reklama - zainteresowany?

Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług - Helion

Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług
ebook
Autor: Jon Yablonski
Tytuł oryginału: Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products & Services
Tłumaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-8056-1
stron: 144, Format: ebook
Data wydania: 2021-07-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 36,75 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-12,25 zł)

Dodaj do koszyka Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług

Tagi: Funkcjonalność stron i UX

Nawet najciekawsze rozwiązanie w zakresie cyfrowego interfejsu nie znajdzie uznania, jeśli jego twórcy nie wezmą pod uwagę psychologii behawioralnej, która opisuje prawa rządzące zachowaniem ludzi. Próba zmuszenia użytkownika do porzucenia tego, co już zna, i dostosowania swojego działania do interfejsu jest jednym z najpoważniejszych błędów projektantów produktów i usług. Zaproponowane rozwiązanie ma sprawiać dobre wrażenie i przekonywać do korzystania, ale przede wszystkim musi być zgodne ze schematem, według którego ludzie postrzegają świat i w nim działają.

Ta książka jest przewodnikiem po najważniejszych z punktu widzenia projektanta UX prawach psychologii, dzięki którym możliwe jest tworzenie produktów i usług o bardziej intuicyjnym i ukierunkowanym na człowieka charakterze. Autor posłużył się przykładami znanych aplikacji, aby lepiej wyjaśnić, jak ludzie się zachowują i dlaczego. Przedstawił też cały szereg praw i zasad opisanych w psychologii wraz z dokładnym wyjaśnieniem, jak ich zastosowanie przyczyni się do tego, aby zaprojektowany produkt cyfrowy był pomocny, skuteczny i chętniej wybierany. Przewodnik został napisany tak, aby jak najbardziej ułatwić wykorzystanie zawartych w nim informacji w codziennej pracy.

W książce:

  • prawa psychologii, które powinien wziąć pod uwagę każdy projektant front-endu
  • modele predykcyjne i heurystyka UX
  • nieoczywisty związek między estetyką a pozytywnymi odczuciami odbiorcy
  • warunki, w jakich produktywność użytkownika będzie największa
  • implikacje etyczne wykorzystywania odkryć psychologii

UX: projekty ukierunkowane na użytkownika!

Jon sprawia, że pojęcia psychologiczne łatwo zrozumieć i zastosować je w kontekście projektowania UX. Pozwala to na opracowanie wspólnego języka, który wspomaga pracę zespołów, dając im możliwość sprawniejszego porozumiewania się w ramach ewaluacji decyzji projektowych

Christy Ennis-Kloote, Design Practice Manager w OST

Prawa UX są świetnym źródłem dla profesjonalnego projektanta. Książka daje możliwość zapoznania się z najważniejszymi zasadami UX i jest przydatnym punktem odniesienia, kiedy potrzeba szerszego oglądu

Jens Oliver Meiert, Meiert.com

Dodaj do koszyka Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług

 

Osoby które kupowały "Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług", wybierały także:

  • D3.js w akcji
  • Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych. Wydanie III
  • 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II
  • Jak projektować usługi. Niezawodne zasady w praktycznym zastosowaniu
  • Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem

Dodaj do koszyka Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług

Spis treści

Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług eBook -- spis treści

Wstęp (v)

1. Prawo Jakoba (1)

2. Prawo Fittsa (13)

3. Prawo Hicka (23)

4. Prawo Millera (35)

5. Prawo Postela (43)

6. Zasada szczytu i końca (53)

7. Efekt estetyki-użyteczności (65)

8. Efekt von Restorff (77)

9. Prawo Teslera (87)

10. Próg Doherty'ego (97)

11. Z wielką władzą wiąże się wielka odpowiedzialność (107)

12. Stosowanie zasad psychologicznych w projektowaniu (121)

O autorze (129)

Dodaj do koszyka Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.