reklama - zainteresowany?

PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji - Helion

PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji
Autor: Seweryn Spałek, Maciej Bodych
ISBN: 978-83-246-2774-5
stron: 208, Format: 140x208, okładka: twarda
Data wydania: 2011-12-02
Księgarnia: Helion

Cena książki: 69,00 zł

Dodaj do koszyka PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji

Tagi: ZarzÄ…dzanie projektami IT

  • Poznaj skuteczne metody zarzÄ…dzania projektami
  • Naucz siÄ™ wdrażać odpowiednie procedury w swojej firmie
  • Dowiedz siÄ™, jak omijać zagrożenia i radzić sobie z problemami
  • OdnieÅ› sukces biznesowy i popraw wyniki przedsiÄ™biorstwa

PMO - Project Management Office lub po prostu biuro projektów - to jednostka, której zadaniem jest kompleksowe wspieranie procesu zarządzania projektami w organizacji. Jest to również idea, która robi ostatnimi czasy oszałamiającą karierę w świecie nowoczesnego biznesu i zarządzania. Idea, której wręcz nie wypada nie znać, jeśli marzy się o karierze w tych dziedzinach, zwłaszcza że efektywne zarządzanie projektami staje się palącą koniecznością w firmach planujących rozwój i pragnących skutecznie działać na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

W polskich księgarniach brakowało dotąd pozycji kompleksowo i w sposób praktyczny omawiającej zagadnienia związane z PMO. Lukę tę wypełnia książka "PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji". Znajdziesz w niej wszystkie kluczowe zagadnienia, nierozerwalnie związane z efektywnym funkcjonowaniem biura projektów. Jest ona doskonałym wprowadzeniem w arkana efektywnego zarządzania projektami, wdrażania właściwych procedur oraz odpowiedniego definiowania priorytetów. Może także pomóc w planowaniu rozwoju, wprowadzaniu i przestrzeganiu standardów oraz rozwiązywaniu pojawiających się przy tym problemów z personelem czy budżetem organizacji.

  • DoÅ›wiadczenia z PMO w naszym kraju
  • Praktyka stosowania standardów
  • Zasady efektywnego zarzÄ…dzania projektami w organizacjach
  • Praktyczne wskazówki dotyczÄ…ce wdrażania PMO
  • DoÅ›wiadczenia zwiÄ…zane z priorytetyzacjÄ… projektów
  • Skuteczne metody zwiÄ™kszania wydajnoÅ›ci przedsiÄ™biorstw
  • Sposoby poprawiania terminowoÅ›ci i rozwiÄ…zywania konfliktów
  • Ulepszanie zarzÄ…dzania budżetami i zasobami

Zdobądź uznanie zarządu i zostań cenionym specem od zarządzania projektami!

Dodaj do koszyka PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji

 

Osoby które kupowały "PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji", wybierały także:

  • Przywództwo w Å›wiecie VUCA. Jak być skutecznym liderem w niepewnym Å›rodowisku
  • Wieczne opóźnienie. ZarzÄ…dzanie projektami IT
  • Szef, którego szukamy. Rzecz o odpowiedzialnoÅ›ci
  • Scrum. O zwinnym zarzÄ…dzaniu projektami. Wydanie II rozszerzone
  • Oprogramowanie szyte na miarÄ™. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone

Dodaj do koszyka PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji

Spis treści

PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji -- spis treści

Przedmowa (13)

Rozdział 1. Efektywne zarządzanie projektami w organizacji (15)

  • 1.1. TrochÄ™ historii (15)
  • 1.2. Åšrodowisko multiprojektowe - stan obecny (18)
  • 1.3. Otoczenie projektu (20)
  • 1.4. Planowanie przede wszystkim (22)
  • 1.5. To ludzie, a nie roboty, realizujÄ… projekty (25)
  • 1.6. Definicja sukcesu (27)
  • 1.7. Podsumowanie (32)

Rozdział 2. Praktyczne aspekty wdrożenia metodyki zarządzania projektami (33)

  • 2.1. Dlaczego organizacje wdrażajÄ… metodykÄ™ zarzÄ…dzania projektami? (34)
    • 2.1.1. Wyzwania organizacji (34)
    • 2.1.2. Cele wdrożenia metodyki (37)
    • 2.1.3. ZarzÄ…dzanie projektami a inne procesy w firmie (41)
    • 2.1.4. Zapewnienie styku procesu i projektu (44)
  • 2.2. Wdrożenie metodyki zarzÄ…dzania projektami w organizacji (45)
    • 2.2.1. Projekt jako inwestycja (46)
    • 2.2.2. Co to jest metodyka - jaki poziom zastosować? (48)
    • 2.2.3. Proces wdrożenia (51)
    • 2.2.4. Monitoring procesu (57)
  • 2.3. Docelowa metodyka zarzÄ…dzania projektami (58)
    • 2.3.1. Główne zasady (58)
    • 2.3.2. SÅ‚ownik pojęć i skrótów (58)
    • 2.3.3. Wizualizacja (59)
    • 2.3.4. PeÅ‚ny proces zarzÄ…dzania projektem (59)
    • 2.3.5. Uwagi do procesu (60)
    • 2.3.6. Dostosowanie procesu i dokumentacji do skali projektu (64)
  • 2.4. Koncepcja podejÅ›cia bramkowego (66)
    • 2.4.1. Wprowadzenie (66)
    • 2.4.2. Główne kroki modelu bramkowego (67)
    • 2.4.3. Uwagi przy wdrożeniu (69)
  • 2.5. Podsumowanie (70)

Rozdział 3. Wdrażanie i funkcjonowanie PMO (biura projektów) (73)

  • 3.1. Wprowadzenie (74)
  • 3.2. Autorytet i kompetencje biura projektów (75)
  • 3.3. Funkcje biura projektów (77)
  • 3.4. Umiejscowienie PMO (80)
  • 3.5. Procedura wdrażania PMO (84)
    • 3.5.1. Faza planowania (84)
    • 3.5.2. Poparcie naczelnego kierownictwa firmy (95)
    • 3.5.3. Jak dÅ‚ugo trwa wdrażanie PMO? (95)
  • 3.6. Oprogramowanie wspierajÄ…ce PMO (101)
    • 3.6.1. Zastosowanie dostÄ™pnych produktów (102)
    • 3.6.2. Dedykowane oprogramowanie na zamówienie (104)
  • 3.7. UruchomiliÅ›my PMO i co dalej? (107)
    • 3.7.1. Problemy natury organizacyjnej (107)
    • 3.7.2. Problemy natury funkcjonalnej (108)
    • 3.7.3. Problemy natury egzystencjalnej (109)
  • 3.8. Podsumowanie (110)

Rozdział 4. Raportowanie statusu projektów i monitoring projektów (113)

  • 4.1. Definicja, cele i odbiorcy raportowania statusu projektów (114)
    • 4.1.1. Wprowadzenie (114)
    • 4.1.2. Dlaczego raportowanie statusu projektów jest potrzebne? (117)
    • 4.1.3. Cele procesu raportowania projektów (119)
    • 4.1.4. Odbiorcy raportów o statusie projektów (120)
    • 4.1.5. Inwestycja w proces raportowania statusu projektów (122)
  • 4.2. Proces wdrożenia raportowania statusu projektów w organizacji (126)
    • 4.2.1. OkreÅ›lenie odbiorców procesu raportowania (127)
    • 4.2.2. OkreÅ›lenie potrzeb każdego odbiorcy (128)
    • 4.2.3. Zdefiniowanie procesu raportowania statusu projektów w organizacji (129)
    • 4.2.4. Analiza i wybór możliwych miar (130)
    • 4.2.5. Pilotaż procesu raportowania i korekty (132)
    • 4.2.6. OkreÅ›lenie wartoÅ›ci ostrzegawczych (133)
    • 4.2.7. Projektowanie raportów (133)
    • 4.2.8. Raportowanie wÅ‚aÅ›ciwe i usprawnienia procesu (134)
  • 4.3. Proces raportowania statusu projektów w organizacji (135)
    • 4.3.1. Dane wejÅ›ciowe - raport z projektu (136)
    • 4.3.2. Proces weryfikacji, analizy i oceny (138)
    • 4.3.3. Proces decyzyjny (139)
    • 4.3.4. Proces komunikacji (140)
  • 4.4. Miary procesu raportowania statusu projektów (140)
    • 4.4.1. Dlaczego powinniÅ›my monitorować różne parametry projektu? (140)
    • 4.4.2. Główne parametry monitoringu projektów (142)
    • 4.4.3. Wskaźniki wczesnego i późnego ostrzegania (143)
    • 4.4.4. Jak zarzÄ…dzać zakresem projektu? (145)
  • 4.5. Projekty zagrożone (146)
  • 4.6. Scenariusze monitorowania projektów (148)
    • 4.6.1. Monitoring standardowy (148)
    • 4.6.2. Model docelowy monitoringu (148)
    • 4.6.3. Monitoring ad hoc (150)
  • 4.7. Rekomendacje (151)
    • 4.7.1. Minimalizacja liczby miar pod kÄ…tem rzeczywistych potrzeb organizacji (151)
    • 4.7.2. Standaryzacja zasad dla różnych typów projektów (151)
    • 4.7.3. Dopasowanie modelu raportowania do kompetencji kierowników projektów (152)
    • 4.7.4. PracochÅ‚onność przygotowania miar (152)
    • 4.7.5. Prostota miar (152)
    • 4.7.6. Prognozowanie danych na zakoÅ„czenie projektu (153)
    • 4.7.7. Monitorowanie trendów w raportowaniu z poszczególnych projektów (153)
  • 4.8. Podsumowanie (154)

Rozdział 5. Zarządzanie portfelem projektów i ich priorytetyzacja (155)

  • 5.1. Po co nam zarzÄ…dzanie portfelem projektów? (156)
    • 5.1.1. Szybsze efekty dla organizacji (156)
    • 5.1.2. ZarzÄ…dzanie zasobami organizacji (159)
    • 5.1.3. Decyzje projektowe w firmie (160)
    • 5.1.4. Zmniejszenie bufora na ryzyko (162)
    • 5.1.5. Priorytetyzacja projektów (163)
    • 5.1.6. Inne korzyÅ›ci (164)
    • 5.1.7. Jak liczyć korzyÅ›ci z zarzÄ…dzania portfelem? (164)
    • 5.1.8. Podsumowanie (167)
  • 5.2. Istota portfela projektów (168)
  • 5.3. Dlaczego nie wdrażamy zarzÄ…dzania portfelem projektów? (171)
    • 5.3.1. Brak wiedzy, co to jest portfel projektów (171)
    • 5.3.2. Portfel - to chyba odpowiedzialność kierownika projektu? (172)
    • 5.3.3. Transparentność organizacji (odpowiedzialność) (173)
    • 5.3.4. Brak znajomoÅ›ci ograniczeÅ„ organizacji (174)
    • 5.3.5. Struktury funkcjonalne blokujÄ… zmiany w zarzÄ…dzaniu projektami (175)
    • 5.3.6. Organizacja jest już po nieudanych próbach wdrożenia zarzÄ…dzania portfelem projektów (175)
  • 5.4. Dostosowanie procesu zarzÄ…dzania portfelem projektów do organizacji (176)
  • 5.5. Menedżer portfela projektów (178)
    • 5.5.1. Rola menedżera portfela projektów (179)
    • 5.5.2. Wymagane kompetencje menedżera portfela projektów (179)
    • 5.5.3. Miejsce menedżera portfela projektów w organizacji (180)
  • 5.6. Proces zarzÄ…dzania portfelem projektów (182)
    • 5.6.1. Identyfikacja projektów (184)
    • 5.6.2. Kategoryzacja projektów (186)
    • 5.6.3. Ocena projektów (188)
    • 5.6.4. Wybór projektów (192)
    • 5.6.5. Priorytetyzacja projektów (194)
    • 5.6.6. Bilansowanie portfela (196)
    • 5.6.7. Komunikacja (198)
    • 5.6.8. Autoryzacja (199)
    • 5.6.9. ZarzÄ…dzanie ryzykiem w portfelu (199)
  • 5.7. Podsumowanie (200)

Skorowidz (201)

Dodaj do koszyka PMO. Praktyka zarządzania projektami i portfelem projektów w organizacji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.