reklama - zainteresowany?

Poznaj Swifta, tworząc aplikacje. Profesjonalne projekty dla systemu iOS - Helion

Poznaj Swifta, tworząc aplikacje. Profesjonalne projekty dla systemu iOS
Autor: Emil Atanasov
Tytuł oryginału: Learn Swift by Building Applications: Explore Swift programming through iOS app development
ISBN: 978-83-283-5453-1
okładka: miękka
Data wydania: 2019-02-01
Księgarnia: Helion

Cena książki: 44,25 zł (poprzednio: 59,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-14,75 zł)

Dodaj do koszyka Poznaj Swifta, tworząc aplikacje. Profesjonalne projekty dla systemu iOS

Dodaj do koszyka Poznaj Swifta, tworząc aplikacje. Profesjonalne projekty dla systemu iOS

 

Osoby które kupowały "Poznaj Swifta, tworząc aplikacje. Profesjonalne projekty dla systemu iOS", wybierały także:

  • Biologika Sukcesji Pokoleniowej. Sezon 3. Konflikty na terytorium
  • Windows Media Center. Domowe centrum rozrywki
  • Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku
  • Ruby on Rails. Ćwiczenia
  • Scrum. O zwinnym zarz

Dodaj do koszyka Poznaj Swifta, tworząc aplikacje. Profesjonalne projekty dla systemu iOS

Spis treści

Poznaj Swifta, tworząc aplikacje. Profesjonalne projekty dla systemu iOS -- spis treści


O autorze 7

O recenzencie 8

Wprowadzenie 9

Rozdział 1. Podstawy Swifta - zmienne i funkcje 13

  • Zmienna 14
    • Typ opcjonalny 18
    • Typ wyliczeniowy 19
  • Podstawowe konstrukcje przepływu sposobu działania programu 20
    • Konstrukcja if 20
    • Pętla 21
    • Pętla while 22
    • Konstrukcja switch 23
    • Funkcja 24
    • Czym jest krotka? 26
    • Czym jest konstrukcja guard? 28
    • Jak radzić sobie z dużymi problemami? 28
  • Podsumowanie 29

Rozdział 2. Xcode i projekt typu playground 31

  • Instalowanie Xcode 31
  • Przedstawiam Ci Xcode 33
    • Co znajduje się na ekranie? 35
  • Projekt typu playground 47
    • Czym jest projekt typu playground? 47
    • Dodawanie kodu do projektu 48
    • Dodawanie pliku pomocniczego do projektu 52
    • Dodawanie zasobu do projektu 53
    • Konwertowanie projektu typu playground na przestrzeń roboczą 54
    • Kod znaczników w projekcie typu playground 55
  • Podsumowanie 60

Rozdział 3. Tworzenie minimalnej aplikacji mobilnej 61

  • Pierwsza aplikacja iOS 61
    • Struktura projektu 73
    • System kontroli wersji Git 78
  • Podsumowanie 82

Rozdział 4. Struktury, klasy i dziedziczenie 83

  • Struktury i klasy 83
    • Rozszerzenie 89
    • Metoda deinit() 91
    • Właściwości i metody typu 92
    • Dodawanie niestandardowych typów danych do projektu typu playground 93
  • Dziedziczenie 97
    • Klasa bazowa 97
    • Architektura MVC 100
  • Podsumowanie 104

Rozdział 5. Dodawanie interaktywności do pierwszej aplikacji 105

  • Plik Storyboard 105
    • Wybrane kontrolki interfejsu użytkownika 107
    • Dodawanie elementów do pliku Storyboard 111
    • Połączenie interfejsu użytkownika z kodem 114
    • Ogólna analiza 126
  • Podsumowanie 126

Rozdział 6. Używanie struktur danych, programowania zorientowanego obiektowo i protokołów 129

  • Podstawowe typy kolekcji 130
    • Typ generyczny 130
    • Tablica 131
    • Zbiór 133
    • Słownik 136
    • Wybór najlepszego typu kolekcji 138
  • Lista elementów w projekcie typu playground 139
    • UICollectionView 139
    • UICollectionViewCell 141
    • Ponowne używanie komórek 144
    • Układy 146
  • Widok tabeli w aplikacji iOS 149
    • Model listy miast 151
    • Wyświetlenie wszystkich miast 152
    • Implementacja wyszukiwania 156
  • Protokół 158
    • Protokół i dziedziczenie 160
  • Podsumowanie 163

Rozdział 7. Tworzenie prostej aplikacji prognozy pogody 165

  • Definiowanie ekranów aplikacji 165
    • Ekran główny aplikacji 170
    • Ekran ulubionych lokalizacji 173
    • Ograniczenia 175
    • Ekran wyboru lokalizacji 176
  • Model 179
    • Lokalizacje 186
    • Kontrolery i przejścia 191
    • Dalsze usprawnienia aplikacji 197
  • Podsumowanie 198

Rozdział 8. Wprowadzenie do CocoaPods i zależności projektu 199

  • Tworzenie oprogramowania w nowoczesny sposób 200
    • Ruby i CocoaPods 201
    • Użyteczne polecenia CocoaPods 205
  • Carthage 206
  • Swift Package Manager 207
    • Użyteczne polecenia SPM 208
  • Popularne biblioteki opracowane przez podmioty zewnętrzne 214
    • Alamofire 215
    • Texture 216
    • RxSwift 217
  • Podsumowanie 217

Rozdział 9. Usprawnianie aplikacji prognozy pogody 219

  • API prognozy pogody 219
    • Co to jest API? 220
    • Lista wybranych żądań API 221
    • Utworzenie nowych modeli 223
  • Czyste żądania sieciowe 226
    • Implementowanie Alamofire 231
    • Usprawnienia za pomocą bibliotek opracowanych przez podmioty zewnętrzne 234
    • Lepsza obsługa błędów 234
    • Ekran informacji dodatkowych 238
  • Podsumowanie 241

Rozdział 10. Tworzenie aplikacji przypominającej Instagram 243

  • Projekt aplikacji opartej na kartach 243
  • Firebase 244
    • Ekran logowania 246
    • Pozostałe ekrany aplikacji 253
    • Niestandardowe przyciski na pasku kart 254
    • Utworzenie postu 257
    • Modele 262
    • Firebase 263
    • Filtry 268
  • Podsumowanie 270

Rozdział 11. Ciąg dalszy pracy nad aplikacją przypominającą Instagram 271

  • Ekran główny 271
  • Ekran profilu 276
  • Ekran wyszukiwania 284
  • Ekran ulubionych 287
  • Dopracowanie ekranu głównego 289
  • Podsumowanie 297

Dodatek A. Udział w projekcie typu open source 299

  • Konto w serwisie GitHub 299
  • Tworzenie odgałęzienia repozytorium 300
  • Udział w pracy nad projektem 301
  • Przygotowanie zgłoszenia 303
  • Podsumowanie 306

Skorowidz 309

Dodaj do koszyka Poznaj Swifta, tworząc aplikacje. Profesjonalne projekty dla systemu iOS

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.