Po prostu Fireworks 4 - Helion
Tytuł oryginału: Fireworks 4 for Windows and Macintosh Visual Quickstart Guide
Tłumaczenie: Grzegorz Pałys
ISBN: 83-7197-486-8
stron: 392, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 2001-08-30
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,99 zł
Co czyni Fireworks tak przydatnym programem? Prawdopodobnie jedną z najważniejszych przyczyn jest możliwość wizualnego tworzenia nie tylko grafiki, ale również kodu niezbędnego do jej wyświetlenia i tworzenia interakcji.
Kolejnym powodem jest to, iż Fireworks łączy w sobie funkcje programów do edycji grafiki, jej optymalizacji dla Internetu i programów do tworzenia grafiki wektorowej. Zamiast więc przełączać się pomiędzy różnymi programami, cały projekt możesz wykonać od początku do końca w Fireworks.
Książka została napisana tak, abyś mógł rozpocząć od utworzenia pustego dokumentu, a następnie krok po kroku poznać poszczególne możliwości programu. Dwa pierwsze rozdziały opisują podstawowe zagadnienia dotyczące elementów interfejsu i dokumentów Fireworks. Kolejnych osiem rozdziałów jest poświęconych narzędziom Fireworks służącym do malowania i rysowania. Pozostałe rozdziały traktują o wszystkich nie opisanych wcześniej możliwościach programu.
Osoby które kupowały "Po prostu Fireworks 4", wybierały także:
- Mastering Game Design with Unity 2021 88,94 zł, (76,49 zł -14%)
- Problems Solving in Data Structures and Algorithms Using C++ 88,94 zł, (76,49 zł -14%)
- Adobe Fireworks CS5/CS5 PL. Oficjalny podręcznik 69,00 zł
- Adobe Creative Suite 3 Web Standard. Tworzenie dynamicznych stron WWW. Warsztaty 69,00 zł
- Macromedia Studio 8. Oficjalny podręcznik 59,00 zł
Spis treści
Po prostu Fireworks 4 -- spis treści
Wprowadzenie (11)
- Korzystanie z książki (12)
- Zagadnienia międzyplatformowe (13)
- Środowisko robocze Fireworks, czyli jak korzystać z tej książki (14)
- Dalszy ciąg nauki programu Fireworks (17)
- Niespodzianki (Easter Egg) (18)
Rozdział 1. Podstawy Fireworks (19)
- Wymagania systemowe (20)
- Instalacja i uruchamianie Fireworks (22)
- Pływające palety (23)
- Praca z użyciem palet (29)
- Elementy okna (32)
- Edytor tekstu (Text Editor) (33)
- Paski narzędziowe w wersji dla Windows (33)
- Elementy interfejsu (34)
- Precyzyjne kursory (35)
- Paleta narzędziowa i skróty klawiaturowe (36)
- Dostosowywanie skrótów klawiaturowych (37)
Rozdział 2. Ustawienia dokumentu (41)
- Tworzenie dokumentów (42)
- Modyfikowanie dokumentów (44)
- Praca z użyciem linijki (47)
- Korzystanie z prowadnic (48)
- Siatka dokumentu (50)
- Powiększenie (51)
- Korzystanie z trybów wyświetlania (53)
- Korzystanie z narzędzia Hand (Rączka) (54)
- Sterowanie akcjami (55)
- Zapisywanie dokumentów (56)
Rozdział 3. Kolory (57)
- Ustawianie trybów kolorów (58)
- Użycie palety Swatches (Próbki) (62)
- Wykorzystanie standardowych kolorów (66)
- Próbkowanie kolorów (67)
- Korzystanie z palety Info (68)
Rozdział 4. Narzędzia do tworzenia ścieżek (69)
- Tworzenie podstawowych kształtów (70)
- Narzędzie Pen (Pióro) (74)
- Ustawienia wyświetlania pióra i węzłów (78)
- Narzędzie Brush (Pędzel) (79)
- Narzędzie Pencil (Ołówek) (80)
- Modyfikowanie ścieżek (82)
- Modyfikowanie ścieżek i węzłów (83)
Rozdział 5. Zaznaczanie ścieżek (85)
- Zaznaczanie całych obiektów (86)
- Zaznaczanie węzłów (88)
- Zaznaczanie ukrytych obiektów (89)
- Sterowanie selekcjami (90)
- Praca z grupami (92)
Rozdział 6. Obiekty (95)
- Przesuwanie obiektów (96)
- Duplikowanie obiektów (96)
- Transformacje obiektów (98)
- Sterowanie przekształceniami (104)
- Zmiana kształtu obiektów (105)
- Łączenie obiektów (109)
- Korzystanie z poleceń do modyfikacji ścieżek (110)
- Rozmieszczanie obiektów (112)
- Rozmieszczanie obiektów (113)
- Warstwy (114)
Rozdział 7. Wypełnienia (117)
- Podstawowe wypełnienia (118)
- Tworzenie wypełnień typu Web Dither (119)
- Wypełnienia gradientowe (120)
- Wzorki (124)
- Tekstury (126)
- Zmiany krawędzi wypełnień (127)
Rozdział 8. Obrysy (129)
- Ustawienia atrybutów obrysu (130)
- Zapisywanie ustawień obrysów (132)
- Wykorzystanie ołówka (132)
- Tworzenie efektu nacisku (133)
- Edycja obrysów (135)
- Zmiany położenia obrysu (139)
Rozdział 9. Efekty (141)
- Stosowanie efektów (142)
- Faza (Bevel) (143)
- Cienie (Shadows) (145)
- Wytłoczenie (Emboss) (146)
- Blask (Glow) (147)
- Rozmycie (Blur) (148)
- Wyostrzanie (Sharpening) (149)
- Znajdź krawędzie (Find Edges ) (151)
- Wykorzystanie efektu Convert to Alpha (151)
- Korekta barwna (152)
- Filtry Eye Candy (156)
- Praca z użyciem palety Effect (Efekty) (160)
- Rozszerzenia innych producentów (162)
Rozdział 10. Tekst (163)
- Wprowadzanie tekstu (164)
- Ustawianie atrybutów tekstu (165)
- Praca z blokami tekstu (170)
- Praca z tekstem na ścieżce (172)
- Zarządzanie czcionkami (174)
Rozdział 11. Maski i interakcjie (175)
- Przezroczystość (176)
- Tworzenie masek (177)
- Maskowanie map bitowych (180)
- Przegląd rodzajów maskowania (183)
- Edycja masek (184)
- Przypisywanie i usuwanie masek (187)
- Tryby mieszania (188)
Rozdział 12. Automatyzacja pracy (191)
- Wklejanie atrybutów (192)
- Style (193)
- Użycie palety Find and Replace (197)
- Symbole wieloznaczne (199)
- Wykorzystanie palety Project Log (203)
- Polecenia jako skrypty (204)
- Przetwarzanie wsadowe (207)
Rozdział 13. Piksele (211)
- Tryb edycji grafiki bitmapowej (212)
- Importowanie grafiki bitmapowej (213)
- Manipulowanie pikselami (214)
- Zaznaczanie pikseli (215)
- Praca z obszarami selekcji (221)
- Zapisywanie i wczytywanie selekcji (223)
- Narzędzia do modyfikowania pikseli (225)
- Preferencje map bitowych (229)
- Stosowanie rozszerzeń (230)
Rozdział 14. Importowanie (321)
- Praca ze skanowaną grafiką (232)
- Praca z plikami Photoshopa (233)
- Importowanie obiektów wektorowych (235)
- Importowanie plików EPS (238)
- Importowanie animowanych GIF-ów (239)
- Importowanie tekstu (240)
Rozdział 15. Optymalizacja (241)
- Kolejne kroki optymalizacji (242)
- Sterowanie podglądem ekranowym (243)
- Optymalizacja GIF-ów (245)
- Dostosowanie tabeli kolorów (247)
- Progresywne wyświetlanie obrazów (249)
- Optymalizacja plików JPEG (250)
- Selektywna optymalizacja plików JPEG (252)
- Jaki format wybrać: GIF czy JPEG? (254)
- Ustawianie przezroczystości (255)
- Tworzenie obrazów WBMP (257)
- Optymalizacja innych formatów (257)
- Praca z ustawieniami optymalizacji (258)
- Optymalizacja w oknie Export Preview (259)
- Optymalizacja w Dreamweaverze (260)
- Integracja z programem Flash (262)
Rozdział 16. Animacje (265)
- Praca z klatkami (266)
- Tworzenie animacji klatka po klatce (268)
- Importowanie do klatek (270)
- Tworzenie symboli graficznych (271)
- Sekwencjonowanie instancji (273)
- Tworzenie symboli animacyjnych (275)
- Praca z symbolami (278)
- Modyfikowanie animacji (280)
- Podgląd animacji (283)
- Kontrolki klatki (284)
- Optymalizowanie animacji (288)
Rozdział 17. Aktywne obszary i łącza (289)
- Tworzenie obszarów aktywnych (290)
- Modyfikowanie obszarów aktywnych (292)
- Definiowanie atrybutów obszarów aktywnych (293)
- Zarządzanie łączami (295)
Rozdział 18. Plastry (299)
- Wykorzystanie prowadnic w plastrowaniu (300)
- Tworzenie plastrów (301)
- Wyświetlanie plastrów i prowadnic (303)
- Ustawianie opcji plastrów (304)
- Optymalizacja plastrów (306)
Rozdział 19. Behawiory (309)
- Zdarzenia myszy (310)
- Tworzenie symboli przycisków (311)
- Kreator łączy (313)
- Praca z symbolami przycisków (315)
- Tworzenie pasków nawigacyjnych (318)
- Współdzielenie symboli (320)
- Behawior przełączający obrazki (323)
- Praca z paletą Behaviors (327)
- Tworzenie rozwijanych menu (329)
- Definiowanie innych behawiorów (333)
Rozdział 20. Eksportowanie (335)
- Podstawowe wiadomości o eksporcie (336)
- Podstawowy eksport (336)
- Eksportowanie plastrów (337)
- Określanie właściwości kodu HTML (338)
- Definiowanie właściwości na zakładce HTML General (339)
- Definiowanie właściwości na zakładce HTML Table (340)
- Definiowanie właściwości na zakładce HTML Document Specific (341)
- Kreator eksportu (343)
- Kadrowanie i skalowanie eksportowanych obrazów (344)
- Eksportowanie bibliotek Dreamweavera (346)
- Eksportowanie warstw kaskadowych arkuszy stylów (347)
- Eksportowanie dla programu Macromedia Director (348)
- Dzielenie plików (349)
- Eksportowanie grafiki wektorowej (351)
- Eksport w formacie SWF (352)
- Eksportowanie plików Photoshopa (354)
- Aktualizowanie kodu HTML (356)
Rozdział 21. Fireworks kontra Photoshop (357)
- Praca z narzędziami (358)
- Praca z paletami (364)
- Praca z warstwami (370)
- Inne funkcje (372)
Dodatek A Skróty klawiaturowe (373)
- Skróty klawiaturowe Windows (374)
- Skróty klawiaturowe w MacOS (377)
Skorowidz (381)