reklama - zainteresowany?

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone - Helion

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
ebook
Autor: Michał Bartyzel
ISBN: 978-83-283-2016-1
stron: 280, Format: ebook
Data wydania: 2015-08-25
Księgarnia: Helion

Cena książki: 36,75 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-12,25 zł)

Dodaj do koszyka Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone

Tagi: Kompetencje osobiste | ZarzÄ…dzanie projektami IT

Przy tworzeniu projektów informatycznych ludzie muszą umieć się dogadać. Brak wspólnej wizji, świadomości istnienia innych perspektyw czy zrozumienia potrzeb pomiędzy współpracującymi stronami zawsze prowadzi do porażki. Tym bardziej w środowisku Agile, gdzie ludzie ze świata biznesu i developerzy pracują razem, zdolność do skutecznej komunikacji staje się niezwykle ważna. Można nawet powiedzieć, że umiejętności miękkie mają tam większe znaczenie niż umiejętności techniczne, które łatwiej zdobyć.

Skuteczna komunikacja to taka sama umiejętność jak jazda samochodem czy programowanie. Michał Bartyzel doskonale to pokazuje, rozkładając cały proces rozmowy na proste elementy. Dzięki temu czytelnik może nauczyć się rozpoznawać wzorce i dopasowywać odpowiednie techniki do kontekstu rozmowy. Autor posługuje się prostym i zrozumiałym językiem, uważnie wybiera najważniejsze aspekty tematów z pogranicza psychologii i coachingu. Narzędzia, które czytelnik dostaje do ręki, można od razu wykorzystać w pracy.

Oprogramowanie szyte na miarÄ™ wyróżnia siÄ™ spoÅ›ród pozycji o podobnej tematyce skupieniem na ludzkiej stronie tematu — w miejsce proponowania kolejnych szablonów i metod. Nie jest to kolejne tÅ‚umaczenie z jÄ™zyka angielskiego, ani próba zastosowania amerykaÅ„skich technik w polskich realiach. Liczne przykÅ‚ady zaczerpniÄ™te prosto z życia pokazujÄ…, jakie bÅ‚Ä™dy popeÅ‚niamy w codziennych rozmowach i jak można ich uniknąć. GwarantujÄ™, że niejeden raz uÅ›miechniesz siÄ™ podczas czytania zapisów rozmów.

Jest to książka promująca pierwszy punkt Manifestu Agile: ludzie i ich interakcje ponad procesy i narzędzia. Polecam ją gorąco wszystkim osobom zaangażowanym w pracę nad projektami informatycznymi wytwarzanymi w relacji klient-dostawca albo na wewnętrzne potrzeby organizacji.

Krystian Kaczor, Agile Coach, trener, autor książki Scrum i nie tylko

Dodaj do koszyka Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone

 

Osoby które kupowały "Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone", wybierały także:

  • Oprogramowanie szyte na miarÄ™. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone
  • Ty też to masz! Odkryj swoje talenty i zacznij robić w życiu to, co lubisz i potrafisz najlepiej
  • Socjotechnika. Sztuka zdobywania wÅ‚adzy nad umysÅ‚ami. Wydanie II
  • Wszystko pod kontrolÄ…. Gra w pracÄ™ i biznes zwany życiem
  • GÅ‚odni czasu. Efektywne 168 godzin w 7 dni lub tydzieÅ„

Dodaj do koszyka Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone

Spis treści

Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone eBook -- spis treści

Wstęp do wydania drugiego (9)

Wstęp do wydania pierwszego (11)

Rozdział 1. Między biznesem a IT (13)

  • Dla kogo jest ta książka? (14)
  • Ile zarzÄ…dzania jest w zarzÄ…dzaniu wymaganiami? (17)
  • Klient, który wie, czego chce (19)
  • Podsumowanie (22)

Rozdział 2. Co to znaczy "myśleć biznesowo"? (23)

  • Nonszalancja programistów (23)
  • Podsumowanie (29)

RozdziaÅ‚ 3. Wspólna wizja (31)

  • Czym jest wizja? (32)
  • Wizja a zakres systemu (33)
  • FormuÅ‚owanie wizji (35)
  • Nazwa jest ważna (36)
  • Wizja jest wspóÅ‚dzielona albo nie ma jej wcale (39)
  • Kiedy wizja bywa niebezpieczna? (42)
  • Podsumowanie (43)

Rozdział 4. Rozpoznanie procesu biznesowego (45)

  • Proces biznesowy, czyli co siÄ™ dzieje u klienta (47)
  • Podsumowanie (51)

Rozdział 5. Sztuka zadawania pytań (53)

  • Kto prowadzi konwersacjÄ™? (53)
  • Co to znaczy patrzeć z perspektywy klienta? (54)
  • Åšwiadomość sÅ‚ownictwa w trakcie konwersacji (58)
  • Podsumowanie (61)

Rozdział 6. Odkrywanie potrzeb (63)

  • Czym jest potrzeba? (64)
  • Podsumowanie (89)

Rozdział 7. Sztuka konwersacji z klientem (91)

  • Podstawowa struktura konwersacji (92)
  • Konkretyzowanie wymagaÅ„ (97)
  • Uogólnianie wymagaÅ„ (132)
  • Radzenie sobie z impasem w trakcie konwersacji (144)
  • Proponowanie alternatywnych rozwiÄ…zaÅ„ (149)
  • Podsumowanie (152)

Rozdział 8. Pytania trafiające w samo sedno (153)

  • Bufor bezużytecznych odpowiedzi (153)
  • Pytania zamkniÄ™te i otwarte (160)
  • Wyrażanie oczekiwaÅ„ poprzez zaprzeczenie (162)
  • Ramy odniesienia i zmiana ram (166)
  • Podsumowanie (176)

Rozdział 9. Czy między nami jest chemia? (177)

  • Mechanika a chemia konwersacji (177)
  • Parafrazowanie (178)
  • Technika pozytywnej intencji (184)
  • Przejmowanie kierunku konwersacji (189)
  • Chemia konwersacji w duchu Nonviolent Communication (193)
  • Podsumowanie (208)

RozdziaÅ‚ 10. Ustalanie priorytetów wymagaÅ„ (209)

  • Pytanie i eliminowanie (210)
  • Ważność a pilność (215)
  • Excelowe czary-mary (222)
  • Podsumowanie (225)

Rozdział 11. Spotkania (227)

  • Spotkania efektywne i te, podczas których tylko tracisz czas (229)
  • Przygotowanie spotkania (231)
  • Prowadzenie spotkania (241)
  • Zamykanie spotkania (247)
  • FormuÅ‚y spotkaÅ„ na różne okazje (248)
  • Podsumowanie (256)

Rozdział 12. Techniki zbierania wymagań w pigułce (257)

  • Wizja (258)
  • Odkrywanie potrzeb (259)
  • Konkretyzowanie (260)
  • Technika skrzynki (262)
  • Ekrany użytkownika (263)
  • Uogólnianie (263)
  • PowiÄ™kszanie przestrzeni możliwych rozwiÄ…zaÅ„ (265)
  • Proponowanie alternatywnych rozwiÄ…zaÅ„ (265)
  • Pytania trafiajÄ…ce w samo sedno (266)
  • Zmiana ram odniesienia (267)
  • Parafrazowanie (268)
  • Technika pozytywnej intencji (269)
  • Przejmowanie kierunku rozmowy (270)
  • Komunikacja wedÅ‚ug modelu NVC (271)
  • Ustalanie priorytetów za pomocÄ… pytaÅ„ (272)
  • Spotkania (274)

Rozdział 13. Kiedy techniki przedstawione w tej książce NIE zadziałają? (277)

Lektura uzupełniająca (279)

Dodaj do koszyka Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.