Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową. Wydanie II rozszerzone - Helion
ISBN: 978-83-283-2695-8
stron: 488, Format: ebook
Data wydania: 2016-04-29
Księgarnia: Helion
Cena książki: 59,25 zł (poprzednio: 79,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-19,75 zł)
Moodle — naucz siÄ™, jak uczyć innych!
- Co zapewni Ci platforma e-learningowa Moodle i do czego Ci siÄ™ przyda?
- Jak przygotować pierwszy kurs oraz założyć i poprowadzić własne szkolenie na Moodle?
- Jakie elementy administracji powinieneś poznać?
Ta książka przeznaczona jest dla wszystkich, którzy chcą przekazywać wiedzę za pośrednictwem sieci. Znajdziesz w niej najważniejsze informacje ułatwiające wystartowanie z własnym kursem. Dowiesz się, jak obsługiwać Moodle, przygotowywać materiały i stworzyć profesjonalne szkolenie. Poznasz działanie narzędzi do komunikacji z kursantami i sposoby oceniania ich postępów, nauczysz się dodawać zasoby, zapewniać bezpieczeństwo, publikować materiały. Wydanie II rozszerzone omawia mnóstwo nowości, jakie pojawiły się na platformie, i podpowiada, jak ich używać. Jeśli chcesz zdalnie uczyć innych, kup tę książkę i zrób to z Moodle!
- Czym jest zdalne nauczanie, czyli odrobina teorii
- Instalacja i wstępna konfiguracja platformy
- Organizacja strony głównej i przygotowania
- Forum, czat, głosowanie, ankieta i quiz
- Lekcja, przypadek szczególny
- Pakiet SCORM i zasoby
- Oceny i ocenianie
- W roli studenta
- Prowadzenie zdalnych zajęć
Zacznij prowadzić świetne kursy e-learningowe!
Osoby które kupowały "Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową. Wydanie II rozszerzone", wybierały także:
- Moodle 3.x Developer's Guide 135,91 zł, (29,90 zł -78%)
- Platforma Moodle dla każdego nauczyciela 25,95 zł, (10,90 zł -58%)
- E-learning z Moodle. Kurs video. Poziom pierwszy. Tworzenie i obsługa platformy szkoleniowej 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną 49,00 zł, (26,95 zł -45%)
- Moodle. Ćwiczenia praktyczne 29,00 zł, (15,95 zł -45%)
Spis treści
Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową. Wydanie II rozszerzone eBook -- spis treści
Rozdział 1. Zamiast wstępu, czyli dla kogo jest przeznaczona ta książka (7)
Rozdział 2. Czym jest zdalne nauczanie, czyli odrobina teorii (11)
Rozdział 3. Dlaczego Moodle? (17)
Rozdział 4. Instalacja i wstępna konfiguracja platformy (27)
- 4.1. Wymagania (27)
- 4.2. Czego wymagamy od użytkownika platformy (31)
- 4.3. Moodle lokalny (32)
- 4.4. Moodle w globalnej pajęczynie (43)
RozdziaÅ‚ 5. Organizacja strony gÅ‚ównej (49)
- 5.1. Pierwsze wrażenie (49)
- 5.2. Bloki przydatne, niezbędne i takie sobie (56)
- Dodaj blok (56)
- Opis kursu/strony (57)
- Kalendarz (58)
- Zalogowani użytkownicy (61)
- Wiadomości (62)
- Najnowsze wiadomości (63)
- NadchodzÄ…ce terminy (63)
- Co się ostatnio działo? (64)
- HTML (65)
- Osoby (66)
- Szukaj w forach (69)
- Kursy - Kategorie kursów (70)
- Więcej, więcej, więcej... Czyli jakie bloki wybrać? (71)
- 5.3. ObowiÄ…zkowe bloki platformy (71)
- 5.4. Ustawienia strony gÅ‚ównej (77)
- Pokaż nowości (78)
- Pokaż listÄ™ kursów (80)
- Pokaż listę kategorii (81)
- Lista wyboru (82)
- Kursy przypisane oraz wyszukiwarka kursów (82)
- Sekcja tematyczna (83)
- DomyÅ›lna rola strony gÅ‚ównej (84)
- Jak powinna wyglÄ…dać strona gÅ‚ówna? (84)
Rozdział 6. Pierwszy kurs (87)
- 6.1. Zakładanie nowego kursu (87)
- Konfiguracja kursu (89)
- 6.2. Zamawianie kursu (100)
- 6.3. Dodawanie użytkowników do kursu (102)
- 6.4. Edycja kursu (112)
Rozdział 7. Przygotowania (125)
- 7.1. Projekt (125)
- Analiza (126)
- Projektowanie (129)
- Opracowanie (132)
- Wdrożenie (132)
- Ewaluacja (133)
- Przykład (134)
- 7.2. Przygotowanie materiaÅ‚ów (137)
- Organizacja materiaÅ‚ów, czyli praca z plikami (137)
- Edytory HTML (144)
Rozdział 8. Aktywności (159)
- 8.1. Forum (159)
- 8.2. Czat (174)
- 8.3. GÅ‚osowanie (180)
- 8.4. Ankieta (185)
- 8.5. Lekcja, przypadek szczególny (193)
- Pytanie wybór wielokrotny (210)
- Prawda/fałsz (212)
- Krótka odpowiedź (212)
- Numeryczne (214)
- Dopasuj odpowiedź (214)
- Esej (215)
- Lekcja liniowa (216)
- Lekcja wielowÄ…tkowa (218)
- Lekcja z klastrami (220)
- 8.6. Quiz (223)
- Przygotowanie pytań (235)
- 8.7. Zadanie (278)
- 8.8. Wiki (296)
- 8.9. Słownik pojęć (305)
- 8.10. Baza (318)
- 8.11. Warsztat (326)
- Ocenianie Å‚Ä…czne (328)
- Komentarze (331)
- Ocenianie tak/nie (331)
- Formularz kryteriów (333)
- 8.12. Pakiet SCORM (349)
Rozdział 9. Zasoby (357)
- 9.1. Etykieta (357)
- 9.2. Strona (358)
- 9.3. Folder (360)
- 9.4. Adres URL (362)
- 9.5. Plik (365)
- 9.6. Pakiet treści IMS (370)
- 9.7. Książka (370)
Rozdział 10. Oceny i ocenianie (377)
Rozdział 11. Elementy administracji (401)
- 11.1. W przypadku katastrofy - kopie zapasowe (401)
- 11.2. Reset kursu (414)
- 11.3. Użytkownicy platformy, czyli kto jest kim w Moodle (416)
- 11.4. Moduły i wtyczki (418)
- 11.5. Zmiana wyglÄ…du platformy (421)
- 11.6. Co jeszcze możemy konfigurować? (427)
Rozdział 12. W roli Studenta (435)
Rozdział 13. Dodatkowe narzędzia (443)
Rozdział 14. Jak prowadzić zajęcia zdalne? (455)
Rozdział 15. Jak stosować Moodle? (461)
Rozdział 16. Czy zrealizowaliśmy dobry kurs? (469)
Rozdział 17. Zamiast podsumowania - czy warto? (479)
Literatura (481)
- Książki (481)
- Netografia (481)
Skorowidz (483)