Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług - Helion
Tytuł oryginału: Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products & Services
TÅ‚umaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-8056-1
stron: 144, Format: ebook
Data wydania: 2021-07-01
Księgarnia: Helion
Cena książki: 36,75 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-12,25 zł)
Nawet najciekawsze rozwiÄ…zanie w zakresie cyfrowego interfejsu nie znajdzie uznania, jeÅ›li jego twórcy nie wezmÄ… pod uwagÄ™ psychologii behawioralnej, która opisuje prawa rzÄ…dzÄ…ce zachowaniem ludzi. Próba zmuszenia użytkownika do porzucenia tego, co już zna, i dostosowania swojego dziaÅ‚ania do interfejsu jest jednym z najpoważniejszych bÅ‚Ä™dów projektantów produktów i usÅ‚ug. Zaproponowane rozwiÄ…zanie ma sprawiać dobre wrażenie i przekonywać do korzystania, ale przede wszystkim musi być zgodne ze schematem, wedÅ‚ug którego ludzie postrzegajÄ… Å›wiat i w nim dziaÅ‚ajÄ….
Ta książka jest przewodnikiem po najważniejszych z punktu widzenia projektanta UX prawach psychologii, dziÄ™ki którym możliwe jest tworzenie produktów i usÅ‚ug o bardziej intuicyjnym i ukierunkowanym na czÅ‚owieka charakterze. Autor posÅ‚użyÅ‚ siÄ™ przykÅ‚adami znanych aplikacji, aby lepiej wyjaÅ›nić, jak ludzie siÄ™ zachowujÄ… i dlaczego. PrzedstawiÅ‚ też caÅ‚y szereg praw i zasad opisanych w psychologii wraz z dokÅ‚adnym wyjaÅ›nieniem, jak ich zastosowanie przyczyni siÄ™ do tego, aby zaprojektowany produkt cyfrowy byÅ‚ pomocny, skuteczny i chÄ™tniej wybierany. Przewodnik zostaÅ‚ napisany tak, aby jak najbardziej uÅ‚atwić wykorzystanie zawartych w nim informacji w codziennej pracy.
W książce:
- prawa psychologii, które powinien wziąć pod uwagÄ™ każdy projektant front-endu
- modele predykcyjne i heurystyka UX
- nieoczywisty związek między estetyką a pozytywnymi odczuciami odbiorcy
- warunki, w jakich produktywność użytkownika będzie największa
- implikacje etyczne wykorzystywania odkryć psychologii
UX: projekty ukierunkowane na użytkownika!
Jon sprawia, że pojÄ™cia psychologiczne Å‚atwo zrozumieć i zastosować je w kontekÅ›cie projektowania UX. Pozwala to na opracowanie wspólnego jÄ™zyka, który wspomaga pracÄ™ zespoÅ‚ów, dajÄ…c im możliwość sprawniejszego porozumiewania siÄ™ w ramach ewaluacji decyzji projektowych
Christy Ennis-Kloote, Design Practice Manager w OST
Prawa UX sÄ… Å›wietnym źródÅ‚em dla profesjonalnego projektanta. Książka daje możliwość zapoznania siÄ™ z najważniejszymi zasadami UX i jest przydatnym punktem odniesienia, kiedy potrzeba szerszego oglÄ…du
Jens Oliver Meiert, Meiert.com
Osoby które kupowały "Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług", wybierały także:
- D3.js w akcji 67,42 zł, (20,90 zł -69%)
- 100 rzeczy, które każdy projektant powinien wiedzieć o potencjalnych klientach. Wydanie II 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
- Jak projektować usługi. Niezawodne zasady w praktycznym zastosowaniu 129,00 zł, (64,50 zł -50%)
- Ucieczka z pułapki budowania. Efektywne zarządzanie produktem 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- Projektowanie oprogramowania dla zupełnie początkujących. Owoce programowania. Wydanie V 129,00 zł, (64,50 zł -50%)
Spis treści
Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług eBook -- spis treści
Wstęp (v)
1. Prawo Jakoba (1)
2. Prawo Fittsa (13)
3. Prawo Hicka (23)
4. Prawo Millera (35)
5. Prawo Postela (43)
6. Zasada szczytu i końca (53)
7. Efekt estetyki-użyteczności (65)
8. Efekt von Restorff (77)
9. Prawo Teslera (87)
10. Próg Doherty'ego (97)
11. Z wielką władzą wiąże się wielka odpowiedzialność (107)
12. Stosowanie zasad psychologicznych w projektowaniu (121)
O autorze (129)