Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową - Helion
ISBN: 978-83-246-2978-7
stron: 376, Format: 158x235, okładka: miękka
Data wydania: 2011-09-19
Księgarnia: Helion
Cena książki: 79,00 zł
Naucz się sam, by uczyć innych!
- Moodle lokalnie i globalnie, czyli jak zainstalować i skonfigurować tę platformę
- Zakładanie kursu i planowanie szkolenia, czyli co zrobić w pierwszej kolejności
- Moduły i wtyczki, czyli o co warto lub należy rozszerzyć możliwości Moodle\'a
Platforma Moodle 2.0 to narzÄ™dzie, z którego skorzystać może każdy, kto chce prowadzić szkolenia przez internet. Ta forma nauczania staje siÄ™ coraz bardziej popularna z uwagi na swój elastyczny charakter - tradycyjne kursy zabierajÄ… za dużo cennego czasu, a we wspóÅ‚czesnym, informacyjnym spoÅ‚eczeÅ„stwie szkolić muszÄ… siÄ™ praktycznie wszyscy. Moodle umożliwia zdalne prowadzenie zajęć z wykorzystaniem wielu kanaÅ‚ów komunikacyjnych: strony internetowej, e-maili, czatów, forów, komunikatorów, a ponadto zapewnia szybki dostÄ™p do materiaÅ‚ów szkoleniowych, których różnorodność ograniczona może być tylko wyobraźniÄ… osoby prowadzÄ…cej kurs.
Jeżeli zamierzasz spróbować swoich siÅ‚ w tej mÅ‚odej, lecz prężnej dziedzinie, książka "Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformÄ™ e-learningowÄ…" przeznaczona jest wÅ‚aÅ›nie dla Ciebie. Znajdziesz tu wszystko, co musisz wiedzieć, by szybko przejść do konkretów i zaadaptować Moodle\'a do wÅ‚asnych potrzeb. Dowiesz siÄ™, jak zainstalować i skonfigurować tÄ™ platformÄ™, zaplanować i zaÅ‚ożyć nowy kurs, przygotować i opublikować materiaÅ‚y. Poznasz sposoby efektywnej komunikacji z kursantami i możliwoÅ›ci oceniania ich postÄ™pów. Zorientujesz siÄ™, na czym polega administrowanie systemem, jak dbać o jego bezpieczeÅ„stwo i jakie rozszerzenia mogÄ… pomóc Ci w pracy. Krótko mówiÄ…c, przygodÄ™ z e-learningiem po prostu musisz zacząć od Moodle\'a!
- Instalacja i konfiguracja Moodle\'a 2.0
- Zakładanie kursu i planowanie szkolenia
- Bloki na stronie gÅ‚ównej i innych stronach
- Przygotowanie materiaÅ‚ów na potrzeby e-szkolenia
- Wbudowany edytor HTML platformy
- Formy komunikacji
- Formy publikacji materiaÅ‚ów
- Lekcja, przypadek szczególny
- Prowadzenie warsztatów
- Oceny na kursie
- Elementy administracji
- Reset kursu i kopie zapasowe
- Użytkownicy platformy
- Dodatkowe narzędzia
- Prowadzenie zdalnych zajęć
- Ocena jakości kursu
Doceń Moodle\'a - zobacz, co potrafi!
Osoby które kupowały "Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową", wybierały także:
- E-learning z Moodle. Kurs video. Poziom pierwszy. Tworzenie i obsługa platformy szkoleniowej 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną 49,00 zł, (24,50 zł -50%)
- Moodle. Ćwiczenia praktyczne 29,00 zł, (14,50 zł -50%)
- Moodle. Stwórz własny serwis e-learningowy 29,90 zł, (14,95 zł -50%)
- Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową 79,00 zł, (39,50 zł -50%)
Spis treści
Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową -- spis treści
Rozdział 1. Zamiast wstępu, czyli dla kogo jest przeznaczona książka (7)
Rozdział 2. Czym jest zdalne nauczanie, czyli odrobina teorii (11)
Rozdział 3. Dlaczego Moodle? (17)
Rozdział 4. Instalacja i wstępna konfiguracja (27)
- 4.1. Moodle lokalnie (27)
- 4.2. Nasz Moodle w globalnej sieci (41)
Rozdział 5. Organizacja platformy (49)
- 5.1. Bloki, które warto lub nie umieścić na stronie głównej (53)
- 5.1.1. Dodaj blok (53)
- 5.1.2. Opis kursu (strony) (54)
- 5.1.3. Kalendarz (54)
- 5.1.4. Zalogowani użytkownicy (57)
- 5.1.5. Najświeższe wiadomości (58)
- 5.1.6. NadchodzÄ…ce terminy (58)
- 5.1.7. Co się ostatnio działo (60)
- 5.1.8. HTML (60)
- 5.1.9. Osoby (61)
- 5.1.10. Wiadomości (62)
- 5.1.11. Szukaj w forach (63)
- 5.1.12. Kursy (63)
- 5.2. Jakie bloki wybrać? (64)
- 5.2.1. Pokaż nowości (66)
- 5.2.2. Pokaż listę kursów (66)
- 5.2.3. Pokaż listę kategorii (67)
- 5.2.4. Lista wyboru (68)
Rozdział 6. Pierwszy kurs (73)
- 6.1. Zakładanie nowego kursu (73)
- 6.1.1. Konfiguracja kursu (74)
- 6.1.2. Zamawianie kursu (80)
- 6.1.3. Edycja kursu (83)
- 6.1.4. Dodawanie użytkowników do kursu (83)
- 6.1.5. Formy zapisów na kurs (87)
- 6.1.6. Grupy (88)
- 6.1.7. Opcje Zezwolenia i Sprawdź uprawnienia (91)
- 6.1.8. Pozostałe opcje (92)
- 6.1.9. Organizacja elementów kursu (93)
- 6.1.10. Zasoby (97)
- 6.1.11. Składowe (99)
- 6.2. Planowanie szkolenia (100)
- 6.2.1. Analiza (101)
- 6.2.2. Projektowanie (104)
- 6.2.3. Opracowanie (106)
- 6.2.4. Wdrożenie (107)
- 6.2.5. Ewaluacja (107)
- 6.3. Przygotowanie materiałów (110)
- 6.3.1. Organizacja materiałów, czyli praca z plikami (110)
- 6.3.2. Co robimy z naszymi odręcznymi notatkami? (112)
- 6.3.3. Jak powinny wyglądać materiały? (112)
- 6.4. Edytor HTML (115)
- 6.5. Formy komunikacji (124)
- 6.5.1. Forum (124)
- 6.5.2. Czat (136)
- 6.5.3. System wiadomości wewnętrznych platformy (141)
- 6.5.4. GÅ‚osowanie (146)
- 6.5.5. Ankieta (151)
- 6.6. Publikacja materiałów (157)
- 6.6.1. Etykieta (157)
- 6.6.2. Strona WWW (159)
- 6.6.3. Folder (161)
- 6.6.4. URL (164)
- 6.6.5. Zasób (166)
- 6.7. Lekcja, przypadek szczególny (169)
- 6.7.1. Wybór wielokrotny (183)
- 6.7.2. Prawda/fałsz (184)
- 6.7.3. Krótka odpowiedź (185)
- 6.7.4. Numeryczne (186)
- 6.7.5. Dopasuj odpowiedź (186)
- 6.7.6. Esej (189)
- 6.7.7. Lekcja liniowa (189)
- 6.7.8. Lekcja wielowÄ…tkowa (190)
- 6.7.9. Lekcja z klastrami (191)
- 6.8. Pora sprawdzić wiedzę (193)
- 6.8.1. Quiz (193)
- 6.8.2. Zadanie (222)
- 6.9. Jak jeszcze możemy publikować i oceniać (234)
- 6.9.1. Wiki (234)
- 6.9.2. SÅ‚ownik (243)
- 6.9.3. Baza (253)
- 6.10. Po prostu warsztaty (261)
- 6.10.1. Wykorzystanie sumacyjnej (akumulacyjnej) strategii oceniania (263)
- 6.10.2. Komentarze (271)
- 6.10.3. Liczba błędów (272)
- 6.10.4. Ostatnia strategia Rubryka (273)
- 6.11. Pozostałe zasoby kursu (278)
- 6.11.1. IMS content package (278)
- 6.11.2. SCORM (280)
Rozdział 7. Oceny (285)
Rozdział 8. Elementy administracji (299)
- 8.1. W przypadku katastrofy - kopie zapasowe (299)
- 8.2. Reset kursu (312)
- 8.3. Użytkownicy platformy, czyli kto jest kim w Moodle (314)
- 8.4. Moduły i wtyczki (317)
- 8.5. Zmiana wyglÄ…du platformy (320)
- 8.6. Co jeszcze możemy konfigurować? (325)
Rozdział 9. W roli studenta (331)
Rozdział 10. Dodatkowe narzędzia (339)
Rozdział 11. Jak prowadzić zdalne zajęcia? (345)
Rozdział 12. Jak stosować Moodle? (351)
Rozdział 13. Czy zrealizowaliśmy dobry kurs? (357)
Rozdział 14. Zamiast podsumowania - czy warto? (365)
Literatura (367)
Skorowidz (371)