reklama - zainteresowany?

Mobile Web. Rusz głową! - Helion


ebook
Autor: Lyza Danger Gardner, Jason Grigsby
Tytuł oryginału: Head First Mobile Web
Tłumaczenie: Aleksander Lamża
ISBN: 978-83-246-5719-3
stron: 424, Format: ebook
Data wydania: 2013-03-25
Księgarnia: Helion

Cena książki: 63,20 zł (poprzednio: 78,02 zł)
Oszczędzasz: 19% (-14,82 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: Android | CSS | HTML i XHTML - Programowanie | iPhone | J2ME | Windows Mobile

Zdobądź nowych użytkowników smartfonów!

Liczba użytkowników internetu przeglądających strony internetowe za pomocą smartfonów rośnie lawinowo. Powszechnie sądzi się, że wkrótce będzie ich więcej niż tych, którzy korzystają z tradycyjnych komputerów. Dlatego już dziś należy przygotować się na rewolucję i zmienić podejście do tworzenia stron internetowych. Skorzystaj z nowości HTML5 oraz CSS3 i przekonaj się, że to wcale nie musi być trudne.

Jeżeli dołożysz do tego kolejną książkę z serii "Rusz głową!", całe zagadnienie może okazać się wręcz banalne. Dzięki nowatorskim technikom nauczania będziesz chłonął wiedzę niczym gąbka. W trakcie lektury nauczysz się korzystać z Responsive Web Design oraz sprawdzisz, jak rozpoznać, że użytkownik korzysta ze smartfona. Ponadto poznasz biblioteki, które pomogą Ci w trakcie realizacji postawionych (na przykład jQuery Mobile — jej możliwości są oszałamiające!). Twoją ciekawość powinien wzbudzić też projekt PhoneGap. Dzięki niemu będziesz mógł skonwertować swoją aplikację napisaną przy użyciu HTML5 do natywnego formatu, a to da Ci parę nowych możliwości. Książka ta jest obowiązkową pozycją dla wszystkich projektantów stron internetowych, którzy chcą być na czasie! Zaliczasz się do nich?

Poznaj:

  • przyszłość sieci internet i stron WWW
  • podejście Responsive Web Design
  • możliwości biblioteki jQuery i projektu PhoneGap
  • rozwiązania typowych problemów

Wykorzystaj potencjał HTML5 i CSS3!

Dodaj do koszyka

Spis treści

Mobile Web. Rusz głową! eBook -- spis treści

Wprowadzenie

  • Dla kogo jest ta książka? (xxii)
  • Wiemy, co sobie myślisz (xxiii)
  • Wiemy też, co sobie myśli Twój mózg (xxiii)
  • Metapoznanie - myślenie o myśleniu (xxv)
  • Zespół korektorów merytorycznych (xxx)
  • Podziękowania (xxxi)

1. Wprowadzenie do mobilnych technologii webowych

  • Wszyscy jedziemy na tym samym wózku. Wskakujesz? (2)
  • Coś niedobrego stało się w drodze do pubu (4)
  • Skoro przeglądarki w telefonach komórkowych są takie świetne... (5)
  • ...to czy nie powinno to po prostu działać? (5)
  • Wrażliwe projekty - Responsive Web Design (10)
  • Różne arkusze stylów w różnych sytuacjach (12)
  • Zapytania o media w CSS (13)
  • Dotychczasowa struktura witryny pubu Pod Paradnym Morsem (15)
  • Analiza dotychczasowego arkusza CSS (16)
  • Co trzeba zmienić? (17)
  • Szukamy stylów wymagających zmiany (18)
  • Droga do stylów dostosowanych do urządzeń mobilnych (19)
  • Co jest nie tak z układami o stałej szerokości? (26)
  • Dlaczego płynne jest lepsze? (27)
  • Wzór płynności (28)
  • Ciąg dalszy przekształceń (29)
  • Przełączanie kontekstu (31)
  • Co się stało z tymi obrazami? (32)
  • Płynne obrazy (33)
  • Pamiętaj, by być wrażliwym (36)
  • Oto strona w stylu RWD! (40)
  • Podejście Responsive Web Design to również stan umysłu (41)

2. RWD na poważnie

  • Gdy właśnie zamierzałeś zacząć świętować swój sukces... (44)
  • Czy to naprawdę jest problem? Skąd to wiadomo? (45)
  • Co zrobić, gdy nie śmiga? (47)
  • Nie ma co się oszukiwać, to jest WIELKA strona (48)
  • Dobrodziejstwa pliku HAR (49)
  • Wytęż wzrok i znajdź zawalidrogę (51)
  • Skąd pochodzi skrypt map Google'a? (53)
  • Wygląda przyjaźnie, ale takie nie jest (55)
  • Koncepcja Mobile First w podejściu Responsive Web Design (56)
  • Na czym polega stopniowe ulepszanie? (57)
  • Poprawiamy pływanie elementów (60)
  • Zapytania o media w technice Mobile First (61)
  • Niespodzianka! W Internet Explorerze strona się rozsypała (62)
  • Problemy z jednym atrybutem src (68)
  • Powiększanie w znaczniku <meta> viewport (72)
  • Czy powinno się umożliwiać skalowanie? (73)
  • Z pomocą JavaScriptu przywracamy mapę (74)
  • Budujemy pseudozapytanie o media w JavaScripcie (76)
  • Wstawiamy skrypt na stronę (77)
  • Ten widżet nie jest zgodny z RWD (79)
  • Przenosimy atrybuty do CSS (80)
  • Usuwamy atrybuty z JavaScriptu (81)
  • Mapa znów zasłania treść strony (83)
  • Niech prowadzi Cię zawartość strony (84)
  • Wartości graniczne przybywają na ratunek (87)

3. Oddzielna witryna mobilna

  • Agenci organizacji Zwierzętom na Pomoc patrolują pola (92)
  • Jak agenci mogą otrzymywać i przekazywać informacje? (93)
  • Wysyłamy mobilnych użytkowników na zoptymalizowaną witrynę (96)
  • Jak wywęszyć mobilnych użytkowników? (97)
  • Rozpoznajemy agenta użytkownika (98)
  • Łańcuch user-agent - dzieło szatana? (101)
  • Mówiąc wprost - większość dużych witryn ma swoją wersję mobilną (104)
  • Kiedy jedynym rozwiązaniem jest przekierowanie... (105)
  • Rzuć okiem na skrypt (106)
  • Jak działa skrypt? (107)
  • Przygotowujemy makietę wersji mobilnej (108)
  • Specjalna dostawa... spraw komplikujących życie (110)
  • Nie wszystkie telefony to smartfony... (113)
  • Prostota przede wszystkim - poznaj XHTML-MP (114)
  • Dlaczego chcemy użyć tak starego rozwiązania? (115)
  • XHTML-MP pomaga unikać problemów (116)
  • Przy okazji - przewijanie jest do bani (119)
  • Ostatni problem (119)
  • Klawisze dostępu w akcji (123)
  • Co poszło nie tak? (124)
  • Naprawiamy błędy (125)
  • CSS dostosowany do przeglądarek mobilnych (127)
  • Hm... czegoś tu brakuje (132)
  • Bardzo nam brakuje tych przycisków! (133)
  • Wielki sukces! (134)

4. Komu wsparcie, komu?

  • Skąd wiedzieć, gdzie ustalić granicę? (138)
  • Odejdź na chwilę od komputera (139)
  • Urządzenia, których nie wspierasz, kontra te, których nie możesz wspierać (140)
  • Zadawaj dużo pytań o swój projekt (142)
  • Składniki magicznej mobilnej mikstury (144)
  • Zajrzyj do szafki z narzędziami i danymi (145)
  • Skąd mam wiedzieć, czy moi klienci używają odpowiednich urządzeń? (150)

5. Bazy i klasy urządzeń

  • Przycisk awaryjny dla spanikowanych studentów (152)
  • Źródła danych o urządzeniach mobilnych spieszą na ratunek (154)
  • Poznaj WURFL (155)
  • WURFL i jego możliwości (156)
  • WURFL - sprytny interfejs API (159)
  • My też możemy zbudować eksplorator (160)
  • Eksplorator - przygotowanie środowiska (161)
  • Szast-prast i eksplorator ulepszony (168)
  • Czas zaprząc możliwości do pracy (170)
  • Korzystamy z WURFL do zróżnicowania zawartości stron (170)
  • Inicjalizacja obiektu urządzenia i przygotowanie danych (172)
  • Czy to jest urządzenie mobilne? (172)
  • Dzięki WURFL strona staje się sprytniejsza (176)
  • Przycisk awaryjny - tylko w telefonach (177)
  • Klasy urządzeń (181)
  • Kolejny lukratywny kontrakt z firmą DaRadę! (182)
  • Jak strona główna wygląda przez mobilne okulary? (183)
  • Zdefiniowanie odmian witryny w zależności od wymagań (184)
  • Przybliżamy klasy urządzeń (185)
  • Zapoznajemy się z funkcją dopasowującą (191)
  • O co chodzi w tej instrukcji switch? (192)
  • Używamy funkcji dopasowującej do testowania możliwości (193)
  • Wypełniamy luki w testach klas urządzeń (200)
  • Musimy bardziej zadbać o bezpieczeństwo (211)
  • Lepiej zapobiegać, niż leczyć (212)

6. Framework dla mobilnych aplikacji internetowych

  • HTML5, aplikacja internetowa... Co te słowa znaczą? (219)
  • Jak się zachowują klasyczne witryny internetowe? (220)
  • Jak się zachowują witryny przypominające aplikacje? (221)
  • Plan pierwszej fazy projektu Tartanator (224)
  • Po co używać frameworków? (225)
  • Dla projektu Tartanator wybraliśmy framework jQuery Mobile (226)
  • Tworzenie prostej strony z jQuery Mobile (228)
  • Kod pozostałych elementów strony (229)
  • Atrybuty data-* (231)
  • Odsyłacze do wielu stron w jQuery Mobile (234)
  • Sedno Tartanatora - tartany jako takie (240)
  • Wrzucamy pozostałe tartany (243)
  • Filtrowanie i porządkowanie listy (244)
  • Dodajemy pasek narzędzi w stopce (249)
  • Upiększamy pasek narzędzi (250)
  • Finalizowanie pracy nad strukturą (251)
  • Czas na przygotowanie formularza do tworzenia tartanów (253)
  • Tłumaczymy wzory tartanów na formularz (255)
  • Tworzymy formularz w HTML5 (256)
  • Dodajemy podstawowe pola (257)
  • Dodawanie kolorów umożliwiają użytkownikom listy w listach (258)
  • Pary kolor - rozmiar: pole wyboru koloru (259)
  • Pary kolor - rozmiar: pole rozmiaru (260)
  • Odsyłacz do formularza (262)

7. Mobilne aplikacje w prawdziwym świecie

  • Wygląda nieźle... (268)
  • Aplikacje mobilne w prawdziwym świecie (270)
  • Na miejsca, gotowi, ulepszać! (274)
  • Ulepszamy formularz (275)
  • Widżet zarządzający listą kolorów i rozmiarów (276)
  • Zaglądamy pod przykrywkę (277)
  • No tak, to było ulepszanie frontendu (278)
  • ...a teraz pora na backend (280)
  • Dwie twarze skryptu generate.php (281)
  • Jeszcze tylko jedno... (282)
  • Tryb offline to ważna sprawa (284)
  • Prosty przepis na plik manifestu (285)
  • Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach (286)
  • Udostępniaj pliki manifestu z prawidłowym nagłówkiem content-type (287)
  • Zwyciężyliśmy (w końcu) (297)
  • Jak działa geolokalizacja? (298)
  • Jak poprosić przeglądarkę o dane geolokalizacyjne? (299)
  • Początek pracy nad stroną Znajdź wydarzenie - podstawy (301)
  • Dołączamy geolokalizację (303)
  • Nic nie znalazł (309)

8. Tworzenie hybrydowych aplikacji mobilnych z PhoneGap

  • Nowe możliwości (314)
  • Jak działają aplikacje hybrydowe? (317)
  • Budowanie mostu za pomocą PhoneGap (318)
  • Dołącz do PhoneGap Build (321)
  • Jak ma działać aplikacja? (322)
  • Śledzenie ustrzelonych tartanów (323)
  • Anatomia projektu Ustrzel tartan! (324)
  • Pobieranie utworzonej aplikacji (328)
  • Wybierz drogę (329)
  • Kto co widział? Zapisujemy znalezione tartany (334)
  • W czym nam może pomóc localStorage? (335)
  • Sprawdzamy, co obsługuje przeglądarka (339)
  • Używamy funkcji wyświetlającej znalezione tartany (340)
  • Metody toggle i toggleClass (341)
  • Znalazłeś tartan? Udowodnij to! (344)
  • Zaprzęgamy PhoneGap do robienia zdjęć (345)
  • Integracja z PhoneGap jest już prawie gotowa (347)
  • Teraz jesteśmy gotowi na zgłębienie API mediaCapture (348)
  • W jaki sposób obsłużymy akcję zakończoną powodzeniem? (349)
  • W praktyce zawsze wygląda to trochę inaczej (350)
  • Odrobina anonimowości (351)
  • Już ostatnia sprawa! (353)
  • Daliśmy radę! (354)

9. Podejście "future friendly"

  • I co teraz? (358)
  • To nie takie proste (361)
  • Manifest "future friendly" (362)
  • Jeśli nie możesz się uodpornić na przyszłość, zaprzyjaźnij się z nią (364)
  • Dziś aplikacja, jutro witryna (365)
  • Czeka nas długa droga. Przyda się kilka wskazówek (366)
  • Mieszamy mobilne składniki (369)
  • Spójrz w przyszłość (371)

A Ścinki

  • 1. Testowanie na urządzeniach mobilnych (374)
  • 2. Zdalne debugowanie (376)
  • 3. Sprawdź, co obsługują przeglądarki (382)
  • 4. Interfejsy API urządzeń (384)
  • 5. Sklepy z aplikacjami oraz dystrybucja (385)
  • 6. RESS: REsponsive design + komponenty Server-Side (386)

B Postaw swój serwer

  • Czego będziesz potrzebował? (388)
  • Dostępny tylko lokalnie (389)
  • Windows i Linux - zainstaluj i skonfiguruj XAMPP-a (390)
  • Ciąg dalszy XAMPP-a (391)
  • Na koniec Mac - MAMP (392)
  • Sprawdź, czy zadokowałeś we właściwym porcie (393)
  • Dostań się do swojego serwera (394)
  • Informacje od phpinfo (396)

C Instalowanie WURFL

  • Skąd wziąć mózg? (398)
  • A co z mięśniakiem? (399)
  • Jak zmusić tę dwójkę do współpracy? (400)
  • Czas na porządki w systemie plików (401)
  • Zwróć na to uwagę! (402)

D Instalowanie SDK i narzędzi dla Androida

  • Pobieramy SDK Androida (404)
  • Wybierz odpowiednie narzędzia (405)
  • Tworzenie nowego urządzenia wirtualnego (408)
  • Znajdź właściwą ścieżkę (413)

Skorowidz (417)

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2020 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.