reklama - zainteresowany?

Platforma Blazor. Praktyczny przewodnik. Jak tworzy - Helion

Platforma Blazor. Praktyczny przewodnik. Jak tworzy
ebook
Autor: Jimmy Engstr
Tytuł oryginału: Web Development with Blazor: A practical guide to start building interactive UIs with C# 11 and .NET 7, 2nd Edition
TÅ‚umaczenie: Andrzej Watrak
ISBN: 978-83-289-0420-0
stron: 280, Format: ebook
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Książka będzie dostępna od grudnia 2023

Tagi: .NET - Programowanie | C# - Programowanie

Do niedawna tworzenie interaktywnych stron internetowych wymaga

Spis treści

Platforma Blazor. Praktyczny przewodnik. Jak tworzyć interaktywne aplikacje internetowe z C# i .NET 7. Wydanie II eBook -- spis treści

O autorze

O recenzentach

Przedmowa

Wprowadzenie

Rozdział 1. Witaj, Blazor!

  • Wymagania techniczne
  • Dlaczego Blazor?
  • Poprzednicy platformy Blazor
  • Model WebAssembly
  • Wprowadzenie do platformy .NET 7
  • Wprowadzenie do platformy Blazor
    • Blazor Server
    • WebAssembly
    • Blazor WebAssembly kontra Blazor Server
    • Blazor Hybrid/.NET MAUI
  • Podsumowanie
  • Dalsza lektura

Rozdział 2. Utworzenie pierwszej aplikacji Blazor

  • Wymagania techniczne
  • Przygotowanie Å›rodowiska programistycznego
    • Windows
    • macOS
    • Linux (macOS lub Windows)
  • Utworzenie pierwszej aplikacji Blazor
    • Szablony projektów
    • Utworzenie aplikacji Blazor Server
    • Utworzenie aplikacji Blazor WebAssembly
  • Korzystanie z wiersza poleceÅ„
    • Utworzenie projektu
  • Struktura projektu
    • Program.cs
    • Index/_Host
    • App
    • MainLayout
    • Bootstrap
    • CSS
  • Podsumowanie

RozdziaÅ‚ 3. UdostÄ™pnianie kodu i zasobów

  • Wymagania techniczne
  • Utworzenie magazynu danych
    • Utworzenie nowego projektu
    • Utworzenie klas danych
    • Utworzenie interfejsu
    • Zaimplementowanie interfejsu
  • Utworzenie interfejsu API
  • Podsumowanie

Rozdział 4. Podstawowe komponenty platformy Blazor

  • Wymagania techniczne
  • Informacje o komponentach
    • Komponent Counter
    • Komponent FetchData
  • SkÅ‚adnia Razora
    • Bloki kodu
    • Wyrażenia niejawne
    • Wyrażenia jawne
    • Kodowanie wyrażeÅ„
    • Dyrektywy
  • Wstrzykiwanie zależnoÅ›ci
    • Singleton
    • Obiekt zakresowy
    • Obiekt przejÅ›ciowy
    • Wstrzykiwanie usÅ‚ugi
  • Miejsca umieszczania kodu
    • Plik .razor
    • Klasa częściowa
    • Klasa pochodna
    • Osobny plik
  • Zdarzenia w cyklu życia komponentu
    • Metody OnInitialized i OnInitializedAsync
    • Metody OnParametersSet i OnParametersSetAsync
    • Metody OnAfterRender i OnAfterRenderAsync
    • Metoda ShouldRender
  • Parametry komponentu
    • Parametry kaskadowe
  • Utworzenie pierwszego komponentu
    • Utworzenie biblioteki komponentów
    • Wykorzystanie biblioteki komponentów
    • Utworzenie komponentu
  • Podsumowanie

RozdziaÅ‚ 5. Tworzenie zaawansowanych komponentów Blazora

  • Wymagania techniczne
  • WiÄ…zanie danych
    • WiÄ…zania jednokierunkowe
    • WiÄ…zanie dwukierunkowe
  • Akcje i struktura EventCallback
  • Metoda RenderFragment
    • Fragment ChildContent
    • Wartość domyÅ›lna
    • Utworzenie komponentu alarmu
  • Nowe wbudowane komponenty
    • Ustawianie fokusu na elementach interfejsu graficznego
    • Modyfikowanie sekcji <head>
    • Wirtualizacja komponentów
    • Granice bÅ‚Ä™dów
  • Podsumowanie

Rozdział 6. Tworzenie formularzy z weryfikacją danych

  • Wymagania techniczne
  • Elementy formularza
    • EditForm
    • InputBase
    • InputCheckbox
    • InputDate
    • InputNumber
    • InputSelect
    • InputText
    • InputTextArea
    • InputRadio
    • InputRadioGroup
    • InputFile
  • Implementacja weryfikacji poprawnoÅ›ci danych
    • Komponent ValidationMessage
    • Komponent ValidationSummary
  • Niestandardowe klasy stylów weryfikacji
  • WiÄ…zanie danych
    • WiÄ…zanie danych w elementach HTML
    • WiÄ…zanie danych w komponentach
  • Utworzenie interfejsu administracyjnego
    • WyÅ›wietlanie i edytowanie kategorii
    • WyÅ›wietlanie i edytowanie tagów
    • WyÅ›wietlanie i edytowanie wpisów
  • Podsumowanie

Rozdział 7. Tworzenie interfejsu API

  • Wymagania techniczne
  • Utworzenie usÅ‚ugi
    • Implementacja dostÄ™pu do danych
    • Minimalistyczny interfejs API
    • Utworzenie kontrolerów API
  • Utworzenie klienta
  • Podsumowanie

Rozdział 8. Uwierzytelnianie i autoryzacja

  • Wymagania techniczne
  • Implementacja uwierzytelniania użytkowników
    • Konfiguracja aplikacji Blazor Server
  • Uwierzytelnianie w aplikacji Blazor Server
  • Uwierzytelnianie w aplikacji Blazor WebAssembly
    • Dostosowanie usÅ‚ugi Auth0
  • Uwierzytelnianie w interfejsie API
    • Konfiguracja usÅ‚ugi Auth0
    • Konfiguracja interfejsu API
  • Implementacja autoryzacji
    • Konfiguracja ról w usÅ‚udze Auth0
    • Implementacja ról w aplikacji Blazor Server
    • Implementacja ról w aplikacji Blazor WebAssembly
  • Podsumowanie

RozdziaÅ‚ 9. UdostÄ™pnianie kodu i zasobów

  • Wymagania techniczne
  • Pliki statyczne
    • Wybór platformy
    • Tworzenie stylu
    • Dodanie stylów CSS do projektu BlazorServer
    • Dodanie stylów CSS do projektu BlazorWebAssembly
    • Ulepszenie interfejsu administracyjnego
    • Ulepszenie menu
    • Dostosowanie wyglÄ…du bloga
  • Izolacja stylów CSS
  • Podsumowanie

Rozdział 10. Interakcja z JavaScriptem

  • Wymagania techniczne
  • Dlaczego potrzebny jest kod JavaScript?
  • OdwoÅ‚ania z C# do JavaScriptu
    • Tryb globalny
    • Tryb izolowany
  • OdwoÅ‚ania z JavaScriptu do C#
    • WywoÅ‚anie metody statycznej
    • WywoÅ‚anie metody instancji
  • Wykorzystanie istniejÄ…cej biblioteki JavaScript
  • Interakcja z JavaScriptem w aplikacji Blazor WebAssembly
    • WywoÅ‚ywanie kodu JavaScript w kodzie C#
    • WywoÅ‚ywanie kodu C# w kodzie JavaScript
  • Podsumowanie

Rozdział 11. Zarządzanie stanem - część II

  • Wymagania techniczne
  • Przechowywanie danych po stronie serwera
  • Przechowywanie danych w adresie URL
    • Restrykcje Å›cieżek
    • Kwerendy
    • Mniej typowe przypadki
  • Przechowywanie danych w pamiÄ™ci przeglÄ…darki
    • Utworzenie interfejsu
    • Implementacja interfejsu w aplikacji Blazor Server
    • Implementacja interfejsu w aplikacji Blazor WebAssembly
    • Wspólny kod
  • Przechowywanie danych w usÅ‚udze kontenera stanu w pamiÄ™ci
    • Aktualizacje na bieżąco w aplikacji Blazor Server
    • Aktualizacje na bieżąco w aplikacji Blazor WebAssembly
  • Podsumowanie

Rozdział 12. Debugowanie kodu

  • Wymagania techniczne
  • Wprowadzanie bÅ‚Ä™dów
  • Debugowanie aplikacji Blazor Server
  • Debugowanie aplikacji Blazor WebAssembly
  • Debugowanie aplikacji Blazor WebAssembly w przeglÄ…darce
  • PrzeÅ‚adowywanie kodu na gorÄ…co
  • Podsumowanie

Rozdział 13. Testowanie

  • Wymagania techniczne
  • Co to jest bUnit?
  • Przygotowanie projektu testowego
  • Imitowanie interfejsu API
  • Tworzenie testów
    • Testowanie uwierzytelniania użytkowników
    • Testowanie JavaScriptu
  • Podsumowanie

Rozdział 14. Wdrażanie w środowisku produkcyjnym

  • Wymagania techniczne
  • CiÄ…gÅ‚e dostarczanie oprogramowania
  • Opcje hostingu
    • Hosting Blazor Server
    • Hosting Blazor WebAssembly
    • Hosting IIS
  • Podsumowanie

Rozdział 15. Migracja i integracja istniejącej witryny

  • Wymagania techniczne
  • Web Components
  • Custom Elements
  • Komponent Blazora
  • Wykorzystanie platformy Blazor w witrynie Angular
  • Wykorzystanie platformy Blazor w witrynie React
  • Wykorzystanie platformy Blazor w witrynie MVC/Razor Pages
  • Wykorzystanie komponentów Web Components w witrynie Blazor
  • Migracja z Web Forms
  • Podsumowanie

Rozdział 16. WebAssembly od środka

  • Wymagania techniczne
  • NarzÄ™dzia kompilacyjne .NET WebAssembly
  • Kompilacja AOT
  • WebAssembly SIMD
  • Przycinanie kodu
  • Leniwe Å‚adowanie kodu
  • Aplikacje PWA
  • Natywne zależnoÅ›ci
  • Typowe problemy
    • Wskaźnik postÄ™pu
    • WstÄ™pne renderowanie na serwerze
    • WstÄ™pne Å‚adowanie strony i zapisywanie stanu aplikacji
  • Podsumowanie

RozdziaÅ‚ 17. Generatory kodu źródÅ‚owego

  • Wymagania techniczne
  • Czym sÄ… generatory kodu?
  • Pierwsze kroki z generatorem
  • Projekty spoÅ‚ecznoÅ›ci
    • InterfaceGenerator
    • Blazorators
    • Generatory kodu C#
    • PrzykÅ‚ady Roslyn SDK
    • Microsoft Learn
  • Podsumowanie

Rozdział 18. Wprowadzenie do .NET MAUI

  • Wymagania techniczne
  • Co to jest .NET MAUI?
  • Utworzenie projektu
    • Aplikacja platformy .NET MAUI
    • Biblioteka klas platformy .NET MAUI
    • Aplikacja platformy .NET MAUI Blazor
  • SzczegóÅ‚y szablonu
  • Uruchamianie aplikacji w systemie Android
    • Uruchomienie aplikacji na emulatorze
    • Uruchomienie aplikacji na fizycznym urzÄ…dzeniu
  • Uruchamianie aplikacji w systemie iOS
    • GorÄ…cy restart
  • Uruchamianie aplikacji w systemie macOS
  • Uruchamianie aplikacji w systemie Windows
  • Uruchamianie aplikacji w systemie Tizen
  • Podsumowanie

Rozdział 19. Dalsze kroki

  • Wymagania techniczne
  • DoÅ›wiadczenia w uruchamianiu aplikacji Blazor w Å›rodowisku produkcyjnym
    • Problemy z pamiÄ™ciÄ…
    • Problemy z wielowÄ…tkowoÅ›ciÄ…
    • BÅ‚Ä™dy
    • Stare przeglÄ…darki
  • Dalsze kroki
    • SpoÅ‚eczność
    • Komponenty
  • Podsumowanie

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.