadnienia przedstawić w sposób przystÄ™pny dla każdego dziecka. Zadania sÄ… wykonywane w edytorze tekstowym, co daje przedsmak profesjonalnego pisania kodu.
- Prosty i przyjemny w nauce język programowania Lua
- Wizualizacja napisanych programów w Å›wiecie Minecrafta
- Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych jÄ™zyków programowania
- Rozwój myÅ›lenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych
- Elementy matematyki
- Nawiązania do podstawy programowej zajęć komputerowych i informatyki
- Zaawansowane zagadnienia
- Rozwiązanie każdego zadania
Nauka programowania z Minecraftem to prawdziwa przyjemność!
Osoby które kupowały "Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom średnio zaawansowany", wybierały także:
- Zosta 149,00 zł, (44,70 zł -70%)
- Metoda dziel i zwyci 89,00 zł, (26,70 zł -70%)
- Matematyka. Kurs video. Teoria dla programisty i data science 399,00 zł, (119,70 zł -70%)
- Design Thinking. Kurs video. My 129,00 zł, (38,70 zł -70%)
- Konwolucyjne sieci neuronowe. Kurs video. Tensorflow i Keras w rozpoznawaniu obraz 149,00 zł, (44,70 zł -70%)
Spis treści
Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom średnio zaawansowany eBook -- spis treści
Wstęp 9
Ważne informacje 11
Rozdział 1. Co to jest programowanie i kto może programować? 13
- Podstawowe pojęcia w programowaniu 14
Rozdział 2. Co będzie nam potrzebne? 15
- Zakup i instalacja gry Minecraft 15
- Pobieranie narzędzia Forge 22
- Instalacja ComputerCraftEdu 24
RozdziaÅ‚ 3. Å»óÅ‚w w akcji 27
- Pierwsze uruchomienie gry Minecraft 27
- Tworzenie świata w trybie kreatywnym 29
- Poruszanie siÄ™ 31
- Poznaj żóÅ‚wie 32
Rozdział 4. Programowanie tekstowe i funkcje ruchu 37
- Edytor tekstowy 39
- Funkcja turtle.forward() 40
- Funkcja turtle.back() i żóÅ‚w podpowiadacz 43
- Funkcje turtle.up() i turtle.down() 46
- Funkcje turtle.turnLeft() i turtle.turnRight() 49
Rozdział 5 Kopanie 53
- Funkcja turtle.dig() 53
- Funkcje turtle.digUp() i turtle.digDown() 58
RozdziaÅ‚ 6. Å»óÅ‚w budowniczy 63
- Ekwipunek żóÅ‚wia 63
- Funkcja turtle.place() 66
- Funkcja turtle.placeDown() 70
- Funkcja turtle.placeUp() 71
RozdziaÅ‚ 7. Zmiana slotów i komentarze 77
- Funkcja turtle.select() 78
- Komentarze 84
Rozdział 8. Powtarzanie 87
- Instrukcja Repeat (edytor wizualny) 87
- Pętla for 89
RozdziaÅ‚ 9. Å»óÅ‚w na czacie i zmienne 99
- Funkcja turtleedu.say() 99
- Zmienne 102
- Zmienne liczbowe 102
- Zmiana wartości 103
- Zmienne mogą też być napisami 110
- Zmienne w pętli for 112
- Prawda czy fałsz 116
Rozdział 10. Instrukcje warunkowe 119
- Operatory porównania 119
- Instrukcja warunkowa if 127
- Liczby losowe 133
- Funkcja math.random() 133
- Instrukcja else 138
- Instrukcja elseif 144
- Operatory logiczne 151
- Operator logiczny and 151
- Operator logiczny or 153
- Operator logiczny not 155
Rozdział 11. Czerwony proszek 161
- Funkcja turtleedu.checkRedstone() 163
- Funkcja turtleedu.checkRedstoneUp() 167
- Funkcja turtleedu.checkRedstoneDown() 168
- Funkcje turtleedu.setRedstone() 172
Rozdział 12. Pętla while 183
- Programy działające w nieskończoność 188
RozdziaÅ‚ 13. Wykrywanie bloków 191
- Funkcja turtle.detect() 191
- Pozostałe funkcje turtle.detect() 196
- Funkcja turtleedu.inspect() 198
- Pozostałe funkcje turtleedu.inspect() 201
RozdziaÅ‚ 14. Zliczanie przedmiotów 205
- Funkcja turtle.getItemCount() 205
RozdziaÅ‚ 15. Å»óÅ‚w z zegarkiem 211
- Funkcja os.sleep() 211
Rozdział 16. Jaki to przedmiot? 215
- Funkcja turtleedu.getItemName() 215
RozdziaÅ‚ 17. Å»óÅ‚w tragarz 221
- Funkcja turtle.transferTo() 221
- Funkcja turtle.drop() 224
- Funkcja turtle.suck() 228
Rozdział 18. Podsumowanie 233
Rozdział 19. Odpowiedzi do zadań 235
Twoja lista wykonanych zadań 267