reklama - zainteresowany?

Praktyczny kurs programowania w Windows 95 - Helion

Praktyczny kurs programowania w Windows 95
Autor: Janusz Karmański
ISBN: 83-86718-64-1
stron: 324, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-14
Księgarnia: Helion

Cena książki: 30,00 zł

Dodaj do koszyka Praktyczny kurs programowania w Windows 95

Tagi: Inne - Programowanie

Książka przeznaczona jest zarówno dla programistów zaczynających naukę programowania dla Windows, jak i dla tych, którzy tworzyli już programy dla Windows 3.1. Przedstawiono w niej bardzo wiele praktycznych zagadnień z którymi spotykają się programiści:

  • Architektura systemu Windows 95
  • Architektura 32-bitowa
  • Wielozadaniowość z wywłaszczaniem
  • Wielowątkowość
  • Rejestry
  • Długie nazwy plików
  • Obszar nazw
  • Plug and Play
  • Struktura aplikacji
  • Tworzenie okien
  • Rejestrowanie klasy okna
  • Obsługa komunikatów
  • Kompilacja i uruchamianie
  • Plik definicji i zasobów
  • Typy zmiennych w Windows
  • Zmiana wielkości i przesuwanie okna
  • Komunikaty myszki i klawiatury
  • Zegar
  • Grafika
  • Kontekst urządzenia
  • Rysowanie obiektów graficznych
  • Tworzenie wirtualnego ekranu
  • Wykorzystanie i wyświetlanie map bitowych
  • Wyświetlanie map bitowych
  • Podstawowe funkcje tekstowe, wykorzystywanie czcionek
  • Menu i akceleratory
  • Klasy obiektów sterujących
  • Tworzenie i style pasków przewijania
  • Listy-widoki
  • Okna dialogowe
  • Multimedia
  • Można jeszcze prościej
  • Schowek i technika Drag-Drop
  • Obiekty synchronizujące

Dodaj do koszyka Praktyczny kurs programowania w Windows 95

 

Osoby które kupowały "Praktyczny kurs programowania w Windows 95", wybierały także:

  • Flutter i Dart. Kurs video. Nowoczesne aplikacje mobilne i webowe
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie
  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Getting Things Programmed. Droga do efektywności

Dodaj do koszyka Praktyczny kurs programowania w Windows 95

Spis treści

Praktyczny kurs programowania w Windows 95 -- spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. Architektura systemu Windows 95

  • API
  • 32-bitowa architektura
  • Wielozadaniowość z wywłaszczaniem
  • Wielowątkowość
  • Rejestr
  • Długie nazwy plików
  • Obszar nazw
  • Plug and Play

Rozdział 2. Struktura aplikacji

  • Pierwszy program
  • Tworzenie okien
    • Rejestrowanie klasy okna
    • Funkcja CreateWindowEx
  • Obsługa komunikatów
    • Okna dialogowe MessageBox
  • Kompilacja i uruchamianie
    • Plik definicji
    • Plik zasobów
  • Typy zmiennych w Windows

Rozdział 3. Więcej o komunikatach

  • Przesyłanie komunikatów
  • Komunikaty dotyczące okien
    • Zmiana wielkości okna
    • Przesuwanie okna
    • Tytuł okna
  • Komunikaty myszki
  • Komunikaty klawiatury
    • Komunikaty WM_KEYDOWN i WM_KEYUP
    • Komunikat WM_CHAR
  • Zegar
    • Użycie zegara
    • Przykład

Rozdział 4. Grafika

  • Kontekst urządzenia
    • Pióro
    • Pędzel
    • Wykorzystanie pióra i pędzla
    • Układ współrzędnych logicznych
  • Rysowanie obiektów graficznych
    • Współrzędne ekranowe a współrzędne obszaru klienta
    • Kreślenie punktów i linii
    • Funkcje wyświetlające krzywe i figury geometryczne
    • Wypełnianie obszarów
  • Tworzenie wirtualnego ekranu
    • Wykorzystanie map bitowych
    • Wyświetlanie map bitowych
    • Przykład
  • Rysowanie poza obszarem klienta okna
    • Przykład

Rozdział 5. Wyświetlanie tekstu

  • Podstawowe funkcje tekstowe
  • Wykorzystywanie czcionek
    • Tworzenie czcionek
    • Pobieranie informacji o czcionkach
    • Przykład

Rozdział 6. Menu i akceleratory

  • Tworzenie menu
    • Przykład
    • Zaznaczanie pozycji menu
  • Akceleratory
    • Definicja akceleratorów w pliku zasobów
    • Użycie akceleratorów
    • Przykład
  • Menu prawego klawisza myszki
    • Tworzenie kontekstowego menu
    • Przykład
  • Menu systemowe
    • Zmiana zawartości menu systemowego
    • Przykład

Rozdział 7. Standardowe obiekty sterujące

  • Klasy obiektów sterujących
  • Klasa BUTTON
  • Klasa COMBOBOX
  • Klasa EDIT
  • Klasa LISTBOX
  • Klasa SCROLLBAR
    • Tworzenie i style pasków przewijania
    • Położenie suwaka
    • Komunikaty WM_HSCROLL i WM_VSCROLL
    • Przykład
  • Klasa STATIC
    • Tekst
    • Prosta grafika
    • Obrazy

Rozdział 8. Obiekty sterujące Windows 95

  • Korzystanie ze wspólnych obiektów sterujących
    • Komunikat WM_NOTIFY
  • Pasek narzędziowy
    • Tworzenie paska narzędziowego
    • Komunikaty paska narzędziowego
    • Przykład
  • Podpowiedzi
  • Pasek stanu
    • Tworzenie paska stanu
    • Wstawianie i odczytywanie tekstu
    • Przykład
  • Pasek przesuwny
    • Tworzenie i style
    • Komunikaty paska przesuwnego
    • Przykład
  • Wskaźnik zaawansowania
    • Tworzenie i wykorzystanie wskaźnika zaawansowania
    • Przykład
  • Obiekty UpDown
    • Tworzenie obiektów UpDown
    • Komunikaty obiektów UpDown
    • Przykład
  • Drzewa
    • Tworzenie drzew
    • Dodawanie oraz usuwanie liści i gałęzi
    • Inne operacje na drzewach
    • Lista obrazów powiązana z drzewem
    • Kody zawiadamiające
    • Przykład
  • Listy-widoki
    • Tworzenie i zmiana stylu list-widoków
    • Kolumny w widoku "szczegóły"
    • Dodawanie i usuwanie etykiet listy-widoku
    • Listy obrazów powiązane z listą-widokiem
    • Etykiety wywołania zwrotnego
    • Rozmieszczanie oraz sortowanie etykiet
    • Edycja etykiet
    • Zmiana kolorów listy-widoku
    • Przykład

Rozdział 9. Okna dialogowe

  • Definiowanie wzorca okna dialogowego
  • Wykorzystanie okien dialogowych
    • Procedura dialogu
    • Wyświetlanie okna dialogowego
    • Obsługa obiektów sterujących
    • Przykład
  • Niemodalne okna dialogowe
    • Tworzenie
    • Przykład
  • Zakładki
    • Tworzenie
    • Dodawanie i usuwanie zakładek
    • Wykorzystanie zakładek
    • Przykład
  • Arkusze właściwości
    • Definiowanie stron
    • Tworzenie arkuszy właściwości
    • Kody zawiadamiające
    • Arkusze właściwości typu "Kreator"
    • Przykład

Rozdział 10. Wspólne okna dialogowe

  • Użycie wspólnych okien dialogowych
    • Okno Otwórz
    • Okno Zapisz jako
    • Okno Kolor
    • Okno Czcionka
  • Modyfikowanie wyglądu i zachowania wspólnych okien dialogowych
    • Funkcja filtrująca
    • Własny wzorzec dialogu

Rozdział 11. Mapy bitowe i kolory

  • Paleta kolorów
    • Tworzenie palety logicznej
    • Użycie palety logicznej
    • Komunikaty palety
  • Mapy bitowe
    • Mapy bitowe jako zasoby programu
    • Mapa DDB
    • Mapa DIB
    • Plik BMP
    • Przykład

Rozdział 12. Aplikacje MDI

  • Tworzenie aplikacji MDI
    • Obszar klienta MDI
    • Tworzenie okien dokumentów
    • Powiązanie dokumentów z oknami
    • Schemat aplikacji MDI

Rozdział 13. Multimedia

  • Użycie MCI
    • Wysyłanie poleceń
    • Otwieranie urządzeń MCI
    • Polecenia set oraz status
    • Odtwarzanie plików
    • Polecenie capability
    • Flagi wait i notify
  • Odtwarzanie muzyki i dźwięku
    • Nagrywanie dźwięku
    • Przykład
  • Pliki AVI
    • Przykład
  • Można jeszcze prościej
    • Funkcja MCIWndCreate
    • Sterowanie oknem utworzonym przez MCIWndCreate

Rozdział 14. Schowek i technika Drag-Drop

  • Schowek
    • Umieszczanie danych w schowku
    • Odczyt danych ze schowka
  • Technika Drag-Drop
    • Przykład

Rozdział 15. Aplikacje wielowątkowe

  • Tworzenie wątków
    • Przykład
  • Priorytety wątków
    • Przykład
  • Obiekty synchronizujące
    • Semafory

Rozdział 16. Shell Windows 95

  • Rejestr
    • Struktura rejestru
    • Rejestrowanie typów plików
    • Tworzenie i otwieranie kluczy
    • Wpisywanie wartości do rejestru
    • Odczytywanie danych z rejestru
    • Przykład
  • Obszar informacyjny paska zadań
    • Dodawanie, modyfikowanie i usuwanie ikon
    • Przykład
  • Paski narzędziowe pulpitu
    • Rejestrowanie i obsługa
    • Wysyłanie komunikatów
    • Komunikaty
    • Kody zawiadamiające
    • Przykład
  • Wygaszacze ekranu
    • Tworzenie
    • Przykład

Skorowidz

Dodaj do koszyka Praktyczny kurs programowania w Windows 95

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.