Photoshop 4 w praktyce - Helion
ISBN: 83-86718-24-2
stron: 364, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 1998-02-06
Księgarnia: Helion
Cena książki: 37,50 zł
Poznaj narzędzie do profesjonalnej obróbki obrazów rastrowych!
Dzięki tej książce poznasz najnowszą wersję rewelacyjnego programu do edycji obrazów rastrowych. Photoshop wywołał rewolucję w obróbce fotografii i przygotowaniu obrazów do druku. Umożliwia uzyskanie szerokiej gamy efektów wizualnych, zarówno tych służących retuszowi, jak i specjalnych, mogących zaspokoić najbardziej nawet zwariowane pomysły.
Jeżeli zajmujesz się grafiką, składasz książki, to Photoshop jest Ci po prostu niezbędny. Na obecnym etapie rozwoju techniki komputerowej grafika rastrowa miesza się płynnie z grafiką wektorową. Nie możesz już ograniczyć się wyłącznie do programu wektorowego i ignorować setek megabajtów gotowej do wykorzystania informacji zawartej na CD-ROMach, a zapisanej w postaci map bitowych.
Osoby które kupowały "Photoshop 4 w praktyce", wybierały także:
- Adobe Photoshop CC. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki i triki dla każdego 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Adobe Photoshop CC 2014. Kurs video. Poziom pierwszy. Najlepsze techniki obróbki obrazów 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II 125,48 zł, (38,90 zł -69%)
- Adobe Photoshop. Kurs video. Kompletny przewodnik po grafice rastrowej 169,00 zł, (67,60 zł -60%)
- Adobe Photoshop CS6. Kurs video. Kreatywne efekty w fotografii ślubnej 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
Spis treści
Photoshop 4 w praktyce -- spis treści
Rozdział 1. Rzut okiem na Photoshopa
- Uruchamianie i zamykanie programu
- Ekran roboczy
- Tworzenie nowego dokumentu
- Zmiana trybu wyświetlania obrazu
- Wybieranie koloru
- Korzystanie z ołówka i pędzla
- Maski i ramki wyboru
- Pomoce rysunkowe i preferencje
- Linijki, siatka, linie pomocnicze
- Korzystanie z menu Preferences
- Palety
- Navigator (Nawigator)
- Info (Info)
- Options (Opcje)
- Color (Kolory)
- Swatches (Próbki)
- Brushes (Pędzle)
- Layers (Warstwy)
- Channels (Kanały)
- Paths (Ścieżki)
- Actions (Zadania)
- Korzystanie z palet
- Narzędzia
- Linia informacyjna
- Kursor
- Okna dialogowe
Rozdział 2. Otwieranie i zapisywanie map bitowych w różnych formatach i systemach barwnych
- Otwieranie obrazów
- Zmiana systemu barwnego
- Zamiana obrazu kolorowego na szary
- Zamiana obrazu szarego na obraz czarno-biały
- Zamiana obrazów czarno-białych i szarych na obrazy kolorowe
- Zapisywanie obrazów na dysk
- Zapisywanie obrazu w wybranym formacie i w wybranym katalogu
Rozdział 3. Poprawianie skanowanych obrazów
- Ustalanie rozdzielczości skanowania
- Prostowanie pionów
- Obracanie obrazu o dowolny kÄ…t
- Kadrowanie
- Kadrujemy obraz
- Poprawianie jakości obrazu
- Usuwanie ziarnistości
- Wyostrzanie obrazu
- Zmiana jasności i kontrastu
- Korekcja kolorów przy pomocy polecenia Color Balance (Balans Kolorów)
- Korekcja wybranych kolorów przy pomocy polecenia Hue/Saturation
- Skalowanie
- Wybieranie metody interpolacji (skalowania)
- Skalowanie obrazu do określonych rozmiarów w centymetrach
- Skalowanie obrazu do określonych rozmiarów w pikselach
- Rozmycie brzegu obrazka
- Zmiękczanie krawędzi obrazu
- Skąd brać mapy bitowe
Rozdział 4. Zmiana rozmiarów obrazu (projektujemy znaczek)
- Przerabiamy biedronkÄ™ na znaczek
- Kadrujemy obraz do ustalonych rozmiarów
- Rozszerzanie obrazu (dodawanie ramki)
- Dodawanie ramki
Rozdział 5. Selekcja
- Selekcja całego obrazu lub warstwy
- Selekcja fragmentu obrazu przy użyciu podstawowych narzędzi
- Wybieranie fragmentu obrazu przy pomocy ramki
- Przemieszczanie ramki wyboru
- Precyzyjne przemieszczanie ramki wyboru
- Selekcjonowanie obszarów kolistych i kwadratowych
- Selekcjonowanie obszarów o określonych proporcjach lub określonych rozmiarach
- Wybieranie fragmentu obrazu przy pomocy lassa
- Wybieranie fragmentu obrazu przy pomocy różdżki
- Wybieranie metodÄ… inwersji
- Wygładzanie krawędzi zestawu wyboru
- Dodawanie i odejmowanie zestawów wyboru
- Dodawanie obszarów wybranych
- Odejmowanie obszarów wybranych
- Modyfikowanie zestawów wyboru - tworzymy neon
- Wypełnianie wyselekcjonowanego obszaru kolorem farby
- Rozszerzanie zestawu wyboru
- Zmiękczanie krawędzi zestawu wyboru
- Wypełnianie wyselekcjonowanego obszaru kolorem tła
- Selekcja według koloru
- Selekcja określonej barwy (lub grupy odcieni) za pomocą polecenia Color Range
- Selekcja fragmentu fotografii
- Wstępna selekcja sfotografowanego obiektu lub postaci
- Korekcja zestawu wyboru w trybie maskowania
- Zachowywanie zestawów wyboru
- Zapisywanie zestawu wyboru jako nowego kanału
- Zapisywanie zestawu wyboru jako oddzielnego dokumentu
- Odtwarzanie zestawu wyboru zapisanego jako kanał
- Likwidacja zestawu wyboru
Rozdział 6. Obroty, deformacje i odbicia lustrzane
- Obrót, odbicie lustrzane i deformacja całego obrazu
- Obrót mapy bitowej o kąt będący wielokrotnością 90(
- Lustrzane odwracanie obrazu
- Obracanie obrazu o dowolny kÄ…t
- Obrót, skalowanie i ukosowanie wybranego obszaru
- Przemieszczanie fragmentu obrazu
- Kopiowanie fragmentu obrazu przy przemieszczaniu
- Dowolne obracanie i skalowanie wybranego obszaru obrazu
- Obracanie wybranego obszaru obrazu
- Skalowanie wybranego obszaru obrazu
- Ukosowanie wybranego obszaru obrazu
- Precyzyjne obracanie, skalowanie i ukosowanie wybranego obszaru obrazu
- Deformacja perspektywiczna obrazu lub jego wybranego obszaru
- Kopiowanie obrazu za pośrednictwem schowka
- Deformacja perspektywiczna
- Odbicia lustrzane
- Kopiowanie fragmentu obrazu na nowÄ… warstwÄ™
- Odwracanie, przemieszczanie i deformacja dodatkowej warstwy
- Retusz obrazu na warstwie
- Edycja całej warstwy
- Nakładanie wypełnień gradientowych na warstwę obrazu
- Stosowanie filtrów dla warstwy obrazu
Rozdział 7. Retusz fotografii
- Retusz obrazu przy pomocy pędzla
- Retusz obrazu przy pomocy pieczÄ…tki
- Użycie narzędzi zmiękczania i wyostrzania
- Użycie narzędzi rozjaśniania i przyciemniania
- Użycie narzędzia gąbki do zmiany nasycenia
- Anulowanie lub osłabianie retuszu przy pomocy narzędzia gumki
Rozdział 8. Tworzenie powtarzalnych map bitowych
- Kopiowanie obrazu za pośrednictwem schowka
- Precyzyjne pozycjonowanie wklejonego obrazu lub wyselekcjonowanego obszaru
- Kadrowanie mapy bitowej do poprzednich rozmiarów
Rozdział 9. Zmiana tła
- Selekcja części obrazu przeznaczonej do wycięcia
- Zmiana tła
- Zmiana koloru tła w obrazie jednowarstwowym
- Likwidacja pozostałości dawnego tła wokół wycinka obrazu
- Zmiękczanie brzegów wycinka
- Edycja tła umieszczonego na odrębnej warstwie
- Zapisywanie wybranej warstwy obrazu w innym dokumencie
- Wykorzystanie innego obrazu jako tła
- Przenoszenie na inne tło wycinka z obrazu jednowarstwowego za pomocą schowka
- Przenoszenie na inne tło wycinka z obrazu jednowarstwowego za pomocą przeciągania
- Przenoszenie na inne tło części obrazu wielowarstwowego
- Obiekty parawany
- Zapisywanie kanału Alpha w odrębnym pliku
- Zmiana tła zrenderowanego obrazu
- Korzystanie z kanału Alpha zrenderowanego obrazu
- Importowanie zestawu wyboru
- Importowanie kanału selekcji
- Przenoszenie obszaru wyselekcjonowanego na nowÄ… warstwÄ™
Rozdział 10. Malowanie
- "Kosmiczne" tło dla zrenderowanej sceny
- Wprowadzanie wypełnienia gradientowego od koloru farby do koloru tła
- Wprowadzanie własnych wypełnień gradientowych
- Edycja barw wypełnienia gradientowego
- Wprowadzanie barw do wypełnienia gradientowego
- Usuwanie barw z wypełnienia gradientowego
- Edycja przejrzystości wypełnienia gradientowego
- Stosowanie wypełnień gradientowych w różnych trybach nakładania koloru
- Stosowanie wypełnień gradientowych w wyselekcjonowanym obszarze obrazu
- Użycie narzędzia rozmazywania (Smudge)
- Malowanie z użyciem opcji zanikania (Fade)
- Opracowanie rysunku odręcznego
- Przenoszenie rysunku na odrębną warstwę
- Kolorowanie obrazka przy użyciu pędzla (Brush)
- Kolorowanie obrazka przy użyciu aerografu (Airbrush)
- Kolorowanie obrazka przy użyciu narzędzia wypełnienia (Fill)
- Wprowadzanie faktury w tle obrazu
- Strzępienie brzegów obrazka
- Projektowanie geometrycznych wzorów
- Definiowanie wzoru
- Wypełnianie wzorem wyselekcjonowanego obszaru
- Malowanie wzorem
- Wprowadzanie wzoru za pośrednictwem filtra Texturizer
- Tworzenie wypełnień na podstawie mapy bitowej
- Wypełnianie wyselekcjonowanego obszaru mapą bitową
Rozdział 11. Rysowanie
- Proste elementy graficzne
- Efekt "lupy" - powiększanie wybranego fragmentu obrazu (I)
- Wprowadzanie obwiedni wokół wybranego obszaru
- Efekt "lupy" - powiększanie wybranego fragmentu obrazu (II)
- Rysowanie linii prostych i strzałek przy użyciu narzędzia linii (Line)
- Zmiana kształtu i wielkości strzałki
- Krzywe Beziera
- Tworzenie ścieżki na podstawie zestawu wyboru
- Aktywacja i wyświetlanie ścieżek
- Edycja węzłów ścieżki przy użyciu narzędzi z podmenu pióra (Pen)
- Edycja węzłów ścieżki przy użyciu strzałki (Direct Selection) i skrótów klawiszowych
- Przemieszczanie wielu węzłów naraz
- Przemieszczanie całej ścieżki
- Dodawanie nowej krzywej do istniejącej ścieżki
- Kopiowanie krzywej, będącej częścią ścieżki
- Zapisywanie ścieżki
- Tworzenie nowej ścieżki
- Zamiana ścieżki w aktywny zestaw wyboru i na odwrót
- Usuwanie ścieżek
- Wypełnianie konturu ścieżki kolorem farby
- Obrysowywanie konturu ścieżki kolorem farby
- Kopiowanie ścieżek
- Wypełnianie konturu ścieżki z użyciem różnych stopni przejrzystości farby i trybów nakładania koloru
- Obrysowywanie konturu ścieżki z użyciem różnych narzędzi, stopni przejrzystości farby i trybów nakładania koloru
- Rysowanie końcówkami o różnym kształcie
- Edycja końcówek pędzli
- Rysowanie piórkiem kaligraficznym
- Tworzenie własnych końcówek pędzla na podstawie mapy bitowej
- Zapisywanie końcówek pędzli na dysk
Rozdział 12. Poprawianie zrenderowanych obrazów
- Wprowadzanie odbić i korekta barw
- Wprowadzanie krajobrazu za oknem
- Wprowadzanie odbić na szybach
- Korekta kolorów
- Uwypuklanie perspektywy, odbłyski i oświetlanie sceny reflektorem
- Dynamiczna perspektywa
- Oświetlanie sceny
- Wprowadzanie odbłysków świetlnych
Rozdział 13. Tekst
- Wprowadzanie tekstu na nowÄ… warstwÄ™
- Tworzenie tekstu z cieniem
- Wypełnianie tekstu mapą bitową
- Przygaszanie tekstu
- Przygaszanie obrazu na zewnÄ…trz tekstu
- Kadrowanie obrazu napisem (grupy maskowania)
- Blaknięcie napisu (maska)
- Uwypuklanie tekstu za pomocą światłocienia
Rozdział 14. Zmiana wybranych kolorów
- Zmiana barw w wybranym obszarze obrazu
- Zmiana wybranej barwy
- Zmiana barw w wybranych częściach obrazu za pomocą warstwy edycji
- Usunięcie kolorów z wybranego obszaru lub warstwy
- Ograniczanie ilości kolorów
- Zmiana obrazu pełnokolorowego w obraz 256-kolorowy
- Edycja palety barw obrazu w systemie Indexed Color
- Ograniczanie liczby barw (posteryzacja)
Rozdział 15. Rzucanie cienia
- Zmiana nazw i parametrów warstwy
- Zmiana kolejności warstw
- Wprowadzanie cienia w obrazie wielowarstwowym
- Przemieszczanie obrazów na warstwach łącznie i osobno
- Edycja cienia
- Stapianie wybranych warstw obrazu za pomocÄ… polecenia Merge Down
- Stapianie wybranych warstw obrazu za pomocÄ… polecenia Merge Linked
- Ukrywanie i wyświetlanie warstw
- Cień w perspektywie
Rozdział 16. Efekt pędu i głębia ostrości
- Efekt pędu dla ruchu liniowego (I)
- Efekt pędu dla ruchu liniowego (II)
- Efekt pędu dla ruchu wirowego
- Głębia ostrości (I)
- Głębia ostrości (II)
Rozdział 17. Efekty specjalne
- Kamienna płaskorzeźba
- Plakat
- Akwarela
- Szorstki papier
- Odlew
- Szkic
- Neon
- Osłabianie efektu filtra
- Mozaiki i witraże
- Miejscowe osłabianie efektu filtra
- FalujÄ…ce odbicie
- Korzystanie z procedur zewnętrznych
Rozdział 18. Montaż obrazu
- Montaż obrazu
Rozdział 19. Druk
- Parametry druku w oknie Page Setup
- Dobieranie rozdzielczości
- Próbny wydruk obrazu
- Przygotowanie pliku w formacie TIFF
- Przygotowanie pliku w formacie EPS
- Zapisanie pliku w formacie EPS wraz z kadrującą go ścieżką (clipping path)