reklama - zainteresowany?

Prawo dla twórców internetowych - Helion

Prawo dla twórców internetowych
Autor: Agnieszka Witońska-Pakulska
ISBN: 978-83-283-3768-8
stron: 152, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2017-10-27
Księgarnia: Helion

Cena książki: 34,90 zł

Dodaj do koszyka Prawo dla twórców internetowych

Tagi: E-biznes | Inne | Zarządzanie projektami IT

Świadomy praw i obowiązków blogera i vlogera...

... rozpoczynasz działalność w sieci. Albo tak Ci się tylko wydaje. Czy na pewno wiesz, jak tworzyć i publikować online, nie naruszając przy tym licznych obowiązujących przepisów i praw innych osób? Czy wiesz, jak zadbać o pełną ochronę swoich dóbr?
Prowadzenie bloga czy też vloga jest swego rodzaju aktywnością publiczną. Twórca internetowy przestaje być osobą anonimową, nie jest już dłużej „zwykłym” czytelnikiem czy widzem. Zyskuje wizerunek i know-how o określonej wartości — innymi słowy, staje się marką, którą można zmonetyzować. To plus, ale są i minusy, czyli zagrożenia, których trzeba być świadomym i brać je pod uwagę, gdy pisze się teksty, kręci filmy czy komentuje cokolwiek w sieci.

Prawo dla twórców internetowych to książka dla każdej osoby, która aktywnie, a przede wszystkim autorsko korzystają z internetu. Autorka postawiła przed sobą zadanie kompleksowego omówienia zagadnień prawnych związanych z obecnością w blogosferze. Zadanie tym ambitniejsze, że o trudnych aspektach prawa sieciowego Agnieszka Witońska-Pakulska pisze przystępnym, a przy tym praktycznym językiem, proponując konkretne, sprawdzone rozwiązania.

Jak zorganizować bloga pod kątem prawnym? Jak prowadzić go z korzyścią dla siebie i z poszanowaniem dóbr osobistych oraz materialnych innych użytkowników sieci? Jak traktować dane osobowe czytelników? O czym należy pamiętać przy organizowaniu konkursu, a o czym przy wysyłaniu newslettera? To tylko niektóre z długiej listy pytań, na które odpowiedzi znajdziesz w tej książce!


Agnieszka Witońska-Pakulska — radca prawny, kierownik działu własności intelektualnej w Pakulski, Kilarski i Wspólnicy. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, w tym w prawie autorskim, znakach towarowych oraz zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Absolwentka Wydziału Prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim. W trakcie studiów ukończyła Szkołę Prawa Amerykańskiego na tym samym wydziale, a po odbytej aplikacji i zdanym egzaminie radcowskim także Fashion Law Bootcamp na Fordham University w Nowym Jorku oraz studia podyplomowe zarządzania w sektorach mody na Akademii Leona Koźmińskiego i ViaModa. Świadczy pomoc prawną krajowym i zagranicznym podmiotom z sektora mody. Doradza przy opracowywaniu mechanizmów społecznej odpowiedzialności biznesu.

Dodaj do koszyka Prawo dla twórców internetowych

 

Osoby które kupowały "Prawo dla twórców internetowych", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagrożenia
  • Twoja firma w social mediach. Podr
  • Skuteczny marketing na TikToku. Jak zdoby
  • Internet a prawo - jak si

Dodaj do koszyka Prawo dla twórców internetowych

Spis treści

Prawo dla twórców internetowych -- spis treści

Wstęp (7)

ETAP I. ROZPOCZYNASZ DZIAŁALNOŚĆ

Rozdział 1. Aspekty prawne zakładania bloga (17)

  • Jaką nazwę wybrać? (17)
  • Czy rejestrować nazwę/logo? (21)
  • Co może być znakiem towarowym? (24)
  • Czy rejestrować bloga? Czy blog to prasa? (34)
  • Domena i platforma blogowa (37)
  • Prawa do logo i strony internetowej (42)
  • Czy muszę mieć regulamin bloga? (46)
  • Czy muszę rejestrować działalność? (49)

ETAP II. PROWADZENIE BLOGA I KONT NA PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Rozdział 2. Przygotowywanie wpisów (57)

  • Czym jest utwór? (57)
  • Jak cytować? (64)
  • Inspiracja, czyli twórcza podnieta (66)
  • Czy mogę zamieszczać na swoim blogu tłumaczenia zagranicznych wpisów? (69)
  • Na co zwrócić uwagę, jeśli zamieszczam zdjęcia? Jak uchronić się przed wykorzystywaniem moich zdjęć? (70)
  • Jak to jest z tym linkowaniem? (76)
  • Uwaga na dobra osobiste! (78)
  • Zniesławienie (82)
  • Uwaga na czyn nieuczciwej konkurencji (84)
  • Wykorzystanie znaków towarowych (87)
  • Lokowanie produktów (88)
  • Prawo do wizerunku (89)
  • Konsekwencje naruszenia praw autorskich (92)
  • Vlog (97)

Rozdział 3. Dane osobowe (101)

  • Czym są dane osobowe? (101)
  • Kiedy można przetwarzać dane osobowe? Czym jest przetwarzanie danych? (104)
  • Jak powinna być sformułowana zgoda na przetwarzanie danych osobowych? (105)
  • Kto jest administratorem danych osobowych? Czy muszę zgłaszać bazę danych do GIODO? (108)

Rozdział 4. Współpraca z markami (111)

  • Jaką umowę powinienem zawrzeć? (111)
  • A co z podatkami? Co bloger może "wrzucić w koszty"? (120)
  • Jak rozliczyć próbki i prezenty? (126)

Rozdział 5. Organizacja konkursów (129)

  • Czy konkurs jest regulowany przepisami prawa? (129)
  • Czy konkurs musi mieć swój regulamin? (130)
  • Na co uczestnik powinien wyrazić zgodę? (131)
  • Co z prawami autorskimi osób, które biorą udział w konkursie? (132)
  • Podatek od wygranej (133)

Rozdział 6. Newsletter (135)

Zakończenie (139)

Dodatki (141)

  • Przykładowe postanowienia autorskoprawne (141)
  • Przykład zgody na wykorzystanie wizerunku (143)
  • Przykład zgody na przetwarzanie danych osobowych (144)
  • Przykładowy zapis w regulaminie bloga dotyczący przetwarzania danych osobowych (146)
  • Przykładowe zezwolenia na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z konkursem (148)

Dodaj do koszyka Prawo dla twórców internetowych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.