Programowanie dla poczÄ…tkujÄ…cych w 24 godziny. Wydanie III - Helion
Tytuł oryginału: Beginning Programming in 24 Hours, Sams Teach Yourself (3rd Edition)
TÅ‚umaczenie: Tomasz Walczak
ISBN: 978-83-283-2940-9
stron: 424, Format: ebook
Data wydania: 2016-12-04
Księgarnia: Helion
Cena książki: 44,25 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-14,75 zł)
Dziś mało kto potrafi obejść się bez komputera. Te niezwykle pożyteczne urządzenia służą do pracy i rozrywki, komunikowania się, diagnozowania chorób, zarządzania firmą, a nawet prowadzenia wojen. Właściwie trudno byłoby wyobrazić sobie dziedzinę, w której komputery i to, co potrafią, byłoby zbędne. Właśnie dlatego we współczesnym świecie umiejętność programowania jest bardzo cennym atutem. Zapotrzebowanie na programistów wciąż rośnie, a najlepsi w tym fachu mogą liczyć na niezwykle atrakcyjne warunki pracy.
Niniejszy samouczek pozwala przyswoić sobie podstawy programowania w ciągu 24 godzinnych lekcji, umożliwia solidne opanowanie podstaw i uczy poprawnego projektowania programów. Nie pominięto tu szczególnie ważnego przygotowania się do programowania ani zasad tworzenia oprogramowania w korporacjach, a równocześnie pokazano sposoby korzystania z najważniejszych technik programistycznych oraz kluczowe cechy najczęściej wykorzystywanych języków programowania.
W książce omówiono:
- sprzęt i narzędzia, w tym środowiska programistyczne
- zarys historii i języki programowania
- programowanie aplikacji internetowych
- programowanie w korporacji i obowiÄ…zki programisty
- dobre praktyki projektowe
- perspektywy programowania
Programowania można się nauczyć - wystarczą 24 godziny!
Greg Perry- jest programistą i nauczycielem programowania od ponad dwudziestu lat. Jest dobrze znany jako osoba, która uczy solidnych podstaw programowania i potrafi mówić o tej dziedzinie w sposób niezwykle przystępny.
Dean Miller - od ponad dwudziestu lat jest autorem i redaktorem książek. Przyczynił się do wydania wielu bestsellerowych książek i serii w wydawnictwie Sams Publishing.
Osoby które kupowały "Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie III", wybierały także:
- Algorytmy kryptograficzne. Przewodnik po algorytmach w blockchain, kryptografii kwantowej, protoko 79,00 zł, (39,50 zł -50%)
- Informatyk samouk. Przewodnik po strukturach danych i algorytmach dla pocz 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
- My 89,00 zł, (44,50 zł -50%)
- Nauka algorytm 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
- 40 algorytmów, które powinien znać każdy programista. Nauka implementacji algorytmów w Pythonie 77,00 zł, (38,50 zł -50%)
Spis treści
Programowanie dla początkujących w 24 godziny. Wydanie III eBook -- spis treści
O autorach (11)
Podziękowania (12)
Wprowadzenie (13)
CZĘŚĆ I. ZACZNIJ PROGRAMOWAĆ JUŻ DZIŚ
Godzina 1. Praktyczne ćwiczenia z programowania (19)
- Przygotuj siÄ™ do programowania (19)
- Co robi program komputerowy? (20)
- Często powtarzane mity na temat programowania (21)
- Istnieje już wiele programów (23)
- Programiści są poszukiwani na rynku pracy (23)
- Prawdziwa wartość programów (23)
- Użytkownicy zwykle nie sÄ… wÅ‚aÅ›cicielami programów (24)
- UdostÄ™pnianie programów komputerowych (24)
- Twój pierwszy program (26)
- Komentarze objaśniające kod (27)
- Wpisywanie własnego programu (29)
- Podsumowanie (31)
- Pytania i odpowiedzi (32)
- Warsztaty (32)
Godzina 2. Proces i techniki (35)
- Do czego potrzebne sÄ… programy? (35)
- Programy, programy, wszędzie programy (38)
- Programy jako wskazówki (38)
- Podsumowanie (49)
- Pytania i odpowiedzi (49)
- Warsztaty (49)
Godzina 3. Projektowanie programu (51)
- Dlaczego potrzebny jest projekt? (51)
- Umowa między użytkownikiem a programistą (52)
- Etapy projektowania (53)
- Podsumowanie (65)
- Pytania i odpowiedzi (65)
- Warsztaty (66)
Godzina 4. Pobieranie danych wejściowych i wyświetlanie danych wyjściowych (69)
- Wyświetlanie danych na ekranie za pomocą JavaScriptu (69)
- Przechowywanie danych (71)
- Przypisywanie wartości (73)
- Pobieranie danych z klawiatury za pomocÄ… metody prompt (75)
- Podsumowanie (82)
- Pytania i odpowiedzi (83)
- Warsztaty (83)
Godzina 5. Przetwarzanie danych z wykorzystaniem liczb i sÅ‚ów (85)
- Jeszcze o Å‚aÅ„cuchach znaków (85)
- Wykonywanie obliczeń matematycznych w JavaScripcie (89)
- W jaki sposób komputery wykonujÄ… obliczenia? (92)
- Używanie tabeli kodów ASCII (95)
- PrzeglÄ…d metod (96)
- Podsumowanie (100)
- Pytania i odpowiedzi (100)
- Warsztaty (101)
Godzina 6. Sterowanie programami (103)
- Porównywanie danych za pomocÄ… instrukcji if (103)
- Pisanie warunków (106)
- Pętle (108)
- Podsumowanie (116)
- Pytania i odpowiedzi (116)
- Warsztaty (116)
Godzina 7. Narzędzia do debugowania (119)
- Pierwszy błąd (119)
- Wszystko zależy od precyzji (120)
- Pisz przejrzyste programy (124)
- Przećwicz debugowanie w JavaScripcie (125)
- Dziennik konsoli JavaScriptu (129)
- Dodatkowe techniki debugowania (130)
- Podsumowanie (131)
- Pytania i odpowiedzi (131)
- Warsztaty (132)
CZĘŚĆ II. PODSTAWY PROGRAMOWANIA
Godzina 8. Techniki programowania strukturalnego (135)
- Programowanie strukturalne (135)
- Umieszczanie kodu w JavaScripcie w funkcjach (141)
- Testowanie programu (144)
- Profilowanie kodu (145)
- Wróćmy do programowania (146)
- Podsumowanie (146)
- Pytania i odpowiedzi (146)
Godzina 9. Pisanie algorytmów (149)
- Liczniki i akumulatory (150)
- Zmienne tablicowe (152)
- Obliczanie Å‚Ä…cznych wartoÅ›ci za pomocÄ… akumulatorów (155)
- Przestawianie wartości (156)
- Sortowanie (157)
- Przeszukiwanie tablic (161)
- Więcej o funkcjach (166)
- Pętle zagnieżdżone (170)
- Podsumowanie (170)
- Pytania i odpowiedzi (170)
- Warsztaty (170)
Godzina 10. Radość z programowania (173)
- Zmienianie zdjęć na stronie (173)
- Rejestrowanie pozycji kursora myszy (178)
- Dodawanie do witryny paska z powtarzanymi informacjami (180)
- Podsumowanie (183)
- Pytania i odpowiedzi (183)
- Warsztaty (184)
Godzina 11. Zaawansowane techniki programowania (187)
- SÅ‚aby punkt JavaScriptu (187)
- Zapisywanie plików cookie (190)
- Wczytywanie plików cookie (192)
- Usuwanie utworzonych plików cookie (193)
- Podsumowanie (197)
- Pytania i odpowiedzi (197)
- Warsztaty (198)
CZĘŚĆ III. PROGRAMOWANIE OBIEKTOWE Z UŻYCIEM JAVY
Godzina 12. Programowanie w Javie (203)
- Wprowadzenie do Javy (204)
- Java udostępnia zawartość wykonywalną (206)
- Automatyczne wykonywanie (208)
- Zawartość wykonywalna dostosowana do wielu systemów (208)
- Podsumowanie użytkowania Javy (210)
- Zacznij od niezależnego programu w Javie (211)
- Interfejs Javy (211)
- Kwestie bezpieczeństwa (212)
- Wypróbuj JavÄ™ (213)
- Mechanizmy języka Java (214)
- Przygotowania do rozpoczęcia (218)
- Podsumowanie (219)
- Pytania i odpowiedzi (219)
- Warsztaty (220)
Godzina 13. SzczegóÅ‚owe omówienie Javy (221)
- Definiowanie danych w Javie (221)
- Operatory (226)
- Sterowanie programem (230)
- Od szczegóÅ‚ów do ogólnego poziomu (234)
- Podsumowanie (235)
- Pytania i odpowiedzi (235)
- Warsztaty (235)
Godzina 14. Java ma klasÄ™ (237)
- Używanie Å›rodowiska NetBeans do uruchamiania programów Javy (237)
- Przejście do graficznego interfejsu użytkownika (241)
- Java i programowanie obiektowe (243)
- Omówienie klas (244)
- Czy rozumiesz programowanie obiektowe? (246)
- Za wykonywanie zadań w klasach odpowiadają metody (246)
- Podsumowanie (249)
- Pytania i odpowiedzi (249)
- Warsztaty (249)
Godzina 15. Aplety i strony internetowe (251)
- O pisaniu apletów Javy (251)
- Tworzenie apletu Javy (252)
- Umieszczanie apletu na stronie internetowej (258)
- Wyświetlanie apletu na stronie internetowej (259)
- Podsumowanie (260)
- Pytania i odpowiedzi (261)
- Warsztaty (261)
CZĘŚĆ IV. INNE JĘZYKI PROGRAMOWANIA
Godzina 16. HTML5 i CSS3 (265)
- Programowanie w HTML-u (265)
- Prostszy przykład (269)
- Szybkie wprowadzenie do HTML-a (271)
- Używanie stylów CSS do okreÅ›lania wyglÄ…du tekstu (274)
- Dodawanie grafiki do witryn za pomocÄ… HTML-a (276)
- Podsumowanie (277)
- Pytania i odpowiedzi (278)
- Warsztaty (278)
Godzina 17. JavaScript i AJAX (281)
- Wprowadzenie do AJAX-a (281)
- Używanie obiektów typu XMLHttpRequest (285)
- Tworzenie prostej biblioteki AJAX-owej (287)
- Tworzenie quizu z wykorzystaniem AJAX-a i opisanej biblioteki (289)
- Podsumowanie (293)
- Pytania i odpowiedzi (293)
- Warsztaty (293)
Godzina 18. Skrypty w PHP (295)
- Czego potrzebujesz do programowania w PHP? (295)
- Podstawowe struktury ze skryptów PHP (297)
- Pętle (301)
- Cegiełki języka PHP: zmienne, typy danych i operatory (303)
- Używanie i tworzenie funkcji w PHP (312)
- Praca z obiektami w języku PHP (316)
- Typowe zastosowania języka PHP (320)
- Podsumowanie (321)
- Pytania i odpowiedzi (321)
- Warsztaty (322)
Godzina 19. Programowanie w językach C i C++ (325)
- Wprowadzenie do języka C (325)
- Czego potrzebujesz do programowania w językach C i C++? (326)
- Spojrzenie na kod w C (327)
- Dane w języku C (329)
- Funkcje w C (330)
- Operatory w C (336)
- Instrukcje sterujÄ…ce w C sÄ… takie jak w JavaScripcie (337)
- Nauka języka C++ (337)
- Terminologia obiektowa (338)
- Podstawowe różnice miÄ™dzy jÄ™zykami C i C++ (338)
- Wprowadzenie do obiektów w jÄ™zyku C++ (340)
- Co dalej? (345)
- Podsumowanie (346)
- Pytania i odpowiedzi (346)
- Warsztaty (347)
Godzina 20. Programowanie w języku Visual Basic 2012 (349)
- Zawartość ekranu w środowisku Visual Basica (349)
- Tworzenie od podstaw prostej aplikacji (351)
- Inne uwagi zwiÄ…zane z programowaniem w Visual Basicu (358)
- Następny krok (360)
- Podsumowanie (361)
- Pytania i odpowiedzi (361)
- Warsztaty (361)
Godzina 21. C# i platforma .NET (363)
- Przeznaczenie platformy .NET (363)
- Åšrodowisko CLR (364)
- Biblioteka FCL (365)
- Platforma przetwarzania równolegÅ‚ego (366)
- Åšrodowisko DLR (366)
- Język C# (366)
- Podsumowanie (374)
- Pytania i odpowiedzi (374)
- Warsztaty (374)
CZĘŚĆ V. BRANŻA PROGRAMISTYCZNA
Godzina 22. Programowanie w firmach (379)
- Działy przetwarzania danych i IT (379)
- Stanowiska zwiÄ…zane z komputerami (383)
- Nazwy stanowisk (383)
- Ustrukturyzowane przeglÄ…dy (389)
- Przenoszenie programu do środowiska produkcyjnego (390)
- Konsulting (392)
- Podsumowanie (393)
- Pytania i odpowiedzi (393)
- Warsztaty (393)
Godzina 23. Rozpowszechnianie aplikacji (395)
- Kwestie zwiÄ…zane z rozpowszechnianiem aplikacji (395)
- Korzystanie z systemu kontroli wersji (398)
- Podsumowanie (399)
- Pytania i odpowiedzi (399)
- Warsztaty (399)
Godzina 24. Przyszłość programowania (401)
- Przydatne narzędzia (401)
- Czy programowanie przestanie być potrzebne? (404)
- Wymóg ciÄ…gÅ‚ego doksztaÅ‚cania siÄ™ (407)
- Podsumowanie (408)
- Pytania i odpowiedzi (408)
- Warsztaty (409)
Skorowidz (411)