reklama - zainteresowany?

Praktyczny kurs programowania w Windows 95 - Helion

Praktyczny kurs programowania w Windows 95
Autor: Janusz Karmański
ISBN: 83-86718-64-1
stron: 324, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 30,00 zł

Dodaj do koszyka Praktyczny kurs programowania w Windows 95

Tagi: Inne - Programowanie

Książka przeznaczona jest zarówno dla programistów zaczynających naukę programowania dla Windows, jak i dla tych, którzy tworzyli już programy dla Windows 3.1. Przedstawiono w niej bardzo wiele praktycznych zagadnień z którymi spotykają się programiści:

  • Architektura systemu Windows 95
  • Architektura 32-bitowa
  • Wielozadaniowość z wywÅ‚aszczaniem
  • WielowÄ…tkowość
  • Rejestry
  • DÅ‚ugie nazwy plików
  • Obszar nazw
  • Plug and Play
  • Struktura aplikacji
  • Tworzenie okien
  • Rejestrowanie klasy okna
  • ObsÅ‚uga komunikatów
  • Kompilacja i uruchamianie
  • Plik definicji i zasobów
  • Typy zmiennych w Windows
  • Zmiana wielkoÅ›ci i przesuwanie okna
  • Komunikaty myszki i klawiatury
  • Zegar
  • Grafika
  • Kontekst urzÄ…dzenia
  • Rysowanie obiektów graficznych
  • Tworzenie wirtualnego ekranu
  • Wykorzystanie i wyÅ›wietlanie map bitowych
  • WyÅ›wietlanie map bitowych
  • Podstawowe funkcje tekstowe, wykorzystywanie czcionek
  • Menu i akceleratory
  • Klasy obiektów sterujÄ…cych
  • Tworzenie i style pasków przewijania
  • Listy-widoki
  • Okna dialogowe
  • Multimedia
  • Można jeszcze proÅ›ciej
  • Schowek i technika Drag-Drop
  • Obiekty synchronizujÄ…ce

Dodaj do koszyka Praktyczny kurs programowania w Windows 95

 

Osoby które kupowały "Praktyczny kurs programowania w Windows 95", wybierały także:

  • DevOps w praktyce. Kurs video. Jenkins, Ansible, Terraform i Docker
  • Wyrażenia regularne od podstaw
  • Projektowanie systemów rozproszonych. Wzorce i paradygmaty dla skalowalnych, niezawodnych usÅ‚ug
  • Zrozum struktury danych. Algorytmy i praca na danych w Javie
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa

Dodaj do koszyka Praktyczny kurs programowania w Windows 95

Spis treści

Praktyczny kurs programowania w Windows 95 -- spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Architektura systemu Windows 95

  • API
  • 32-bitowa architektura
  • Wielozadaniowość z wywÅ‚aszczaniem
  • WielowÄ…tkowość
  • Rejestr
  • DÅ‚ugie nazwy plików
  • Obszar nazw
  • Plug and Play

Rozdział 2. Struktura aplikacji

  • Pierwszy program
  • Tworzenie okien
    • Rejestrowanie klasy okna
    • Funkcja CreateWindowEx
  • ObsÅ‚uga komunikatów
    • Okna dialogowe MessageBox
  • Kompilacja i uruchamianie
    • Plik definicji
    • Plik zasobów
  • Typy zmiennych w Windows

Rozdział 3. Więcej o komunikatach

  • PrzesyÅ‚anie komunikatów
  • Komunikaty dotyczÄ…ce okien
    • Zmiana wielkoÅ›ci okna
    • Przesuwanie okna
    • TytuÅ‚ okna
  • Komunikaty myszki
  • Komunikaty klawiatury
    • Komunikaty WM_KEYDOWN i WM_KEYUP
    • Komunikat WM_CHAR
  • Zegar
    • Użycie zegara
    • PrzykÅ‚ad

Rozdział 4. Grafika

  • Kontekst urzÄ…dzenia
    • Pióro
    • PÄ™dzel
    • Wykorzystanie pióra i pÄ™dzla
    • UkÅ‚ad współrzÄ™dnych logicznych
  • Rysowanie obiektów graficznych
    • WspółrzÄ™dne ekranowe a współrzÄ™dne obszaru klienta
    • KreÅ›lenie punktów i linii
    • Funkcje wyÅ›wietlajÄ…ce krzywe i figury geometryczne
    • WypeÅ‚nianie obszarów
  • Tworzenie wirtualnego ekranu
    • Wykorzystanie map bitowych
    • WyÅ›wietlanie map bitowych
    • PrzykÅ‚ad
  • Rysowanie poza obszarem klienta okna
    • PrzykÅ‚ad

Rozdział 5. Wyświetlanie tekstu

  • Podstawowe funkcje tekstowe
  • Wykorzystywanie czcionek
    • Tworzenie czcionek
    • Pobieranie informacji o czcionkach
    • PrzykÅ‚ad

Rozdział 6. Menu i akceleratory

  • Tworzenie menu
    • PrzykÅ‚ad
    • Zaznaczanie pozycji menu
  • Akceleratory
    • Definicja akceleratorów w pliku zasobów
    • Użycie akceleratorów
    • PrzykÅ‚ad
  • Menu prawego klawisza myszki
    • Tworzenie kontekstowego menu
    • PrzykÅ‚ad
  • Menu systemowe
    • Zmiana zawartoÅ›ci menu systemowego
    • PrzykÅ‚ad

Rozdział 7. Standardowe obiekty sterujące

  • Klasy obiektów sterujÄ…cych
  • Klasa BUTTON
  • Klasa COMBOBOX
  • Klasa EDIT
  • Klasa LISTBOX
  • Klasa SCROLLBAR
    • Tworzenie i style pasków przewijania
    • PoÅ‚ożenie suwaka
    • Komunikaty WM_HSCROLL i WM_VSCROLL
    • PrzykÅ‚ad
  • Klasa STATIC
    • Tekst
    • Prosta grafika
    • Obrazy

Rozdział 8. Obiekty sterujące Windows 95

  • Korzystanie ze wspólnych obiektów sterujÄ…cych
    • Komunikat WM_NOTIFY
  • Pasek narzÄ™dziowy
    • Tworzenie paska narzÄ™dziowego
    • Komunikaty paska narzÄ™dziowego
    • PrzykÅ‚ad
  • Podpowiedzi
  • Pasek stanu
    • Tworzenie paska stanu
    • Wstawianie i odczytywanie tekstu
    • PrzykÅ‚ad
  • Pasek przesuwny
    • Tworzenie i style
    • Komunikaty paska przesuwnego
    • PrzykÅ‚ad
  • Wskaźnik zaawansowania
    • Tworzenie i wykorzystanie wskaźnika zaawansowania
    • PrzykÅ‚ad
  • Obiekty UpDown
    • Tworzenie obiektów UpDown
    • Komunikaty obiektów UpDown
    • PrzykÅ‚ad
  • Drzewa
    • Tworzenie drzew
    • Dodawanie oraz usuwanie liÅ›ci i gaÅ‚Ä™zi
    • Inne operacje na drzewach
    • Lista obrazów powiÄ…zana z drzewem
    • Kody zawiadamiajÄ…ce
    • PrzykÅ‚ad
  • Listy-widoki
    • Tworzenie i zmiana stylu list-widoków
    • Kolumny w widoku "szczegóły"
    • Dodawanie i usuwanie etykiet listy-widoku
    • Listy obrazów powiÄ…zane z listÄ…-widokiem
    • Etykiety wywoÅ‚ania zwrotnego
    • Rozmieszczanie oraz sortowanie etykiet
    • Edycja etykiet
    • Zmiana kolorów listy-widoku
    • PrzykÅ‚ad

Rozdział 9. Okna dialogowe

  • Definiowanie wzorca okna dialogowego
  • Wykorzystanie okien dialogowych
    • Procedura dialogu
    • WyÅ›wietlanie okna dialogowego
    • ObsÅ‚uga obiektów sterujÄ…cych
    • PrzykÅ‚ad
  • Niemodalne okna dialogowe
    • Tworzenie
    • PrzykÅ‚ad
  • ZakÅ‚adki
    • Tworzenie
    • Dodawanie i usuwanie zakÅ‚adek
    • Wykorzystanie zakÅ‚adek
    • PrzykÅ‚ad
  • Arkusze wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci
    • Definiowanie stron
    • Tworzenie arkuszy wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci
    • Kody zawiadamiajÄ…ce
    • Arkusze wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci typu "Kreator"
    • PrzykÅ‚ad

Rozdział 10. Wspólne okna dialogowe

  • Użycie wspólnych okien dialogowych
    • Okno Otwórz
    • Okno Zapisz jako
    • Okno Kolor
    • Okno Czcionka
  • Modyfikowanie wyglÄ…du i zachowania wspólnych okien dialogowych
    • Funkcja filtrujÄ…ca
    • WÅ‚asny wzorzec dialogu

Rozdział 11. Mapy bitowe i kolory

  • Paleta kolorów
    • Tworzenie palety logicznej
    • Użycie palety logicznej
    • Komunikaty palety
  • Mapy bitowe
    • Mapy bitowe jako zasoby programu
    • Mapa DDB
    • Mapa DIB
    • Plik BMP
    • PrzykÅ‚ad

Rozdział 12. Aplikacje MDI

  • Tworzenie aplikacji MDI
    • Obszar klienta MDI
    • Tworzenie okien dokumentów
    • PowiÄ…zanie dokumentów z oknami
    • Schemat aplikacji MDI

Rozdział 13. Multimedia

  • Użycie MCI
    • WysyÅ‚anie poleceÅ„
    • Otwieranie urzÄ…dzeÅ„ MCI
    • Polecenia set oraz status
    • Odtwarzanie plików
    • Polecenie capability
    • Flagi wait i notify
  • Odtwarzanie muzyki i dźwiÄ™ku
    • Nagrywanie dźwiÄ™ku
    • PrzykÅ‚ad
  • Pliki AVI
    • PrzykÅ‚ad
  • Można jeszcze proÅ›ciej
    • Funkcja MCIWndCreate
    • Sterowanie oknem utworzonym przez MCIWndCreate

Rozdział 14. Schowek i technika Drag-Drop

  • Schowek
    • Umieszczanie danych w schowku
    • Odczyt danych ze schowka
  • Technika Drag-Drop
    • PrzykÅ‚ad

Rozdział 15. Aplikacje wielowątkowe

  • Tworzenie wÄ…tków
    • PrzykÅ‚ad
  • Priorytety wÄ…tków
    • PrzykÅ‚ad
  • Obiekty synchronizujÄ…ce
    • Semafory

Rozdział 16. Shell Windows 95

  • Rejestr
    • Struktura rejestru
    • Rejestrowanie typów plików
    • Tworzenie i otwieranie kluczy
    • Wpisywanie wartoÅ›ci do rejestru
    • Odczytywanie danych z rejestru
    • PrzykÅ‚ad
  • Obszar informacyjny paska zadaÅ„
    • Dodawanie, modyfikowanie i usuwanie ikon
    • PrzykÅ‚ad
  • Paski narzÄ™dziowe pulpitu
    • Rejestrowanie i obsÅ‚uga
    • WysyÅ‚anie komunikatów
    • Komunikaty
    • Kody zawiadamiajÄ…ce
    • PrzykÅ‚ad
  • Wygaszacze ekranu
    • Tworzenie
    • PrzykÅ‚ad

Skorowidz

Dodaj do koszyka Praktyczny kurs programowania w Windows 95

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.