Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych - Helion
Tytuł oryginału: Search Engine Visibility
Tłumaczenie: Marcin Samodulski
ISBN: 83-7361-490-7
stron: 232, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-07-13
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,90 zł
Stworzenie doskonałego serwisu WWW to dopiero początek drogi. Jej następnym etapem jest sprawienie, aby witryna była często odwiedzana. Nawet najbardziej efektowna i profesjonalnie przygotowana witryna WWW jest bezużyteczna, jeśli użytkownicy internetu nie wiedzą o jej istnieniu. Na popularność witryny mają wpływ różne czynniki -- szata graficzna, treść, łatwość nawigacji i odpowiednie przygotowanie jej struktury tak, aby wyszukiwarki internetowe i użytkownicy mogli odnaleźć ją w gąszczu setek tysięcy innych witryn.
Książka "Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych" zawiera informacje przydatne każdemu, kto chce spopularyzować swoją witrynę WWW. Autorka książki, doświadczona projektantka witryn internetowych, przedstawia w niej nie tylko zasady tworzenia stron wyłącznie pod kątem przeszukujących je mechanizmów, ale również pokazuje, co można zrobić, aby osoby, które odwiedziły witrynę, wracały do niej.
- Zasady projektowania witryn WWW
- Odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych i schematów nawigacyjnych
- Dobór odpowiedniego przekazu marketingowego dla witryny
- Właściwe stosowanie JavaScript, Flasha i stylów CSS
- Sposoby pozycjonowania dynamicznych witryn WWW
- Zgłaszanie witryn do katalogów i wyszukiwarek
- Używanie statystyk do oceny popularności witryny
- Promowanie witryny bez spamowania
Jeśli projektujesz witryny internetowe lub zajmujesz się marketingiem, musisz przeczytać tę książkę. Przekonasz się, jak wiele możesz zyskać, odpowiednio wykorzystując zawartą w niej wiedzę.
Pobierz plik MP3 i posłuchaj recenzji o książce.
Osoby które kupowały "Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych", wybierały także:
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 47,78 zł, (12,90 zł -73%)
- SEO. Kurs video. Poziom pierwszy. Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- SEO. Kurs video. Poziom drugi. Strategie pozycjonowania i techniki pracy 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- Laptopowy Milioner. Jak zerwać z pracą na etacie i zacząć zarabiać w sieci 39,90 zł, (19,95 zł -50%)
- SEO dla pocz 57,95 zł, (32,45 zł -44%)
Spis treści
Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych -- spis treści
O Autorce (11)
Przedmowa (13)
Wprowadzenie (15)
- Witryna towarzysząca (16)
- W jaki sposób zorganizowana jest ta książka (17)
Rozdział 1. Zanim zbudujesz (19)
- Wprowadzenie (19)
- Dlaczego zapewnienie odpowiedniej widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych jest istotne (20)
- Jak działają usługi wyszukiwania (21)
- Wyszukiwarki (22)
- Pakiet usług "płać za umieszczenie" (25)
- Pakiet usług "płać za pozycję" (26)
- Sposoby optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (26)
- Katalogi witryn internetowych (32)
- Usługi odpłatnego zgłaszania witryn do wyszukiwarek i katalogów (34)
- W jaki sposób katalogi tworzą ranking witryn internetowych (35)
- W jaki sposób redaktorzy oceniają witryny (36)
- Wyszukiwarki (22)
- Zasady projektowania witryn (38)
- Zasada nr 1: witryna powinna być czytelna (39)
- Zasada nr 2: witryna powinna mieć łatwy mechanizm nawigacji (40)
- Zasada nr 3: witryna powinna charakteryzować się konsekwentnym układem i wyglądem (41)
- Zasada nr 4: witryna powinna szybko się ładować (43)
- Zasada nr 5: najlepiej jeśli witrynę można szybko i łatwo znaleźć (44)
- Podsumowanie (46)
Rozdział 2. Jak tworzyć jeszcze lepsze strony internetowe (49)
- Wprowadzenie (49)
- Komponent tekstowy (50)
- Wybór słów kluczowych (50)
- Narzędzia, techniki i wskazówki (53)
- Precyzowanie zapytań (54)
- Wyszukiwarka Overture (55)
- Serwis Google AdWords (57)
- Rozkład wyrazów (58)
- Słowa specjalne i słowa odfiltrowywane (58)
- Wewnętrzne wyszukiwarki witryn (60)
- Co należy zrobić z listą słów kluczowych (60)
- Tworzenie hierarchii witryny na podstawie motywów głównych (64)
- Rozmieszczanie słów kluczowych (66)
- Tworzenie efektywnych tagów tytułowych (66)
- Metoda mocnej trójki (68)
- Liczba pojedyncza i mnoga (69)
- Zawartość sekcji body (70)
- Priorytety słów kluczowych (70)
- Wezwanie do działania (72)
- Metatagi (73)
- Metatag description (73)
- Zmiana czasownika (75)
- Wzbogacanie opisu poprzez dołączenie do niego wezwania do działania (76)
- Zmiana szyku wyrazów lub kolejności zdań (76)
- Umieszczanie nazwy firmy w metatagu description (77)
- Metatag keywords (77)
- Metatag revisit (78)
- Metatag robots (78)
- Opis alternatywny (79)
- Przeźroczyste elementy graficzne (80)
- Łącza i nazwy plików (81)
- Gęstość rozmieszczenia słów kluczowych (82)
- Języki obce a wyszukiwarki (82)
- Tworzenie efektywnych tagów tytułowych (66)
- Komponent łączy (84)
- Schematy nawigacyjne (85)
- Łącza tekstowe (86)
- Łącza względne i bezwzględne (87)
- Najlepsze i najgorsze miejsca na łącza (88)
- Potencjalne problemy z łączami tekstowymi (88)
- Przyciski nawigacyjne (91)
- Potencjalne problem z przyciskami nawigacyjnymi (93)
- Mapy obrazowe (94)
- Rozwijane menu (96)
- Potencjalne problemy z rozwijanymi menu (96)
- Dynamicznie generowane adresy URL (98)
- Protokół wyłączenia spod działania pajączków (100)
- Kiedy należy stosować protokół wyłączenia spod działania pajączków wyszukiwarek (100)
- Wyłączenie zawartości spod działania pajączków wyszukiwarek za pomocą metatagu robots (101)
- Plik robots.txt (101)
- Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek zewnętrznych i wewnętrznych (103)
- Komponent popularności (104)
- Popularność łącza (105)
- Katalogi (105)
- Witryny branżowe (106)
- Związki branżowe (106)
- Instytucje edukacyjne (106)
- Pozyskiwanie łączy (106)
- Uważaj, do kogo się podłączasz (107)
- Ruch internetowy (107)
- Kryteria bezpośrednio niezwiązane z zawartością witryny wpływające na jej pozycję rankingową (108)
- Popularność łącza (105)
- Osiąganie kompromisu pomiędzy marketingiem a projektem graficznym witryny (109)
- Podsumowanie (109)
Rozdział 3. Sposoby optymalizacji istniejących witryn (111)
- Wprowadzenie (111)
- Wodotryski mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc (112)
- JavaScript a widoczność w wyszukiwarkach (112)
- Zewnętrzny plik ze skryptami JavaScript (115)
- Użycie wielu skryptów na jednej stronie (116)
- Zalety zewnętrznych plików .js (119)
- Określanie zawartości alternatywnej za pomocą tagu <noscript> (119)
- Tag <nonscript> a spam (120)
- Kaskadowe arkusze stylów (CSS) (120)
- Tworzenie zewnętrznych arkuszy stylów CSS (122)
- Zalety arkuszy stylów (124)
- Ramki a optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek (126)
- Cechy ramek a sposób działania wyszukiwarek (126)
- Tag <noframes> (127)
- Tag <noframes> a spam (129)
- Mechanizm nawigacyjny na witrynie z ramkami (129)
- Ramki i JavaScript (131)
- Cechy ramek a sposób działania wyszukiwarek (126)
- Witryny wykonane w technologii Flash a ich widoczność w wyszukiwarkach (132)
- Strony powitalne i intra (132)
- Witryny wykonane w technologii Flash (135)
- Dynamiczne strony internetowe (136)
- Statyczne strony informacyjne (137)
- Strony informacyjne a bramy, czyli strony wejściowe (138)
- Modyfikacja znaków specjalnych w adresach URL (139)
- Usługa "płać za umieszczenie" (140)
- Zawsze dokonuj optymalizacji stron, które zgłaszasz do wyszukiwarek w ramach programu "płać za umieszczenie" (140)
- Korzystaj z programu PFI w przypadku stron dynamicznych, których nie mogą zaindeksować pajączki (140)
- Dowiedz się, jak najefektywniej korzystać z programu PFI w przypadku stron często modyfikowanych (141)
- Najważniejsze strony witryny zgłoś do wyszukiwarki metodą "płać za umieszczenie" (141)
- Korzystaj z usług tylko tych firm oferujących program PFI, które mogą dostarczyć wiarygodne, wysokiej jakości raporty (141)
- Przetestuj różne programy PFI i ustal, jakiej wyszukiwarki używa docelowa grupa twoich odbiorców (141)
- W programach PFI nie wolno zgłaszać stron zawierających elementy spamu (141)
- Identyfikatory sesji a wyszukiwarki (142)
- Promocja witryny w wyszukiwarkach przy wykorzystaniu usług typu "płać za pozycję" (PFP) (142)
- Przed wykupieniem usługi PFP dokonaj kompleksowej analizy słów kluczowych (142)
- Zachęć odbiorców do kliknięcia reklamy (143)
- Dla każdego produktu lub usługi, które promujesz, przygotuj zestaw stron docelowych (143)
- Przygotuj się na wiele prób (143)
- Wszystkie strony docelowe powinny zawierać adekwatną treść i przynajmniej jedno hasło wzywające do działania (143)
- Strony posiadające identyczną lub prawie identyczną zawartość obejmij protokołem wyłączenia spod działania pajączków wyszukiwarek (143)
- Miej świadomość, że najwyższa pozycja nie oznacza wcale najlepszej witryny (144)
- Technologia SSI (Server-Side Includes) (144)
- Optymalizacja dokumentów PDF (146)
- Ogólne wskazówki dotyczące optymalizacji dokumentów PDF (148)
- Podsumowanie (149)
Rozdział 4. Gdy zbudujesz (151)
- Wprowadzenie (151)
- Zgłaszanie witryn do katalogów (152)
- Planowanie rejestracji witryny w katalogach (152)
- Wybór najlepszej kategorii (153)
- Możliwość sugerowania nowej kategorii (156)
- Tworzenie efektywnego tytułu witryny (158)
- Tworzenie efektywnego opisu witryny (159)
- Rejestracja płatna (163)
- Możliwość zgłoszenia witryny do kilku kategorii (164)
- Lista sprawdzająca witryny przygotowane do zgłoszenia do katalogu (166)
- Zgłaszanie witryn do wyszukiwarek (169)
- Planowanie rejestracji w wyszukiwarkach (169)
- Lista sprawdzająca dla stron i witryn zgłaszanych do wyszukiwarek (171)
- Oprogramowanie do sprawdzania pozycji rankingowych (172)
- Monitorowanie statystyk witryny (173)
- Adresy witryn, które przysporzyły najwięcej odwiedzin na danej witrynie (173)
- Najczęściej wykonywane przez użytkowników zapytania, które doprowadziły ich do naszej witryny (175)
- Najpopularniejsze strony docelowe (175)
- Najczęściej obierane ścieżki przez witrynę (178)
- Jak ponownie zarejestrować witrynę (179)
- Zmiana wpisu w katalogu (180)
- Darmowa rejestracja (181)
- Rejestracja płatna (182)
- Jeśli twój wniosek zostanie odrzucony (182)
- Powtórne zgłoszenia do wyszukiwarek (185)
- Zmiana wpisu w katalogu (180)
- Utrzymanie witryny (186)
- Błąd 404 (186)
- Nazwy plików (187)
- Przekierowania (188)
- Podsumowanie (189)
Rozdział 5. Dobre zwyczaje, czyli co należy, a czego nie wolno robić, prowadząc marketing witryny w wyszukiwarkach internetowych (191)
- Wprowadzenie (191)
- Czym tak naprawdę jest spam (192)
- Rodzaje spamu (195)
- Promowanie słów kluczowych niezwiązanych z tematyką witryny (195)
- Przesycenie słowami kluczowymi (195)
- Wpychanie słów kluczowych (196)
- Ukrywanie tekstu (196)
- Stosowanie drobnego tekstu (197)
- Ukrywanie łączy (197)
- Farmy łączy i pierścienie stron (197)
- Podmienianie i porywanie stron (198)
- Stosowanie przekierowań (198)
- Powielanie lub duplikowanie stron (199)
- Stosowanie stron otwierających, przejść i bramek (200)
- Tuczenie (200)
- Mnożenie domen i tworzenie mirrorów (200)
- Orto-spamowanie i zajmowanie pustostanów (200)
- Obalanie powszechnych mitów (201)
- Mit o gwarantowanej pozycji rankingowej (201)
- Mit o tym, że marketing witryny w wyszukiwarkach gwarantuje stałą pozycję rankingową (201)
- Mit o tym, że celem optymalizacji witryn i stron pod kątem wyszukiwarek jest zdobycie najwyższych pozycji rankingowych (202)
- Mit o potrzebie zgłaszania witryny do tysięcy wyszukiwarek (202)
- Mit o raportach widoczności w wyszukiwarkach (202)
- Mit o tym, że optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek nie daje dobrego zwrotu z inwestycji (203)
- Mit o tym, że ruch generowany przez wyszukiwarki nie jest tak dobry, jak ruch wygenerowany tradycyjnymi metodami marketingowymi (204)
- Mit o tym, że efektywny marketing w wyszukiwarkach powinien być realizowany przez webmastera danej firmy (204)
- Mit o tym, że wysokie pozycje rankingowe można osiągnąć bez konieczności zmiany witryny (204)
- Mit o tym, że lista klientów lub referencje prezentowane na witrynie firmy pozycjonującej świadczą o jej dobrej reputacji (205)
- Podsumowanie (205)
Dodatek A Zasoby (207)
- Wprowadzenie (207)
- Witryny (208)
- Książki (211)
- Zasoby polskiego internetu (212)
Dodatek B Słowniczek (215)
Skorowidz (225)