OpenGL. Leksykon kieszonkowy - Helion
ISBN: 83-7361-968-2
stron: 160, Format: B6, okładka: miękka
Data wydania: 2005-06-13
Księgarnia: Helion
Cena książki: 12,90 zł
Biblioteka OpenGL to narzędzie służące do tworzenia realistycznej grafiki trójwymiarowej w programach. Możliwości OpenGL możemy dziś podziwiać w grach komputerowych, animacjach, wizualizacjach i filmowych efektach specjalnych. Większość publikacji dotyczących biblioteki OpenGL przedstawia ją w kontekście języka C++, z poziomu którego faktycznie jest najczęściej wykorzystywana. Jednakże wielu programistów, którzy często rozpoczynają swoją naukę od Pascala i związanego z nim środowiska Delphi, próbuje stosować ją również w połączeniu z tym językiem.
Książka "OpenGL. Leksykon kieszonkowy" jest przeznaczona wÅ‚aÅ›nie dla tych programistów. Opisuje bibliotekÄ™ OpenGL pod kÄ…tem zastosowania jej w aplikacjach tworzonych za pomocÄ… Delphi. Przedstawia wszystkie funkcje sÅ‚użące do generowania i wyÅ›wietlania grafiki -- poczÄ…wszy od bryÅ‚ podstawowych, a skoÅ„czywszy na krzywych NURBS i Bèziera. Pokazuje sposoby oÅ›wietlania i teksturowania obiektów w scenie oraz metody importowania siatek stworzonych w programach 3D.
- Typy danych w OpenGL
- Metody rzutowania i wyświetlania sceny 3D na ekranie monitora
- Obiekty i bryły podstawowe
- Oświetlenie
- Umieszczanie napisów w scenie
- Korzystanie z map bitowych
- Materiały i tekstury
- Animacja
- Import obiektów 3D
Delphi to nie tylko aplikacje bazodanowe i internetowe. Przekonaj się, że w Delphi można również stworzyć realistyczną animację 3D.
Osoby które kupowały "OpenGL. Leksykon kieszonkowy", wybierały także:
- OpenGL. Kurs video. Wprowadzenie do programowania grafiki komputerowej 99,00 zł, (44,55 zł -55%)
- OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D 89,00 zł, (44,50 zł -50%)
- OpenGL. Receptury dla programisty 54,90 zł, (27,45 zł -50%)
- OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII 119,00 zł, (89,25 zł -25%)
- Wprowadzenie do potoku renderującego OpenGL 58,71 zł, (46,97 zł -20%)
Spis treści
OpenGL. Leksykon kieszonkowy -- spis treści
Wstęp (5)
1. OpenGL dla Windows (7)
- Typy Object Pascal i OpenGL (7)
- Przygotowanie środowiska pracy. Funkcje WGL (10)
- Aplikacja w oknie (13)
- Aplikacja pełnoekranowa (19)
- Komponent (VC) dla Delphi (19)
2. Biblioteki OpenGL (23)
- Biblioteka standardowa (23)
- Biblioteka GLU (59)
- Biblioteki GLUT (63)
3. Metody zobrazowania (64)
- Rzut prostokÄ…tny (64)
- Rzut perspektywiczny i kamera (67)
- Organizacja ekranu OpenGL (72)
4. Obiekty podstawowe (74)
- Punkt (74)
- Linia (78)
- Trójkąt (81)
- CzworokÄ…t (83)
- WielokÄ…t (84)
5. Bryły (86)
- Cylinder (87)
- Dysk (88)
- Sfera (91)
6. Krzywe i powierzchnie (93)
- Krzywe i powierzchnie Beziera (93)
7. Światło (108)
- Światło tła (otoczenia) (109)
- Położenie źródła światła w przestrzeni (110)
- Światło rozproszone (112)
- Reflektor (112)
- Rozmycie (113)
8. Napisy (116)
9. Obrazy w OpenG L (118)
- Mapy bitowe (118)
- Wczytywanie plików BMP (119)
- Wyświetlanie obrazów w formacie BMP (121)
- Kopiowanie fragmentu ekranu (124)
- Powiększenie (126)
10. Materiał i tekstura (128)
- Materiał (128)
- Tekstura (133)
11. Import siatek (140)
12. Ruch (148)
- Przemieszczenie (148)
- Obroty (150)
- Skalowanie (153)
Skorowidz (154)