Objective-C. Leksykon profesjonalisty - Helion
Tytuł oryginału: Objective-C Phrasebook (Developer's Library)
Tłumaczenie: Mateusz Wieloch
ISBN: 978-83-246-4350-9
stron: 240, Format: 140x208, okładka: miękka
Data wydania: 2012-06-06
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,00 zł
Objective-C to nowoczesny język programowania, dzięki któremu możesz tworzyć zaawansowane aplikacje dla produktów ze stajni Apple. Produkty takie, jak iPad, iPhone czy laptopy z systemem operacyjnym MacOS, podbiły serca użytkowników na całym świecie. Co ważne, ich pozycja wydaje się niezagrożona! Dlatego inwestycja w wiedzę na temat tego języka jest w pełni uzasadniona.
Z tą książką błyskawicznie poznasz możliwości języka Objective-C. Dzięki przystępnemu wprowadzeniu zapoznasz się z podstawami języka, a w kolejnych rozdziałach poszerzysz wiedzę o bardziej zaawansowane zagadnienia. Podręcznik wypełniony ponad setką listingów z kodem źródłowym programów sprawi, że będziesz mógł stworzyć działający kod w języku Objective-C praktycznie w każdej sytuacji. W trakcie lektury dowiesz się, jak zarządzać pamięcią, korzystać ze wzorców oraz wykonywać operacje na ciągach znaków, liczbach i kolekcjach. Ponadto sprawdzisz, jak w Objective-C korzystać z plików, wątków i dostępu do sieci. Poświęć chwilę tej książce, a już wkrótce zaczniesz tworzyć zaawansowane oprogramowanie w Objective-C!
Sprawdź:
- jak rozpocząć przygodę z Objective-C
- jak zarządzać pamięcią
- jak tworzyć aplikacje wielowątkowe
- jak debugować kod
Twój przewodnik do pierwszej aplikacji w Objective-C!
Osoby które kupowały "Objective-C. Leksykon profesjonalisty", wybierały także:
- Język C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania 99,00 zł, (44,55 zł -55%)
- Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
- Nowoczesny C. Przegl 119,00 zł, (59,50 zł -50%)
- Efektywny C. Wprowadzenie do profesjonalnego programowania 69,00 zł, (34,50 zł -50%)
- Język C. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie VIII 199,00 zł, (99,50 zł -50%)
Spis treści
Objective-C. Leksykon profesjonalisty -- spis treści
O autorze (9)
Podziękowania (11)
Wprowadzenie (13)
Rozdział 1. Filozofia Objective-C (15)
- Model obiektowy (15)
- Opowieść o dwóch systemach typów (17)
- C to Objective-C (17)
- Język i biblioteka (18)
- Historia Objective-C (20)
- Wieloplatformowość (22)
- Kompilowanie programów napisanych w Objective-C (23)
Rozdział 2. Elementarz Objective-C (25)
- Deklarowanie typów w Objective-C (26)
- Wysyłanie wiadomości (28)
- Selektory (30)
- Deklarowanie klas (31)
- Protokoły (35)
- Dodawanie metod do istniejącej klasy (36)
- Nieformalne protokoły (38)
- Generowanie metod przy użyciu zadeklarowanych właściwości (38)
- Słowa kluczowe self, _cmd i super (42)
- Wskaźnik isa (44)
- Inicjalizowanie klas (46)
- Kodowanie typów (47)
- Używanie bloków (49)
Rozdział 3. Zarządzanie pamięcią (51)
- Zajmowanie i zwalnianie pamięci (51)
- Przypisywanie do zmiennych instancyjnych (52)
- Automatyczne zliczanie referencji (53)
- Zwracanie obiektów przez argumenty będące wskaźnikami (54)
- Unikanie cykli pozyskanych referencji (56)
- Migracja do ARC (57)
- Pule automatycznego zwalniania pamięci (59)
- Konstruktory automatycznie zwalniające pamięć (61)
- Automatyczne zwalnianie obiektów w akcesoriach (61)
- Wsparcie dla automatycznego odśmiecania kolekcji (62)
- Współpraca z C (64)
- Niszczenie obiektów (65)
- Słabe referencje (66)
- Alokowanie skanowanej pamięci (68)
Rozdział 4. Najważniejsze wzorce w Objective-C (71)
- Dwufazowe tworzenie obiektów (71)
- Kopiowanie obiektów (72)
- Archiwizowanie obiektów (74)
- Tworzenie wyznaczonych inicjalizatorów (76)
- Singleton (77)
- Delegowanie (79)
- Budowanie fasad (80)
- Tworzenie klastrów klas (81)
- Pętla wykonania (83)
Rozdział 5. Liczby (85)
- Przechowywanie liczb w kolekcjach (86)
- Arytmetyka liczb dziesiętnych (88)
- Konwersje między ciągami znakowymi i liczbami (90)
- Odczytywanie liczb z ciągów znakowych (91)
Rozdział 6. Operacje na ciągach znakowych (93)
- Tworzenie stałych ciągów znakowych (94)
- Porównywanie ciągów znakowych (94)
- Przetwarzanie ciągu znakowego litera po literze (96)
- Zmiana kodowania ciągów znakowych (98)
- Przycinanie ciągów znakowych (100)
- Dzielenie ciągów znakowych (101)
- Kopiowanie ciągów znakowych (101)
- Tworzenie ciągów znakowych z szablonów (103)
- Dopasowywanie wzorców do ciągów znakowych (105)
- Przechowywanie tekstu z formatowaniem (106)
Rozdział 7. Kolekcje (109)
- Używanie tablic (110)
- Kontrolowanie indeksów (111)
- Przechowywanie nieuporządkowanych grup obiektów (112)
- Tworzenie słownika (113)
- Iterowanie po kolekcji (114)
- Wyszukiwanie obiektu w kolekcji (116)
- Dziedziczenie z kolekcji (118)
- Przechowywanie obiektów Objective-C w kolekcjach C++ (120)
Rozdział 8. Data i czas (123)
- Odczytywanie aktualnej daty (123)
- Przygotowanie dat do wyświetlenia (124)
- Zliczanie upływającego czasu (126)
- Odczytywanie dat z ciągów znakowych (126)
- Zdarzenia stopera (127)
Rozdział 9. Listy właściwości (129)
- Przechowywanie kolekcji w listach właściwości (130)
- Odczytywanie danych z listy właściwości (131)
- Zmiana formatu list właściwości (133)
- JSON (134)
- Przechowywanie ustawień (135)
- Przechowywanie dowolnych obiektów w systemie ustawień (138)
Rozdział 10. Interakcja ze środowiskiem (141)
- Pobieranie wartości środowiskowych (141)
- Przetwarzanie argumentów z linii komend (142)
- Ustawienia regionalne użytkownika (144)
- Nagłe zakończenie programu (145)
Rozdział 11. Kodowanie klucz-wartość (147)
- Dostęp do wartości poprzez klucz (147)
- Uzyskiwanie zgodności z KVC (148)
- Ścieżki do klucza (151)
- Obserwowanie kluczy (152)
- Uzyskiwanie zgodności z KVO (153)
Rozdział 12. Obsługa błędów (155)
- Różnice w implementacji wyjątków (156)
- Rzucanie i łapanie wyjątków (157)
- Obiekty wyjątków (159)
- Zunifikowany model wyjątków (160)
- Wyjątki a zarządzanie pamięcią (161)
- Przekazywanie delegat z błędami (162)
- Zwracanie informacji o błędzie (163)
- NSError (164)
Rozdział 13. Dostęp do katalogów i plików (167)
- Odczytywanie pliku (167)
- Przenoszenie i kopiowanie plików (169)
- Pobieranie atrybutów pliku (170)
- Modyfikacja ścieżek (171)
- Sprawdzanie, czy plik lub katalog istnieje (172)
- Praca z pakietami (173)
- Odszukiwanie plików w lokacjach systemowych (175)
Rozdział 14. Wątki (179)
- Tworzenie wątków (179)
- Ustawianie priorytetu wątku (180)
- Synchronizowanie wątków (182)
- Przechowywanie danych specyficznych dla danego wątku (183)
- Oczekiwanie na prawdziwość warunku (185)
Rozdział 15. Bloki i Grand Central (189)
- Wiązanie zmiennych z blokami (189)
- Zarządzanie pamięcią a bloki (192)
- Wykonywanie czynności w tle (194)
- Tworzenie własnych kolejek pracy (196)
Rozdział 16. Powiadomienia (199)
- Żądanie powiadomień (199)
- Wysyłanie powiadomień (201)
- Kolejkowanie powiadomień (201)
- Przesyłanie powiadomień między aplikacjami (202)
Rozdział 17. Sieć (205)
- Wykorzystywanie obudowanych socketów z języka C (205)
- Łączenie się z serwerami (207)
- Przesyłanie obiektów przez sieć (208)
- Wyszukiwanie węzłów równoległych (210)
- Wczytywanie danych spod adresu URL (212)
Rozdział 18. Debugowanie Objective-C (215)
- Inspekcja obiektów (215)
- Rozpoznawanie problemów z pamięcią (217)
- Obserwowanie wyjątków (218)
- Asercje (220)
- Zapisywanie wiadomości o błędach (221)
Rozdział 19. Środowisko uruchomieniowe Objective-C (223)
- Wysyłanie wiadomości na podstawie nazwy (223)
- Odszukiwanie klas według nazwy (224)
- Sprawdzanie, czy obiekt posiada daną metodę (225)
- Przekierowywanie wiadomości (227)
- Odszukiwanie klas (228)
- Inspekcja klas (229)
- Tworzenie nowych klas (231)
- Dodawanie nowych zmiennych instancyjnych (232)
Skorowidz (235)