reklama - zainteresowany?

Programowanie w j - Helion

Programowanie w j
ebook
Autor: Jim Blandy, Jason Orendorff, Leonora F. S. Tindall
Tytuł oryginału: Programming Rust: Fast, Safe Systems Development, 2nd Edition
Tłumaczenie: Piotr Rajca, Adam Bochenek, Krzysztof Sawka
ISBN: 978-83-283-9526-8
stron: 688, Format: ebook
Data wydania: 2022-10-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,50 zł (poprzednio: 139,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-69,50 zł)

Dodaj do koszyka Programowanie w j

Tagi: Inne - Programowanie

Twórcy aplikacji cz

Dodaj do koszyka Programowanie w j

 

Osoby które kupowały "Programowanie w j", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie

Dodaj do koszyka Programowanie w j

Spis treści

Programowanie w języku Rust. Wydajność i bezpieczeństwo. Wydanie II eBook -- spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Programiści systemowi mogą mieć fajne zabawki

  • Rust zdejmuje ciężar z naszych barków
  • Programowanie współbieżne zostaje ujarzmione
  • A na dodatek Rust wciąż jest szybki
  • Rust ułatwia współpracę

Rozdział 2. Pierwsze spotkanie z Rustem

  • rustup i Cargo
  • Funkcje w języku Rust
  • Pisanie i uruchamianie testów
  • Obsługa argumentów wiersza poleceń
  • Prosty serwer WWW
  • Programowanie współbieżne
    • Czym jest zbiór Mandelbrota?
    • Parsowanie argumentów wiersza poleceń
    • Odwzorowanie pikseli na liczby zespolone
    • Rysowanie zbioru
    • Zapis obrazu do pliku
    • Program Mandelbrota działający współbieżnie
    • Uruchomienie programu
    • Przezroczyste bezpieczeństwo
  • Narzędzia systemów plików i wiersza poleceń
    • Interfejs wiersza poleceń
    • Odczyt i zapis plików
    • Znajdowanie i zastępowanie

Rozdział 3. Typy proste

  • Typy numeryczne o ustalonej długości
    • Typy całkowite
    • Sprawdzane, przenoszące, nasycające i przepełniające operacje arytmetyczne
    • Typy zmiennoprzecinkowe
  • Typ logiczny
  • Typ znakowy
  • Krotki
  • Typy wskaźnikowe
    • Referencje
    • Pudełka
    • Wskaźniki niechronione
  • Tablice, wektory i podzbiory
    • Tablice
    • Wektory
    • Podzbiory
  • Typ String
    • Literały łańcuchowe
    • Łańcuchy bajtów
    • Łańcuchy znaków w pamięci
    • Typ String
    • Podstawowe cechy typu String
    • Inne typy znakowe
  • Nazwy zastępcze typów
  • Co dalej?

Rozdział 4. Reguła własności i przenoszenie własności

  • Reguła własności
  • Przenoszenie własności
    • Więcej operacji związanych z przeniesieniem własności
    • Przeniesienie własności a przepływ sterowania
    • Przeniesienie własności a struktury indeksowane
  • Typy kopiowalne - wyjątki od reguł przenoszenia własności
  • Rc i Arc: własność współdzielona

Rozdział 5. Referencje

  • Referencje do wartości
  • Stosowanie referencji
    • Referencje Rusta kontra referencje C++
    • Referencje a operacja przypisania
    • Referencje do referencji
    • Porównywanie referencji
    • Referencje nigdy nie są puste
    • Referencje do wyrażeń
    • Referencje do podzbiorów i zestawów metod
  • Bezpieczeństwo referencji
    • Referencja do zmiennej lokalnej
    • Przekazywanie referencji jako argumentów funkcji
    • Przekazywanie referencji do funkcji
    • Zwracanie referencji
    • Struktura zawierająca referencje
    • Odrębny cykl życia
    • Pomijanie parametrów cyklu życia
  • Referencje współdzielone kontra mutowalne
  • Walka ze sztormem na morzu obiektów

Rozdział 6. Wyrażenia

  • Język wyrażeń
  • Priorytety i łączność operatorów
  • Bloki kodu i średniki
  • Deklaracje
  • if i match
  • if let
  • Pętle
  • Sterowanie przepływem w pętlach
  • Wyrażenie return
  • Analiza przepływu sterowania
  • Wywołania funkcji i metod
  • Pola i elementy
  • Operatory referencji
  • Operatory arytmetyczne, bitowe, porównania i logiczne
  • Przypisanie
  • Rzutowanie typów
  • Domknięcia
  • Co dalej?

Rozdział 7. Obsługa błędów

  • Błąd panic
    • Odwinięcie stosu
    • Przerywanie procesu
  • Typ Result
    • Przechwytywanie błędów
    • Nazwy zastępcze typu Result
    • Wyświetlanie informacji o błędach
    • Propagacja błędów
    • Jednoczesna obsługa błędów różnych typów
    • Błędy, które nie powinny się zdarzyć
    • Ignorowanie błędów
    • Obsługa błędów w funkcji main()
    • Definiowanie własnego typu błędu
    • Co daje nam typ Result?

Rozdział 8. Paczki i moduły

  • Paczki
    • Edycje
    • Profile budowania
  • Moduły
    • Moduły zagnieżdżone
    • Umieszczanie modułów w oddzielnych plikach
    • Ścieżki i importy
    • Standardowe preludium
    • Publiczne deklaracje use
    • Publiczne pola struktur
    • Stałe i zmienne statyczne
  • Zmiana programu w bibliotekę
  • Katalog src/bin
  • Atrybuty
  • Testy i dokumentacja
    • Testy integracyjne
    • Dokumentacja
    • Doc-testy
  • Definiowanie zależności
    • Wersje
    • Cargo.lock
  • Publikowanie paczek na stronie crates.io
  • Obszary robocze
  • Więcej fajnych rzeczy

Rozdział 9. Struktury

  • Struktury z polami nazywanymi
  • Struktury z polami numerowanymi
  • Struktury puste
  • Reprezentacja struktur w pamięci
  • Definiowanie metod w bloku impl
    • Przekazywanie self z użyciem typów Box, Rc lub Arc
    • Funkcje powiązane z typami
  • Powiązane stałe
  • Struktury generyczne
  • Struktury z parametrem cyklu życia
  • Dziedziczenie standardowych zestawów metod
  • Zmienność wewnętrzna

Rozdział 10. Typy wyliczeniowe i wzorce

  • Typy wyliczeniowe
    • Typy wyliczeniowe zawierające dane
    • Typ wyliczeniowy w pamięci
    • Większe struktury danych stosujące typy wyliczeniowe
    • Generyczne typy wyliczeniowe
  • Wzorce
    • Literały, zmienne i symbole wieloznaczne
    • Wzorce w postaci krotki lub struktury
    • Wzorce typu tablica i fragment
    • Wzorce z referencjami
    • Strażniki wzorców
    • Dopasowanie do wielu wartości
    • Wzorce @
    • Gdzie używamy wzorców
    • Wypełnianie drzewa binarnego
  • Podsumowanie

Rozdział 11. Zestawy metod i typy generyczne

  • Stosowanie zestawów metod
    • Obiekt implementujący zestaw metod
    • Funkcje generyczne i parametry typów
    • Na co się zdecydować?
  • Definiowanie i implementacja zestawów metod
    • Metody domyślne
    • Implementacja zestawów metod dla istniejących już typów
    • Zestaw metod a słowo kluczowe Self
    • Rozszerzanie zestawu metod (dziedziczenie)
    • Funkcje powiązane z typami
  • W pełni kwalifikowana nazwa metody
  • Zestawy metod definiujące relacje między typami
    • Typy powiązane
    • Generyczny zestaw metod (czyli jak działa przeciążanie operatorów)
    • Impl Zestaw jako typ wyniku
    • Stałe powiązane
  • Inżynieria wsteczna ograniczeń
  • Zestawy metod u podstaw

Rozdział 12. Przeciążanie operatorów

  • Operatory arytmetyczne i bitowe
    • Operatory jednoargumentowe
    • Operatory dwuargumentowe
    • Operatory przypisania złożonego
  • Test równości
  • Porównania szeregujące
  • Interfejsy Index i IndexMut
  • Inne operatory

Rozdział 13. Interfejsy narzędziowe

  • Drop
  • Sized
  • Clone
  • Copy
  • Deref i DerefMut
  • Default
  • AsRef i AsMut
  • Borrow i BorrowMut
  • From i Into
  • TryFrom i TryInto
  • ToOwned
  • Borrow i ToOwned w działaniu

Rozdział 14. Domknięcia

  • Przechwytywanie zmiennych
    • Domknięcia, które pożyczają wartość
    • Domknięcia, które przejmują własność
  • Typy funkcji i domknięć
  • Domknięcia a wydajność
  • Domknięcia a bezpieczeństwo
    • Domknięcia, które zabijają
    • FnOnce
    • FnMut
    • Copy i Clone dla domknięć
  • Funkcje zwrotne
  • Skuteczne korzystanie z domknięć

Rozdział 15. Iteratory

  • Iterator i IntoIterator
  • Tworzenie iteratorów
    • Metody iter i iter_mut
    • Implementacje interfejsu IntoIterator
    • Funkcje from_fn i successors
    • Metody drain
    • Inne źródła iteratorów
  • Adaptery iteratorów
    • map i filter
    • filter_map i flat_map
    • flatten
    • take i take_while
    • skip i skip_while
    • peekable
    • fuse
    • Iteratory obustronne i rev
    • inspect
    • chain
    • enumerate
    • zip
    • by_ref
    • cloned i copied
    • cycle
  • Konsumowanie iteratorów
    • Proste agregaty: count, sum i product
    • max i min
    • max_by i min_by
    • max_by_key i min_by_key
    • Porównywanie sekwencji elementów
    • any i all
    • position, rposition oraz ExactSizeIterator
    • fold i rfold
    • try_fold i try_rfold
    • nth i nth_back
    • last
    • find, rfind i find_map
    • Tworzenie kolekcji: collect i FromIterator
    • Zestaw metod Extend
    • partition
    • for_each i try_for_each
  • Implementacja własnych iteratorów

Rozdział 16. Kolekcje

  • Przegląd kolekcji
  • Vec<T>
    • Dostęp do elementów
    • Iteracja
    • Zwiększanie i zmniejszanie wielkości wektora
    • Łączenie
    • Podział
    • Zamiana
    • Sortowanie i wyszukiwanie
    • Porównywanie podzbiorów
    • Elementy losowe
    • Reguły zapobiegające konfliktom w czasie iteracji
  • VecDeque<T>
  • BinaryHeap<T>
  • HashMap<K, V> i BTreeMap<K, V>
    • Entry
    • Iterowanie map
  • HashSet<T> i BTreeSet<T>
    • Iteracja zbioru
    • Kiedy równe wartości są różne
    • Operacje dotyczące całego zbioru
  • Haszowanie
  • Niestandardowe algorytmy haszujące
  • Kolekcje standardowe i co dalej?

Rozdział 17. Tekst i łańcuchy znaków

  • Podstawy Unicode
    • ASCII, Latin-1 i Unicode
    • UTF-8
    • Kierunek tekstu
  • Znaki (typ char)
    • Klasyfikacja znaków
    • Obsługa cyfr
    • Zmiana wielkości liter
    • Konwersja znaku do i z liczby całkowitej
  • Typy String i str
    • Tworzenie łańcuchów znaków
    • Prosta inspekcja
    • Dołączanie i wstawianie tekstu
    • Usuwanie i zastępowanie tekstu
    • Konwencje nazewnicze dotyczące wyszukiwania i iterowania
    • Wyszukiwanie tekstu i wzorce
    • Wyszukiwanie i zamiana
    • Iterowanie tekstu
    • Obcinanie
    • Zmiana wielkości liter w łańcuchach
    • Konwersja tekstu do wartości innego typu
    • Konwersja wartości innego typu do tekstu
    • Tworzenie referencji innego typu
    • Tekst jako UTF-8
    • Tworzenie tekstu na podstawie danych UTF-8
    • Alokacja warunkowa
    • Łańcuchy znaków jako kolekcje generyczne
  • Formatowanie wartości
    • Formatowanie tekstu
    • Formatowanie liczb
    • Formatowanie innych typów
    • Formatowanie wartości z myślą o debugowaniu
    • Formatowanie i debugowanie wskaźników
    • Wiązanie argumentów za pomocą indeksu i nazwy
    • Dynamiczne definiowanie długości i precyzji
    • Formatowanie własnych typów
    • Użycie języka formatowania we własnym kodzie
  • Wyrażenia regularne
    • Podstawowe użycie wyrażeń regularnych
    • Wyrażenia regularne w trybie leniwym
  • Normalizacja
    • Rodzaje normalizacji
    • Biblioteka unicode-normalization

Rozdział 18. Operacje wejścia - wyjścia

  • Obiekty typu reader i writer
    • Obiekty typu reader
    • Buforowany obiekt typu reader
    • Przeglądanie tekstu
    • Pobieranie tekstu
    • Obiekty typu writer
    • Pliki
    • Wyszukiwanie
    • Inne rodzaje obiektów reader i writer
    • Dane binarne, kompresja i serializacja
  • Pliki i katalogi
    • OsStr i Path
    • Metody typów Path i PathBuf
    • Funkcje dostępu do systemu plików
    • Odczyt zawartości katalogu
    • Funkcje bezpośrednio związane z platformą
  • Obsługa sieci

Rozdział 19. Programowanie współbieżne

  • Podział i łączenie wątków
    • spawn i join
    • Obsługa błędów w różnych wątkach
    • Współdzielenie niemutowalnych danych przez różne wątki
    • Rayon
    • Zbiór Mandelbrota raz jeszcze
  • Kanały
    • Wysyłanie wartości
    • Odczyt wartości
    • Uruchomienie potoku
    • Cechy kanałów i ich wydajność
    • Bezpieczeństwo wątków: Send i Sync
    • Współpraca iteratora i kanału
    • Potoki i co dalej?
  • Stan współdzielony mutowalny
    • Czym jest muteks?
    • Mutex<T>
    • mut i Mutex
    • Dlaczego Mutex to nie zawsze dobry pomysł?
    • Zakleszczenie (deadlock)
    • Zatruty muteks
    • Kanały z wieloma nadawcami stosujące muteksy
    • Blokady odczytu/zapisu (RwLock<T>)
    • Zmienne warunkowe (Condvar)
    • Typy atomowe
    • Zmienne globalne
  • Rust i pisanie programów wielowątkowych

Rozdział 20. Programowanie asynchroniczne

  • Od kodu synchronicznego do asynchronicznego
    • Interfejs Future
    • Funkcje asynchroniczne i wyrażenia await
    • Wywoływanie funkcji asynchronicznych z kodu synchronicznego: block_on
    • Uruchamianie asynchronicznych zadań
    • Asynchroniczne instrukcje blokowe
    • Tworzenie funkcji asynchronicznych z wykorzystaniem asynchronicznych instrukcji blokowych
    • Uruchamianie zadań asynchronicznych w pulach wątków
    • Czy operacje asynchroniczne implementują Send?
    • Wykonywanie długotrwałych obliczeń: yield_now i spawn_local
    • Porównanie różnych rozwiązań asynchronicznych
    • Rzeczywisty asynchroniczny klient HTTP
  • Asynchroniczny klient i serwer
    • Typy błędów i wyników
    • Protokół
    • Pobieranie danych od użytkownika: strumienie asynchroniczne
    • Wysyłanie pakietów
    • Pobieranie pakietów: więcej strumieni asynchronicznych
    • Funkcja main klienta
    • Funkcja main serwera
    • Obsługa połączeń z klientami: asynchroniczne muteksy
    • Tablica grup: muteksy synchroniczne
    • Grupy: kanały rozgłoszeniowe paczki tokio
  • Podstawowe wartości future i wykonawcy: kiedy warto ponownie sprawdzać wartość future?
    • Wywoływanie funkcji aktywujących: spawn_blocking
    • Implementacja funkcji block_on
  • Typ Pin i jego stosowanie
    • Dwa etapy życia danych typ future
    • Przypięte wskaźniki
    • Zestaw metod Unpin
  • Kiedy warto stosować kod asynchroniczny?

Rozdział 21. Makra

  • Podstawy
    • Rozwijanie makra
    • Niezamierzone skutki
    • Powtórzenia
  • Makra wbudowane
  • Debugowanie makr
  • Pisanie makra json!
    • Typy składników
    • Makra a rekurencja
    • Makra i zestawy metod
    • Zakres i higiena
    • Import i eksport makr
  • Unikanie błędów składniowych w procesie dopasowywania
  • macro_rules! i co dalej?

Rozdział 22. Kod niebezpieczny

  • Dlaczego niebezpieczny?
  • Bloki unsafe
  • Przykład: wydajny typ łańcucha znaków ASCII
  • Funkcje unsafe
  • Kod niebezpieczny czy funkcja niebezpieczna?
  • Działanie niezdefiniowane
  • Zestawy metod unsafe
  • Wskaźniki niechronione
    • Bezpieczne tworzenie dereferencji wskaźników niechronionych
    • Przykład: RefWithFlag
    • Wskaźniki dopuszczające wartość pustą
    • Rozmiary i rozmieszczanie typów
    • Operacje arytmetyczne na wskaźnikach
    • Wchodzenie do pamięci i wychodzenie z pamięci
    • Przykład: GapBuffer
    • Bezpieczeństwo błędów paniki w kodzie niebezpiecznym
  • Ponowna interpretacja pamięci z użyciem unii
  • Dopasowywanie unii
  • Pożyczanie unii

Rozdział 23. Funkcje obce

  • Wyszukiwanie wspólnych reprezentacji danych
  • Deklarowanie obcych funkcji i zmiennych
  • Korzystanie z funkcji i bibliotek
  • Interfejs niechroniony dla biblioteki libgit2
  • Interfejs bezpieczny dla biblioteki libgit2
  • Podsumowanie

Skorowidz

Dodaj do koszyka Programowanie w j

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.