reklama - zainteresowany?

Photoshop 7/7 CE. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty - Helion

Photoshop 7/7 CE. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty
Autor: Dan Margulis
Tytuł oryginału: Professional Photoshop The Classic Guide to Color Correction
Tłumaczenie: Łukasz Oberlan, Joanna Pasek
ISBN: 83-7361-100-2
stron: 416, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2005-07-05
Księgarnia: Helion

Cena książki: 129,00 zł

Dodaj do koszyka Photoshop 7/7 CE. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty

Tagi: Edycja zdjęć | Photoshop

Dodaj życia swoim obrazom!

Praktyczna i prosta, oparta na liczbach metoda korekcji pozwala profesjonalnie przygotować obrazy do druku. Korzystają z niej zawodowi retuszerzy, artyści fotograficy i graficy komputerowi. Choć w książce tej oprócz podstawowych metod omówiono w szczególności wiele zaawansowanych technik korekcji, to wszystkie przykłady są objaśniane w sposób logiczny i zrozumiały nawet dla początkujących. To wydanie, gruntownie przeredagowane i poszerzone, przeznaczone jest dla użytkowników wszystkich wersji Photoshopa z wersją 7 włącznie. Zgodnie z tradycją tej serii znajdziesz tu zupełnie nowe, nigdzie jeszcze nie publikowane metody edycji obrazów.

Oprócz ponadczasowej metody edycji obrazu za pomocą krzywych, w książce znajdziesz omówienie następujących tematów:

  • korekcja obrazów w LAB,
  • wydobywanie szczegółów z najważniejszych obszarów zdjęcia,
  • precyzyjne sterowanie wyostrzeniem,
  • podnoszenie kontrastu z pomocą mieszania kanałów,
  • kluczowa rola wyciągu czerni,
  • mieszanie w trybie Luminosity (Jasność),
  • poprawianie beznadziejnych zdjęć za pomocą indywidualnie utworzonych profili,
  • nowa, rewolucyjna metoda korekcji zdjęć twarzy,
  • sterowanie wszystkimi aspektami procesu separacji,
  • wykorzystanie niechcianego koloru,
  • usuwanie niezawinionych przez fotografa wad zdjęcia.

Do książki dołączony jest CD-ROM z obrazami wykorzystywanymi w ćwiczeniach oraz dodatkowymi materiałami instruktażowymi.

"To bez dwóch zdań najlepszy przewodnik po korekcji koloru. Korekcja oparta na liczbach jest nieocenioną pomocą dla wszystkich, którzy zajmują się komercyjnym wykorzystaniem fotografii, a szczególnie cenna staje się wtedy, gdy mamy do czynienia z przeznaczoną do druku fotografią cyfrową. To książka, którą będziesz czytać wiele, wiele razy."

Lee Varis, Digital Photography for Graphic Designers

Pobierz dodatkowy rozdział o usuwaniu mory.


""

Dodaj do koszyka Photoshop 7/7 CE. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty

Spis treści

Photoshop 7/7 CE. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty -- spis treści

Wstęp (9)

1. Wstępne rozważania, czyli jak poprawić obraz
Czy powinniśmy starać się odtworzyć oryginalne zdjęcie, czy też raczej to, co widziałby człowiek postawiony w miejscu, w którym umieszczono aparat fotograficzny?

  • Wstęp (17)
  • Perły przed wieprze (18)
  • Naturalny wygląd (19)
  • Do czego może przydać się Photoshop (22)
  • Polecenie Apply Image (Nadaj obrazek) (23)
  • Ty będziesz sędzią (25)
  • Zahartuj się (25)
  • Standard CMYK (29)
  • Kolory dopełniające (30)
  • Rozróżnianie kanałów (31)

2. Korekcja kolorów za pomocą liczb
Światła i cienie, kolory neutralne, tony skóry - zadbaj o właściwe wartości liczbowe koloru w tych obszarach obrazu, a reszta sama wskoczy na swoje miejsce.

  • Wstęp (33)
  • Magiczne liczby (34)
  • Szukaj pewniaka (36)
  • Rysowanie krzywych: pierwszy krok (38)
  • Kilka rad dotyczących korzystania z tej książki i CD-ROM-u (39)
  • Uniknąć niemożliwego, czyli skąd profesjonaliści biorą prawidłowe wartości (41)
  • W poszukiwaniu znaczących punktów (42)
  • Jeszcze więcej kolorów neutralnych (45)
  • Co na pewno jest neutralne? (45)
  • Intencja fotografa (48)
  • Założysz się? (49)
  • Liczby i oceny (52)

3. Im bardziej stroma krzywa, tym większy kontrast
Stosując krzywe o dobrze przemyślanym kształcie, możesz zwiększyć liczbę detali postrzeganych w najważniejszych obszarach obrazu.

  • Wstęp (55)
  • Pod warunkiem, że łapie myszy (56)
  • Zdjęcia w efekcie "high key" oraz "low key" (58)
  • Wypłyńmy na głębsze wody (61)
  • Niektóre kanały są równiejsze (64)
  • Aż pod niebiosa (67)
  • Jak daleko się posunąć? (70)

4. Precyzyjne wyostrzanie
Wyostrzanie może obraz naprawić albo zniszczyć przez wprowadzenie kolorowych "obwódek" i zwiększenie ziarnistości. Ci, którzy potrafią precyzyjnie posługiwać się filtrem Unsharp Mask (Wzmocnienie), mogą pozwolić sobie na silniejsze wyostrzanie obrazów.

  • Wstęp (73)
  • Jak filtr Unsharp Mask (Wzmocnienie) oszukuje oczy (74)
  • Cztery grzechy śmiertelne wyostrzania (74)
  • Omijanie problemów (76)
  • Mój wąski margines (77)
  • Kilka nowych zmarszczek (79)
  • Parametry wyostrzania (80)
  • Może to jej urok, ... a może wyostrzenie (82)
  • Błyskotki (86)
  • Najważniejsza jest precyzja (86)
  • Strzeż się białych obwiedni (88)
  • Kilka ostrych słów (91)

5. Mieszanie kanałów jest jak poezja
Gdy mamy do czynienia ze zdjęciami obiektów o intensywnym zabarwieniu, kontrast zależy nie od kolorów dominujących, lecz od koloru najsłabszego - tak zwanego niechcianego koloru. Gdy w obrazie nie ma dobrego niechcianego koloru, trzeba go stworzyć samemu.

  • Wstęp (93)
  • Chronimy to, co najsłabsze (96)
  • Teraz wiem, jak wyglądają wrzosy (96)
  • Soczyste owoce (100)
  • Styl tamtych czasów (102)
  • Załóżcie jej krawat (104)
  • Na łasce grafika (106)

6. Założenia, złudzenia i nieco ryzyka
Jak ustalić, czy dany kolor powinien być neutralny, albo czy nie powinien zostać zmieniony na inny - oto jest pytanie!

  • Wstęp (109)
  • Czerwone i czarne (111)
  • Telewizja kłamie (113)
  • Książka kucharska kolorów (114)
  • Zbieramy informacje (115)
  • Neutralne cienie (117)
  • Jeszcze raz cienie (119)
  • Cukierek lub psikus (121)
  • Końcowy egzamin (123)
  • Prawdziwy kolor włosów (124)
  • Przygotujmy się na kolejne rozdanie (125)

7. Kluczem w korekcji koloru jest K
GCR i inne metody separacji czerni oraz ich wpływ na druk obrazów, retusz i korekcję kolorów.

  • Wstęp (127)
  • Hipotetyczny system kolorów (128)
  • Czarny jak pomarańczowy (129)
  • Kiedy GCR jest obowiązkowy (130)
  • Konieczność ograniczania maksymalnej ilości czarnego (131)
  • Jeśli masz wątpliwości, to go nie używaj (133)
  • Kiedy więcej czarnego oznacza lepszy rezultat (137)
  • Polityka drukowania (137)
  • Błotniste kolory a ustawienia CMYK (142)
  • Jak zachować szczegóły w cieniach (145)
  • Jak uratować cienie, których prawie nie ma (149)
  • Cienkie linie a maksymalny GCR (150)
  • Zadania i ich konsekwencje (151)
  • Nadlewanie i opcje warstwy (153)
  • Unikanie pułapek z zalewkami (154)
  • Wszystko do siebie pasuje (155)

8. RGB to CMY
Gdy zrozumiesz, że to właściwie to samo, będziesz mógł zacząć odkrywać i wykorzystywać różnice między tymi dwoma przestrzeniami kolorów.

  • Wstęp (157)
  • Interwencja policji nafarbienia (159)
  • Brakująca krzywa przyrostu punktu rastrowego (161)
  • Przekłamania w odcieniach skóry (164)
  • Siedem krzywych dla jednego odrzutowca (166)
  • Nie ma powodów do dumy (167)
  • Zprzeprosinami (168)
  • Potrójne studium czerwieni (170)
  • Poprawiamy oświetlenie (173)
  • Najsłabsi pod ścianę (174)
  • Plaga dotyka wszystkich (176)

9. HSB to LAB
Dwie przestrzenie kolorów, które oddzielają kolor od kontrastu to podstawa udanej korekcji, w każdym razie dla niektórych typów obrazów.

  • Wstęp (179)
  • Skąd przyleciałeś, ptaszku? (180)
  • Gdy jaskrawe kolory nie są pożądane (181)
  • Nasycenie i dystans (182)
  • Ujeżdżanie kanału L (184)
  • Zarówno prosty, jak i skomplikowany (186)
  • Urok starości (189)
  • Eksperymenty z A i B (190)
  • Przygotowałem krótką listę (192)
  • Krzywa B - płaska czy naturalna? (193)
  • Rozdzielanie podobnych kolorów (195)
  • Komputerowe wspomaganie usuwania przebarwień (195)
  • Najlepsze kanały do rozmycia (199)
  • Deklaracja niepodległości (199)
  • B jest godnym kanałem, że się tak wyrażę (203)

10. Wrogowie i przyjaciele czarno-białych obrazów
Aby dobrze przekonwertować kolorowy obraz do skali szarości, przyjrzyj się poszczególnym kanałom. Popieraj swych przyjaciół, bądź niemiłosierny dla wrogów.

  • Wstęp (207)
  • Katastrofalny brak kontrastu czarno-białych zdjęć (209)
  • Przewidywanie strat (210)
  • Z ręką na wadze (211)
  • Kto jest przeciw nam? (212)
  • Tajemnica dobrej bichromii (213)
  • Być lisem i lwem (214)
  • Zapisywanie i molestowanie kopii (215)
  • Szczęściem jest mieć kobietę (219)
  • Dla tych, którzy rozumieją (220)

11. Wszystkie przestrzenie kolorów są jedną
Każda przestrzeń kolorów ma swoje zalety i w każdej można przeprowadzić nieskomplikowaną korekcję. Gdy przyjdzie nam się zmierzyć z czymś trudniejszym, często trzeba będzie przerzucać się z jednej przestrzeni do drugiej.

  • Wstęp (223)
  • Lepiej użyć własnych zmysłów (225)
  • Zbierzmy wszystko do jednego koszyczka (225)
  • Szczególny przypadek (227)
  • Czasy się zmieniają (229)
  • Nic nas nie powstrzyma (229)
  • Kolorowy (niebieski) zawrót głowy (231)
  • Każde ziarnko piasku (234)
  • Kochanie, pozwól mi pójść z tobą (236)
  • I przylecą do niej gołębie (238)
  • Znajdowanie właściwego kanału do maskowania (240)
  • Schody, krok po kroku (241)
  • Zrób to po swojemu (243)
  • Nie ma złych oryginałów (245)
  • Już po wszystkim, moje maleństwo (246)

12. Niech wszystko wygląda tak samo
Kluczem do dobrej kalibracji jest szokująco prosta zasada: aby sprawdzić, czy różne rzeczy wyglądają tak samo, trzeba na nie popatrzeć.

  • Wstęp (249)
  • Diabeł i Daniel Margulis (250)
  • Żegnaj, rajski ogrodzie (251)
  • Pochwalona niech będzie pewność (252)
  • Królestwo nie z tego świata (253)
  • Photoshop i głębokie wody oceanu (254)
  • Inny kontekst, inny kolor (255)
  • Nie ma zwycięstwa, pozostaje zemsta (258)
  • Paryż wart jest mszy (261)
  • Porzućcie wszelką nadzieję, którzy tu wchodzicie (263)
  • Drukarki, monitory i oczy (264)
  • Pochwała precyzji (266)
  • Widzisz wzór? (267)
  • Najlepsze urządzenie pomiarowe (268)
  • Umysł to cały świat (269)
  • Iskra boża (271)

13. Zarządzanie ustawieniami kolorów i opcjami separacji
W epoce, gdy częściej spotykamy się z systemami psucia koloru niż zarządzania kolorem, należy unikać dawania ludziom do ręki naładowanej broni.

  • Wstęp (273)
  • Jak definiuje się kolor (275)
  • Podejmowanie decyzji i kontrolowanie zniszczeń (275)
  • RMK i PPMK (276)
  • Podstawowa reguła - smutna, ale prawdziwa (277)
  • Ustalamy słownictwo (281)
  • RGB: niewolnicy wolności (282)
  • CMYK: w ignorancji siła (284)
  • Dołączanie profili: wojna i pokój (287)
  • Niszczenie znaczników w locie (289)
  • Niepoprawni zwolennicy nowych kolorów (290)
  • Uwolnić się od Policji Myślenia (291)

14. Przyrost punktu rastrowego
Jeśli wydrukowany obraz jest o wiele bardziej błotnisty, niż się spodziewałeś, to najprawdopodobniej nie uwzględniłeś w dostatecznym stopniu zjawiska przyrostu punktu rastrowego. To jedno z najbardziej kłopotliwych i trudnych do opanowania zagadnień, z jakimi spotkać się można, pracując w branży graficznej.

  • Wstęp (293)
  • Jak niewiele nam wiadomo (294)
  • Na ile można to przewidzieć? (295)
  • Raster akolor (297)
  • Wybierz wartość, jakąkolwiek wartość (298)
  • Ustawienia przyrostu punktu rastrowego w Photoshopie (299)
  • Czynnik papugi (300)
  • O płynach i szorstkich powierzchniach (301)
  • O liczbach - dobrych i złych (303)
  • O duchach i upiorach (304)
  • ... i o Czterech Kanałach Apokalipsy (305)
  • Klucz do kalibracji (306)
  • Siła wyobraźni (307)

15. Rozwiązać zagadkę rozdzielczości
Skrót DPI jest używany dla wyrażenia zbyt wielu rzeczy. W tym rozdziale dokonamy ich przeglądu i zaproponujemy sensowniejszą terminologię.

  • Wstęp (309)
  • Punkty z kropek (311)
  • Okulary dla niewidomego (313)
  • Przewodnik po kropkach i punktach (313)
  • Dochodząc do kwintylionów (316)
  • Pasy i paski (318)
  • Rozdzielczość, której tu nie ma (319)
  • Ponowne próbkowanie i szorstki punkt (322)
  • Nowe szaty cesarza (323)
  • W poszukiwaniu drastycznych różnic (325)
  • Skaner a Photoshop (331)
  • Który jest który? (332)
  • Kilka uwag na zakończenie (333)

16. Zmiana reguł gry po rozdaniu kart
Gdy oryginał RGB nie jest satysfakcjonujący, możesz go poddać korekcji albo zmienić definicję RGB za pomocą fałszywego profilu.

  • Wstęp (335)
  • Plan natarcia (336)
  • Wybór rozdającego (337)
  • Znaczenie liczb (339)
  • W czterech wersjach (340)
  • Karma dla fałszywego profilu: definicje przestrzeni RGB w Photoshopie (340)
  • Zmiana wartości gamma (343)
  • Narodziny fałszywego profilu (343)
  • Twarze azróżnicowanie kolorów (345)
  • Szczegół wart funta kłaków (348)
  • Szafowanie kontrastem (350)
  • Spaść na cztery łapy (351)
  • Diabeł w kocim przebraniu (352)
  • Ostateczny fałszywy profil (353)

17. Wrogowie i przyjaciele kolorowych obrazów
Aby uzyskać dodatkowy kontrast, spróbuj myśleć o kolorowym obrazie tak, jakbyś miał go konwertować do skali szarości. I nie przegap możliwości dokonania mieszania w trybie Luminosity (Jasność).

  • Wstęp (357)
  • Gambit skali szarości (360)
  • Dotrzymać tempa (363)
  • Kontrofensywa przeciwko "płaskim" twarzom (366)
  • Ofensywa smoka (369)
  • Zwodniczy pion (370)
  • Szach i mat wszystkim defektom (373)
  • Rozstawianie figur (377)
  • CMYK na zakończenie (380)
  • Wszystkie pola na szachownicy (382)
  • Pozostałości po kompresji: strzeż się kanału niebieskiego! (382)

18. Każdy plik ma dziesięć kanałów
Zakończymy na omówieniu niezwykle efektywnej metody mieszania, opartej na korzystaniu z niezwykle egzotycznych źródeł. Metoda ta działa fantastycznie właśnie dlatego, że zazwyczaj wcale nie wpływa na obraz.

  • Wstęp (385)
  • Warstwa nicości (386)
  • Coś z niczego (388)
  • Maska, tylko i wyłącznie (389)
  • Nic nie postawisz, nic nie wygrasz (390)
  • O odcieniach skóry i lasach (391)
  • Sukces rodzi sukces (395)
  • Mam bardzo dużo niczego (396)
  • Niech żyje profesjonalny kolor! (400)
  • ABC strategii postępowania z obrazem (403)

Przypisy i uwagi końcowe (405)

Skorowidz (409)

Dodaj do koszyka Photoshop 7/7 CE. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.