Photoshop 7/7 CE. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty - Helion
Tytuł oryginału: Professional Photoshop The Classic Guide to Color Correction
Tłumaczenie: Łukasz Oberlan, Joanna Pasek
ISBN: 83-7361-100-2
stron: 416, Format: B5, okładka: twarda
Data wydania: 2005-07-05
Księgarnia: Helion
Cena książki: 129,00 zł
Dodaj życia swoim obrazom!
Praktyczna i prosta, oparta na liczbach metoda korekcji pozwala profesjonalnie przygotować obrazy do druku. Korzystają z niej zawodowi retuszerzy, artyści fotograficy i graficy komputerowi. Choć w książce tej oprócz podstawowych metod omówiono w szczególności wiele zaawansowanych technik korekcji, to wszystkie przykłady są objaśniane w sposób logiczny i zrozumiały nawet dla początkujących. To wydanie, gruntownie przeredagowane i poszerzone, przeznaczone jest dla użytkowników wszystkich wersji Photoshopa z wersją 7 włącznie. Zgodnie z tradycją tej serii znajdziesz tu zupełnie nowe, nigdzie jeszcze nie publikowane metody edycji obrazów.
Oprócz ponadczasowej metody edycji obrazu za pomocą krzywych, w książce znajdziesz omówienie następujących tematów:
- korekcja obrazów w LAB,
- wydobywanie szczegółów z najważniejszych obszarów zdjęcia,
- precyzyjne sterowanie wyostrzeniem,
- podnoszenie kontrastu z pomocą mieszania kanałów,
- kluczowa rola wyciągu czerni,
- mieszanie w trybie Luminosity (Jasność),
- poprawianie beznadziejnych zdjęć za pomocą indywidualnie utworzonych profili,
- nowa, rewolucyjna metoda korekcji zdjęć twarzy,
- sterowanie wszystkimi aspektami procesu separacji,
- wykorzystanie niechcianego koloru,
- usuwanie niezawinionych przez fotografa wad zdjęcia.
Do książki dołączony jest CD-ROM z obrazami wykorzystywanymi w ćwiczeniach oraz dodatkowymi materiałami instruktażowymi.
"To bez dwóch zdań najlepszy przewodnik po korekcji koloru. Korekcja oparta na liczbach jest nieocenioną pomocą dla wszystkich, którzy zajmują się komercyjnym wykorzystaniem fotografii, a szczególnie cenna staje się wtedy, gdy mamy do czynienia z przeznaczoną do druku fotografią cyfrową. To książka, którą będziesz czytać wiele, wiele razy."
Pobierz dodatkowy rozdział o usuwaniu mory.
Osoby które kupowały "Photoshop 7/7 CE. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty", wybierały także:
- Adobe Photoshop CC. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki i triki dla każdego 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Adobe Photoshop CC 2014. Kurs video. Poziom pierwszy. Najlepsze techniki obróbki obrazów 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II 125,48 zł, (38,90 zł -69%)
- Adobe Photoshop Lightroom 5. Kurs video. Poziom pierwszy. Sekrety cyfrowej edycji i obróbki zdjęć 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- Adobe Photoshop CS6. Kurs video. Kreatywne efekty w fotografii ślubnej 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
Spis treści
Photoshop 7/7 CE. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty -- spis treści
Wstęp (9)
1. Wstępne rozważania, czyli jak poprawić obraz
Czy powinniśmy starać się odtworzyć oryginalne zdjęcie, czy też raczej to, co widziałby człowiek postawiony w miejscu, w którym umieszczono aparat fotograficzny?
- Wstęp (17)
- Perły przed wieprze (18)
- Naturalny wygląd (19)
- Do czego może przydać się Photoshop (22)
- Polecenie Apply Image (Nadaj obrazek) (23)
- Ty będziesz sędzią (25)
- Zahartuj się (25)
- Standard CMYK (29)
- Kolory dopełniające (30)
- Rozróżnianie kanałów (31)
2. Korekcja kolorów za pomocą liczb
Światła i cienie, kolory neutralne, tony skóry - zadbaj o właściwe wartości liczbowe koloru w tych obszarach obrazu, a reszta sama wskoczy na swoje miejsce.
- Wstęp (33)
- Magiczne liczby (34)
- Szukaj pewniaka (36)
- Rysowanie krzywych: pierwszy krok (38)
- Kilka rad dotyczących korzystania z tej książki i CD-ROM-u (39)
- Uniknąć niemożliwego, czyli skąd profesjonaliści biorą prawidłowe wartości (41)
- W poszukiwaniu znaczących punktów (42)
- Jeszcze więcej kolorów neutralnych (45)
- Co na pewno jest neutralne? (45)
- Intencja fotografa (48)
- Założysz się? (49)
- Liczby i oceny (52)
3. Im bardziej stroma krzywa, tym większy kontrast
Stosując krzywe o dobrze przemyślanym kształcie, możesz zwiększyć liczbę detali postrzeganych w najważniejszych obszarach obrazu.
- Wstęp (55)
- Pod warunkiem, że łapie myszy (56)
- Zdjęcia w efekcie "high key" oraz "low key" (58)
- Wypłyńmy na głębsze wody (61)
- Niektóre kanały są równiejsze (64)
- Aż pod niebiosa (67)
- Jak daleko się posunąć? (70)
4. Precyzyjne wyostrzanie
Wyostrzanie może obraz naprawić albo zniszczyć przez wprowadzenie kolorowych "obwódek" i zwiększenie ziarnistości. Ci, którzy potrafią precyzyjnie posługiwać się filtrem Unsharp Mask (Wzmocnienie), mogą pozwolić sobie na silniejsze wyostrzanie obrazów.
- Wstęp (73)
- Jak filtr Unsharp Mask (Wzmocnienie) oszukuje oczy (74)
- Cztery grzechy śmiertelne wyostrzania (74)
- Omijanie problemów (76)
- Mój wąski margines (77)
- Kilka nowych zmarszczek (79)
- Parametry wyostrzania (80)
- Może to jej urok, ... a może wyostrzenie (82)
- Błyskotki (86)
- Najważniejsza jest precyzja (86)
- Strzeż się białych obwiedni (88)
- Kilka ostrych słów (91)
5. Mieszanie kanałów jest jak poezja
Gdy mamy do czynienia ze zdjęciami obiektów o intensywnym zabarwieniu, kontrast zależy nie od kolorów dominujących, lecz od koloru najsłabszego - tak zwanego niechcianego koloru. Gdy w obrazie nie ma dobrego niechcianego koloru, trzeba go stworzyć samemu.
- Wstęp (93)
- Chronimy to, co najsłabsze (96)
- Teraz wiem, jak wyglądają wrzosy (96)
- Soczyste owoce (100)
- Styl tamtych czasów (102)
- Załóżcie jej krawat (104)
- Na łasce grafika (106)
6. Założenia, złudzenia i nieco ryzyka
Jak ustalić, czy dany kolor powinien być neutralny, albo czy nie powinien zostać zmieniony na inny - oto jest pytanie!
- Wstęp (109)
- Czerwone i czarne (111)
- Telewizja kłamie (113)
- Książka kucharska kolorów (114)
- Zbieramy informacje (115)
- Neutralne cienie (117)
- Jeszcze raz cienie (119)
- Cukierek lub psikus (121)
- Końcowy egzamin (123)
- Prawdziwy kolor włosów (124)
- Przygotujmy się na kolejne rozdanie (125)
7. Kluczem w korekcji koloru jest K
GCR i inne metody separacji czerni oraz ich wpływ na druk obrazów, retusz i korekcję kolorów.
- Wstęp (127)
- Hipotetyczny system kolorów (128)
- Czarny jak pomarańczowy (129)
- Kiedy GCR jest obowiązkowy (130)
- Konieczność ograniczania maksymalnej ilości czarnego (131)
- Jeśli masz wątpliwości, to go nie używaj (133)
- Kiedy więcej czarnego oznacza lepszy rezultat (137)
- Polityka drukowania (137)
- Błotniste kolory a ustawienia CMYK (142)
- Jak zachować szczegóły w cieniach (145)
- Jak uratować cienie, których prawie nie ma (149)
- Cienkie linie a maksymalny GCR (150)
- Zadania i ich konsekwencje (151)
- Nadlewanie i opcje warstwy (153)
- Unikanie pułapek z zalewkami (154)
- Wszystko do siebie pasuje (155)
8. RGB to CMY
Gdy zrozumiesz, że to właściwie to samo, będziesz mógł zacząć odkrywać i wykorzystywać różnice między tymi dwoma przestrzeniami kolorów.
- Wstęp (157)
- Interwencja policji nafarbienia (159)
- Brakująca krzywa przyrostu punktu rastrowego (161)
- Przekłamania w odcieniach skóry (164)
- Siedem krzywych dla jednego odrzutowca (166)
- Nie ma powodów do dumy (167)
- Zprzeprosinami (168)
- Potrójne studium czerwieni (170)
- Poprawiamy oświetlenie (173)
- Najsłabsi pod ścianę (174)
- Plaga dotyka wszystkich (176)
9. HSB to LAB
Dwie przestrzenie kolorów, które oddzielają kolor od kontrastu to podstawa udanej korekcji, w każdym razie dla niektórych typów obrazów.
- Wstęp (179)
- Skąd przyleciałeś, ptaszku? (180)
- Gdy jaskrawe kolory nie są pożądane (181)
- Nasycenie i dystans (182)
- Ujeżdżanie kanału L (184)
- Zarówno prosty, jak i skomplikowany (186)
- Urok starości (189)
- Eksperymenty z A i B (190)
- Przygotowałem krótką listę (192)
- Krzywa B - płaska czy naturalna? (193)
- Rozdzielanie podobnych kolorów (195)
- Komputerowe wspomaganie usuwania przebarwień (195)
- Najlepsze kanały do rozmycia (199)
- Deklaracja niepodległości (199)
- B jest godnym kanałem, że się tak wyrażę (203)
10. Wrogowie i przyjaciele czarno-białych obrazów
Aby dobrze przekonwertować kolorowy obraz do skali szarości, przyjrzyj się poszczególnym kanałom. Popieraj swych przyjaciół, bądź niemiłosierny dla wrogów.
- Wstęp (207)
- Katastrofalny brak kontrastu czarno-białych zdjęć (209)
- Przewidywanie strat (210)
- Z ręką na wadze (211)
- Kto jest przeciw nam? (212)
- Tajemnica dobrej bichromii (213)
- Być lisem i lwem (214)
- Zapisywanie i molestowanie kopii (215)
- Szczęściem jest mieć kobietę (219)
- Dla tych, którzy rozumieją (220)
11. Wszystkie przestrzenie kolorów są jedną
Każda przestrzeń kolorów ma swoje zalety i w każdej można przeprowadzić nieskomplikowaną korekcję. Gdy przyjdzie nam się zmierzyć z czymś trudniejszym, często trzeba będzie przerzucać się z jednej przestrzeni do drugiej.
- Wstęp (223)
- Lepiej użyć własnych zmysłów (225)
- Zbierzmy wszystko do jednego koszyczka (225)
- Szczególny przypadek (227)
- Czasy się zmieniają (229)
- Nic nas nie powstrzyma (229)
- Kolorowy (niebieski) zawrót głowy (231)
- Każde ziarnko piasku (234)
- Kochanie, pozwól mi pójść z tobą (236)
- I przylecą do niej gołębie (238)
- Znajdowanie właściwego kanału do maskowania (240)
- Schody, krok po kroku (241)
- Zrób to po swojemu (243)
- Nie ma złych oryginałów (245)
- Już po wszystkim, moje maleństwo (246)
12. Niech wszystko wygląda tak samo
Kluczem do dobrej kalibracji jest szokująco prosta zasada: aby sprawdzić, czy różne rzeczy wyglądają tak samo, trzeba na nie popatrzeć.
- Wstęp (249)
- Diabeł i Daniel Margulis (250)
- Żegnaj, rajski ogrodzie (251)
- Pochwalona niech będzie pewność (252)
- Królestwo nie z tego świata (253)
- Photoshop i głębokie wody oceanu (254)
- Inny kontekst, inny kolor (255)
- Nie ma zwycięstwa, pozostaje zemsta (258)
- Paryż wart jest mszy (261)
- Porzućcie wszelką nadzieję, którzy tu wchodzicie (263)
- Drukarki, monitory i oczy (264)
- Pochwała precyzji (266)
- Widzisz wzór? (267)
- Najlepsze urządzenie pomiarowe (268)
- Umysł to cały świat (269)
- Iskra boża (271)
13. Zarządzanie ustawieniami kolorów i opcjami separacji
W epoce, gdy częściej spotykamy się z systemami psucia koloru niż zarządzania kolorem, należy unikać dawania ludziom do ręki naładowanej broni.
- Wstęp (273)
- Jak definiuje się kolor (275)
- Podejmowanie decyzji i kontrolowanie zniszczeń (275)
- RMK i PPMK (276)
- Podstawowa reguła - smutna, ale prawdziwa (277)
- Ustalamy słownictwo (281)
- RGB: niewolnicy wolności (282)
- CMYK: w ignorancji siła (284)
- Dołączanie profili: wojna i pokój (287)
- Niszczenie znaczników w locie (289)
- Niepoprawni zwolennicy nowych kolorów (290)
- Uwolnić się od Policji Myślenia (291)
14. Przyrost punktu rastrowego
Jeśli wydrukowany obraz jest o wiele bardziej błotnisty, niż się spodziewałeś, to najprawdopodobniej nie uwzględniłeś w dostatecznym stopniu zjawiska przyrostu punktu rastrowego. To jedno z najbardziej kłopotliwych i trudnych do opanowania zagadnień, z jakimi spotkać się można, pracując w branży graficznej.
- Wstęp (293)
- Jak niewiele nam wiadomo (294)
- Na ile można to przewidzieć? (295)
- Raster akolor (297)
- Wybierz wartość, jakąkolwiek wartość (298)
- Ustawienia przyrostu punktu rastrowego w Photoshopie (299)
- Czynnik papugi (300)
- O płynach i szorstkich powierzchniach (301)
- O liczbach - dobrych i złych (303)
- O duchach i upiorach (304)
- ... i o Czterech Kanałach Apokalipsy (305)
- Klucz do kalibracji (306)
- Siła wyobraźni (307)
15. Rozwiązać zagadkę rozdzielczości
Skrót DPI jest używany dla wyrażenia zbyt wielu rzeczy. W tym rozdziale dokonamy ich przeglądu i zaproponujemy sensowniejszą terminologię.
- Wstęp (309)
- Punkty z kropek (311)
- Okulary dla niewidomego (313)
- Przewodnik po kropkach i punktach (313)
- Dochodząc do kwintylionów (316)
- Pasy i paski (318)
- Rozdzielczość, której tu nie ma (319)
- Ponowne próbkowanie i szorstki punkt (322)
- Nowe szaty cesarza (323)
- W poszukiwaniu drastycznych różnic (325)
- Skaner a Photoshop (331)
- Który jest który? (332)
- Kilka uwag na zakończenie (333)
16. Zmiana reguł gry po rozdaniu kart
Gdy oryginał RGB nie jest satysfakcjonujący, możesz go poddać korekcji albo zmienić definicję RGB za pomocą fałszywego profilu.
- Wstęp (335)
- Plan natarcia (336)
- Wybór rozdającego (337)
- Znaczenie liczb (339)
- W czterech wersjach (340)
- Karma dla fałszywego profilu: definicje przestrzeni RGB w Photoshopie (340)
- Zmiana wartości gamma (343)
- Narodziny fałszywego profilu (343)
- Twarze azróżnicowanie kolorów (345)
- Szczegół wart funta kłaków (348)
- Szafowanie kontrastem (350)
- Spaść na cztery łapy (351)
- Diabeł w kocim przebraniu (352)
- Ostateczny fałszywy profil (353)
17. Wrogowie i przyjaciele kolorowych obrazów
Aby uzyskać dodatkowy kontrast, spróbuj myśleć o kolorowym obrazie tak, jakbyś miał go konwertować do skali szarości. I nie przegap możliwości dokonania mieszania w trybie Luminosity (Jasność).
- Wstęp (357)
- Gambit skali szarości (360)
- Dotrzymać tempa (363)
- Kontrofensywa przeciwko "płaskim" twarzom (366)
- Ofensywa smoka (369)
- Zwodniczy pion (370)
- Szach i mat wszystkim defektom (373)
- Rozstawianie figur (377)
- CMYK na zakończenie (380)
- Wszystkie pola na szachownicy (382)
- Pozostałości po kompresji: strzeż się kanału niebieskiego! (382)
18. Każdy plik ma dziesięć kanałów
Zakończymy na omówieniu niezwykle efektywnej metody mieszania, opartej na korzystaniu z niezwykle egzotycznych źródeł. Metoda ta działa fantastycznie właśnie dlatego, że zazwyczaj wcale nie wpływa na obraz.
- Wstęp (385)
- Warstwa nicości (386)
- Coś z niczego (388)
- Maska, tylko i wyłącznie (389)
- Nic nie postawisz, nic nie wygrasz (390)
- O odcieniach skóry i lasach (391)
- Sukces rodzi sukces (395)
- Mam bardzo dużo niczego (396)
- Niech żyje profesjonalny kolor! (400)
- ABC strategii postępowania z obrazem (403)
Przypisy i uwagi końcowe (405)
Skorowidz (409)