reklama - zainteresowany?

Programowanie w języku Clojure - Helion

Programowanie w języku Clojure
Autor: Stuart Halloway, Aaron Bedra
Tytuł oryginału: Programming Clojure
TÅ‚umaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-246-5372-0
stron: 312, Format: 158x235 , okładka: miękka
Data wydania: 2013-03-11
Księgarnia: Helion

Cena książki: 54,90 zł

Dodaj do koszyka Programowanie w języku Clojure

Tagi: Inne - Programowanie | programowanie-kupon

Przewodnik po Clojure dla każdego!

Clojure to jeden z najciekawszych współczesnych języków programowania funkcyjnego. Jest obecny na rynku od pięciu lat. Język jest oparty o wirtualną maszynę języka Java i zachęca użytkowników do programowania współbieżnego. W ostatnim czasie Clojure gwałtownie zdobywa popularność i uznanie wśród programistów. Dzieje się tak, ponieważ jest dobrze przemyślany i wspaniale zaprojektowany, kryje w sobie potencjał języka Lisp, a do tego jest szybki i działa na dobrze znanej wszystkim wirtualnej maszynie.

Ta książka to kompletny przewodnik po Clojure. Lekturę zaczniesz od poznania jego zalet, składni i zasad programowania. W momencie, kiedy zbudujesz solidne fundamenty, przejdziesz do nauki programowania funkcyjnego, które wymaga pewnej zmiany w sposobie myślenia. Ale nie martw się, z tą książką przyjdzie Ci to z łatwością! W kolejnych rozdziałach skupisz się na programowaniu współbieżnym, protokołach, typach danych i makrach. Zobaczysz również, jak za pomocą Clojure stworzyć klasę języka Java, oraz zaznajomisz się z procesem tworzenia kompletnej aplikacji korzystającej z Clojure. Jeżeli chcesz poszerzyć swoje horyzonty programistyczne, trafiłeś na idealną książkę. Ta inwestycja się opłaci!

Poznaj zalety Clojure:

  • potencjaÅ‚ jÄ™zyka Lisp
  • programowanie funkcyjne i współbieżne
  • uporzÄ…dkowanÄ… i przemyÅ›lanÄ… architekturÄ™
  • zasiÄ™g wirtualnej maszyny Java
  • morze nowych możliwoÅ›ci!

Zmień myślenie na funkcyjne!

Dodaj do koszyka Programowanie w języku Clojure

 

Osoby które kupowały "Programowanie w języku Clojure", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie

Dodaj do koszyka Programowanie w języku Clojure

Spis treści

Programowanie w języku Clojure -- spis treści

Podziękowania (10)

Przedmowa do wydania drugiego (11)

Przedmowa do wydania pierwszego (13)

Wstęp (15)

Rozdział 1. Wprowadzenie (23)

  • 1.1. Dlaczego Clojure? (24)
  • 1.2. Szybkie wprowadzenie do programowania w Clojure (34)
  • 1.3. Biblioteki jÄ™zyka Clojure (40)
  • 1.4. Podsumowanie (44)

Rozdział 2. Przegląd języka Clojure (45)

  • 2.1. Konstrukcje skÅ‚adniowe (46)
  • 2.2. Makra odczytu (55)
  • 2.3. Funkcje (56)
  • 2.4. Zmienne, wiÄ…zania i przestrzenie nazw (61)
  • 2.5. WywoÅ‚ywanie kodu Javy (68)
  • 2.6. PrzepÅ‚yw sterowania (70)
  • 2.7. Gdzie siÄ™ podziaÅ‚a pÄ™tla for? (74)
  • 2.8. Metadane (77)
  • 2.9. Podsumowanie (79)

Rozdział 3. Ujednolicanie danych za pomocą sekwencji (81)

  • 3.1. Wszystko jest sekwencjÄ… (83)
  • 3.2. Stosowanie biblioteki sekwencji (87)
  • 3.3. Sekwencje nieskoÅ„czone i "leniwe" (96)
  • 3.4. W Clojure Java jest sekwencyjna (98)
  • 3.5. Funkcje przeznaczone dla konkretnych struktur (104)
  • 3.6. Podsumowanie (113)

Rozdział 4. Programowanie funkcyjne (115)

  • 4.1. Zagadnienia z obszaru programowania funkcyjnego (116)
  • 4.2. Jak stosować "leniwe" podejÅ›cie? (121)
  • 4.3. Leniwsze niż leniwe (130)
  • 4.4. Jeszcze o rekurencji (136)
  • 4.5. Podsumowanie (146)

Rozdział 5. Stan (147)

  • 5.1. Współbieżność, równolegÅ‚ość i blokady (148)
  • 5.2. Referencje i pamięć STM (150)
  • 5.3. Nieskoordynowane i synchroniczne aktualizacje za pomocÄ… atomów (157)
  • 5.4. Stosowanie agentów do asynchronicznego aktualizowania danych (158)
  • 5.5. ZarzÄ…dzanie stanem specyficznym dla wÄ…tku za pomocÄ… zmiennych (163)
  • 5.6. Gra Snake w jÄ™zyku Clojure (168)
  • 5.7. Podsumowanie (178)

Rozdział 6. Protokoły i typy danych (179)

  • 6.1. Programowanie z wykorzystaniem abstrakcji (180)
  • 6.2. Interfejsy (183)
  • 6.3. ProtokoÅ‚y (184)
  • 6.4. Typy danych (188)
  • 6.5. Rekordy (193)
  • 6.6. Makro reify (198)
  • 6.7. Podsumowanie (199)

Rozdział 7. Makra (201)

  • 7.1. Kiedy należy stosować makra? (202)
  • 7.2. Makro do sterowania przebiegiem programu (202)
  • 7.3. Upraszczanie makr (209)
  • 7.4. Taksonomia makr (214)
  • 7.5. Podsumowanie (224)

Rozdział 8. Wielometody (225)

  • 8.1. Å»ycie bez wielometod (226)
  • 8.2. Definiowanie wielometod (228)
  • 8.3. WiÄ™cej niż proste wybieranie metod (231)
  • 8.4. Tworzenie doraźnych taksonomii (233)
  • 8.5. Kiedy należy korzystać z wielometod? (237)
  • 8.6. Podsumowanie (241)

Rozdział 9. Sztuczki z Javą (243)

  • 9.1. ObsÅ‚uga wyjÄ…tków (244)
  • 9.2. Zmagania z liczbami caÅ‚kowitymi (248)
  • 9.3. Optymalizowanie wydajnoÅ›ci (250)
  • 9.4. Tworzenie klas Javy w jÄ™zyku Clojure (255)
  • 9.5. Praktyczny przykÅ‚ad (261)
  • 9.6. Podsumowanie (268)

Rozdział 10. Tworzenie aplikacji (269)

  • 10.1. Wynik w grze Clojurebreaker (270)
  • 10.2. Testowanie kodu zwracajÄ…cego wynik (274)
  • 10.3. Biblioteka test.generative (278)
  • 10.4. Tworzenie interfejsu (287)
  • 10.5. Instalowanie kodu (292)
  • 10.6. Pożegnanie (295)

Dodatek A. Edytory kodu (297)

Dodatek B. Bibliografia (299)

Skorowidz (301)

Dodaj do koszyka Programowanie w języku Clojure

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.