Ponadczasowe strony internetowe - Helion
Tytuł oryginału: Future-Proof Web Design
Tłumaczenie: Rafał Jońca
ISBN: 978-83-246-6603-4
stron: 384, Format: ebook
Data wydania: 2012-12-17
Księgarnia: Helion
Cena książki: 51,75 zł (poprzednio: 69,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-17,25 zł)
Książka o tym, w jaki sposób wykonać stabilne, elastyczne układy witryn, które sprostają każdemu wyzwaniu technologicznemu.
Pamiętasz, kto to jest "typowy użytkownik"? To ktoś, kto korzysta z komputera stacjonarnego lub laptopa. Pojawiła się jednak nowa generacja urządzeń podłączonych do internetu — smartfony, tablety, a nawet telewizory. Postawiony wobec takiej zmiany, typowy użytkownik musi odejść do lamusa. Dziś projektowanie witryn internetowych zapewniających satysfakcjonującą jakość użytkowania oznacza wymyślanie rozwiązań dla wielu różnych urządzeń i usług, a dodatkowo przygotowywanie się na nadejście nowych technologii i oczekiwań.
Niniejsza książka zawiera wyczerpujący opis wszystkich czynników wpływających na projektowanie witryn internetowych w ciągle zmieniającym się środowisku i ułatwia wykonanie solidnych, elastycznych oraz stabilnych projektów. Nagradzany twórca witryn internetowych, Alexander Dawson, opisuje nowy sposób myślenia o projektowaniu serwisów WWW. W trakcie lektury dowiesz się, jak tworzyć strony internetowe, które będą dobrze współdziałać z różnymi urządzeniami, i poznasz pięć najważniejszych zasad wszechstronności. Ponadto odbędziesz podróż w przyszłość i sprawdzisz, co może ona przynieść. Strony 3D, personalizacja, interoperacyjność to terminy, które już teraz pukają do naszych drzwi. Nie przegap swojej szansy na sukces. Zdobądź tę książkę, a wraz z nią swoje cele!
W książce przeczytasz o:
- projektowaniu uniwersalnych stron internetowych
- obalaniu mitów dotyczących projektowania
- wszechstronności
- przyszłości urządzeń i projektantów
Wyjątkowy podręcznik poświęcony najnowszym technikom projektowania stron WWW!
Alexander Dawson - zdobywający nagrody pisarz i profesjonalista do spraw projektowania witryn internetowych, z więcej niż dziesięcioletnim doświadczeniem w branży. Prowadzi firmę konsultingową, pisze na temat rozwiązań internetowych, a w wolnym czasie pomaga rozwijać się innym.
Osoby które kupowały "Ponadczasowe strony internetowe", wybierały także:
- Tkinter GUI Application Development Blueprints, Second Edition 157,37 zł, (29,90 zł -81%)
- Mastering SVG 135,91 zł, (29,90 zł -78%)
- Fixing Bad UX Designs 124,58 zł, (29,90 zł -76%)
- Python Web Scraping Cookbook 124,58 zł, (29,90 zł -76%)
- Hands-On Chatbots and Conversational UI Development 124,58 zł, (29,90 zł -76%)
Spis treści
Ponadczasowe strony internetowe eBook -- spis treści
Wprowadzenie (16)
Rozdział 1. Ponadczasowe techniki przetrwania (23)
- Zrozumieć środowisko (24)
- Prawda dotycząca terminologii (24)
- Mity w projektowaniu witryn (26)
- Mit nr 1 - szata graficzna może być perfekcyjna co do piksela (26)
- Mit nr 2 - projekt szaty graficznej można traktować jako dzieło ukończone (27)
- Mit nr 3 - projekt witryny jest kuloodporny i ponadczasowy (27)
- Mit nr 4 - walidacja zapewnia jakość i zgodność (28)
- Mit nr 5 - nowsze, lepsze, czyli więcej i na bogato (28)
- Mit nr 6 - dostosowywanie się do statystycznego użytkownika lub urządzenia (29)
- Nadążanie za użytkownikami (30)
- Planowanie, czyli zapewnienie witrynie sukcesu (32)
- Określanie wymagań projektu (32)
- Określanie celów przy unikaniu pułapek (33)
- Planowanie z uwzględnieniem implementacji (35)
- Nauka dostosowywania się i ewoluowania (37)
- Wykorzystanie nowych technologii (37)
- Rozwiązania zapewniające udaną szatę graficzną (39)
- Pierwsze pytanie - potrzeba lub jej brak (39)
- Drugie pytanie - sztywny lub elastyczny (40)
- Trzecie pytanie - dynamiczny lub statyczny (41)
- Czwarte pytanie - wewnętrzne kontra zewnętrzne (42)
- Piąte pytanie - zmiana wyglądu lub dostosowanie (43)
- Szóste pytanie - aplikacja lub witryna internetowa (43)
- Nie tylko szata graficzna - aspekty biznesowe (44)
- Rozwiązywanie problemów ze zgodnością (46)
- Testowanie z uwzględnieniem solidnych urządzeń (46)
- Dbanie o obsługę klienta (48)
- Internetowe witryny - test na dopasowanie (49)
Rozdział 2. Pięć zasad wszechstronności (53)
- Witryny są jak cebule (54)
- Poziom pierwszy - elegancki układ graficzny (56)
- Rozpoczynanie eleganckiej degradacji (56)
- Uzasadnienie stosowania eleganckiej degradacji (58)
- Zagadnienie zgodności - elegancki wygląd (60)
- Poziom drugi - projektowanie progresywne (61)
- Progresywna poprawa (61)
- Uzasadnienie stosowania projektowania progresywnego (64)
- Zagadnienie zgodności - projektowanie progresywne (66)
- Poziom trzeci - projektowanie adaptacyjne (68)
- Adaptacyjne ścieżki do degradacji (68)
- Uzasadnienie stosowania projektowania adaptacyjnego (70)
- Poziom czwarty - projektowanie elastyczne (72)
- Projektowanie elastyczne - historia miłosna (72)
- Uzasadnienie stosowania projektowania elastycznego (75)
- Poziom piąty - projektowanie reaktywne (76)
- Witryny reaktywne, czyli coś więcej niż zachowanie (76)
- Filozofie internetu reaktywnego (78)
- Wszechstronność do potęgi piątej (80)
Rozdział 3. Projektowanie na komputery (83)
- Poznać wyzwanie - zgodność (84)
- Komputer stacjonarny (86)
- Rozwiązania praktyczne (87)
- Najlepsze praktyki (88)
- Laptop (88)
- Rozwiązania praktyczne (89)
- Najlepsze praktyki (91)
- Netbooki (91)
- Rozwiązania praktyczne (92)
- Najlepsze praktyki (93)
- Nettopy (93)
- Praktyczne rozwiązania (94)
- Najlepsze praktyki (96)
Rozdział 4. Wspomaganie mobilności (99)
- Korzyści z mobilności (100)
- Tablet (102)
- Rozwiązania praktyczne (102)
- Najlepsze praktyki (104)
- Smartfony (104)
- Rozwiązania praktyczne (105)
- Najlepsze praktyki (106)
- Telefon komórkowy z dodatkowymi funkcjami (107)
- Rozwiązania praktyczne (107)
- Najlepsze praktyki (109)
- Czytniki książek (109)
- Rozwiązania praktyczne (110)
- Najlepsze praktyki (111)
- PDA (111)
- Rozwiązania praktyczne (112)
- Najlepsze praktyki (114)
- Zegarek na rękę (114)
- Rozwiązania praktyczne (115)
- Najlepsze praktyki (116)
Rozdział 5. Ewolucja w stronę rozrywki (119)
- Internet w salonie (120)
- Telewizor (122)
- Rozwiązania praktyczne (123)
- Najlepsze praktyki (124)
- Konsola do gier (124)
- Rozwiązania praktyczne (125)
- Najlepsze praktyki (127)
- Przenośne konsole do gier (127)
- Rozwiązania praktyczne (128)
- Najlepsze praktyki (129)
- Odtwarzacz multimedialny (129)
- Rozwiązania praktyczne (130)
- Najlepsze praktyki (132)
- Przystawki STB (132)
- Rozwiązania praktyczne (133)
- Najlepsze praktyki (134)
Rozdział 6. Samochody i sprzęt AGD (137)
- Przygotowanie na rzeczywistość jak ze snów (138)
- Gadżety osadzane (140)
- Rozwiązania praktyczne (141)
- Najlepsze praktyki (142)
- Urządzenia podłączone do internetu (142)
- Rozwiązania praktyczne (143)
- Najlepsze praktyki (145)
- Transport (145)
- Rozwiązania praktyczne (146)
- Najlepsze praktyki (147)
- Dobra fizyczne (147)
- Rozwiązania praktyczne (148)
- Najlepsze praktyki (149)
Rozdział 7. Projektowanie dla urządzeń wejściowych (151)
- Wskaż i kliknij! (152)
- Urządzenie wskazujące (154)
- Rozwiązania praktyczne (154)
- Najlepsze praktyki (156)
- Touchpad (156)
- Rozwiązania praktyczne (157)
- Najlepsze praktyki (158)
- Klawiatura (158)
- Rozwiązania praktyczne (159)
- Najlepsze praktyki (161)
- Pilot zdalnego sterowania (161)
- Rozwiązania praktyczne (162)
- Najlepsze praktyki (163)
- Mikrofon (163)
- Rozwiązania praktyczne (164)
- Najlepsze praktyki (166)
- Obraz (166)
- Rozwiązania praktyczne (167)
- Najlepsze praktyki (168)
- Skaner (168)
- Rozwiązania praktyczne (169)
- Najlepsze praktyki (171)
- Inne narzędzia (171)
- Rozwiązania praktyczne (172)
- Najlepsze praktyki (173)
Rozdział 8. Projektowanie dla urządzeń wyjściowych (175)
- Cyfrowe oczy i uszy (176)
- Wyświetlacz (178)
- Rozwiązania praktyczne (179)
- Najlepsze praktyki (180)
- Projektor (180)
- Rozwiązania praktyczne (181)
- Najlepsze praktyki (183)
- E Ink (183)
- Rozwiązania praktyczne (184)
- Najlepsze praktyki (185)
- Głośniki (185)
- Rozwiązania praktyczne (186)
- Najlepsze praktyki (187)
- Drukarki (188)
- Rozwiązania praktyczne (188)
- Najlepsze praktyki (190)
Rozdział 9. Wpływ środowiska (193)
- Czynniki wewnętrzne i zewnętrzne (194)
- Komponenty (196)
- Rozwiązania praktyczne (197)
- Najlepsze praktyki (198)
- Łączność (198)
- Rozwiązania praktyczne (199)
- Najlepsze praktyki (201)
- Przepustowość (201)
- Rozwiązania praktyczne (202)
- Najlepsze praktyki (203)
Rozdział 10. Wpływ systemów operacyjnych (205)
- Wewnątrz powłoki systemu (206)
- Graficzny interfejs użytkownika (208)
- Rozwiązania praktyczne (209)
- Najlepsze praktyki (210)
- Kontrolki (210)
- Rozwiązania praktyczne (211)
- Najlepsze praktyki (213)
- Powiązania (213)
- Rozwiązania praktyczne (214)
- Najlepsze praktyki (215)
- Czcionki (215)
- Rozwiązania praktyczne (216)
- Najlepsze praktyki (218)
- Kolory (218)
- Rozwiązania praktyczne (219)
- Najlepsze praktyki (220)
- Bezpieczeństwo (220)
- Rozwiązania praktyczne (221)
- Najlepsze praktyki (223)
Rozdział 11. Projektowanie oprogramowania w szczegółach (225)
- Otrzymasz to, co zakodujesz (226)
- Systemy CMS (228)
- Rozwiązania praktyczne (228)
- Najlepsze praktyki (230)
- Edytory wizualne (WYSIWYG) (230)
- Rozwiązania praktyczne (231)
- Najlepsze praktyki (233)
- Fragmenty kodu (233)
- Rozwiązania praktyczne (234)
- Najlepsze praktyki (235)
- Kreatory (235)
- Rozwiązania praktyczne (236)
- Najlepsze praktyki (238)
Rozdział 12. Polubić przeglądarkę internetową (241)
- Okno na internet (242)
- Trident (244)
- Rozwiązania praktyczne (245)
- Najlepsze praktyki (246)
- Gecko (246)
- Rozwiązania praktyczne (247)
- Najlepsze praktyki (249)
- WebKit (249)
- Rozwiązania praktyczne (250)
- Najlepsze praktyki (251)
- Presto (252)
- Rozwiązania praktyczne (252)
- Najlepsze praktyki (254)
- Przeglądarki dla urządzeń przenośnych (254)
- Rozwiązania praktyczne (255)
- Najlepsze praktyki (256)
- Przeglądarki pośredniczące (257)
- Rozwiązania praktyczne (258)
- Najlepsze praktyki (259)
- Alternatywy (259)
- Rozwiązania praktyczne (260)
- Najlepsze praktyki (261)
Rozdział 13. Zapewnienie użytecznych modułów dodatkowych (263)
- Interaktywność na zasadzie Plug-and-Play (264)
- Moduły dodatkowe (266)
- Rozwiązania praktyczne (267)
- Najlepsze praktyki (268)
- Rozszerzenia (268)
- Rozwiązania praktyczne (269)
- Najlepsze praktyki (271)
- Multimedia (271)
- Rozwiązania praktyczne (272)
- Najlepsze praktyki (274)
Rozdział 14. Aplikacje wykorzystujące treść witryn internetowych (277)
- Przeglądanie bez przeglądarki (278)
- Narzędzia zmieniające format treści (280)
- Rozwiązania praktyczne (280)
- Najlepsze praktyki (282)
- Aplikacje i widgety (282)
- Rozwiązania praktyczne (283)
- Najlepsze praktyki (284)
- Narzędzia wspomagające osoby niepełnosprawne (285)
- Rozwiązania praktyczne (286)
- Najlepsze praktyki (287)
- Rzeczywistość rozszerzona (287)
- Rozwiązania praktyczne (288)
- Najlepsze praktyki (290)
Rozdział 15. Konsekwencje kodu (293)
- Zgodność kodu (294)
- HTML i XHTML (296)
- Rozwiązania praktyczne (297)
- Najlepsze praktyki (298)
- CSS (298)
- Rozwiązania praktyczne (299)
- Najlepsze praktyki (301)
- JavaScript (301)
- Rozwiązania praktyczne (302)
- Najlepsze praktyki (303)
- WML (303)
- Rozwiązania praktyczne (304)
- Najlepsze praktyki (306)
- Metadane (306)
- Rozwiązania praktyczne (307)
- Najlepsze praktyki (308)
- Niestandardowy kod (308)
- Rozwiązania praktyczne (309)
- Najlepsze praktyki (311)
Rozdział 16. Zależność od innych producentów (313)
- Najsłabsze ogniwo (314)
- Zasoby (316)
- Rozwiązania praktyczne (317)
- Najlepsze praktyki (318)
- Frameworki (318)
- Rozwiązania praktyczne (319)
- Najlepsze praktyki (321)
- Usługi (321)
- Rozwiązania praktyczne (322)
- Najlepsze praktyki (324)
Rozdział 17. Rozmowy o projektowaniu witryn (327)
- Sztuka spokojnego starzenia się (328)
- Architektura (330)
- Rozwiązania praktyczne (331)
- Najlepsze praktyki (332)
- Treść (332)
- Rozwiązania praktyczne (333)
- Najlepsze praktyki (335)
- Układ graficzny witryny (335)
- Rozwiązania praktyczne (336)
- Najlepsze praktyki (337)
- Iteracja (338)
- Rozwiązania praktyczne (338)
- Najlepsze praktyki (340)
Rozdział 18. Zabawa z futurystycznymi funkcjonalnościami (343)
- Narzędzia jutra (344)
- Efekty wizualne (346)
- Rozwiązania praktyczne (346)
- Najlepsze praktyki (348)
- Interoperacyjność (348)
- Rozwiązania praktyczne (349)
- Najlepsze praktyki (350)
- Personalizacja (351)
- Rozwiązania praktyczne (352)
- Najlepsze praktyki (353)
Rozdział 19. Armia robotów (355)
- Ludzie i maszyny (356)
- Wyszukiwarki (358)
- Rozwiązania praktyczne (359)
- Najlepsze praktyki (360)
- Sieci społecznościowe (360)
- Rozwiązania praktyczne (361)
- Najlepsze praktyki (363)
- Narzędzia do automatyzacji (363)
- Rozwiązania praktyczne (364)
- Najlepsze praktyki (365)
- Weryfikacja (365)
- Rozwiązania praktyczne (366)
- Najlepsze praktyki (367)
Rozdział 20. Czynnik ludzki (369)
- Kwestia bycia człowiekiem (370)
- Warunki fizyczne (372)
- Rozwiązania praktyczne (372)
- Najlepsze praktyki (374)
- Wyzwania intelektualne (374)
- Rozwiązania praktyczne (375)
- Najlepsze praktyki (376)
- Czynniki emocjonalne (376)
- Rozwiązania praktyczne (377)
- Najlepsze praktyki (379)
- Oczekiwania społeczne (379)
- Rozwiązania praktyczne (380)
- Najlepsze praktyki (381)
Skorowidz (382)