reklama - zainteresowany?

Photoshop 3 - Helion

Photoshop 3
Autor: Elaine Weinmann, Peter Lourekas
Tytuł oryginału: Photoshop 3 for Windows VQG
TÅ‚umaczenie: Maciej Pasek
ISBN: 83-86718-52-8
stron: 294, Format: B5, okładka: miękka
Data wydania: 1997-04-18
Księgarnia: Helion

Cena książki: 30,00 zł

Dodaj do koszyka Photoshop 3

Tagi: Photoshop

Niniejsza książka jest doskonałym podręcznikiem dla tych, którzy chcą nauczyć się obsługi jednego z najlepszych programów do obróbki obrazów rastrowych. Jeśli nigdy nie wykorzystywałeś w swojej pracy tego typu programu, to jest to książka dla Ciebie.

W kilku pierwszych rozdziałach znajdziesz podstawowe informacje umożliwiające zorientowanie się w zasadach funkcjonowania programu.

Z kolei czytelnicy posiadający już doświadczenie w pracy z programami rastrowymi znajdą w książce szereg przykładów praktycznego wykorzystania Photoshopa oraz mnóstwo rad pozwalających efektywniej tworzyć i przetwarzać obrazy.

Jak przystało na książkę o programie graficznym, wszystkie przykłady zilustrowano zrzutami ekranów oraz ogromną liczbą rysunków.

Komu potrzebny jest Photoshop? Jeśli zajmujesz się grafiką, składasz książki, projektujesz strony WWW, to Photoshop jest Ci po prostu niezbędny. Na obecnym etapie rozwoju techniki komputerowej grafika rastrowa miesza się płynnie z grafiką wektorową. Nie możesz już ograniczyć się wyłącznie do programu wektorowego i ignorować setek megabajtów gotowej do wykorzystania informacji zawartej na CD-ROM-ach, a zapisanej w postaci map bitowych. 3D Studio
Ten program bez odpowiednio przygotowanych map traci większość swoich możliwości. Musisz posiadać program umożliwiający Ci kadrowanie, skalowanie czy skanowanie materiału. Nie zapominaj, że wynikiem renderingu jest mapa bitowa. Niezbędny jest program, w którym przygotujesz gotowy obraz do druku, dodasz pasery i dopasujesz rozdzielczość. Poza tym niektóre efekty, nad którymi biedziłbyś się w 3D Studio godzinami, możesz osiągnąć w Photoshopie w kilka sekund!

Joanna i Maciej Pasek

AutoCAD
Wektoryzacja gotowych rysunków (np. map geodezyjnych) opiera się na zeskanowanych mapach bitowych. Photoshop umożliwia obróbkę wstępną obrazów rastrowych, tak by późniejszy proces wektoryzacji był jak najefektywniejszy. Ponadto obrazy rastrowe mogą być łatwo wklejone do projektu w AutoCAD-zie, aby nadać mu atrakcyjniejszy wygląd. Photoshop jako profesjonalny program do obróbki obrazów rastrowych będzie niezmiernie pomocny w dokładnym ich dopasowaniu do potrzeb użytkownika. Za pomocą Photoshopa można wzbogacić projekt o wiele naprawdę niesamowitych efektów graficznych. Warto więc zapoznać się z tym programem, gdyż rozszerza możliwości prezentacji projektów i nadaje im profesjonalny wygląd!

Andrzej Pikoń

Dodaj do koszyka Photoshop 3

Spis treści

Photoshop 3 -- spis treści

Rozdział 1. Wiadomości podstawowe

  • Opis ekranu roboczego programu
  • KsztaÅ‚t kursora
  • Jak używać ikon narzÄ™dzi
  • Jak używać myszy
  • SÅ‚owniczek instrukcji
  • Mini-sÅ‚owniczek
  • Menu
  • Jak używać menu
  • Menu górne File
  • Menu górne Edit
  • Menu górne Mode
  • Menu górne Image
  • Menu górne Filter
  • Menu górne Select
  • Menu górne Window
  • Menu górne Help
  • Okna dialogowe
  • Palety
  • Paleta definiowania barw - Picker Palette
  • Paleta wyboru barw - Swatches Palette
  • Paleta tworzenia barw - Scratch Palette
  • Paleta pÄ™dzli - Brushes Palette
  • Paleta opcji dziaÅ‚ania narzÄ™dzi - Options Palette
  • Paleta warstw - Layers Palette
  • Paleta kanałów barwnych - Channels Palette
  • Paleta Å›cieżek - Paths Palette
  • Paleta informacji - Info Palette
  • Paleta poleceÅ„ - Commands Palette
  • Modyfikacja palety przy użyciu skrótów klawiszowych
  • Wymagania sprzÄ™towe i programowe
  • Pojemność noÅ›ników informacji
  • Jednostki pojemnoÅ›ci noÅ›ników informacji

Rozdział 2. Jak działa Photoshop

  • Wybieranie obszarów obrazu (maskowanie)
  • Piksele
  • Warstwy
  • Systemy barwne RGB i CMYK
  • KanaÅ‚y (Channels)
  • Systemy barwne (Image Modes)
  • Formaty plików
  • Rozdzielczość
  • Kilka praktycznych rad

Rozdział 3. Zaczynamy pracę

  • WÅ‚Ä…czanie programu
  • SkÄ…d brać obrazy
  • Skanowanie
  • Skanery
  • Co jeszcze należy wiedzieć o skanowaniu
  • Agencje zajmujÄ…ce siÄ™ przygotowaniem do druku
  • Oprogramowanie urzÄ…dzeÅ„ skanujÄ…cych
  • Skanowanie w ramach programu Photoshop
  • Rozmiary plików ze skanowanymi obrazami
  • Tworzenie nowego dokumentu
  • Ilość możliwych do uzyskania stopni szaroÅ›ci dla rozmaitych rozdzielczoÅ›ci urzÄ…dzenia wyjÅ›ciowego oraz dla rozmaitych liniatur
  • Otwieranie dokumentów w programie Photoshop
  • Otwieranie plików z poziomu Menedżera Plików (File Managera)
  • Otwieranie plików Photo CD
  • Otwieranie w Photoshopie pliku Adobe Illustratora (AI lub EPS) jako nowego dokumentu
  • Importowanie pliku AI lub EPS do istniejÄ…cego dokumentu w Photoshopie
  • Zmiana rozmiarów obrazu
  • Zmiana rozdzielczoÅ›ci obrazu
  • Stosowanie filtra Unsharp Mask
  • Dodawanie ramki do obrazu
  • Kadrowanie obrazu
  • Tworzenie odbicia lustrzanego
  • Obracanie obrazu o 90 lub 180 stopni
  • Obracanie obrazu o dowolnÄ… liczbÄ™ stopni
  • Zapisywanie obrazów na dysku
  • Zapisywanie obrazów w formacie EPS
  • Zapisywanie obrazów w formacie TIFF
  • Zapisywanie obrazu w formacie BMP
  • Zapisywanie na dysku istniejÄ…cego pliku
  • Powracanie do ostatniej zachowanej wersji pliku
  • Zapisywanie nowej wersji pliku
  • Zapisywanie kopii pliku, tak by oryginaÅ‚ pozostaÅ‚ otwarty
  • Zamykanie obrazu
  • WyÅ‚Ä…czanie programu

Rozdział 4. Wyświetlanie obrazu

  • PowiÄ™kszanie i pomniejszanie obrazów za pomocÄ… menu górnego Window
  • PowiÄ™kszanie i pomniejszanie obrazów za pomocÄ… lupy (Zoom)
  • Jednoczesne wyÅ›wietlanie obrazu w dwóch oknach
  • Zmiana trybu wyÅ›wietlania obrazu
  • Przesuwanie obrazu w oknie dokumentu

Rozdział 5. Definiowanie obszaru wybranego

  • Wybieranie caÅ‚ego obrazu
  • Wybieranie prostokÄ…tnego lub eliptycznego obszaru
  • Wybieranie obszaru nieregularnego
  • Wybieranie nieregularnego obszaru za pomocÄ… linii Å‚amanej
  • Wybieranie obszaru wedÅ‚ug barwy - narzÄ™dzie magicznej różdżki
  • Tolerancja barwna
  • Wybieranie obszaru wedÅ‚ug barwy - polecenie Color Range
  • Wybieranie obszaru o ksztaÅ‚cie ramy otaczajÄ…cej obraz
  • Deselekcjonowanie obszaru wybranego

Rozdział 6. Modyfikujemy ramki wyboru

  • Przemieszczanie ramki wyboru
  • Ukrywanie ramki wyboru
  • Odwracanie w lustrze obszaru wybranego
  • Obracanie obszaru wybranego o 180° lub 90°
  • Obracanie obszaru wybranego o okreÅ›lony kÄ…t
  • Obracanie obszaru wybranego o dowolny kÄ…t
  • Skalowanie obszaru wybranego
  • Rozszerzanie i zwężanie o okreÅ›lonÄ… liczbÄ™ pikseli obszaru wybranego
  • Dodawanie wybranych obszarów
  • Odejmowanie wybranych obszarów
  • Rozmywanie krawÄ™dzi wybranego obszaru
  • Projektowanie winiety
  • Wtapianie obszaru wybranego w obraz
  • WygÅ‚adzanie konturu obszaru wybranego
  • PrzeÅ‚Ä…czanie siÄ™ pomiÄ™dzy obszarem wybranym a nie wybranym

Rozdział 7. Przemieszczamy obszary wybrane

  • Przemieszczanie obszaru wybranego
  • Zamiana staÅ‚ego zestawu wyboru w ruchomy
  • Schowek (Clipboard)
  • WiÄ™cej o poleceniach wklejania
  • Jak korzystać ze schowka
  • Kopiowanie i wklejanie obszaru wybranego (polecenia Copy oraz Paste)
  • Wklejanie w wybrany obszar (polecenie Paste Into)
  • Wklejanie wiÄ™kszego obrazu w mniejszy

Rozdział 8. Warstwy

  • Tworzenie nowej warstwy
  • PrzeksztaÅ‚canie ruchomego zestawu wyboru w nowÄ… warstwÄ™
  • Zmiana kolejnoÅ›ci warstw w obrazie
  • Przemieszczanie warstwy w ramach okna dokumentu
  • Kopiowanie warstwy do innego dokumentu
  • PrzeciÄ…ganie wybranego obszaru lub warstwy do innego dokumentu technikÄ… drag-and-drop
  • Usuwanie warstwy
  • WyÅ›wietlanie/ukrywanie warstwy
  • Uwagi
  • Malowanie i edycja warstw
  • Opcja Preserve Transparency

Rozdział 9. Światła i cienie

  • Opcja podglÄ…du (Preview)
  • Resetowanie okna dialogowego
  • Negatywowe odwracanie bieżącej warstwy
  • Kompensacja obszarów jasnych i ciemnych obrazu poleceniem Equalize
  • Maksymalne zwiÄ™kszanie kontrastu warstwy bieżącej za pomocÄ… polecenia Threshold
  • Posteryzacja warstwy bieżącej za pomocÄ… polecenia Posterize
  • Modyfikacja kontrastu i jasnoÅ›ci (metoda 1.)
  • Modyfikacja kontrastu i jasnoÅ›ci (metoda 2.)
  • Wygaszanie kontrastu obrazu
  • Automatyczna zmiana kontrastu i jasnoÅ›ci
  • Miejscowe przyciemnianie/pojaÅ›nianie obrazu za pomocÄ… narzÄ™dzi Dodge/Burn
  • Modyfikacja obszarów ciemnych i jasnych za pomocÄ… ikon okna dialogowego Variations

Rozdział 10. Wybieranie kolorów

  • Kolor farby i kolor tÅ‚a
  • Definiowanie koloru farby lub tÅ‚a na palecie Picker
  • Wybieranie kolorów farby i tÅ‚a z gotowych zestawów barw przy użyciu okna dialogowego Custom Colors
  • Pobieranie koloru farby lub tÅ‚a z obrazu
  • Ustalanie koloru farby lub tÅ‚a na palecie Pickers
  • Inne opcje dziaÅ‚ania palety Scratch
  • RÄ™czne mieszanie kolorów
  • Dodawanie próbki koloru do palety Swatches
  • Usuwanie próbki koloru z palety Swatches
  • Otwieranie zestawu próbek kolorów na palecie Swatches
  • Zapisywanie zmodyfikowanego zestawu próbek kolorów
  • DoÅ‚Ä…czanie próbek koloru do aktualnie otwartego zestawu na palecie Swatches

Rozdział 11. Wprowadzamy barwy

  • WypeÅ‚nianie obszaru wybranego koloru
  • Zabarwianie krawÄ™dzi obszaru wybranego
  • WypeÅ‚nianie obszaru wybranego z zachowaniem możliwoÅ›ci zmiany parametrów wypeÅ‚nienia
  • Zabarwianie szarego obrazu za pomocÄ… okna dialogowego Hue/Saturation
  • Modyfikacja barw obrazu za pomocÄ… okna dialogowego Hue/Saturation
  • Opcja podglÄ…du (Preview)
  • Zamiana wybranego koloru na inny
  • Zabarwianie obrazu lub korygowanie jego kolorytu za pomocÄ… polecenia Color Balance
  • Zmiana kolorytu obrazu za pomocÄ… okna dialogowego Variations
  • Miejscowe zwiÄ™kszanie lub zmniejszanie nasycenia narzÄ™dziem gÄ…bki (Sponge)
  • Korekcja kolorów nie nadajÄ…cych siÄ™ do druku
  • Przygotowanie do druku; zmiana procentowej iloÅ›ci danej farby

Rozdział 12. Malujemy

  • Użycie aerografu lub pÄ™dzla
  • Tryby nakÅ‚adania koloru dla narzÄ™dzi do malowania, warstw i wypeÅ‚nieÅ„
  • Edycja koÅ„cówki pÄ™dzla
  • Tworzenie wÅ‚asnej koÅ„cówki pÄ™dzla
  • Usuwanie koÅ„cówki pÄ™dzla
  • Definiowanie koÅ„cówki pÄ™dzla na podstawie obrazu
  • Zapisanie zmodyfikowanej palety koÅ„cówek na dysk
  • Otwieranie palety koÅ„cówek zapisanej na dysku
  • Rysowanie piórkiem do kaligrafii
  • Rysowanie prostych linii
  • WypeÅ‚nianie rejonu obrazu przy użyciu narzÄ™dzia wiaderka z farbÄ… (Paint Bucket)
  • Wprowadzanie rzuconego cienia
  • Wymazywanie części warstwy

Rozdział 13. Więcej o warstwach

  • Zmiana stopnia przezroczystoÅ›ci warstwy lub ruchomego zestawu wyboru
  • Stapianie ze sobÄ… zawartoÅ›ci dwóch warstw
  • Tryb nakÅ‚adania koloru
  • Maskowanie warstw
  • Wprowadzanie maski dla danej warstwy
  • Edycja maski
  • WyÅ›wietlanie maski w czasie jej edycji
  • Przemieszczanie maski bez poruszania warstwy
  • WyÅ‚Ä…czenie maski na pewien czas
  • UsuniÄ™cie maski z jednoczesnym zatwierdzeniem lub anulowaniem wprowadzonych przez niÄ… zmian
  • Grupowanie warstw w celu wspólnego ich przemieszczania
  • Tworzenie grupy maskowania (clipping group)
  • Zapisywanie warstwy jako oddzielnego dokumentu
  • Stapianie warstwy zmodyfikowanej z warstwÄ… oryginalnÄ…
  • Stapianie warstw poleceniem Merge
  • Stapianie warstw poleceniem Flatten (spÅ‚aszczanie dokumentu)

Rozdział 14. Maski

  • Zapisywanie zestawu wyboru jako kanaÅ‚u Alpha
  • WyÅ›wietlanie kanaÅ‚u Alpha
  • Otwieranie zestawu wyboru zapisanego jako kanaÅ‚ Alpha
  • Opcje dotyczÄ…ce Å‚Ä…czenia zapisywanego zestawu wyboru z już istniejÄ…cym kanaÅ‚em Alpha (Save Selection)
  • Skróty klawiszowe okna dialogowego Save Selection
  • Opcje dotyczÄ…ce Å‚Ä…czenia otwieranego kanaÅ‚u Alpha z już istniejÄ…cym zestawem wyboru (Load Selection)
  • Skróty klawiszowe okna dialogowego Load Selection
  • Edycja maski
  • Zmiana nazwy kanaÅ‚u
  • Usuwanie kanaÅ‚u
  • Maskowanie warstwy w trybie Ouick Mask

Rozdział 15. Ścieżki

  • PrzeksztaÅ‚canie zestawu wyboru w Å›cieżkÄ™
  • Rysowanie Å›cieżki narzÄ™dziem pióra (Pen)
  • Zapisywanie Å›cieżki na dysk
  • WyÅ›wietlanie Å›cieżki
  • Ukrywanie Å›cieżki
  • Wybieranie Å›cieżki
  • Deselekcjonowanie Å›cieżki
  • Usuwanie Å›cieżki
  • PrzeksztaÅ‚canie Å›cieżki w zestaw wyboru
  • Edycja Å›cieżki
  • Rysowanie linii wzdÅ‚uż Å›cieżki
  • WypeÅ‚nianie Å›cieżki
  • Obrysowywanie części obrazu w celu wysÅ‚ania jej do innego programu
  • Eksportowanie Å›cieżek do Adobe Illustratora

Rozdział 16. Wprowadzanie tekstu

  • Wprowadzanie tekstu
  • Umieszczanie tekstu na oddzielnej warstwie
  • Przemieszczanie tekstu
  • Zmiana koloru tekstu
  • Przygaszanie barw obrazu wewnÄ…trz tekstowego zestawu wyboru w obrazie jednowarstwowym
  • Przygaszanie barw obrazu na zewnÄ…trz tekstowego zestawu wyboru w obrazie jednowarstwowym
  • Przygaszanie barw tekstu umieszczonego na oddzielnej warstwie
  • WypeÅ‚nianie napisu obrazem
  • Inne metody modyfikacji tekstowego zestawu wyboru
  • WypeÅ‚nianie napisu tekstem za pomocÄ… grup maskowania (clipping groups)
  • Usuwanie tekstowego zestawu wyboru
  • Deselekcjonowanie tekstowego zestawu wyboru
  • Tworzenie zanikajÄ…cego napisu
  • Tworzenie napisu rzucajÄ…cego cieÅ„
  • Przygaszanie kolorów tÅ‚a

Rozdział 17. Edycja krawędzi

  • Wyostrzanie lub zmiÄ™kczanie krawÄ™dzi
  • Rozmazywanie krawÄ™dzi

Rozdział 18. Wypełnienia gradientowe

  • Wprowadzenie liniowego wypeÅ‚nienia gradientowego
  • WypeÅ‚nienia gradientowe
  • Wprowadzanie promienistego wypeÅ‚nienia gradientowego
  • Wprowadzanie gradientowego wypeÅ‚nienia tÅ‚a pod obiektami leżącymi na jednej warstwie
  • Wprowadzanie gradientowego wypeÅ‚nienia tÅ‚a w obrazie skÅ‚adajÄ…cym siÄ™ tylko z jednej warstwy
  • NakÅ‚adanie kolorowej szybki na obraz
  • Umieszczanie wypeÅ‚nienia gradientowego na kiku warstwach

Rozdział 19. Narzędzie pieczątki

  • Klonowanie fragmentu obrazu
  • Klonowanie i przezroczystość
  • Opcja Sample Merged
  • Klonowanie fragmentu obrazu do innego obrazu
  • Częściowe odzyskiwanie ostatnio zachowanej wersji obrazu
  • PrzeksztaÅ‚canie warstwy kolorowej w szarÄ… (Grayscale) i częściowe odzyskiwanie oryginalnych barw

Rozdział 20. Filtry

  • Stosowanie filtra Blur
  • Stosowanie filtra Sharpen
  • Stosowanie filtra Find Edges
  • Stosowanie filtra Trace Contour
  • Stosowanie filtra Emboss
  • Stosowanie filtra Wind
  • Stosowanie filtra Wind do napisu
  • Stosowanie filtra Add Noise
  • Stosowanie filtra Ripple
  • Stosowanie filtra Zigzag
  • Stosowanie filtra Twirl
  • Wprowdzanie efektu postrzÄ™pionego brzegu
  • Stosowanie filtra Color Halftone
  • Uzyskiwanie efektu akwareli
  • Stosowanie filtra Tiles
  • Generowanie tekstury przypominajÄ…cej tkaninÄ™
  • Generowanie tekstury przypominajÄ…cej spaghetti
  • Stosowanie filtra Mosaic
  • Tworzenie wzoru na podstawie obrazu
  • Edycja wzoru utworzonego na podstawie obrazu
  • Stosowanie filtru Motion Blur
  • OÅ›wietlanie obrazu
  • Definiowanie wÅ‚asnych rodzajów oÅ›wietlenia

Rozdział 21. Ograniczenie ilości kolorów

  • Konwersja obrazu do systemu barwnego Indexed Color
  • Edycja palety barw obrazu zapisanego w systemie Indexed Mode
  • Wprowadzanie tÄ™czowej palety (Spectrum)
  • Redukcja kolorów w obrazie zapisanym w systemie Indexed Color do dwóch barw zasadniczych (i tonów poÅ›rednich)
  • Modyfikacja barw obrazu zapisanego w systemie RGB Color

Rozdział 22. Druk

  • Przygotowanie obrazu do druku
  • Kompresja plików
  • O co należy pytać - przygotowywanie separacji barwnych dla drukarni
  • Druk z wykorzystaniem czarno-biaej drukarki laserowej
  • Poprawianie jakoÅ›ci rastra przy druku na drukarce laserowej Hewlett-Packard
  • Druk z wykorzystaniem kolorowej drukarki postscriptowej
  • Przygotowanie pliku dla drukarki sublimacyjnej (dye sublimation) lub naÅ›wietlarki
  • Drukowanie z programu QuarkXPress
  • Druk matryc barwnych na kliszy
  • Druk dwutonowy (Duotone)

Rozdział 23. Ustawienia domyślne

  • Okno dialogowe General Preferences
  • Okno dialogowe More Preferences
  • Ustalanie jednostek dla podziaÅ‚ki w oknie dokumentu
  • Wybieranie partycji dysku, na której może zostać utworzony plik wymiany
  • Konfiguracja monitora
  • Zmiana barw ekranu roboczego na gamÄ™ szaroÅ›ci
  • Ustawianie parametru Gamma

Dodatek A. SÅ‚ownik

Dodatek B. Skróty klawiszowe

Dodaj do koszyka Photoshop 3

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.