reklama - zainteresowany?

Myśl jak programista. Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów - Helion

Myśl jak programista. Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów
Autor: V. Anton Spraul
Tytuł oryginału: Think Like a Programmer: An Introduction to Creative Problem Solving
Tłumaczenie: Jacek Janusz
ISBN: 978-83-246-7284-4
stron: 280, Format: 170x230, okładka: miękka
Data wydania: 2013-08-16
Księgarnia: Helion

Cena książki: 49,00 zł

Dodaj do koszyka Myśl jak programista. Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów

Tagi: Inne - Programowanie | programowanie-kupon

Znajdź wyjście z najtrudniejszych sytuacji!

Nauka programowania to tak naprawdę nauka sposobu myślenia. Jako programista musisz biegle analizować problemy, dzielić je na części oraz starać się je rozwiązać w optymalny sposób. Składnia języka i środowisko programistyczne to tylko podstawowe narzędzia, których obsługi nauczyć się może każdy. Jednak nie każdy potrafi myśleć jak programista.

Recenzja książki na Forbot.pl >>

Dzięki tej książce masz szansę zostać profesjonalistą! W trakcie lektury poznasz najlepsze sposoby rozwiązywania problemów, opanujesz rekurencję i przekonasz się, że wcale nie jest ona taka straszna. Zobaczysz również, jak tworzyć kod nadający się do ponownego użycia, i opanujesz zagadnienia z obszaru programowania obiektowego. Przykłady w tej książce zostały napisane w języku C++, ale nie stanowi to bariery, żeby przenieść te idee na inne języki programowania. Warto poświęcić tej książce parę wieczorów i zmienić swój sposób patrzenia na programowanie!

Poznaj:

  • strategie rozwiązywania problemów
  • sposoby rozwiązywania problemów za pomocą rekurencji
  • korzyści z wykorzystania wskaźników i pamięci dynamicznej
  • metody zdobywania nowych umiejętności programistycznych

Opanuj sztukę myślenia jak programista!

Dodaj do koszyka Myśl jak programista. Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów

 

Osoby które kupowały "Myśl jak programista. Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów", wybierały także:

  • Superinteligencja. Scenariusze, strategie, zagro
  • Poradnik design thinking - czyli jak wykorzysta
  • Kosymulacja. Elastyczne projektowanie i symulacja wielodomenowa
  • F# 4.0 dla zaawansowanych. Wydanie IV
  • Systemy reaktywne. Wzorce projektowe i ich stosowanie

Dodaj do koszyka Myśl jak programista. Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów

Spis treści

Myśl jak programista. Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów -- spis treści

Podziękowania (7)

Wstęp (9)

  • O książce (11)
    • Wymagania wstępne (11)
    • Wybrane zagadnienia (12)
    • Styl programowania (12)
    • Ćwiczenia (12)
    • Dlaczego C++? (13)

1. Strategie rozwiązywania problemów (15)

  • Klasyczne łamigłówki (17)
    • Lis, gęś i kukurydza (17)
    • Łamigłówki z przesuwanymi elementami (22)
    • Sudoku (26)
    • Zamek Quarrasi (30)
  • Ogólne techniki rozwiązywania problemów (32)
    • Miej zawsze jakiś plan (32)
    • Ponownie zaprezentuj problem (33)
    • Podziel problem (34)
    • Rozpocznij z wiedzą, którą posiadasz (35)
    • Uprość problem (36)
    • Szukaj analogii (37)
    • Eksperymentuj (38)
    • Nie popadaj we frustrację (38)
  • Ćwiczenia (40)

2. Prawdziwe łamigłówki (41)

  • Elementy języka C++ wykorzystywane w tym rozdziale (42)
  • Tworzenie wzorów na wyjściu (42)
  • Przetwarzanie danych wejściowych (48)
    • Analiza problemu (49)
    • Łączenie wszystkich elementów w całość (58)
  • Śledzenie stanu (60)
  • Podsumowanie (73)
  • Ćwiczenia (74)

3. Rozwiązywanie problemów za pomocą tablic (77)

  • Podstawowe informacje o tablicach (78)
    • Przechowywanie danych (79)
    • Kopiowanie (79)
    • Odczytywanie i przeszukiwanie (80)
    • Sortowanie (81)
    • Obliczenia statystyczne (84)
  • Rozwiązywanie problemów za pomocą tablic (85)
    • Optymalizacja (89)
  • Tablice ze stałymi wartościami (91)
  • Tablice z wartościami nieskalarnymi (94)
  • Tablice wielowymiarowe (96)
  • Kiedy należy używać tablic (99)
  • Ćwiczenia (104)

4. Rozwiązywanie problemów za pomocą wskaźników i pamięci dynamicznej (107)

  • Podstawowe informacje o wskaźnikach (108)
  • Korzyści z używania wskaźników (109)
    • Struktury danych o wielkości definiowanej w trakcie działania programu (109)
    • Struktury danych o zmiennych rozmiarach (110)
    • Współdzielenie pamięci (110)
  • Kiedy należy używać wskaźników? (111)
  • Pamięć ma znaczenie (112)
    • Stos i sterta (113)
    • Rozmiar pamięci (116)
    • Czas życia (118)
  • Rozwiązywanie problemów za pomocą wskaźników (119)
    • Łańcuchy o zmiennej długości (119)
    • Listy powiązane (130)
  • Wnioski i następne działania (139)
  • Ćwiczenia (139)

5. Rozwiązywanie problemów za pomocą klas (143)

  • Przegląd podstawowych informacji o klasach (144)
  • Cele użycia klas (146)
    • Enkapsulacja (146)
    • Ponowne użycie kodu (147)
    • Dzielenie problemu (147)
    • Hermetyzacja (148)
    • Czytelność (150)
    • Wyrazistość (150)
  • Tworzenie przykładowej klasy (151)
    • Podstawowy schemat klasy (152)
    • Metody wspierające (156)
  • Klasy z danymi dynamicznymi (160)
    • Dodawanie węzła (162)
    • Reorganizacja listy (165)
    • Destruktor (169)
    • Kopiowanie głębokie (170)
    • Obraz całości dla klas z pamięcią dynamiczną (175)
  • Błędy, jakich należy unikać (176)
    • Klasa fikcyjna (176)
    • Jednozadaniowce (177)
  • Ćwiczenia (178)

6. Rozwiązywanie problemów za pomocą rekurencji (181)

  • Przegląd podstawowych informacji o rekurencji (182)
  • Rekurencja nieogonowa i ogonowa (182)
  • Wielki Pomysł Rekurencyjny (191)
  • Często popełniane błędy (194)
    • Zbyt wiele parametrów (195)
    • Zmienne globalne (196)
  • Używanie rekurencji w dynamicznych strukturach danych (198)
    • Rekurencja i listy powiązane (198)
    • Rekurencja i drzewa binarne (201)
  • Funkcje opakowujące (204)
  • Kiedy należy wybierać rekurencję? (207)
    • Argumenty przeciwko rekurencji (207)
  • Ćwiczenia (211)

7. Rozwiązywanie problemów za pomocą ponownego wykorzystania kodu (213)

  • Poprawne i niewłaściwe wykorzystanie kodu (214)
  • Przegląd podstawowych informacji o komponentach (215)
    • Blok kodu (215)
    • Algorytmy (216)
    • Wzorce (216)
    • Abstrakcyjne typy danych (217)
    • Biblioteki (218)
  • Zdobywanie wiedzy o komponentach (219)
    • Eksploracyjne zdobywanie wiedzy (219)
    • Zdobywanie wiedzy w razie potrzeby (223)
  • Wybór typu komponentu (232)
    • Wybór komponentu w praktyce (234)
    • Porównanie wyników (238)
  • Ćwiczenia (239)

8. Myślenie jak programista (241)

  • Tworzenie własnego planu głównego (242)
    • Uwzględnienie mocnych i słabych stron (242)
    • Budowanie planu głównego (248)
  • Rozwiązywanie każdego problemu (250)
    • Opracowywanie metody oszukiwania (252)
    • Wymagane podzadania dla metody oszukiwania w grze wisielec (254)
    • Wstępny projekt (256)
    • Kodowanie wstępne (257)
    • Analiza wstępnych wyników (266)
    • Sztuka rozwiązywania problemów (267)
  • Zdobywanie nowych umiejętności programistycznych (268)
    • Nowe języki (269)
    • Zdobywanie nowych umiejętności w języku, który już znasz (271)
    • Nowe biblioteki (272)
    • Bierz udział w szkoleniach (273)
  • Podsumowanie (274)
  • Ćwiczenia (275)

Skorowidz (276)

Dodaj do koszyka Myśl jak programista. Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.