reklama - zainteresowany?

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych - Helion

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych
Autor: Shari Thurow
Tytuł oryginału: Search Engine Visibility
Tłumaczenie: Marcin Samodulski
ISBN: 83-7361-490-7
stron: 232, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2004-07-13
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,90 zł

Dodaj do koszyka Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych

Tagi: Pozycjonowanie (SEO/SEM)

Stworzenie doskonałego serwisu WWW to dopiero początek drogi. Jej następnym etapem jest sprawienie, aby witryna była często odwiedzana. Nawet najbardziej efektowna i profesjonalnie przygotowana witryna WWW jest bezużyteczna, jeśli użytkownicy internetu nie wiedzą o jej istnieniu. Na popularność witryny mają wpływ różne czynniki -- szata graficzna, treść, łatwość nawigacji i odpowiednie przygotowanie jej struktury tak, aby wyszukiwarki internetowe i użytkownicy mogli odnaleźć ją w gąszczu setek tysięcy innych witryn.

Książka "Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych" zawiera informacje przydatne każdemu, kto chce spopularyzować swoją witrynę WWW. Autorka książki, doświadczona projektantka witryn internetowych, przedstawia w niej nie tylko zasady tworzenia stron wyłącznie pod kątem przeszukujących je mechanizmów, ale również pokazuje, co można zrobić, aby osoby, które odwiedziły witrynę, wracały do niej.

  • Zasady projektowania witryn WWW
  • Odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych i schematów nawigacyjnych
  • Dobór odpowiedniego przekazu marketingowego dla witryny
  • Właściwe stosowanie JavaScript, Flasha i stylów CSS
  • Sposoby pozycjonowania dynamicznych witryn WWW
  • Zgłaszanie witryn do katalogów i wyszukiwarek
  • Używanie statystyk do oceny popularności witryny
  • Promowanie witryny bez spamowania

Jeśli projektujesz witryny internetowe lub zajmujesz się marketingiem, musisz przeczytać tę książkę. Przekonasz się, jak wiele możesz zyskać, odpowiednio wykorzystując zawartą w niej wiedzę.

Pobierz plik MP3 i posłuchaj recenzji o książce.

Dodaj do koszyka Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych

Spis treści

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych -- spis treści

O Autorce (11)

Przedmowa (13)

Wprowadzenie (15)

  • Witryna towarzysząca (16)
  • W jaki sposób zorganizowana jest ta książka (17)

Rozdział 1. Zanim zbudujesz (19)

  • Wprowadzenie (19)
  • Dlaczego zapewnienie odpowiedniej widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych jest istotne (20)
  • Jak działają usługi wyszukiwania (21)
    • Wyszukiwarki (22)
      • Pakiet usług "płać za umieszczenie" (25)
      • Pakiet usług "płać za pozycję" (26)
      • Sposoby optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (26)
    • Katalogi witryn internetowych (32)
      • Usługi odpłatnego zgłaszania witryn do wyszukiwarek i katalogów (34)
      • W jaki sposób katalogi tworzą ranking witryn internetowych (35)
      • W jaki sposób redaktorzy oceniają witryny (36)
  • Zasady projektowania witryn (38)
    • Zasada nr 1: witryna powinna być czytelna (39)
    • Zasada nr 2: witryna powinna mieć łatwy mechanizm nawigacji (40)
    • Zasada nr 3: witryna powinna charakteryzować się konsekwentnym układem i wyglądem (41)
    • Zasada nr 4: witryna powinna szybko się ładować (43)
    • Zasada nr 5: najlepiej jeśli witrynę można szybko i łatwo znaleźć (44)
  • Podsumowanie (46)

Rozdział 2. Jak tworzyć jeszcze lepsze strony internetowe (49)

  • Wprowadzenie (49)
  • Komponent tekstowy (50)
    • Wybór słów kluczowych (50)
    • Narzędzia, techniki i wskazówki (53)
      • Precyzowanie zapytań (54)
      • Wyszukiwarka Overture (55)
      • Serwis Google AdWords (57)
      • Rozkład wyrazów (58)
      • Słowa specjalne i słowa odfiltrowywane (58)
      • Wewnętrzne wyszukiwarki witryn (60)
      • Co należy zrobić z listą słów kluczowych (60)
      • Tworzenie hierarchii witryny na podstawie motywów głównych (64)
  • Rozmieszczanie słów kluczowych (66)
    • Tworzenie efektywnych tagów tytułowych (66)
      • Metoda mocnej trójki (68)
      • Liczba pojedyncza i mnoga (69)
    • Zawartość sekcji body (70)
    • Priorytety słów kluczowych (70)
    • Wezwanie do działania (72)
    • Metatagi (73)
      • Metatag description (73)
      • Zmiana czasownika (75)
      • Wzbogacanie opisu poprzez dołączenie do niego wezwania do działania (76)
      • Zmiana szyku wyrazów lub kolejności zdań (76)
      • Umieszczanie nazwy firmy w metatagu description (77)
      • Metatag keywords (77)
      • Metatag revisit (78)
    • Metatag robots (78)
    • Opis alternatywny (79)
    • Przeźroczyste elementy graficzne (80)
    • Łącza i nazwy plików (81)
    • Gęstość rozmieszczenia słów kluczowych (82)
    • Języki obce a wyszukiwarki (82)
  • Komponent łączy (84)
  • Schematy nawigacyjne (85)
    • Łącza tekstowe (86)
    • Łącza względne i bezwzględne (87)
      • Najlepsze i najgorsze miejsca na łącza (88)
      • Potencjalne problemy z łączami tekstowymi (88)
    • Przyciski nawigacyjne (91)
      • Potencjalne problem z przyciskami nawigacyjnymi (93)
    • Mapy obrazowe (94)
    • Rozwijane menu (96)
      • Potencjalne problemy z rozwijanymi menu (96)
    • Dynamicznie generowane adresy URL (98)
    • Protokół wyłączenia spod działania pajączków (100)
      • Kiedy należy stosować protokół wyłączenia spod działania pajączków wyszukiwarek (100)
      • Wyłączenie zawartości spod działania pajączków wyszukiwarek za pomocą metatagu robots (101)
      • Plik robots.txt (101)
    • Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek zewnętrznych i wewnętrznych (103)
  • Komponent popularności (104)
    • Popularność łącza (105)
      • Katalogi (105)
      • Witryny branżowe (106)
      • Związki branżowe (106)
      • Instytucje edukacyjne (106)
    • Pozyskiwanie łączy (106)
    • Uważaj, do kogo się podłączasz (107)
    • Ruch internetowy (107)
    • Kryteria bezpośrednio niezwiązane z zawartością witryny wpływające na jej pozycję rankingową (108)
  • Osiąganie kompromisu pomiędzy marketingiem a projektem graficznym witryny (109)
  • Podsumowanie (109)

Rozdział 3. Sposoby optymalizacji istniejących witryn (111)

  • Wprowadzenie (111)
  • Wodotryski mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc (112)
  • JavaScript a widoczność w wyszukiwarkach (112)
    • Zewnętrzny plik ze skryptami JavaScript (115)
    • Użycie wielu skryptów na jednej stronie (116)
    • Zalety zewnętrznych plików .js (119)
    • Określanie zawartości alternatywnej za pomocą tagu <noscript> (119)
    • Tag <nonscript> a spam (120)
  • Kaskadowe arkusze stylów (CSS) (120)
    • Tworzenie zewnętrznych arkuszy stylów CSS (122)
    • Zalety arkuszy stylów (124)
  • Ramki a optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek (126)
    • Cechy ramek a sposób działania wyszukiwarek (126)
      • Tag <noframes> (127)
      • Tag <noframes> a spam (129)
    • Mechanizm nawigacyjny na witrynie z ramkami (129)
    • Ramki i JavaScript (131)
  • Witryny wykonane w technologii Flash a ich widoczność w wyszukiwarkach (132)
    • Strony powitalne i intra (132)
    • Witryny wykonane w technologii Flash (135)
  • Dynamiczne strony internetowe (136)
    • Statyczne strony informacyjne (137)
    • Strony informacyjne a bramy, czyli strony wejściowe (138)
    • Modyfikacja znaków specjalnych w adresach URL (139)
    • Usługa "płać za umieszczenie" (140)
      • Zawsze dokonuj optymalizacji stron, które zgłaszasz do wyszukiwarek w ramach programu "płać za umieszczenie" (140)
      • Korzystaj z programu PFI w przypadku stron dynamicznych, których nie mogą zaindeksować pajączki (140)
      • Dowiedz się, jak najefektywniej korzystać z programu PFI w przypadku stron często modyfikowanych (141)
      • Najważniejsze strony witryny zgłoś do wyszukiwarki metodą "płać za umieszczenie" (141)
      • Korzystaj z usług tylko tych firm oferujących program PFI, które mogą dostarczyć wiarygodne, wysokiej jakości raporty (141)
      • Przetestuj różne programy PFI i ustal, jakiej wyszukiwarki używa docelowa grupa twoich odbiorców (141)
      • W programach PFI nie wolno zgłaszać stron zawierających elementy spamu (141)
    • Identyfikatory sesji a wyszukiwarki (142)
    • Promocja witryny w wyszukiwarkach przy wykorzystaniu usług typu "płać za pozycję" (PFP) (142)
      • Przed wykupieniem usługi PFP dokonaj kompleksowej analizy słów kluczowych (142)
      • Zachęć odbiorców do kliknięcia reklamy (143)
      • Dla każdego produktu lub usługi, które promujesz, przygotuj zestaw stron docelowych (143)
      • Przygotuj się na wiele prób (143)
      • Wszystkie strony docelowe powinny zawierać adekwatną treść i przynajmniej jedno hasło wzywające do działania (143)
      • Strony posiadające identyczną lub prawie identyczną zawartość obejmij protokołem wyłączenia spod działania pajączków wyszukiwarek (143)
      • Miej świadomość, że najwyższa pozycja nie oznacza wcale najlepszej witryny (144)
  • Technologia SSI (Server-Side Includes) (144)
  • Optymalizacja dokumentów PDF (146)
    • Ogólne wskazówki dotyczące optymalizacji dokumentów PDF (148)
  • Podsumowanie (149)

Rozdział 4. Gdy zbudujesz (151)

  • Wprowadzenie (151)
  • Zgłaszanie witryn do katalogów (152)
    • Planowanie rejestracji witryny w katalogach (152)
    • Wybór najlepszej kategorii (153)
    • Możliwość sugerowania nowej kategorii (156)
    • Tworzenie efektywnego tytułu witryny (158)
    • Tworzenie efektywnego opisu witryny (159)
    • Rejestracja płatna (163)
    • Możliwość zgłoszenia witryny do kilku kategorii (164)
    • Lista sprawdzająca witryny przygotowane do zgłoszenia do katalogu (166)
  • Zgłaszanie witryn do wyszukiwarek (169)
    • Planowanie rejestracji w wyszukiwarkach (169)
    • Lista sprawdzająca dla stron i witryn zgłaszanych do wyszukiwarek (171)
    • Oprogramowanie do sprawdzania pozycji rankingowych (172)
  • Monitorowanie statystyk witryny (173)
    • Adresy witryn, które przysporzyły najwięcej odwiedzin na danej witrynie (173)
    • Najczęściej wykonywane przez użytkowników zapytania, które doprowadziły ich do naszej witryny (175)
    • Najpopularniejsze strony docelowe (175)
    • Najczęściej obierane ścieżki przez witrynę (178)
  • Jak ponownie zarejestrować witrynę (179)
    • Zmiana wpisu w katalogu (180)
      • Darmowa rejestracja (181)
      • Rejestracja płatna (182)
    • Jeśli twój wniosek zostanie odrzucony (182)
    • Powtórne zgłoszenia do wyszukiwarek (185)
  • Utrzymanie witryny (186)
    • Błąd 404 (186)
    • Nazwy plików (187)
    • Przekierowania (188)
  • Podsumowanie (189)

Rozdział 5. Dobre zwyczaje, czyli co należy, a czego nie wolno robić, prowadząc marketing witryny w wyszukiwarkach internetowych (191)

  • Wprowadzenie (191)
  • Czym tak naprawdę jest spam (192)
  • Rodzaje spamu (195)
    • Promowanie słów kluczowych niezwiązanych z tematyką witryny (195)
    • Przesycenie słowami kluczowymi (195)
    • Wpychanie słów kluczowych (196)
    • Ukrywanie tekstu (196)
    • Stosowanie drobnego tekstu (197)
    • Ukrywanie łączy (197)
    • Farmy łączy i pierścienie stron (197)
    • Podmienianie i porywanie stron (198)
    • Stosowanie przekierowań (198)
    • Powielanie lub duplikowanie stron (199)
    • Stosowanie stron otwierających, przejść i bramek (200)
    • Tuczenie (200)
    • Mnożenie domen i tworzenie mirrorów (200)
    • Orto-spamowanie i zajmowanie pustostanów (200)
  • Obalanie powszechnych mitów (201)
    • Mit o gwarantowanej pozycji rankingowej (201)
    • Mit o tym, że marketing witryny w wyszukiwarkach gwarantuje stałą pozycję rankingową (201)
    • Mit o tym, że celem optymalizacji witryn i stron pod kątem wyszukiwarek jest zdobycie najwyższych pozycji rankingowych (202)
    • Mit o potrzebie zgłaszania witryny do tysięcy wyszukiwarek (202)
    • Mit o raportach widoczności w wyszukiwarkach (202)
    • Mit o tym, że optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek nie daje dobrego zwrotu z inwestycji (203)
    • Mit o tym, że ruch generowany przez wyszukiwarki nie jest tak dobry, jak ruch wygenerowany tradycyjnymi metodami marketingowymi (204)
    • Mit o tym, że efektywny marketing w wyszukiwarkach powinien być realizowany przez webmastera danej firmy (204)
    • Mit o tym, że wysokie pozycje rankingowe można osiągnąć bez konieczności zmiany witryny (204)
    • Mit o tym, że lista klientów lub referencje prezentowane na witrynie firmy pozycjonującej świadczą o jej dobrej reputacji (205)
  • Podsumowanie (205)

Dodatek A Zasoby (207)

  • Wprowadzenie (207)
  • Witryny (208)
  • Książki (211)
  • Zasoby polskiego internetu (212)

Dodatek B Słowniczek (215)

Skorowidz (225)

Dodaj do koszyka Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.