Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone - Helion
ISBN: 978-83-283-2016-1
stron: 280, Format: ebook
Data wydania: 2015-08-25
Księgarnia: Helion
Cena książki: 36,75 zł (poprzednio: 49,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-12,25 zł)
Przy tworzeniu projektów informatycznych ludzie muszą umieć się dogadać. Brak wspólnej wizji, świadomości istnienia innych perspektyw czy zrozumienia potrzeb pomiędzy współpracującymi stronami zawsze prowadzi do porażki. Tym bardziej w środowisku Agile, gdzie ludzie ze świata biznesu i developerzy pracują razem, zdolność do skutecznej komunikacji staje się niezwykle ważna. Można nawet powiedzieć, że umiejętności miękkie mają tam większe znaczenie niż umiejętności techniczne, które łatwiej zdobyć.
Skuteczna komunikacja to taka sama umiejętność jak jazda samochodem czy programowanie. Michał Bartyzel doskonale to pokazuje, rozkładając cały proces rozmowy na proste elementy. Dzięki temu czytelnik może nauczyć się rozpoznawać wzorce i dopasowywać odpowiednie techniki do kontekstu rozmowy. Autor posługuje się prostym i zrozumiałym językiem, uważnie wybiera najważniejsze aspekty tematów z pogranicza psychologii i coachingu. Narzędzia, które czytelnik dostaje do ręki, można od razu wykorzystać w pracy.
Oprogramowanie szyte na miarÄ™ wyróżnia siÄ™ spoÅ›ród pozycji o podobnej tematyce skupieniem na ludzkiej stronie tematu — w miejsce proponowania kolejnych szablonów i metod. Nie jest to kolejne tÅ‚umaczenie z jÄ™zyka angielskiego, ani próba zastosowania amerykaÅ„skich technik w polskich realiach. Liczne przykÅ‚ady zaczerpniÄ™te prosto z życia pokazujÄ…, jakie bÅ‚Ä™dy popeÅ‚niamy w codziennych rozmowach i jak można ich uniknąć. GwarantujÄ™, że niejeden raz uÅ›miechniesz siÄ™ podczas czytania zapisów rozmów.
Jest to książka promująca pierwszy punkt Manifestu Agile: ludzie i ich interakcje ponad procesy i narzędzia. Polecam ją gorąco wszystkim osobom zaangażowanym w pracę nad projektami informatycznymi wytwarzanymi w relacji klient-dostawca albo na wewnętrzne potrzeby organizacji.
Krystian Kaczor, Agile Coach, trener, autor książki Scrum i nie tylko
Osoby które kupowały "Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone", wybierały także:
- Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone 53,75 zł, (12,90 zł -76%)
- Ty też to masz! Odkryj swoje talenty i zacznij robić w życiu to, co lubisz i potrafisz najlepiej 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- Socjotechnika. Sztuka zdobywania władzy nad umysłami. Wydanie II 44,48 zł, (12,90 zł -71%)
- Wszystko pod kontrolą. Gra w pracę i biznes zwany życiem 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
- Głodni czasu. Efektywne 168 godzin w 7 dni lub tydzień 39,67 zł, (11,90 zł -70%)
Spis treści
Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce. Wydanie II rozszerzone eBook -- spis treści
Wstęp do wydania drugiego (9)
Wstęp do wydania pierwszego (11)
Rozdział 1. Między biznesem a IT (13)
- Dla kogo jest ta książka? (14)
- Ile zarzÄ…dzania jest w zarzÄ…dzaniu wymaganiami? (17)
- Klient, który wie, czego chce (19)
- Podsumowanie (22)
Rozdział 2. Co to znaczy "myśleć biznesowo"? (23)
- Nonszalancja programistów (23)
- Podsumowanie (29)
RozdziaÅ‚ 3. Wspólna wizja (31)
- Czym jest wizja? (32)
- Wizja a zakres systemu (33)
- Formułowanie wizji (35)
- Nazwa jest ważna (36)
- Wizja jest wspóÅ‚dzielona albo nie ma jej wcale (39)
- Kiedy wizja bywa niebezpieczna? (42)
- Podsumowanie (43)
Rozdział 4. Rozpoznanie procesu biznesowego (45)
- Proces biznesowy, czyli co siÄ™ dzieje u klienta (47)
- Podsumowanie (51)
Rozdział 5. Sztuka zadawania pytań (53)
- Kto prowadzi konwersacjÄ™? (53)
- Co to znaczy patrzeć z perspektywy klienta? (54)
- Świadomość słownictwa w trakcie konwersacji (58)
- Podsumowanie (61)
Rozdział 6. Odkrywanie potrzeb (63)
- Czym jest potrzeba? (64)
- Podsumowanie (89)
Rozdział 7. Sztuka konwersacji z klientem (91)
- Podstawowa struktura konwersacji (92)
- Konkretyzowanie wymagań (97)
- Uogólnianie wymagaÅ„ (132)
- Radzenie sobie z impasem w trakcie konwersacji (144)
- Proponowanie alternatywnych rozwiązań (149)
- Podsumowanie (152)
Rozdział 8. Pytania trafiające w samo sedno (153)
- Bufor bezużytecznych odpowiedzi (153)
- Pytania zamknięte i otwarte (160)
- Wyrażanie oczekiwań poprzez zaprzeczenie (162)
- Ramy odniesienia i zmiana ram (166)
- Podsumowanie (176)
Rozdział 9. Czy między nami jest chemia? (177)
- Mechanika a chemia konwersacji (177)
- Parafrazowanie (178)
- Technika pozytywnej intencji (184)
- Przejmowanie kierunku konwersacji (189)
- Chemia konwersacji w duchu Nonviolent Communication (193)
- Podsumowanie (208)
RozdziaÅ‚ 10. Ustalanie priorytetów wymagaÅ„ (209)
- Pytanie i eliminowanie (210)
- Ważność a pilność (215)
- Excelowe czary-mary (222)
- Podsumowanie (225)
Rozdział 11. Spotkania (227)
- Spotkania efektywne i te, podczas których tylko tracisz czas (229)
- Przygotowanie spotkania (231)
- Prowadzenie spotkania (241)
- Zamykanie spotkania (247)
- FormuÅ‚y spotkaÅ„ na różne okazje (248)
- Podsumowanie (256)
Rozdział 12. Techniki zbierania wymagań w pigułce (257)
- Wizja (258)
- Odkrywanie potrzeb (259)
- Konkretyzowanie (260)
- Technika skrzynki (262)
- Ekrany użytkownika (263)
- Uogólnianie (263)
- Powiększanie przestrzeni możliwych rozwiązań (265)
- Proponowanie alternatywnych rozwiązań (265)
- Pytania trafiajÄ…ce w samo sedno (266)
- Zmiana ram odniesienia (267)
- Parafrazowanie (268)
- Technika pozytywnej intencji (269)
- Przejmowanie kierunku rozmowy (270)
- Komunikacja według modelu NVC (271)
- Ustalanie priorytetów za pomocÄ… pytaÅ„ (272)
- Spotkania (274)
Rozdział 13. Kiedy techniki przedstawione w tej książce NIE zadziałają? (277)
Lektura uzupełniająca (279)