reklama - zainteresowany?

Podrecznik HTML5. Smashing Magazine - Helion

Podrecznik HTML5. Smashing Magazine
Autor: Bill Sanders
Tytuł oryginału: Smashing HTML5
Tłumaczenie: Agata Smoczyńska
ISBN: 978-83-246-3317-3
stron: 352, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2011-10-24
Księgarnia: Helion

Cena książki: 59,00 zł

Dodaj do koszyka Podrecznik HTML5. Smashing Magazine

Tagi: HTML i XHTML - Programowanie | Tworzenie stron WWW

Uwaga! Książka nie jest w kolorze. RozdziaÅ‚ "Praca z wartoÅ›ciami kolorów" udostÄ™pniamy Wam w kolorze pod tym adresem.»"

  • Gruntowny przeglÄ…d nowych znaczników, atrybutów i wartoÅ›ci w HTML5
  • Projektowanie struktury i nawigacji strony oraz korzystanie z grafiki, plików audio i wideo
  • Sposoby na poprawne wyÅ›wietlanie witryny w różnych przeglÄ…darkach

Niezbędny podręcznik dla webmasterów i programistów, którzy chcą szybko zacząć pracę z HTML5!

Po latach intensywnego rozwoju i niemal corocznego wprowadzania nowych, ulepszonych wersji nagle w 2000 roku dla jÄ™zyka HTML nastaÅ‚y czasy nadzwyczajnego jak na warunki sieci zastoju. Stary, dobry… ale mocno już wysÅ‚użony HTML4 zdecydowanie potrzebowaÅ‚ gruntownych zmian. PrzeÅ‚om nastÄ…piÅ‚ w 2008 roku, gdy organizacja W3C opublikowaÅ‚a pierwszy szkic nowego standardu HTML5. SpotkaÅ‚ siÄ™ on z tak entuzjastycznym przyjÄ™ciem, że od samego poczÄ…tku otrzymaÅ‚ mocne wsparcie rynku - popularne przeglÄ…darki, poczÄ…wszy od Google Chrome, przez Firefoksa czy Safari już zaczęły na wyÅ›cigi go implementować. Wciąż rozwijany HTML5 ma do zaoferowania sporo nowych, fantastycznych możliwoÅ›ci, które dajÄ… ambitnym webmasterom i programistom spore pole do popisu! Czy jesteÅ› gotów po nie siÄ™gnąć?

Jeśli skorzystasz z tej niezwykłej książki, będziesz mieć w zasięgu ręki całą wiedzę, której potrzebujesz, by zacząć działać! Ten podzielony na cztery części podręcznik pokaże Ci, jak zacząć pracę z najnowszą wersją HTML5, używać znaczników tego języka oraz różnych atrybutów i wartości. Dowiesz się, jak pracować z CSS oraz zapewniać swoim stronom doskonały wygląd i poprawne wyświetlanie na wszelkich możliwych nośnikach - od monitora komputera po ekran telefonu komórkowego. Zobaczysz także, jak zoptymalizować media w sieci, i zaczniesz sprawnie korzystać z tekstu, grafiki, audio, wideo czy nawigacji w przeglądarkach kompatybilnych z HTML5. Nauczysz się używać ciekawego, służącego do rysowania elementu canvas, a żebyś mógł z nim efektywnie pracować, autor wprowadzi Cię także w podstawy JavaScriptu i obiektowego modelu dokumentu (DOM) w HTML5. Ponadto zaczniesz stosować PHP do przetwarzania informacji wprowadzanych w postaci formularzy oraz przeczytasz o nowych obiektach geolocation i ich zaskakujących właściwościach.

Dzięki tej książce nauczysz się m.in. jak:

  • pracować ze znacznikami HTML5 i CSS3
  • zaprojektować strukturÄ™ witryny
  • pracować z wartoÅ›ciami kolorów
  • stworzyć przejrzystÄ… i intuicyjnÄ… nawigacjÄ™ strony
  • umieszczać grafikÄ™ oraz pliki audio i wideo na stronach HTML5
  • wykorzystywać moc elementu canvas w HTML5
  • korzystać z formularzy HTML5
  • tworzyć interaktywność, zagnieżdżać obiekty i przechowywać informacje

Wykorzystaj wszystkie możliwości, jakie oferuje HTML5
- twórz świetnie wyglądające, interaktywne strony nowej generacji!

Dodaj do koszyka Podrecznik HTML5. Smashing Magazine

Spis treści

Podrecznik HTML5. Smashing Magazine -- spis treści

Wstęp (13)

CZĘŚĆ I JĘZYK SIECI (17)

Rozdział 1. Wprowadzenie do HTML5 (19)

  • Tworzenie przy pomocy znaczników: przeglÄ…d (20)
    • Wprowadzanie nowych elementów HTML5 (21)
    • Korzystanie z kontynuowanych znaczników z HTML4 (23)
    • Pomijanie lub zastÄ™powanie niekontynuowanych znaczników (27)
  • Wybieranie przeglÄ…darki interpretujÄ…cej HTML5 (28)
    • Mozilla Firefox (29)
    • Google Chrome (30)
    • Opera (32)
    • Apple Safari (32)
    • Microsoft Internet Explorer 9 (33)
    • PrzeglÄ…d różnych wyÅ›wietleÅ„ (34)
  • Do dzieÅ‚a! (35)

Rozdział 2. Znajomość znaczników HTML5 (37)

  • Parsowanie kodu (38)
    • Znajomość HTML5 i zwiÄ…zanych z nim plików (38)
    • Dowiadujemy siÄ™, które pliki dziaÅ‚ajÄ… w sieci (40)
  • Dowiadujemy siÄ™, jak dziaÅ‚ajÄ… znaczniki (41)
    • Zaczynamy od podstawowych znaczników HTML (41)
    • Opisywanie strony za pomocÄ… znaczników (42)
    • Rozpoznawanie części znacznika (43)
    • Znajomość roli znacznika komentarza (45)
  • Zagnieżdżanie znaczników (48)
  • Do dzieÅ‚a! (50)

Rozdział 3. Znaczniki tekstowe i odrobina CSS3 (53)

  • Podstawy (54)
    • TrochÄ™ wiÄ™cej organizacji (55)
    • Zastanówmy siÄ™ nad strukturÄ… (57)
  • Dodajmy wiÄ™cej struktury HTML5 (59)
  • Dodawanie stylu tekstowi za pomocÄ… CSS3 (62)
    • Nadawanie stylu elementom HTML5 za pomocÄ… wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci CSS3 (62)
    • Tworzenie klas CSS3 i identyfikatory (69)
  • Do dzieÅ‚a! (73)

Rozdział 4. Praca z wartościami kolorów (75)

  • Znajomość kolorów RGB (76)
    • Używanie nazw (76)
    • RGB i wartoÅ›ci procentowe HSL (77)
    • Ustawianie RGB za pomocÄ… liczb caÅ‚kowitych (80)
    • Ustawienia heksadecymalne: myÅ›lenie jak Twój komputer (81)
  • Dodawanie kolorom przejrzystoÅ›ci (84)
  • Tworzenie schematu koloru (86)
    • Z koloru podstawowego (86)
    • Z obrazu (87)
  • Integrowanie Twojej palety kolorów z TwojÄ… stronÄ… (88)
  • Do dzieÅ‚a! (90)

CZĘŚĆ II STRONY, WITRYNY I PROJEKTY (93)

Rozdział 5. Tworzenie strony (95)

    • Ustawianie bazy startowej (96)
    • Dodawanie witrynie charakteru za pomocÄ… metadanych (97)
    • Kiedy skrypt jest potrzebny (98)
  • Projektowanie za pomocÄ… sekcji (100)
  • PorzÄ…dkowanie zawartoÅ›ci Twojej strony (104)
    • Akapity, podziaÅ‚y i listy (104)
    • Grupowanie bez dzielenia (108)
    • Rysunki i podpisy (111)
  • Organizacja plików (113)
    • OdwoÅ‚ania do obrazków i ich organizacja (113)
    • Odniesienie bezwzglÄ™dne (113)
    • Odniesienie wzglÄ™dne (114)
  • Do dzieÅ‚a! (116)

Rozdział 6. Wyświetlanie danych w tabelach (117)

  • WÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci tabeli CSS3 dla HTML5 (118)
  • Tabele i dane tabelaryczne (121)
    • Podstawowe elementy tabeli (121)
  • Nadawanie stylu tabeli (122)
    • Dodawanie obramowania za pomocÄ… CSS3 (123)
    • Oddzielanie danych za pomocÄ… kolorów tÅ‚a (125)
  • Tabele zÅ‚ożone (127)
    • Korzystanie z atrybutów rowspan i colspan (128)
    • Praktyczne rozpiÄ™toÅ›ci w tabelach (130)
  • Do dzieÅ‚a! (133)

Rozdział 7. Wszystko o odnośnikach (135)

  • Element link i jego główne atrybuty (136)
    • Alternatywne arkusze stylów (136)
    • Ikony odnoÅ›ników (139)
    • WstÄ™pne pobieranie (140)
    • Inne atrybuty odnoÅ›nika (141)
  • OdnoÅ›niki strony (141)
    • WiÄ™cej o atrybucie rel (142)
    • Kotwice strony i identyfikatory (145)
    • Cele (148)
  • Korzystanie z elementu iframe (150)
    • Zagnieżdżanie stron internetowych (151)
  • Do dzieÅ‚a! (153)

Rozdział 8. Strategie nawigacji (155)

  • Nawigacja w sieci (156)
    • Nawigacja projektanta i użytkownika (156)
    • Nawigacja globalna (157)
  • Korzystanie z JavaScriptu do wzywania strony z odnoÅ›nikiem (163)
  • Tworzenie spójnoÅ›ci (165)
    • Nawigacja pionowa i pozioma (167)
    • Zastosowanie pseudoklas CSS3 (167)
    • Znajomość mechanizmów HTML5 w nawigacji pionowej (169)
    • Korzystanie z ikon grafiki w nawigacji (172)
  • Jednostronicowe witryny internetowe z pÅ‚ywajÄ…cymi ramkami (172)
    • OdwoÅ‚ywanie siÄ™ do grafiki (173)
    • Tworzenie i wykorzystywanie miniatur (173)
    • Korzystanie z pÅ‚ywajÄ…cych ramek na urzÄ…dzeniach przenoÅ›nych (175)
  • Do dzieÅ‚a! (176)

CZĘŚĆ III MEDIA W HTML5 (179)

Rozdział 9. Grafika (181)

  • Podstawy plików obrazu w HTML5 (182)
    • Liczy siÄ™ format i piksele (182)
    • Zachowywanie warstw w grafikach sieci (184)
  • Praca nad rozmiarem plików graficznych (185)
    • Korzystanie z programu graficznego do modyfikowania rozmiaru pliku (187)
  • Umieszczanie obrazków i tworzenie elastycznych stron internetowych (195)
    • Umieszczanie obrazka za pomocÄ… atrybutu align (195)
    • Elastyczny rozmiar obrazka z odrobinÄ… JavaScriptu (197)
    • Aplikacja dla plików dynamicznych SVG z plików Adobe Illustrator CS5 (200)
  • Do dzieÅ‚a! (202)

Rozdział 10. Dźwięk (205)

  • Podstawy audio w HTML5 (206)
    • Atrybut autoplay (206)
    • Atrybut controls (206)
    • Atrybut preload (208)
    • Atrybut loop (209)
  • ObsÅ‚uga audio przez przeglÄ…darkÄ™ (209)
  • Uratowany przez źródÅ‚o: plan B (210)
    • Atrybut type (210)
    • Parametr codec typu źródÅ‚owego (211)
  • Tworzenie plików audio (212)
    • Rejestrator dźwiÄ™ku w systemie Windows 7 (212)
    • Sound System w systemie Mac OS X (214)
  • Efekty dźwiÄ™kowe: FX na Twoim komputerze (215)
    • DźwiÄ™k zmiany (215)
    • Integrowanie efektów dźwiÄ™kowych ze stronÄ… (217)
  • Do dzieÅ‚a! (220)

Rozdział 11. Wideo (221)

  • Tworzenie strony HTML5 z wideo (222)
  • Wideo i kompatybilność przeglÄ…darki (224)
    • Tworzenie formatu WebM: program Miro Video Converter (225)
    • Konwersja na 3GP: program Adobe Media Encoder CS5 (226)
  • Tworzenie filmów do zamieszczania w sieci (228)
    • Kamery internetowe (228)
    • MaÅ‚e kamery wideo (229)
    • Standardowe kamery wideo (230)
    • Zrzuty wideo z ekranu (230)
  • Wideo i atrybuty źródÅ‚a (231)
    • Atrybut type (231)
    • Atrybut poster (232)
    • Atrybut preload (233)
    • Atrybut loop (233)
    • Atrybut autoplay (234)
    • Atrybut controls (234)
    • Atrybut width i height (235)
  • Do dzieÅ‚a! (235)

CZĘŚĆ IV DYNAMICZNE ZNACZNIKI HTML5 ORAZ ODROBINA JAVASCRIPTU I PHP (237)

Rozdział 12. Dodajemy odrobinę języka JavaScript (239)

  • Umieszczanie JavaScriptu na stronach HTML5 (240)
    • JavaScript w plikach zewnÄ™trznych (240)
    • Funkcje (241)
    • Procedury obsÅ‚ugi zdarzeÅ„ (242)
  • Korzystanie z obiektowego modelu dokumentu (246)
    • Jak DOM współdziaÅ‚a z TwojÄ… stronÄ… i JavaScriptem (246)
    • Elementy HTML5 i DOM (248)
  • Przechowywanie tymczasowych wartoÅ›ci (250)
    • Zmienne (250)
    • Tablice (254)
    • Obiekty (255)
  • Do dzieÅ‚a! (258)

Rozdział 13. Korzystanie ze znacznika canvas na stronie (259)

  • Podstawy elementu canvas (260)
    • Prosta implementacja elementu canvas (262)
    • Obrazki w elemencie canvas i cienie (269)
  • Tworzenie zÅ‚ożonych rysunków za pomocÄ… elementu canvas (274)
    • Linie i ruch (275)
    • Krzywe (279)
  • Do dzieÅ‚a! (285)

Rozdział 14. Dodawanie formularzy (287)

  • Dodawanie formularza (288)
    • Główne atrybuty formularza (289)
    • Formularz jako część DOM (294)
  • Wiele rodzajów danych wejÅ›ciowych (296)
    • Atrybut list, rodzaj adresu URL i listy danych (298)
    • Pola typu radio i checkbox uÅ‚atwiajÄ…ce wybieranie elementów danych wejÅ›ciowych (300)
    • Wybieranie daty (304)
  • Do dzieÅ‚a! (306)

Rozdział 15. Zagnieżdżanie obiektów i przechowywanie informacji (307)

  • Geolokalizacja (308)
    • Znajdywanie szerokoÅ›ci i dÅ‚ugoÅ›ci geograficznej (308)
    • Pobieranie mapy (309)
    • Praca z wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciami geolokalizacji i wtyczka Google Earth (312)
  • Przechowywanie w HTML5 (314)
    • Przechowywanie w sesji (314)
    • Przechowywanie lokalne (318)
  • Dodawanie i dostosowywanie obiektów na stronach HTML5 (322)
    • Dodawanie obiektu (322)
    • Dostosowywanie obiektu (324)
  • Do dzieÅ‚a! (324)

Rozdział 16. Przechwytywanie danych interaktywnych (325)

  • JÄ™zyk programowania po stronie serwera (326)
    • Konfiguracja PHP na Twoim komputerze (któremu wydaje siÄ™, że jest serwerem) (327)
    • Testowanie PHP (327)
  • Podstawy PHP (328)
    • Przechwytywanie żądania post (330)
    • Weryfikacja danych (330)
  • Podstawowe struktury skryptu PHP (332)
    • Tymczasowe przechowywanie danych (332)
    • Główne operatory PHP (335)
  • Tworzenie aplikacji poczty elektronicznej (337)
    • Prosta aplikacja poczty elektronicznej (337)
    • Przechwytywanie i wysyÅ‚anie PHP (340)
    • Dodawanie nagłówka i automatycznej odpowiedzi w PHP (341)
  • Do dzieÅ‚a! (343)

Skorowidz (345)

Dodaj do koszyka Podrecznik HTML5. Smashing Magazine

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.