Praktyczny kurs programowania w Windows 95 - Helion
ISBN: 83-86718-64-1
stron: 324, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion
Cena książki: 30,00 zł
Książka przeznaczona jest zarówno dla programistów zaczynających naukę programowania dla Windows, jak i dla tych, którzy tworzyli już programy dla Windows 3.1. Przedstawiono w niej bardzo wiele praktycznych zagadnień z którymi spotykają się programiści:
- Architektura systemu Windows 95
- Architektura 32-bitowa
- Wielozadaniowość z wywłaszczaniem
- Wielowątkowość
- Rejestry
- Długie nazwy plików
- Obszar nazw
- Plug and Play
- Struktura aplikacji
- Tworzenie okien
- Rejestrowanie klasy okna
- Obsługa komunikatów
- Kompilacja i uruchamianie
- Plik definicji i zasobów
- Typy zmiennych w Windows
- Zmiana wielkości i przesuwanie okna
- Komunikaty myszki i klawiatury
- Zegar
- Grafika
- Kontekst urzÄ…dzenia
- Rysowanie obiektów graficznych
- Tworzenie wirtualnego ekranu
- Wykorzystanie i wyświetlanie map bitowych
- Wyświetlanie map bitowych
- Podstawowe funkcje tekstowe, wykorzystywanie czcionek
- Menu i akceleratory
- Klasy obiektów sterujących
- Tworzenie i style pasków przewijania
- Listy-widoki
- Okna dialogowe
- Multimedia
- Można jeszcze prościej
- Schowek i technika Drag-Drop
- Obiekty synchronizujÄ…ce
Osoby które kupowały "Praktyczny kurs programowania w Windows 95", wybierały także:
- Zosta 149,00 zł, (44,70 zł -70%)
- Metoda dziel i zwyci 89,00 zł, (26,70 zł -70%)
- Matematyka. Kurs video. Teoria dla programisty i data science 399,00 zł, (119,70 zł -70%)
- Design Thinking. Kurs video. My 129,00 zł, (38,70 zł -70%)
- Konwolucyjne sieci neuronowe. Kurs video. Tensorflow i Keras w rozpoznawaniu obraz 149,00 zł, (44,70 zł -70%)
Spis treści
Praktyczny kurs programowania w Windows 95 -- spis treści
Wprowadzenie
Rozdział 1. Architektura systemu Windows 95
- API
- 32-bitowa architektura
- Wielozadaniowość z wywłaszczaniem
- Wielowątkowość
- Rejestr
- Długie nazwy plików
- Obszar nazw
- Plug and Play
Rozdział 2. Struktura aplikacji
- Pierwszy program
- Tworzenie okien
- Rejestrowanie klasy okna
- Funkcja CreateWindowEx
- Obsługa komunikatów
- Okna dialogowe MessageBox
- Kompilacja i uruchamianie
- Plik definicji
- Plik zasobów
- Typy zmiennych w Windows
Rozdział 3. Więcej o komunikatach
- Przesyłanie komunikatów
- Komunikaty dotyczÄ…ce okien
- Zmiana wielkości okna
- Przesuwanie okna
- Tytuł okna
- Komunikaty myszki
- Komunikaty klawiatury
- Komunikaty WM_KEYDOWN i WM_KEYUP
- Komunikat WM_CHAR
- Zegar
- Użycie zegara
- Przykład
Rozdział 4. Grafika
- Kontekst urzÄ…dzenia
- Pióro
- Pędzel
- Wykorzystanie pióra i pędzla
- Układ współrzędnych logicznych
- Rysowanie obiektów graficznych
- Współrzędne ekranowe a współrzędne obszaru klienta
- Kreślenie punktów i linii
- Funkcje wyświetlające krzywe i figury geometryczne
- Wypełnianie obszarów
- Tworzenie wirtualnego ekranu
- Wykorzystanie map bitowych
- Wyświetlanie map bitowych
- Przykład
- Rysowanie poza obszarem klienta okna
- Przykład
Rozdział 5. Wyświetlanie tekstu
- Podstawowe funkcje tekstowe
- Wykorzystywanie czcionek
- Tworzenie czcionek
- Pobieranie informacji o czcionkach
- Przykład
Rozdział 6. Menu i akceleratory
- Tworzenie menu
- Przykład
- Zaznaczanie pozycji menu
- Akceleratory
- Definicja akceleratorów w pliku zasobów
- Użycie akceleratorów
- Przykład
- Menu prawego klawisza myszki
- Tworzenie kontekstowego menu
- Przykład
- Menu systemowe
- Zmiana zawartości menu systemowego
- Przykład
Rozdział 7. Standardowe obiekty sterujące
- Klasy obiektów sterujących
- Klasa BUTTON
- Klasa COMBOBOX
- Klasa EDIT
- Klasa LISTBOX
- Klasa SCROLLBAR
- Tworzenie i style pasków przewijania
- Położenie suwaka
- Komunikaty WM_HSCROLL i WM_VSCROLL
- Przykład
- Klasa STATIC
- Tekst
- Prosta grafika
- Obrazy
Rozdział 8. Obiekty sterujące Windows 95
- Korzystanie ze wspólnych obiektów sterujących
- Komunikat WM_NOTIFY
- Pasek narzędziowy
- Tworzenie paska narzędziowego
- Komunikaty paska narzędziowego
- Przykład
- Podpowiedzi
- Pasek stanu
- Tworzenie paska stanu
- Wstawianie i odczytywanie tekstu
- Przykład
- Pasek przesuwny
- Tworzenie i style
- Komunikaty paska przesuwnego
- Przykład
- Wskaźnik zaawansowania
- Tworzenie i wykorzystanie wskaźnika zaawansowania
- Przykład
- Obiekty UpDown
- Tworzenie obiektów UpDown
- Komunikaty obiektów UpDown
- Przykład
- Drzewa
- Tworzenie drzew
- Dodawanie oraz usuwanie liści i gałęzi
- Inne operacje na drzewach
- Lista obrazów powiązana z drzewem
- Kody zawiadamiajÄ…ce
- Przykład
- Listy-widoki
- Tworzenie i zmiana stylu list-widoków
- Kolumny w widoku "szczegóły"
- Dodawanie i usuwanie etykiet listy-widoku
- Listy obrazów powiązane z listą-widokiem
- Etykiety wywołania zwrotnego
- Rozmieszczanie oraz sortowanie etykiet
- Edycja etykiet
- Zmiana kolorów listy-widoku
- Przykład
Rozdział 9. Okna dialogowe
- Definiowanie wzorca okna dialogowego
- Wykorzystanie okien dialogowych
- Procedura dialogu
- Wyświetlanie okna dialogowego
- Obsługa obiektów sterujących
- Przykład
- Niemodalne okna dialogowe
- Tworzenie
- Przykład
- Zakładki
- Tworzenie
- Dodawanie i usuwanie zakładek
- Wykorzystanie zakładek
- Przykład
- Arkusze właściwości
- Definiowanie stron
- Tworzenie arkuszy właściwości
- Kody zawiadamiajÄ…ce
- Arkusze właściwości typu "Kreator"
- Przykład
Rozdział 10. Wspólne okna dialogowe
- Użycie wspólnych okien dialogowych
- Okno Otwórz
- Okno Zapisz jako
- Okno Kolor
- Okno Czcionka
- Modyfikowanie wyglądu i zachowania wspólnych okien dialogowych
- Funkcja filtrujÄ…ca
- WÅ‚asny wzorzec dialogu
Rozdział 11. Mapy bitowe i kolory
- Paleta kolorów
- Tworzenie palety logicznej
- Użycie palety logicznej
- Komunikaty palety
- Mapy bitowe
- Mapy bitowe jako zasoby programu
- Mapa DDB
- Mapa DIB
- Plik BMP
- Przykład
Rozdział 12. Aplikacje MDI
- Tworzenie aplikacji MDI
- Obszar klienta MDI
- Tworzenie okien dokumentów
- Powiązanie dokumentów z oknami
- Schemat aplikacji MDI
Rozdział 13. Multimedia
- Użycie MCI
- Wysyłanie poleceń
- Otwieranie urządzeń MCI
- Polecenia set oraz status
- Odtwarzanie plików
- Polecenie capability
- Flagi wait i notify
- Odtwarzanie muzyki i dźwięku
- Nagrywanie dźwięku
- Przykład
- Pliki AVI
- Przykład
- Można jeszcze prościej
- Funkcja MCIWndCreate
- Sterowanie oknem utworzonym przez MCIWndCreate
Rozdział 14. Schowek i technika Drag-Drop
- Schowek
- Umieszczanie danych w schowku
- Odczyt danych ze schowka
- Technika Drag-Drop
- Przykład
Rozdział 15. Aplikacje wielowątkowe
- Tworzenie wątków
- Przykład
- Priorytety wątków
- Przykład
- Obiekty synchronizujÄ…ce
- Semafory
Rozdział 16. Shell Windows 95
- Rejestr
- Struktura rejestru
- Rejestrowanie typów plików
- Tworzenie i otwieranie kluczy
- Wpisywanie wartości do rejestru
- Odczytywanie danych z rejestru
- Przykład
- Obszar informacyjny paska zadań
- Dodawanie, modyfikowanie i usuwanie ikon
- Przykład
- Paski narzędziowe pulpitu
- Rejestrowanie i obsługa
- Wysyłanie komunikatów
- Komunikaty
- Kody zawiadamiajÄ…ce
- Przykład
- Wygaszacze ekranu
- Tworzenie
- Przykład
Skorowidz