reklama - zainteresowany?

Photoshop 4 w praktyce - Helion

Photoshop 4 w praktyce
Autor: Joanna Pasek, Maciej Pasek
ISBN: 83-86718-24-2
stron: 364, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 1998-02-06
Księgarnia: Helion

Cena książki: 37,50 zł

Dodaj do koszyka Photoshop 4 w praktyce

Tagi: Photoshop

Poznaj narzędzie do profesjonalnej obróbki obrazów rastrowych!

Dzięki tej książce poznasz najnowszą wersję rewelacyjnego programu do edycji obrazów rastrowych. Photoshop wywołał rewolucję w obróbce fotografii i przygotowaniu obrazów do druku. Umożliwia uzyskanie szerokiej gamy efektów wizualnych, zarówno tych służących retuszowi, jak i specjalnych, mogących zaspokoić najbardziej nawet zwariowane pomysły.

Jeżeli zajmujesz się grafiką, składasz książki, to Photoshop jest Ci po prostu niezbędny. Na obecnym etapie rozwoju techniki komputerowej grafika rastrowa miesza się płynnie z grafiką wektorową. Nie możesz już ograniczyć się wyłącznie do programu wektorowego i ignorować setek megabajtów gotowej do wykorzystania informacji zawartej na CD-ROMach, a zapisanej w postaci map bitowych.

Dodaj do koszyka Photoshop 4 w praktyce

Spis treści

Photoshop 4 w praktyce -- spis treści

Rozdział 1. Rzut okiem na Photoshopa

  • Uruchamianie i zamykanie programu
  • Ekran roboczy
    • Tworzenie nowego dokumentu
    • Zmiana trybu wyświetlania obrazu
    • Wybieranie koloru
    • Korzystanie z ołówka i pędzla
    • Maski i ramki wyboru
  • Pomoce rysunkowe i preferencje
    • Linijki, siatka, linie pomocnicze
    • Korzystanie z menu Preferences
  • Palety
    • Navigator (Nawigator)
    • Info (Info)
    • Options (Opcje)
    • Color (Kolory)
    • Swatches (Próbki)
    • Brushes (Pędzle)
    • Layers (Warstwy)
    • Channels (Kanały)
    • Paths (Ścieżki)
    • Actions (Zadania)
    • Korzystanie z palet
  • Narzędzia
  • Linia informacyjna
  • Kursor
  • Okna dialogowe

Rozdział 2. Otwieranie i zapisywanie map bitowych w różnych formatach i systemach barwnych

  • Otwieranie obrazów
  • Zmiana systemu barwnego
    • Zamiana obrazu kolorowego na szary
    • Zamiana obrazu szarego na obraz czarno-biały
    • Zamiana obrazów czarno-białych i szarych na obrazy kolorowe
  • Zapisywanie obrazów na dysk
    • Zapisywanie obrazu w wybranym formacie i w wybranym katalogu

Rozdział 3. Poprawianie skanowanych obrazów

  • Ustalanie rozdzielczości skanowania
  • Prostowanie pionów
    • Obracanie obrazu o dowolny kąt
  • Kadrowanie
    • Kadrujemy obraz
  • Poprawianie jakości obrazu
    • Usuwanie ziarnistości
    • Wyostrzanie obrazu
    • Zmiana jasności i kontrastu
    • Korekcja kolorów przy pomocy polecenia Color Balance (Balans Kolorów)
    • Korekcja wybranych kolorów przy pomocy polecenia Hue/Saturation
  • Skalowanie
    • Wybieranie metody interpolacji (skalowania)
    • Skalowanie obrazu do określonych rozmiarów w centymetrach
    • Skalowanie obrazu do określonych rozmiarów w pikselach
  • Rozmycie brzegu obrazka
    • Zmiękczanie krawędzi obrazu
  • Skąd brać mapy bitowe

Rozdział 4. Zmiana rozmiarów obrazu (projektujemy znaczek)

  • Przerabiamy biedronkę na znaczek
    • Kadrujemy obraz do ustalonych rozmiarów
  • Rozszerzanie obrazu (dodawanie ramki)
    • Dodawanie ramki

Rozdział 5. Selekcja

  • Selekcja całego obrazu lub warstwy
  • Selekcja fragmentu obrazu przy użyciu podstawowych narzędzi
    • Wybieranie fragmentu obrazu przy pomocy ramki
    • Przemieszczanie ramki wyboru
    • Precyzyjne przemieszczanie ramki wyboru
    • Selekcjonowanie obszarów kolistych i kwadratowych
    • Selekcjonowanie obszarów o określonych proporcjach lub określonych rozmiarach
    • Wybieranie fragmentu obrazu przy pomocy lassa
    • Wybieranie fragmentu obrazu przy pomocy różdżki
    • Wybieranie metodą inwersji
    • Wygładzanie krawędzi zestawu wyboru
  • Dodawanie i odejmowanie zestawów wyboru
    • Dodawanie obszarów wybranych
    • Odejmowanie obszarów wybranych
  • Modyfikowanie zestawów wyboru - tworzymy neon
    • Wypełnianie wyselekcjonowanego obszaru kolorem farby
    • Rozszerzanie zestawu wyboru
    • Zmiękczanie krawędzi zestawu wyboru
    • Wypełnianie wyselekcjonowanego obszaru kolorem tła
  • Selekcja według koloru
    • Selekcja określonej barwy (lub grupy odcieni) za pomocą polecenia Color Range
  • Selekcja fragmentu fotografii
    • Wstępna selekcja sfotografowanego obiektu lub postaci
    • Korekcja zestawu wyboru w trybie maskowania
  • Zachowywanie zestawów wyboru
    • Zapisywanie zestawu wyboru jako nowego kanału
    • Zapisywanie zestawu wyboru jako oddzielnego dokumentu
    • Odtwarzanie zestawu wyboru zapisanego jako kanał
  • Likwidacja zestawu wyboru

Rozdział 6. Obroty, deformacje i odbicia lustrzane

  • Obrót, odbicie lustrzane i deformacja całego obrazu
    • Obrót mapy bitowej o kąt będący wielokrotnością 90(
    • Lustrzane odwracanie obrazu
    • Obracanie obrazu o dowolny kąt
  • Obrót, skalowanie i ukosowanie wybranego obszaru
    • Przemieszczanie fragmentu obrazu
    • Kopiowanie fragmentu obrazu przy przemieszczaniu
    • Dowolne obracanie i skalowanie wybranego obszaru obrazu
    • Obracanie wybranego obszaru obrazu
    • Skalowanie wybranego obszaru obrazu
    • Ukosowanie wybranego obszaru obrazu
    • Precyzyjne obracanie, skalowanie i ukosowanie wybranego obszaru obrazu
  • Deformacja perspektywiczna obrazu lub jego wybranego obszaru
    • Kopiowanie obrazu za pośrednictwem schowka
    • Deformacja perspektywiczna
  • Odbicia lustrzane
    • Kopiowanie fragmentu obrazu na nową warstwę
    • Odwracanie, przemieszczanie i deformacja dodatkowej warstwy
    • Retusz obrazu na warstwie
    • Edycja całej warstwy
    • Nakładanie wypełnień gradientowych na warstwę obrazu
    • Stosowanie filtrów dla warstwy obrazu

Rozdział 7. Retusz fotografii

    • Retusz obrazu przy pomocy pędzla
    • Retusz obrazu przy pomocy pieczątki
    • Użycie narzędzi zmiękczania i wyostrzania
    • Użycie narzędzi rozjaśniania i przyciemniania
    • Użycie narzędzia gąbki do zmiany nasycenia
    • Anulowanie lub osłabianie retuszu przy pomocy narzędzia gumki

Rozdział 8. Tworzenie powtarzalnych map bitowych

    • Kopiowanie obrazu za pośrednictwem schowka
    • Precyzyjne pozycjonowanie wklejonego obrazu lub wyselekcjonowanego obszaru
    • Kadrowanie mapy bitowej do poprzednich rozmiarów

Rozdział 9. Zmiana tła

  • Selekcja części obrazu przeznaczonej do wycięcia
  • Zmiana tła
    • Zmiana koloru tła w obrazie jednowarstwowym
    • Likwidacja pozostałości dawnego tła wokół wycinka obrazu
    • Zmiękczanie brzegów wycinka
    • Edycja tła umieszczonego na odrębnej warstwie
    • Zapisywanie wybranej warstwy obrazu w innym dokumencie
  • Wykorzystanie innego obrazu jako tła
    • Przenoszenie na inne tło wycinka z obrazu jednowarstwowego za pomocą schowka
    • Przenoszenie na inne tło wycinka z obrazu jednowarstwowego za pomocą przeciągania
    • Przenoszenie na inne tło części obrazu wielowarstwowego
  • Obiekty parawany
    • Zapisywanie kanału Alpha w odrębnym pliku
  • Zmiana tła zrenderowanego obrazu
    • Korzystanie z kanału Alpha zrenderowanego obrazu
    • Importowanie zestawu wyboru
    • Importowanie kanału selekcji
    • Przenoszenie obszaru wyselekcjonowanego na nową warstwę

Rozdział 10. Malowanie

  • "Kosmiczne" tło dla zrenderowanej sceny
    • Wprowadzanie wypełnienia gradientowego od koloru farby do koloru tła
    • Wprowadzanie własnych wypełnień gradientowych
    • Edycja barw wypełnienia gradientowego
    • Wprowadzanie barw do wypełnienia gradientowego
    • Usuwanie barw z wypełnienia gradientowego
    • Edycja przejrzystości wypełnienia gradientowego
    • Stosowanie wypełnień gradientowych w różnych trybach nakładania koloru
    • Stosowanie wypełnień gradientowych w wyselekcjonowanym obszarze obrazu
    • Użycie narzędzia rozmazywania (Smudge)
    • Malowanie z użyciem opcji zanikania (Fade)
  • Opracowanie rysunku odręcznego
    • Przenoszenie rysunku na odrębną warstwę
    • Kolorowanie obrazka przy użyciu pędzla (Brush)
    • Kolorowanie obrazka przy użyciu aerografu (Airbrush)
    • Kolorowanie obrazka przy użyciu narzędzia wypełnienia (Fill)
    • Wprowadzanie faktury w tle obrazu
    • Strzępienie brzegów obrazka
  • Projektowanie geometrycznych wzorów
    • Definiowanie wzoru
    • Wypełnianie wzorem wyselekcjonowanego obszaru
    • Malowanie wzorem
    • Wprowadzanie wzoru za pośrednictwem filtra Texturizer
  • Tworzenie wypełnień na podstawie mapy bitowej
    • Wypełnianie wyselekcjonowanego obszaru mapą bitową

Rozdział 11. Rysowanie

  • Proste elementy graficzne
    • Efekt "lupy" - powiększanie wybranego fragmentu obrazu (I)
    • Wprowadzanie obwiedni wokół wybranego obszaru
    • Efekt "lupy" - powiększanie wybranego fragmentu obrazu (II)
    • Rysowanie linii prostych i strzałek przy użyciu narzędzia linii (Line)
    • Zmiana kształtu i wielkości strzałki
  • Krzywe Beziera
    • Tworzenie ścieżki na podstawie zestawu wyboru
    • Aktywacja i wyświetlanie ścieżek
    • Edycja węzłów ścieżki przy użyciu narzędzi z podmenu pióra (Pen)
    • Edycja węzłów ścieżki przy użyciu strzałki (Direct Selection) i skrótów klawiszowych
    • Przemieszczanie wielu węzłów naraz
    • Przemieszczanie całej ścieżki
    • Dodawanie nowej krzywej do istniejącej ścieżki
    • Kopiowanie krzywej, będącej częścią ścieżki
    • Zapisywanie ścieżki
    • Tworzenie nowej ścieżki
    • Zamiana ścieżki w aktywny zestaw wyboru i na odwrót
    • Usuwanie ścieżek
    • Wypełnianie konturu ścieżki kolorem farby
    • Obrysowywanie konturu ścieżki kolorem farby
    • Kopiowanie ścieżek
    • Wypełnianie konturu ścieżki z użyciem różnych stopni przejrzystości farby i trybów nakładania koloru
    • Obrysowywanie konturu ścieżki z użyciem różnych narzędzi, stopni przejrzystości farby i trybów nakładania koloru
  • Rysowanie końcówkami o różnym kształcie
    • Edycja końcówek pędzli
    • Rysowanie piórkiem kaligraficznym
    • Tworzenie własnych końcówek pędzla na podstawie mapy bitowej
    • Zapisywanie końcówek pędzli na dysk

Rozdział 12. Poprawianie zrenderowanych obrazów

  • Wprowadzanie odbić i korekta barw
    • Wprowadzanie krajobrazu za oknem
    • Wprowadzanie odbić na szybach
    • Korekta kolorów
  • Uwypuklanie perspektywy, odbłyski i oświetlanie sceny reflektorem
    • Dynamiczna perspektywa
    • Oświetlanie sceny
    • Wprowadzanie odbłysków świetlnych

Rozdział 13. Tekst

    • Wprowadzanie tekstu na nową warstwę
    • Tworzenie tekstu z cieniem
    • Wypełnianie tekstu mapą bitową
    • Przygaszanie tekstu
    • Przygaszanie obrazu na zewnątrz tekstu
    • Kadrowanie obrazu napisem (grupy maskowania)
    • Blaknięcie napisu (maska)
    • Uwypuklanie tekstu za pomocą światłocienia

Rozdział 14. Zmiana wybranych kolorów

  • Zmiana barw w wybranym obszarze obrazu
    • Zmiana wybranej barwy
    • Zmiana barw w wybranych częściach obrazu za pomocą warstwy edycji
    • Usunięcie kolorów z wybranego obszaru lub warstwy
  • Ograniczanie ilości kolorów
    • Zmiana obrazu pełnokolorowego w obraz 256-kolorowy
    • Edycja palety barw obrazu w systemie Indexed Color
    • Ograniczanie liczby barw (posteryzacja)

Rozdział 15. Rzucanie cienia

    • Zmiana nazw i parametrów warstwy
    • Zmiana kolejności warstw
    • Wprowadzanie cienia w obrazie wielowarstwowym
    • Przemieszczanie obrazów na warstwach łącznie i osobno
    • Edycja cienia
    • Stapianie wybranych warstw obrazu za pomocą polecenia Merge Down
    • Stapianie wybranych warstw obrazu za pomocą polecenia Merge Linked
    • Ukrywanie i wyświetlanie warstw
    • Cień w perspektywie

Rozdział 16. Efekt pędu i głębia ostrości

    • Efekt pędu dla ruchu liniowego (I)
    • Efekt pędu dla ruchu liniowego (II)
    • Efekt pędu dla ruchu wirowego
    • Głębia ostrości (I)
    • Głębia ostrości (II)

Rozdział 17. Efekty specjalne

    • Kamienna płaskorzeźba
    • Plakat
    • Akwarela
    • Szorstki papier
    • Odlew
    • Szkic
    • Neon
    • Osłabianie efektu filtra
    • Mozaiki i witraże
    • Miejscowe osłabianie efektu filtra
    • Falujące odbicie
    • Korzystanie z procedur zewnętrznych

Rozdział 18. Montaż obrazu

  • Montaż obrazu

Rozdział 19. Druk

    • Parametry druku w oknie Page Setup
    • Dobieranie rozdzielczości
    • Próbny wydruk obrazu
    • Przygotowanie pliku w formacie TIFF
    • Przygotowanie pliku w formacie EPS
    • Zapisanie pliku w formacie EPS wraz z kadrującą go ścieżką (clipping path)

Dodaj do koszyka Photoshop 4 w praktyce

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2025 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.