Photoshop. Maskowanie i komponowanie. Wydanie II - Helion
Tytuł oryginału: Photoshop Masking & Compositing (2nd Edition) (Voices That Matter)
Tłumaczenie: Zbigniew Waśko
ISBN: 978-83-246-7008-6
stron: 480, Format: ebook
Data wydania: 2013-09-26
Księgarnia: Helion
Cena książki: 89,25 zł (poprzednio: 119,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-29,75 zł)
Biblia każdego użytkownika Adobe Photoshop!
Photoshop zawiera zaawansowane narzędzia służące do maskowania i komponowania. Dzięki nim jesteś w stanie błyskawicznie dokonać selektywnej zmiany kolorystyki lub ostrości. Umiejętnie wykorzystaj ich potencjał, a stworzysz doskonały plakat reklamowy czy przykuwające uwagę zdjęcie lub poprawisz defekty w Twoich pracach.
Kolejne wydanie tej cenionej książki zostało kompletnie przeredagowane i wzbogacone o nowe wiadomości. W trakcie lektury poznasz historię komponowania obrazów oraz elementy procesu twórczego. Z kolejnych stron dowiesz się, jak fotografować pod kątem kompozycji oraz dobierać odpowiednie oświetlenie i tło. Po zdobyciu fundamentów wiedzy przejdziesz do zagadnień związanych z zaznaczaniem i maskowaniem. Narzędzia takie, jak lasso, różdżka i menu Zaznacz odsłonią przed Tobą wszystkie tajemnice. Przekonasz się, jak ogromny kryją potencjał! Co jeszcze? Obszerny rozdział poświęcony maskowaniu warstw da Ci obraz całości. Z tak zdobytą i ugruntowaną dzięki licznym ćwiczeniom wiedzą zaczniesz swobodnie korzystać z poznanych narzędzi i technik w programie Adobe Photoshop. Ta inwestycja się opłaci!
Dzięki tej książce:
- poznasz historię komponowania obrazów
- wykorzystasz w pełni możliwości Adobe Photoshop
- przekonasz się, jak łatwo zaznaczać wybrane fragmenty zdjęcia
- sprawisz, że Twoje prace będą jeszcze lepsze
Kompendium wiedzy na temat zaznaczania i maskowania w Adobe Photoshop!
Osoby które kupowały "Photoshop. Maskowanie i komponowanie. Wydanie II", wybierały także:
- Adobe Photoshop CC. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki i triki dla każdego 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Adobe Photoshop CC 2014. Kurs video. Poziom pierwszy. Najlepsze techniki obróbki obrazów 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II 125,48 zł, (38,90 zł -69%)
- Adobe Photoshop CS6. Kurs video. Kreatywne efekty w fotografii ślubnej 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- Jak to zrobić w Photoshopie? Najszybsza droga do skuteczności 58,98 zł, (29,49 zł -50%)
Spis treści
Photoshop. Maskowanie i komponowanie. Wydanie II eBook -- spis treści
- Podziękowania
- Przedmowa
- Wstęp Pomysł, rzemiosło, wizja
- Współpraca i aktualizacja
- Dla kogo jest ta książka?
- Struktura książki
- Pliki robocze do ćwiczeń
- Uwagi dla uczących
- Podsumowanie
- Część I Inspiracja Obserwuj i twórz
- Rozdział 1. Historia komponowania obrazów
- Historia wielowarstwowa
- Kolaże niefotograficzne
- Tradycyjne kompozycje fotograficzne
- Wiek XX dadaizm
- Wiek XX surrealizm
- Wiek XX mistrzowie ciemni
- ***Artysta ma głos Jerry Uelsmann
- Przejście od analogu do cyfry
- ***Artysta ma głos Glen Wexler o swoim przejściu do świata cyfrowego
- Wiek XXI mistrzowie technik cyfrowych
- Następne pokolenie
- Lekcja w Hollywood
- Odrzucenie niedowierzania
- Efekty wizualne
- Kluczowanie kolorem
- Animacja
- Dolina niesamowitości
- Terminologia i typy kompozycji
- Metody tradycyjne
- Sztuka subiektywna lub intelektualna
- Podsumowanie
- Historia wielowarstwowa
- Rozdział 2. Proces twórczy
- Proces tworzenia obrazu
- Inspiracja
- Kolekcjonowanie wycinków i fotografii
- Obserwacja
- Burza mózgów i rozwijanie pomysłu
- Szkice
- Projekty wieloobrazowe
- Sprawdzanie pomysłu
- Plan i zdjęcia
- ***Artysta ma głos Fran Forman o kreatywnej inspiracji
- Digitalizacja i archiwizacja
- Przygotowanie plików
- Czyszczenie i korekcja koloru
- Zaznaczanie i maskowanie
- Komponowanie i uszlachetnianie
- Podsumowanie
- Proces tworzenia obrazu
- Rozdział 1. Historia komponowania obrazów
- Część II Ekspozycja Fotografowanie pod kątem kompozycji
- Rozdział 3. Planowanie i przygotowania
- Planowanie obrazu
- Tworzenie mapy drogowej
- Wygląd, wrażenie i styl
- Czynniki produkcyjne
- Preprodukcja
- Zarządzanie na etapie preprodukcji
- Budżet
- Komponować czy nie komponować
- Fotografowanie w plenerze
- Fotografowanie w studio
- Wyszukiwanie plenerów
- Casting
- Stylizacja
- Fotografowanie pod kątem kompozycji
- ***Artysta ma głos Laura Lemkowitz o fazie produkcyjnej
- Czynniki obiektywne
- Czynnik decydujący
- Dopasowywanie pozostałych ujęć
- Proces twórczy od końca
- Podsumowanie
- Planowanie obrazu
- Rozdział 4. Oświetlenie i tło
- Jakość światła
- Punktowe źródło światła
- Źródło światła kierunkowego rozproszonego
- Powierzchniowe źródło światła
- Relacje między odległością i rozmiarami źródła światła
- Znaczenie światła wypełniającego
- Jakość oświetlenia galeria obrazów
- Temperatura barwowa
- Korygowanie barwy światła za pomocą filtrów
- Dopasowywanie oświetlenia w przypadku pojedynczego źródła kierunkowego
- Analiza zdjęcia stanowiącego tło
- Dopasowywanie kierunku światła
- Dopasowywanie jakości światła
- Dopasowywanie barwy światła
- ***Artysta ma głos Jim Huibregtse o światłach
- Dopasowywanie światła pochodzącego z wielu źródeł
- Analiza tła
- Dopasowanie kierunku (kierunków) światła
- Dopasowanie jakości światła
- Dopasowanie barwy światła
- Wybór tła dla fotografowanego elementu
- Biel
- Szarość
- Czerń
- Greenscreen i bluescreen
- Podsumowanie
- Jakość światła
- Rozdział 5. Perspektywa, punkt widzenia i skala
- Obiektywy
- Długość ogniskowej
- Punkt widzenia
- Widok z poziomu oczu
- Widok z góry
- Widok z poziomu gruntu
- Perspektywa
- Perspektywa jednopunktowa
- Perspektywa dwupunktowa
- Perspektywa trzypunktowa
- Ustalanie perspektywy
- Skala
- Skala realistyczna
- ***Artysta ma głos Giselle Behrens
- Skala nienaturalna
- Wzajemna zależność między skalą a perspektywą
- Podsumowanie
- Obiektywy
- Rozdział 3. Planowanie i przygotowania
- Część III Umiejętności Zaznaczanie i maskowanie
- Rozdział 6. Podstawy zaznaczania
- Czym jest zaznaczenie?
- Typy zaznaczeń
- Kształt i forma
- Tony i kolory
- Brzegi i szczegóły
- Przezroczystość i światło
- Przeciwieństwa i różnice
- Podstawowe narzędzia służące do zaznaczania
- Narzędzia Rectangular i Elliptical Marquee (Zaznaczanie prostokątne i eliptyczne)
- Narzędzia typu Lasso
- Dodawanie, odejmowanie i przecinanie zaznaczeń
- Zaznaczanie tonów i kolorów
- Czarodziejska różdżka
- ***Artysta ma głos Tommy Ingberg i jego Rzeczywistość przemeblowana
- Szybkie zaznaczanie
- Lasso magnetyczne
- Łączenie narzędzi
- Ustawienia łączonych narzędzi
- Praca w trybie szybkiej maski
- Zaczynanie od zaznaczenia
- Sprawdzanie zaznaczeń w trybie Szybka maska
- Zaczynanie bez zaznaczenia
- Podsumowanie
- Rozdział 7. Niedoceniane menu: Zaznacz
- Prezentacja menu
- Zaznaczanie wszystkiego
- Usuwanie i przywracanie zaznaczenia
- Odwracanie zaznaczenia
- Zaznaczanie warstw
- Zakres kolorów
- Próbkowanie kolorów
- Sterowanie zakresem koloru
- Tolerancja
- Zlokalizowane klastry kolorów
- Podgląd zaznaczenia
- Predefiniowane zakresy kolorów i tonów
- ***Artysta ma głos Bojune Kwon
- Zakres kolorów a maska warstwy
- Poprawianie krawędzi
- Tryb wyświetlania
- Wykrywanie krawędzi
- Dopasowywanie krawędzi
- Wyjście
- Zapamiętywanie ustawień
- Poprawianie zaznaczenia psa
- Polecenie Modify (Zmień)
- Border (Brzeg)
- Smooth (Wygładź)
- Expand (Rozszerzanie) i Contract (Zwężanie)
- Feather (Wtapianie)
- Polecenia Grow (Powiększ) i Similar (Podobne)
- Przekształcanie zaznaczenia
- Zapisywanie i wczytywanie zaznaczeń
- Wczytywanie zaznaczenia
- Kilka faktów dotyczących kanałów alfa
- Podsumowanie
- Prezentacja menu
- Rozdział 8. Wprowadzenie do warstw
- Podstawowe informacje o warstwach
- Typy warstw
- Warstwa tła
- Warstwy puste
- Warstwy częściowe
- Warstwy dopasowania
- Warstwy wypełnienia
- Warstwy neutralne
- Warstwy tekstowe
- Warstwy obiektów inteligentnych
- Warstwy wideo
- Elastyczność warstw
- Zarządzanie warstwami
- Nazywanie warstw
- Grupowanie warstw
- Filtrowanie warstw
- Scalanie oraz usuwanie warstw
- ***Artysta ma głos Brigitte Carnochan
- Ciemniejsza strona warstw
- Anatomia panelu warstw
- Widoczność
- Tryby mieszania
- Krycie i wypełnienie
- Blokowanie, czyli ochrona warstw
- Układanie warstw
- Zaznaczanie warstw
- Łączenie warstw
- Przyciski panelu Layers (Warstwy)
- Menu panelu Layers (Warstwy)
- Przemieszczanie warstw
- Przekształcanie warstw
- Menu Transform (Przekształć)
- Kompozycja Karty czasu
- Dodawanie cieni
- Mieszanie zaawansowane
- Suwaki Blend If (Mieszaj gdy)
- Mieszanie ogólne
- Mieszanie zaawansowane
- Podsumowanie
- Rozdział 9. Potęga maskowania warstw
- Praca z bitmapowymi maskami warstw
- Maski powstałe na bazie zaznaczenia
- Malowane maski warstw
- Gradientowe maski warstw
- Wektorowe maski warstw
- Tworzenie masek wektorowych
- Anatomia maski warstwy
- Wyświetlanie maski warstwy
- Przekształcanie maski warstwy w zaznaczenie
- Przenoszenie i kopiowanie maski do innej warstwy
- Włączanie i wyłączanie maski warstwy
- Łączenie i rozłączanie maski z warstwą
- Zatwierdzanie maski warstwy
- Dopracowywanie masek warstw
- Panel Properties (Właściwości)
- Modyfikowanie tonów masek
- Modyfikowanie masek za pomocą filtrów
- ***Artysta ma głos David Julian. Zagubiony i odnaleziony w Photoshopie
- Maskowanie grup warstw
- Tryb mieszania Pass Through (Przejście bezpośrednie)
- Podsumowanie
- Praca z bitmapowymi maskami warstw
- Rozdział 10. Potęga maskowania kanałowego
- Typy kanałów obrazu
- Maski i ich rodzaje
- Istota maskowania
- Praca z kanałami alfa
- Kiedy używać kanałów alfa
- Maski warstwy a maski alfa
- Zarządzanie maskami alfa
- Tworzenie kanałów alfa
- Rozpoczynanie od zaznaczenia
- Rozpoczynanie od kanału podstawowego
- Poprawianie szczegółów za pomocą trybów mieszania
- Polecenie Apply Image (Zastosuj obraz)
- Okno dialogowe polecenia Apply Image (Zastosuj obraz)
- Przewodnik po trybach mieszania
- Wszystkie chwyty dozwolone
- ***Artysta ma głos Viktor Koen o pięknie ciemnej strony życia
- Cieniowanie wzmacniające głębię
- Budowanie subtelnej maski rozświetlającej
- Wzmacnianie głębi przez cieniowanie i wyostrzanie
- Opracowywanie masek
- Podsumowanie
- Rozdział 11. Zaznaczanie subtelnych szczegółów
- Maskowanie obrazu z tłem białym, szarym lub czarnym
- Białe tło i tryb Multiply (Pomnóż)
- Szare tło i tryb Overlay (Nakładka) lub Hard Light (Ostre światło)
- Czarne tło i tryb Screen (Ekran)
- Korzystanie z okna Refine Mask (Popraw maskę)
- Komponowanie precyzyjne
- Maskowanie drobnych szczegółów przy użyciu pędzla
- Techniki bluescreen i greenscreen
- Techniki bluescreen i greenscreen w fotografii
- Plug-in Primatte Chromakeyer
- Greenscreen w Camera Raw
- ***Artysta ma głos Mark Beckelman: Wszystko, co możesz sobie wyobrazić, jest realne
- Maskowanie dymu
- Podsumowanie
- Maskowanie obrazu z tłem białym, szarym lub czarnym
- Rozdział 6. Podstawy zaznaczania
- Część IV Projekty Składanie wszystkiego razem
- Rozdział 12. Komponowanie twórcze
- Obrazy i inspiracje
- Osobiste historie
- Rupiecie i osobliwości
- Formy naturalne
- Muzea, galerie i kursy
- Podróże a inspiracje
- Czas zabawy w Photoshopowej piaskownicy
- Eksperymentowanie z obrazami lustrzanymi
- Eksperymentowanie z trybami mieszania
- Eksperymentowanie z teksturami
- Eksperymentowanie z efektami
- ***Artysta ma głos Julieanne Kost. Prostota w chaosie
- Motyw i narracja
- Wizualna perfekcja czy opowiadanie historii
- Czynnik ludzki
- Poszukiwanie historii i postaci
- Podstawy komponowania obrazów
- Kreowanie wizualnych relacji
- Tworzenie cykli obrazów
- Podsumowanie
- Obrazy i inspiracje
- Rozdział 13. Kompozycje realistyczne
- Składanie wszystkich elementów razem
- Etapy komponowania wstępnego
- Praca z obiektami inteligentnymi
- Tworzenie obiektów inteligentnych
- Zalety i wady obiektów inteligentnych
- Transformacje
- Filtry inteligentne
- Szczegółowe dopasowywanie charakterystyk poszczególnych elementów
- Plan pierwszy, plan dalszy, tło
- Komponowanie realistyczne
- Dopasowywanie kontrastu i kolorystyki
- Efekty atmosferyczne
- Tworzenie cieni
- ***Artysta ma głos Michael Morrison
- Plastyka kompozycji
- Rozkładanie świateł na warstwach
- Komponowanie obiektów szklanych
- Dopasowanie perspektywy i skali
- Ostrość, wyrazistość i rozdzielczość
- Tekstura obrazu
- Waga szczegółów
- Znaki zdradzające kiepską kompozycję
- Prace wykończeniowe
- Podsumowanie
- Składanie wszystkich elementów razem
- Rozdział 12. Komponowanie twórcze