Adobe Fireworks CS5/CS5 PL. Oficjalny podręcznik - Helion
Tytuł oryginału: Adobe Fireworks CS5 Classroom in a Book
TÅ‚umaczenie: Joanna Zatorska
ISBN: 978-83-246-2963-3
stron: 448, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2011-04-22
Księgarnia: Helion
Cena książki: 69,00 zł
Twórz grafiki skrojone idealnie na potrzeby WWW!
- Jak rozpocząć przygodę z Adobe Fireworks CS5?
- Jak przeprowadzić optymalizację grafiki dla potrzeb WWW?
- Czym różni siÄ™ grafika wektorowa od rastrowej?
Adobe Fireworks to unikalny program graficzny, stworzony z myÅ›lÄ… o projektantach grafik przeznaczonych na potrzeby stron internetowych. DziÄ™ki niemu zaprojektowanie graficznego interfejsu użytkownika, prototypu strony lub dowolnego jej elementu bÄ™dzie Å›wietnÄ… zabawÄ…! W trakcie tego procesu Twoja kreatywność bÄ™dzie ograniczona jedynie wyobraźniÄ…, a nie możliwoÅ›ciami narzÄ™dzia. Książka poÅ›wiÄ™cona jest najnowszej wersji CS5, która wprowadziÅ‚a liczne nowoÅ›ci i ulepszenia, a wÅ›ród nich szablony, zwiÄ™kszonÄ… wydajność, wspóÅ‚pracÄ™ z programem Flash oraz skrypty użytkownika. Sprawdź, co nowego przygotowaÅ‚ dla Ciebie zespóÅ‚ Adobe!
Niniejsza książka kontynuuje najlepsze tradycje podrÄ™czników z serii "Oficjalny podrÄ™cznik". Fakt, że zostaÅ‚a ona napisana przez najlepszych specjalistów z firmy Adobe, gwarantuje najwyższÄ… jakość zawartej w niej wiedzy. W trakcie lektury poznasz wszystkie aspekty pracy z programem Adobe Fireworks CS5. Dowiesz siÄ™, jak przygotować przestrzeÅ„ roboczÄ…, wykorzystać mechanizm warstw oraz pracować z obrazami rastrowymi i wektorowymi. Ponadto nauczysz siÄ™ wykorzystywać filtry, skalować elementy obrazu oraz korzystać z masek. Dodatkowo zobaczysz, jak optymalizować grafikÄ™ pod kÄ…tem strony WWW, tworzyć prototypy i publikować wyniki pracy w sieci. To tylko część tematów, które bÄ™dziesz miaÅ‚ w jednym palcu po przeczytaniu tej książki!
- Przestrzeń robocza
- Format Fireworks PNG
- Strony, warstwy i stany
- Praca z obrazami rastrowymi oraz wektorowymi
- Zastosowanie filtrów
- Zaznaczanie elementów
- Skalowanie obiektów wektorowych
- Wykorzystanie masek
- Dodawanie tekstu do grafiki oraz jego formatowanie
- Optymalizacja na potrzeby WWW
- Eksportowanie zÅ‚ożonych obiektów oraz stanów
- Wykorzystanie symboli
- Tworzenie prototypów
- Organizacja pracy
- WspóÅ‚praca z innymi narzÄ™dziami
Sprawdź, jak szybko i łatwo można przygotować prototyp witryny WWW!
Osoby które kupowały "Adobe Fireworks CS5/CS5 PL. Oficjalny podręcznik", wybierały także:
Spis treści
Adobe Fireworks CS5/CS5 PL. Oficjalny podręcznik -- spis treści
Zaczynamy (9)
- Zawartość książki (9)
- Niezbędna wiedza (10)
- Instalowanie programu Adobe Fireworks (10)
- Uruchamianie programu Adobe Fireworks (10)
- Kopiowanie plików z pÅ‚yty CD doÅ‚Ä…czonej do książki (11)
- Inne źródÅ‚a informacji (11)
- Certyfikaty Adobe (13)
1. Zapoznanie z przestrzeniÄ… roboczÄ… (16)
- Tematyka lekcji (16)
- Wstęp do programu Adobe Fireworks (18)
- Korzystanie z paneli Tools (Narzędzia) (24)
- Panel Properties (Właściwości) (26)
- Konfiguracja paneli i grup paneli (28)
- Praca z kilkoma dokumentami (32)
- Anulowanie wykonanych czynności (35)
2. Panele Pages (Strony), States (Stany) i Layers (Warstwy) - podstawowe narzędzia pracy (38)
- Tematyka lekcji (38)
- Strony, warstwy i stany (40)
- Zaczynamy (42)
- Importowanie stron (43)
- Praca z warstwami (45)
- Stany (51)
3. Obrazy rastrowe (56)
- Tematyka lekcji (56)
- Rozdzielczość i rozmiar pliku (58)
- Kadrowanie obrazu (59)
- ZarzÄ…dzanie obrazami znajdujÄ…cymi siÄ™ na obszarze roboczym (61)
- Importowanie obrazów (62)
- Skalowanie obrazów bez znieksztaÅ‚ceÅ„ (64)
- Dostosowywanie poziomów tonalnych (66)
- Panel Align (Wyrównaj) (67)
- Grupowanie obiektów (69)
- Dostosowanie jasności za pomocą narzędzi Dodge (Rozjaśnianie) i Burn (Ściemnianie) (70)
- Stosowanie filtru aktywnego Unsharp Mask (Maska wyostrzajÄ…ca) (72)
- Poprawki wykonane za pomocą narzędzia Rubber Stamp (Stempel) (74)
4. Zaznaczanie (80)
- Tematyka lekcji (80)
- Zaznaczanie fragmentów bitmapy (82)
- Zaczynamy (84)
- Zaznaczanie i modyfikacja za pomocÄ… narzÄ™dzia Magic Wand (Różdżka) (84)
- Zaznaczanie za pomocą narzędzi Lasso (90)
- Konwersja zaznaczenia na ścieżki (92)
5. Grafika wektorowa (96)
- Tematyka lekcji (96)
- Kilka sÅ‚ów na temat wektorów (98)
- Podstawowe techniki rysowania wektorowego (98)
- Zmiana wyglÄ…du podstawowych ksztaÅ‚tów wektorowych (102)
- Skalowanie obiektów wektorowych (105)
- Wstawianie tekstu w projekcie (106)
- Korzystanie z autoksztaÅ‚tów (107)
- Åšcieżki i narzÄ™dzie Pen (Pióro) (109)
- Edycja ścieżek (110)
- Tworzenie niestandardowych ksztaÅ‚tów (112)
- Rysowanie kształtu (113)
- Dostosowywanie wypeÅ‚nieÅ„ i obrysów (114)
6. Maski (126)
- Tematyka lekcji (126)
- Kilka sÅ‚ów o maskach (128)
- Projektowanie baneru reklamowego (131)
- Tworzenie i edycja masek (141)
- Czynności końcowe (150)
7. Praca z tekstem (160)
- Tematyka lekcji (160)
- Zaczynamy (162)
- Podstawy pracy z tekstem (162)
- Tworzenie bloków tekstu o automatycznej regulacji rozmiaru (163)
- Wygładzanie (169)
- Specjalne efekty tekstowe (170)
8. Optymalizacja na potrzeby WWW (178)
- Tematyka lekcji (178)
- Podstawy optymalizacji (180)
- Optymalizacja pliku zawierajÄ…cego jeden obraz (184)
- Narzędzia WWW (191)
- Tworzenie i optymalizacja plasterków (192)
- Nadawanie właściwości interaktywnych (207)
- Eksportowanie zÅ‚ożonych projektów (210)
9. Symbole (228)
- Tematyka lekcji (228)
- Kilka sÅ‚ów o symbolach (230)
- Symbole graficzne (230)
- Symbole przycisków (239)
- Symbole animacji (247)
10. Podstawy tworzenia prototypów (258)
- Tematyka lekcji (258)
- Organizacja pracy (260)
11. Zaawansowane metody tworzenia prototypów (274)
- Tematyka lekcji (274)
- Zapoznanie siÄ™ z prototypem (276)
- Efekty najazdu obrazów (287)
- Emulowanie tabeli danych Spry (300)
- Praca z zachowaniami (309)
- Czynności końcowe (315)
12. UÅ‚atwienia organizacji pracy (322)
- Tematyka lekcji (322)
- Korzystanie z szablonów dokumentów (324)
- Praca z programem Adobe Bridge (331)
- Wsadowe przetwarzanie obrazów (334)
- Importowanie i zmiana rozmiaru obrazów (340)
- Ciekawe skróty (343)
- Planowanie na przyszÅ‚ość: przygotowanie projektów (348)
13. Dodatkowe możliwości (360)
- Tematyka lekcji (360)
- Zaczynamy projekt aplikacji mobilnej (362)
- Praca z Adobe AIR (365)
- Dodatkowe ćwiczenia (385)
- Dodawanie skórki Flex (397)
- Eksportowanie do programu Flash Catalyst (404)
- Fireworks i Dreamweaver (410)
- Fireworks i Flash (421)
Skorowidz (435)