reklama - zainteresowany?

Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową - Helion

Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową
Autor: Piotr Brzózka
ISBN: 978-83-246-2978-7
stron: 376, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-19
Księgarnia: Helion

Cena książki: 79,00 zł

Dodaj do koszyka Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową

Tagi: Moodle | Strony mobilne (RWD)

Naucz się sam, by uczyć innych!

  • Moodle lokalnie i globalnie, czyli jak zainstalować i skonfigurować tÄ™ platformÄ™
  • ZakÅ‚adanie kursu i planowanie szkolenia, czyli co zrobić w pierwszej kolejnoÅ›ci
  • ModuÅ‚y i wtyczki, czyli o co warto lub należy rozszerzyć możliwoÅ›ci Moodle\'a

Platforma Moodle 2.0 to narzÄ™dzie, z którego skorzystać może każdy, kto chce prowadzić szkolenia przez internet. Ta forma nauczania staje siÄ™ coraz bardziej popularna z uwagi na swój elastyczny charakter - tradycyjne kursy zabierajÄ… za dużo cennego czasu, a we wspóÅ‚czesnym, informacyjnym spoÅ‚eczeÅ„stwie szkolić muszÄ… siÄ™ praktycznie wszyscy. Moodle umożliwia zdalne prowadzenie zajęć z wykorzystaniem wielu kanaÅ‚ów komunikacyjnych: strony internetowej, e-maili, czatów, forów, komunikatorów, a ponadto zapewnia szybki dostÄ™p do materiaÅ‚ów szkoleniowych, których różnorodność ograniczona może być tylko wyobraźniÄ… osoby prowadzÄ…cej kurs.

Jeżeli zamierzasz spróbować swoich siÅ‚ w tej mÅ‚odej, lecz prężnej dziedzinie, książka "Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformÄ™ e-learningowÄ…" przeznaczona jest wÅ‚aÅ›nie dla Ciebie. Znajdziesz tu wszystko, co musisz wiedzieć, by szybko przejść do konkretów i zaadaptować Moodle\'a do wÅ‚asnych potrzeb. Dowiesz siÄ™, jak zainstalować i skonfigurować tÄ™ platformÄ™, zaplanować i zaÅ‚ożyć nowy kurs, przygotować i opublikować materiaÅ‚y. Poznasz sposoby efektywnej komunikacji z kursantami i możliwoÅ›ci oceniania ich postÄ™pów. Zorientujesz siÄ™, na czym polega administrowanie systemem, jak dbać o jego bezpieczeÅ„stwo i jakie rozszerzenia mogÄ… pomóc Ci w pracy. Krótko mówiÄ…c, przygodÄ™ z e-learningiem po prostu musisz zacząć od Moodle\'a!

  • Instalacja i konfiguracja Moodle\'a 2.0
  • ZakÅ‚adanie kursu i planowanie szkolenia
  • Bloki na stronie gÅ‚ównej i innych stronach
  • Przygotowanie materiaÅ‚ów na potrzeby e-szkolenia
  • Wbudowany edytor HTML platformy
  • Formy komunikacji
  • Formy publikacji materiaÅ‚ów
  • Lekcja, przypadek szczególny
  • Prowadzenie warsztatów
  • Oceny na kursie
  • Elementy administracji
  • Reset kursu i kopie zapasowe
  • Użytkownicy platformy
  • Dodatkowe narzÄ™dzia
  • Prowadzenie zdalnych zajęć
  • Ocena jakoÅ›ci kursu

Doceń Moodle\'a - zobacz, co potrafi!

Dodaj do koszyka Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową

 

Osoby które kupowały "Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową", wybierały także:

  • E-learning z Moodle. Kurs video. Poziom pierwszy. Tworzenie i obsÅ‚uga platformy szkoleniowej
  • E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialnÄ… i w peÅ‚ni interaktywnÄ… treść dydaktycznÄ…
  • Moodle. Ćwiczenia praktyczne
  • Moodle. Stwórz wÅ‚asny serwis e-learningowy
  • Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformÄ™ e-learningowÄ…

Dodaj do koszyka Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową

Spis treści

Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową -- spis treści

Rozdział 1. Zamiast wstępu, czyli dla kogo jest przeznaczona książka (7)

Rozdział 2. Czym jest zdalne nauczanie, czyli odrobina teorii (11)

Rozdział 3. Dlaczego Moodle? (17)

Rozdział 4. Instalacja i wstępna konfiguracja (27)

  • 4.1. Moodle lokalnie (27)
  • 4.2. Nasz Moodle w globalnej sieci (41)

Rozdział 5. Organizacja platformy (49)

  • 5.1. Bloki, które warto lub nie umieÅ›cić na stronie głównej (53)
    • 5.1.1. Dodaj blok (53)
    • 5.1.2. Opis kursu (strony) (54)
    • 5.1.3. Kalendarz (54)
    • 5.1.4. Zalogowani użytkownicy (57)
    • 5.1.5. NajÅ›wieższe wiadomoÅ›ci (58)
    • 5.1.6. NadchodzÄ…ce terminy (58)
    • 5.1.7. Co siÄ™ ostatnio dziaÅ‚o (60)
    • 5.1.8. HTML (60)
    • 5.1.9. Osoby (61)
    • 5.1.10. WiadomoÅ›ci (62)
    • 5.1.11. Szukaj w forach (63)
    • 5.1.12. Kursy (63)
  • 5.2. Jakie bloki wybrać? (64)
    • 5.2.1. Pokaż nowoÅ›ci (66)
    • 5.2.2. Pokaż listÄ™ kursów (66)
    • 5.2.3. Pokaż listÄ™ kategorii (67)
    • 5.2.4. Lista wyboru (68)

Rozdział 6. Pierwszy kurs (73)

  • 6.1. ZakÅ‚adanie nowego kursu (73)
    • 6.1.1. Konfiguracja kursu (74)
    • 6.1.2. Zamawianie kursu (80)
    • 6.1.3. Edycja kursu (83)
    • 6.1.4. Dodawanie użytkowników do kursu (83)
    • 6.1.5. Formy zapisów na kurs (87)
    • 6.1.6. Grupy (88)
    • 6.1.7. Opcje Zezwolenia i Sprawdź uprawnienia (91)
    • 6.1.8. PozostaÅ‚e opcje (92)
    • 6.1.9. Organizacja elementów kursu (93)
    • 6.1.10. Zasoby (97)
    • 6.1.11. SkÅ‚adowe (99)
  • 6.2. Planowanie szkolenia (100)
    • 6.2.1. Analiza (101)
    • 6.2.2. Projektowanie (104)
    • 6.2.3. Opracowanie (106)
    • 6.2.4. Wdrożenie (107)
    • 6.2.5. Ewaluacja (107)
  • 6.3. Przygotowanie materiałów (110)
    • 6.3.1. Organizacja materiałów, czyli praca z plikami (110)
    • 6.3.2. Co robimy z naszymi odrÄ™cznymi notatkami? (112)
    • 6.3.3. Jak powinny wyglÄ…dać materiaÅ‚y? (112)
  • 6.4. Edytor HTML (115)
  • 6.5. Formy komunikacji (124)
    • 6.5.1. Forum (124)
    • 6.5.2. Czat (136)
    • 6.5.3. System wiadomoÅ›ci wewnÄ™trznych platformy (141)
    • 6.5.4. GÅ‚osowanie (146)
    • 6.5.5. Ankieta (151)
  • 6.6. Publikacja materiałów (157)
    • 6.6.1. Etykieta (157)
    • 6.6.2. Strona WWW (159)
    • 6.6.3. Folder (161)
    • 6.6.4. URL (164)
    • 6.6.5. Zasób (166)
  • 6.7. Lekcja, przypadek szczególny (169)
    • 6.7.1. Wybór wielokrotny (183)
    • 6.7.2. Prawda/faÅ‚sz (184)
    • 6.7.3. Krótka odpowiedź (185)
    • 6.7.4. Numeryczne (186)
    • 6.7.5. Dopasuj odpowiedź (186)
    • 6.7.6. Esej (189)
    • 6.7.7. Lekcja liniowa (189)
    • 6.7.8. Lekcja wielowÄ…tkowa (190)
    • 6.7.9. Lekcja z klastrami (191)
  • 6.8. Pora sprawdzić wiedzÄ™ (193)
    • 6.8.1. Quiz (193)
    • 6.8.2. Zadanie (222)
  • 6.9. Jak jeszcze możemy publikować i oceniać (234)
    • 6.9.1. Wiki (234)
    • 6.9.2. SÅ‚ownik (243)
    • 6.9.3. Baza (253)
  • 6.10. Po prostu warsztaty (261)
    • 6.10.1. Wykorzystanie sumacyjnej (akumulacyjnej) strategii oceniania (263)
    • 6.10.2. Komentarze (271)
    • 6.10.3. Liczba bÅ‚Ä™dów (272)
    • 6.10.4. Ostatnia strategia Rubryka (273)
  • 6.11. PozostaÅ‚e zasoby kursu (278)
    • 6.11.1. IMS content package (278)
    • 6.11.2. SCORM (280)

Rozdział 7. Oceny (285)

Rozdział 8. Elementy administracji (299)

  • 8.1. W przypadku katastrofy - kopie zapasowe (299)
  • 8.2. Reset kursu (312)
  • 8.3. Użytkownicy platformy, czyli kto jest kim w Moodle (314)
  • 8.4. ModuÅ‚y i wtyczki (317)
  • 8.5. Zmiana wyglÄ…du platformy (320)
  • 8.6. Co jeszcze możemy konfigurować? (325)

Rozdział 9. W roli studenta (331)

Rozdział 10. Dodatkowe narzędzia (339)

Rozdział 11. Jak prowadzić zdalne zajęcia? (345)

Rozdział 12. Jak stosować Moodle? (351)

Rozdział 13. Czy zrealizowaliśmy dobry kurs? (357)

Rozdział 14. Zamiast podsumowania - czy warto? (365)

Literatura (367)

Skorowidz (371)

Dodaj do koszyka Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.