reklama - zainteresowany?

Od zera do ECeDeeLa - Standard - Helion

Od zera do ECeDeeLa - Standard
ebook
Autor: Marcin Adamiec, Marcin Powroźnik
ISBN: 978-83-611-7389-2
stron: 416, Format: ebook
Data wydania: 2020-09-02
Księgarnia: Helion

Cena książki: 29,25 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-9,75 zł)

Dodaj do koszyka Od zera do ECeDeeLa - Standard

Tagi: MS Office

Książka Od Zera do ECeDeeLa Standard (S1-S3), to kolejna książka przygotowana nie tylko, jako poradnik dla osób, które zaczynają dopiero swoją przygodę z komputerem, ale również dla wszystkich, którzy w aktywny i zaawansowany sposób korzystają, na co dzień z komputera, jako źródła wiedzy i narzędzia pracy.  Autorzy książki dołożyli wszelkich starań, by treści zostały zaprezentowane w prosty i przejrzysty sposób i każdy mógł samodzielnie nauczyć się obsługi współczesnego oprogramowania z zachowaniem zasad bezpieczeństwa w przestrzeni Internetu. Książka w szczegółowy sposób omawia trzy duże zagadnienia. Pierwsze związane jest z obsługą programu MS Access, wykorzystywanego do gromadzenia i przetwarzania danych. Drugim zagadnieniem są prezentacje komputerowe i grafika w zastosowaniu menadżerskim, czyli obsługa popularnego programu MS Power Point. Ostatnim tematem jest bezpieczeństwo w sieci.

Dodaj do koszyka Od zera do ECeDeeLa - Standard

 

Osoby które kupowały "Od zera do ECeDeeLa - Standard", wybierały także:

  • VBA dla Microsoft Office 365 i Office 2019
  • Excel - tabele przestawne. Kurs video. Raporty i analiza danych
  • ABC komputera. Wydanie XII
  • Excel 2016 PL. Ćwiczenia zaawansowane
  • ABC MS Office 2016 PL

Dodaj do koszyka Od zera do ECeDeeLa - Standard

Spis treści

Od zera do ECeDeeLa - Standard eBook -- spis treści

Spis treści
3
Spis treści
SPIS TREŚCI ................................................................................................................................ 3
CZĘŚĆ I - S1 - UŻYTKOWANIE BAZ DANYCH
1.1. KLUCZOWE POJĘCIA ..................................................................................................... 13
1.1.1. BAZA DANYCH.................................................................................................................. 13
1.1.2. ORGANIZACJA BAZ DANYCH ............................................................................................. 14
1.1.3. ZASTOSOWANIA BAZ DANYCH........................................................................................... 15
1.1.4. PROJEKTOWANIE BAZY DANYCH ....................................................................................... 16
1.1.5. POSTACIE NORMALNE ....................................................................................................... 17
1.1.6. TYPY DANYCH.................................................................................................................. 18
1.1.7. WŁAŚCIWOŚCI PÓL ........................................................................................................... 19
1.1.8. KLUCZE............................................................................................................................21
1.1.9. INDEKSOWANIE ................................................................................................................ 22
1.1.10. CELE TWORZENIA RELACJI .............................................................................................. 22
1.1.11. BUDOWA RELACJI........................................................................................................... 23
1.1.12. UŻYTKOWNIK BAZY DANYCH.......................................................................................... 23
1.2. UŻYWANIE APLIKACJI ................................................................................................... 27
1.2.1. OTWIERANIE I ZAMYKANIE APLIKACJI ............................................................................... 27
1.2.2. TWORZENIE BAZY DANYCH............................................................................................... 30
1.2.3. OTWIERANIE I ZAMYKANIE BAZ DANYCH........................................................................... 33
1.2.4. NARZĘDZIA I WSTĄŻKI...................................................................................................... 35
1.2.5. POMOC .............................................................................................................................36
1.2.6. OTWIERANIE, ZAMYKANIE, ZAPISYWANIE TABEL............................................................... 37
1.2.7. ZMIANA WIDOKU .............................................................................................................. 41
1.2.8. PRZECHODZENIE POMIĘDZY REKORDAMI........................................................................... 41
1.2.9. SORTOWANIE.................................................................................................................... 42
1.3. TABELE ............................................................................................................................... 45
1.3.1. TWORZENIE TABELI .......................................................................................................... 45
1.3.2. WŁAŚCIWOŚCI PÓL TABELI................................................................................................ 47
Spis treści
4
1.3.3. ZMIANA SZEROKOŚCI KOLUMN W TABELI .......................................................................... 49
1.3.4. REKORDY......................................................................................................................... 50
1.3.5. DODANIE POLA DO ISTNIEJĄCEJ TABELI ............................................................................. 51
1.3.6. RELACJE........................................................................................................................... 52
1.4. WYBIERANIE INFORMACJI Z BAZY ........................................................................... 61
1.4.1. WYSZUKIWANIE I FILTRY.................................................................................................. 61
1.4.2. KWERENDY ...................................................................................................................... 63
1.4.2.1. TWORZENIE KWEREND .............................................................................................. 64
1.4.2.2. OPERACJE MATEMATYCZNE....................................................................................... 69
1.4.2.3. WIELOZNACZNIKI I OPERATORY LOGICZNE................................................................. 70
1.4.2.4. EDYCJA PÓL .............................................................................................................. 75
1.5. FORMULARZE ................................................................................................................... 83
1.5.1. FORMULARZ..................................................................................................................... 83
1.5.2. TWORZENIE FORMULARZA ................................................................................................ 84
1.5.3. WPROWADZANIE NOWYCH REKORDÓW ............................................................................. 85
1.5.4. USUWANIE REKORDÓW Z POZIOMU FORMULARZA..............................................................88
1.5.5. MODYFIKACJA REKORDÓW ............................................................................................... 89
1.5.6. NAGŁÓWEK I STOPKA FORMULARZA.................................................................................. 91
1.6. WYDRUKI............................................................................................................................ 97
1.6.1. RAPORTY.......................................................................................................................... 97
1.6.2. ZMIANA ROZMIESZCZENIA ELEMENTÓW RAPORTU........................................................... 100
1.6.3. FUNKCJE W RAPORTACH ................................................................................................. 102
1.6.4. NAGŁÓWEK I STOPKA RAPORTU ...................................................................................... 105
1.6.5. EKSPORTOWANIE DANYCH.............................................................................................. 106
1.6.6. ZMIANA ORIENTACJI STRONY .......................................................................................... 108
1.6.7. DRUKOWANIE TABELI..................................................................................................... 111
1.6.8. DRUKOWANIE INNYCH ELEMENTÓW BAZY DANYCH......................................................... 112
CZĘŚĆ II - S2 - GRAFIKA MENADŻERSKA I PREZENTACYJNA
2.1. UŻYWANIE APLIKACJI ................................................................................................. 117
2.1.1. URUCHAMIANIE PROGRAMU MS POWERPOINT 2013 .......................................................117
2.1.2. KOŃCZENIE PRACY Z PROGRAMEM .................................................................................. 123
2.1.3. OTWIERANIE ISTNIEJĄCEJ PREZENTACJI........................................................................... 123
2.1.4. ZAPISYWANIE PREZENTACJI ............................................................................................ 127
2.1.5. PORUSZANIE SIĘ POMIĘDZY OTWARTYMI PREZENTACJAMI ............................................... 131
Spis treści
5
2.1.6. MODYFIKACJA USTAWIEŃ PROGRAMU............................................................................. 134
2.1.6.1. USTAWIANIE PREFERENCJI UŻYTKOWNIKA............................................................... 135
2.1.6.2. DOSTOSOWANIE WIDOKU PREZENTACJI.................................................................... 139
2.1.7. TRYBY WYŚWIETLANIA PREZENTACJI.............................................................................. 140
2.1.8. KORZYSTANIE Z POMOCY PROGRAMU.............................................................................. 144
2.2. TWORZENIE PREZENTACJI ........................................................................................ 147
2.2.1. NOWA PREZENTACJA ...................................................................................................... 147
2.2.2. KORZYSTANIE Z WBUDOWANYCH SZABLONÓW ............................................................... 148
2.2.3. PRACA Z PREZENTACJĄ ................................................................................................... 150
2.2.3.1. DODAWANIE NOWEGO SLAJDU................................................................................. 152
2.2.3.2. USUWANIE SLAJDÓW............................................................................................... 154
2.2.3.3. KOPIOWANIE WYBRANYCH SLAJDÓW....................................................................... 156
2.2.3.4. PRZENOSZENIE SLAJDÓW......................................................................................... 158
2.2.4. EDYTOWANIE SLAJDÓW .................................................................................................. 160
2.2.4.1. WYBÓR UKŁADU SLAJDU......................................................................................... 161
2.2.4.2. ZMIANA TŁA SLAJDÓW ............................................................................................ 164
2.2.4.3. MOTYWY SLAJDÓW ................................................................................................. 169
2.2.5. ELEMENTY DODATKOWE................................................................................................. 170
2.2.5.1. NAGŁÓWEK I STOPKA .............................................................................................. 170
2.2.5.2. NUMEROWANIE SLAJDÓW........................................................................................ 172
2.2.5.3. DATA I GODZINA ..................................................................................................... 174
2.3. EDYCJA I FORMATOWANIE TEKSTU ....................................................................... 179
2.3.1. OBIEKT TEKSTOWY......................................................................................................... 179
2.3.2. POLE TEKSTOWE............................................................................................................. 181
2.3.3. WYGLĄD CZCIONKI......................................................................................................... 183
2.3.4. FORMATOWANIE TEKSTU ................................................................................................ 185
2.3.4.1. WYRÓWNYWANIE TEKSTU....................................................................................... 185
2.3.4.2. LINIJKA I TABULATORY ........................................................................................... 186
2.3.4.3. INTERLINIA ............................................................................................................. 187
2.3.4.4. WYPUNKTOWANIE .................................................................................................. 188
2.3.4.5. TABELE................................................................................................................... 191
2.4. WYKRESY ......................................................................................................................... 201
2.4.1. WYKRESY ...................................................................................................................... 201
2.4.2. TYP WYKRESU ................................................................................................................ 207
2.4.3. EDYCJA KOLORÓW WYKRESU.......................................................................................... 210
2.5. OBIEKTY GRAFICZNE .................................................................................................. 213
2.5.1. CLIPART ......................................................................................................................... 213
2.5.1.1. PRACA Z CLIPARTAMI .............................................................................................. 213
2.5.2. OBRAZY ......................................................................................................................... 219
Spis treści
6
2.5.3. GRAFIKA SMARTART...................................................................................................... 221
2.5.4. POZOSTAŁE ELEMENTY GRAFICZNE ................................................................................. 226
2.5.5. OBIEKTY AUDIO I WIDEO................................................................................................. 234
2.5.6. PRACA Z OBIEKTAMI ....................................................................................................... 240
2.5.6.1. ZMIANA ROZMIARU I POŁOŻENIA ............................................................................. 240
2.5.6.2. KOPIOWANIE OBIEKTÓW.......................................................................................... 242
2.5.6.3. PRZENOSZENIE OBIEKTÓW....................................................................................... 245
2.5.6.4. GRUPOWANIE I USTAWIANIE OBIEKTÓW................................................................... 247
2.5.6.5. USUWANIE OBIEKTÓW............................................................................................. 249
2.6. PRZYGOTOWANIE POKAZU SLAJDÓW ................................................................... 253
2.6.1. EFEKTY PRZEJŚCIA.......................................................................................................... 253
2.6.1.1. ZARZĄDZANIE EFEKTAMI PRZEJŚCIA ........................................................................ 254
2.6.2. ANIMACJE ...................................................................................................................... 255
2.6.2.1. KONTROLA ANIMACJI .............................................................................................. 258
2.6.3. ELEMENTY NAWIGACYJNE .............................................................................................. 260
2.6.4. PRZYGOTOWANIE POKAZU SLAJDÓW ............................................................................... 262
2.6.4.1. UKRYWANIE SLAJDÓW ............................................................................................ 263
2.6.4.2. URUCHOMIENIE PREZENTACJI.................................................................................. 264
2.6.5. ORIENTACJA SLAJDÓW.................................................................................................... 266
2.6.6. ORTOGRAFIA PRZEDE WSZYSTKIM! ................................................................................. 267
2.6.7. NOTATKI DLA PRELEGENTA............................................................................................. 269
2.6.8. MOBILNA PREZENTACJA ................................................................................................. 270
2.6.9. OSTATECZNY ZAPIS ........................................................................................................ 273
2.6.10. DRUKOWANIE PREZENTACJI.......................................................................................... 274
CZĘŚĆ III - S3 - IT SECURITY
3.1. KWESTIE BEZPIECZEŃSTWA ..................................................................................... 281
3.1.1. DANE I INFORMACJE ....................................................................................................... 281
3.1.2. CYBERPRZESTĘPCZOŚĆ ................................................................................................... 281
3.1.3. HACKING, CRACKING I HACKING ETYCZNY ...................................................................... 282
3.1.4. ZAGROŻENIA NATURALNE............................................................................................... 284
3.1.5. DZIAŁANIA OSÓB TRZECICH ............................................................................................ 284
3.1.6. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH .................................................................................... 285
3.1.7. KOMERCYJNA OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH ..............................................................286
3.1.8. ZABEZPIECZENIE DANYCH ZA POMOCĄ HASEŁ ................................................................. 286
3.1.9. POUFNOŚĆ, INTEGRALNOŚĆ, DOSTĘPNOŚĆ ....................................................................... 287
3.1.10. WYMOGI PRAWNE......................................................................................................... 287
Spis treści
7
3.1.11. SOCJOTECHNIKA I JEJ METODY ...................................................................................... 288
3.1.12. KRADZIEŻ TOŻSAMOŚCI ................................................................................................ 289
3.1.13. SPOSOBY KRADZIEŻY TOŻSAMOŚCI ............................................................................... 290
3.1.14. OBSŁUGA MAKR ........................................................................................................... 291
3.1.15. HASŁA DO PLIKÓW........................................................................................................ 291
3.1.16. ZALETY I OGRANICZENIA SZYFROWANIA ....................................................................... 299
3.2. ZŁOŚLIWE OPROGRAMOWANIE .............................................................................. 303
3.2.1. ZŁOŚLIWE OPROGRAMOWANIE........................................................................................ 303
3.2.2. TYPY ZŁOŚLIWEGO OPROGRAMOWANIA .......................................................................... 304
3.2.3. OPROGRAMOWANIE ANTYWIRUSOWE.............................................................................. 309
3.2.3.1. KORZYSTANIE Z PROGRAMÓW ANTYWIRUSOWYCH .................................................. 310
3.3. BEZPIECZEŃSTWO W SIECIACH ............................................................................... 323
3.3.1. SIEĆ KOMPUTEROWA ...................................................................................................... 323
3.3.2. ROLE ADMINISTRATORA SIECI......................................................................................... 327
3.3.3. FIREWALL ...................................................................................................................... 328
3.3.4. NIEBEZPIECZEŃSTWO POŁĄCZEŃ SIECIOWYCH................................................................. 332
3.3.5. SIECI BEZPRZEWODOWE.................................................................................................. 333
3.3.6. ZABEZPIECZENIE SIECI BEZPRZEWODOWEJ ...................................................................... 334
3.3.6.1. NAKŁADANIE HASŁA NA SIEĆ WLAN ...................................................................... 339
3.3.6.2. TWORZENIE LISTY ZAUFANYCH ADRESÓW MAC ...................................................... 341
3.3.7. ŁĄCZENIE Z SIECIAMI BEZPRZEWODOWYMI ..................................................................... 343
3.3.8. KONTA SIECIOWE............................................................................................................ 345
3.3.9. ZASADY TWORZENIA BEZPIECZNYCHHASEŁ..................................................................... 346
3.3.10. INNE TECHNIKI ZABEZPIECZEŃ ...................................................................................... 347
3.4. BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE ......................................................................... 351
3.4.1. KORZYSTANIE Z BEZPIECZNYCH WITRYN......................................................................... 351
3.4.2. CERTYFIKAT UWIERZYTELNIAJĄCY ................................................................................. 353
3.4.3. PHARMING...................................................................................................................... 354
3.4.4. HASŁO JEDNORAZOWE.................................................................................................... 355
3.4.5. AUTOUZUPEŁNIANIE ELEMENTÓW FORMULARZA.............................................................356
3.4.6. CIASTECZKA................................................................................................................... 357
3.4.7. USUWANIE PRYWATNYCH DANYCH Z PRZEGLĄDARKI ...................................................... 360
3.4.8. FILTROWANIE ZAWARTOŚCI STRON ................................................................................. 365
3.4.9. PORTALE SPOŁECZNOŚCIOWE.......................................................................................... 366
3.4.9.1. POTENCJALNE ZAGROŻENIA..................................................................................... 367
Spis treści
8
3.4.9.2. NADAWANIE USTAWIEŃ PRYWATNOŚCI.................................................................... 368
3.5. KOMUNIKACJA ............................................................................................................... 373
3.5.1. SZYFROWANIE WIADOMOŚCI EMAIL ................................................................................ 373
3.5.2. PODPIS ELEKTRONICZNY................................................................................................. 378
3.5.2.1. PODPIS ELEKTRONICZNY W WIADOMOŚCIACH EMAIL................................................ 378
3.5.3. NIEBEZPIECZEŃSTWA W WIADOMOŚCIACH EMAIL............................................................ 380
3.5.4. KOMUNIKATORY INTERNETOWE...................................................................................... 381
3.5.5. PODATNOŚĆ KOMUNIKATORÓW NA ZAGROŻENIA.............................................................381
3.5.6. PRYWATNOŚĆ PRZY UŻYCIU KOMUNIKATORÓW............................................................... 382
3.6. BEZPIECZNE ZARZĄDZANIE DANYMI .................................................................... 385
3.6.1. METODY ZABEZPIECZEŃ URZĄDZEŃ................................................................................ 385
3.6.2. BACKUP DANYCH ........................................................................................................... 387
3.6.2.1. PRZYWRACANIE KOPII ZAPASOWEJ........................................................................... 395
3.6.3. TRWAŁE USUWANIE DANYCH .......................................................................................... 399
*3.7. OCHRONA ŚRODOWISKA .......................................................................................... 403
*3.7.1. URZĄDZENIA TIK ......................................................................................................... 403
*3.7.2. OSZCZĘDZANIE ENERGII................................................................................................ 404
*3.7.3. URZĄDZENIA TIK A ŚRODOWISKO NATURALNE.............................................................405
*3.7.4. MONITOROWANIE ŚRODOWISKA ŻYCIA I PRACY LUDZI................................................... 406
 

Dodaj do koszyka Od zera do ECeDeeLa - Standard

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.