reklama - zainteresowany?

OpenGL. Leksykon kieszonkowy - Helion

OpenGL. Leksykon kieszonkowy
Autor: Andrzej Orłowski
ISBN: 83-7361-968-2
stron: 160, Format: B6, okładka: miękka
Data wydania: 2005-06-13
Księgarnia: Helion

Cena książki: 12,90 zł

Dodaj do koszyka OpenGL. Leksykon kieszonkowy

Tagi: OpenGL - Programowanie

Biblioteka OpenGL to narzędzie służące do tworzenia realistycznej grafiki trójwymiarowej w programach. Możliwości OpenGL możemy dziś podziwiać w grach komputerowych, animacjach, wizualizacjach i filmowych efektach specjalnych. Większość publikacji dotyczących biblioteki OpenGL przedstawia ją w kontekście języka C++, z poziomu którego faktycznie jest najczęściej wykorzystywana. Jednakże wielu programistów, którzy często rozpoczynają swoją naukę od Pascala i związanego z nim środowiska Delphi, próbuje stosować ją również w połączeniu z tym językiem.

Książka "OpenGL. Leksykon kieszonkowy" jest przeznaczona wÅ‚aÅ›nie dla tych programistów. Opisuje bibliotekÄ™ OpenGL pod kÄ…tem zastosowania jej w aplikacjach tworzonych za pomocÄ… Delphi. Przedstawia wszystkie funkcje sÅ‚użące do generowania i wyÅ›wietlania grafiki -- poczÄ…wszy od bryÅ‚ podstawowych, a skoÅ„czywszy na krzywych NURBS i Bèziera. Pokazuje sposoby oÅ›wietlania i teksturowania obiektów w scenie oraz metody importowania siatek stworzonych w programach 3D.

  • Typy danych w OpenGL
  • Metody rzutowania i wyÅ›wietlania sceny 3D na ekranie monitora
  • Obiekty i bryÅ‚y podstawowe
  • OÅ›wietlenie
  • Umieszczanie napisów w scenie
  • Korzystanie z map bitowych
  • MateriaÅ‚y i tekstury
  • Animacja
  • Import obiektów 3D

Delphi to nie tylko aplikacje bazodanowe i internetowe. Przekonaj się, że w Delphi można również stworzyć realistyczną animację 3D.

Dodaj do koszyka OpenGL. Leksykon kieszonkowy

 

Osoby które kupowały "OpenGL. Leksykon kieszonkowy", wybierały także:

  • OpenGL. Kurs video. Wprowadzenie do programowania grafiki komputerowej
  • OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D
  • OpenGL. Receptury dla programisty
  • OpenGL. KsiÄ™ga eksperta. Wydanie VII
  • OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część I

Dodaj do koszyka OpenGL. Leksykon kieszonkowy

Spis treści

OpenGL. Leksykon kieszonkowy -- spis treści

Wstęp (5)

1. OpenGL dla Windows (7)

  • Typy Object Pascal i OpenGL (7)
  • Przygotowanie Å›rodowiska pracy. Funkcje WGL (10)
  • Aplikacja w oknie (13)
  • Aplikacja peÅ‚noekranowa (19)
  • Komponent (VC) dla Delphi (19)

2. Biblioteki OpenGL (23)

  • Biblioteka standardowa (23)
  • Biblioteka GLU (59)
  • Biblioteki GLUT (63)

3. Metody zobrazowania (64)

  • Rzut prostokÄ…tny (64)
  • Rzut perspektywiczny i kamera (67)
  • Organizacja ekranu OpenGL (72)

4. Obiekty podstawowe (74)

  • Punkt (74)
  • Linia (78)
  • TrójkÄ…t (81)
  • CzworokÄ…t (83)
  • WielokÄ…t (84)

5. Bryły (86)

  • Cylinder (87)
  • Dysk (88)
  • Sfera (91)

6. Krzywe i powierzchnie (93)

  • Krzywe i powierzchnie Beziera (93)

7. Światło (108)

  • ÅšwiatÅ‚o tÅ‚a (otoczenia) (109)
  • PoÅ‚ożenie źródÅ‚a Å›wiatÅ‚a w przestrzeni (110)
  • ÅšwiatÅ‚o rozproszone (112)
  • Reflektor (112)
  • Rozmycie (113)

8. Napisy (116)

9. Obrazy w OpenG L (118)

  • Mapy bitowe (118)
  • Wczytywanie plików BMP (119)
  • WyÅ›wietlanie obrazów w formacie BMP (121)
  • Kopiowanie fragmentu ekranu (124)
  • PowiÄ™kszenie (126)

10. Materiał i tekstura (128)

  • MateriaÅ‚ (128)
  • Tekstura (133)

11. Import siatek (140)

12. Ruch (148)

  • Przemieszczenie (148)
  • Obroty (150)
  • Skalowanie (153)

Skorowidz (154)

Dodaj do koszyka OpenGL. Leksykon kieszonkowy

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.