reklama - zainteresowany?

Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług - Helion

Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług
ebook
Autor: Jon Yablonski
Tytuł oryginału: Laws of UX: Using Psychology to Design Better Products & Services
TÅ‚umaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-8056-1
stron: 144, Format: ebook
Data wydania: 2021-07-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 36,75 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-12,25 zł)

Dodaj do koszyka Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług

Tagi: Funkcjonalność stron i UX

Nawet najciekawsze rozwiÄ…zanie w zakresie cyfrowego interfejsu nie znajdzie uznania, jeÅ›li jego twórcy nie wezmÄ… pod uwagÄ™ psychologii behawioralnej, która opisuje prawa rzÄ…dzÄ…ce zachowaniem ludzi. Próba zmuszenia użytkownika do porzucenia tego, co już zna, i dostosowania swojego dziaÅ‚ania do interfejsu jest jednym z najpoważniejszych bÅ‚Ä™dów projektantów produktów i usÅ‚ug. Zaproponowane rozwiÄ…zanie ma sprawiać dobre wrażenie i przekonywać do korzystania, ale przede wszystkim musi być zgodne ze schematem, wedÅ‚ug którego ludzie postrzegajÄ… Å›wiat i w nim dziaÅ‚ajÄ….

Ta książka jest przewodnikiem po najważniejszych z punktu widzenia projektanta UX prawach psychologii, dziÄ™ki którym możliwe jest tworzenie produktów i usÅ‚ug o bardziej intuicyjnym i ukierunkowanym na czÅ‚owieka charakterze. Autor posÅ‚użyÅ‚ siÄ™ przykÅ‚adami znanych aplikacji, aby lepiej wyjaÅ›nić, jak ludzie siÄ™ zachowujÄ… i dlaczego. PrzedstawiÅ‚ też caÅ‚y szereg praw i zasad opisanych w psychologii wraz z dokÅ‚adnym wyjaÅ›nieniem, jak ich zastosowanie przyczyni siÄ™ do tego, aby zaprojektowany produkt cyfrowy byÅ‚ pomocny, skuteczny i chÄ™tniej wybierany. Przewodnik zostaÅ‚ napisany tak, aby jak najbardziej uÅ‚atwić wykorzystanie zawartych w nim informacji w codziennej pracy.

W książce:

  • prawa psychologii, które powinien wziąć pod uwagÄ™ każdy projektant front-endu
  • modele predykcyjne i heurystyka UX
  • nieoczywisty zwiÄ…zek miÄ™dzy estetykÄ… a pozytywnymi odczuciami odbiorcy
  • warunki, w jakich produktywność użytkownika bÄ™dzie najwiÄ™ksza
  • implikacje etyczne wykorzystywania odkryć psychologii

UX: projekty ukierunkowane na użytkownika!

Jon sprawia, że pojÄ™cia psychologiczne Å‚atwo zrozumieć i zastosować je w kontekÅ›cie projektowania UX. Pozwala to na opracowanie wspólnego jÄ™zyka, który wspomaga pracÄ™ zespoÅ‚ów, dajÄ…c im możliwość sprawniejszego porozumiewania siÄ™ w ramach ewaluacji decyzji projektowych

Christy Ennis-Kloote, Design Practice Manager w OST

Prawa UX sÄ… Å›wietnym źródÅ‚em dla profesjonalnego projektanta. Książka daje możliwość zapoznania siÄ™ z najważniejszymi zasadami UX i jest przydatnym punktem odniesienia, kiedy potrzeba szerszego oglÄ…du

Jens Oliver Meiert, Meiert.com

Dodaj do koszyka Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług

 

Osoby które kupowały "Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług", wybierały także:

  • Projektowanie oprogramowania dla zupeÅ‚nie poczÄ…tkujÄ…cych. Owoce programowania. Wydanie V
  • D3.js w akcji
  • Nie każ mi myÅ›leć! O życiowym podejÅ›ciu do funkcjonalnoÅ›ci stron internetowych. Wydanie III
  • Ucieczka z puÅ‚apki budowania. Efektywne zarzÄ…dzanie produktem
  • Badanie UX. Praktyczne techniki projektowania bezkonkurencyjnych produktów

Dodaj do koszyka Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług

Spis treści

Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług eBook -- spis treści

Wstęp (v)

1. Prawo Jakoba (1)

2. Prawo Fittsa (13)

3. Prawo Hicka (23)

4. Prawo Millera (35)

5. Prawo Postela (43)

6. Zasada szczytu i końca (53)

7. Efekt estetyki-użyteczności (65)

8. Efekt von Restorff (77)

9. Prawo Teslera (87)

10. Próg Doherty'ego (97)

11. Z wielką władzą wiąże się wielka odpowiedzialność (107)

12. Stosowanie zasad psychologicznych w projektowaniu (121)

O autorze (129)

Dodaj do koszyka Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.