reklama - zainteresowany?

Android 3. Tworzenie aplikacji - Helion

Android 3. Tworzenie aplikacji
ebook
Autor: Satya Komatineni, Dave MacLean, Sayed Hashimi
Tytuł oryginału: Pro Android 3
TÅ‚umaczenie: Krzysztof Sawka
ISBN: 978-83-246-4184-0
stron: 1184, Format: ebook
Data wydania: 2012-04-26
Księgarnia: Helion

Cena książki: 81,95 zł (poprzednio: 146,34 zł)
Oszczędzasz: 44% (-64,39 zł)

Dodaj do koszyka Android 3. Tworzenie aplikacji

Tagi: Android

System operacyjny Android podbił rynek smartfonów, a teraz z dnia na dzień rośnie jego popularność wśród użytkowników tabletów. Sympatię zdobył sobie dzięki niezwykle przyjaznemu interfejsowi, szerokim możliwościom dostosowania do własnych potrzeb oraz niewyobrażalną ilością dostępnych aplikacji. W Android Market opublikowano ich już ponad 500 000! Wśród nich każdy znajdzie coś dla siebie niezależnie od tego, czy ma to być gra, czy unikalna aplikacja użytkowa.

Oparty na powszechnie znanym języku JAVA, posiadający obszerną, bogatą w przykłady dokumentację wprost zachęca do przygotowania ciekawej aplikacji, na której można zarobić konkretne pieniądze. Dzięki tej rewelacyjnej książce poświęconej Androidowi w wersji 3 w mig opanujesz jego tajniki. Na samym początku poznasz historię Androida oraz dowiesz się, jak przygotować środowisko pracy. Następnie zaznajomisz się ze strukturą aplikacji, sposobem korzystania z zasobów oraz dostawców treści. W dalszych rozdziałach nauczysz się budować estetyczny, funkcjonalny i atrakcyjny interfejs użytkownika, zapamiętywać preferencje użytkowników oraz korzystać z usług HTTP. Książka ta jest kompletnym i unikalnym kompendium wiedzy na temat Androida. Powinna znaleźć się na półce każdego dewelopera tworzącego oprogramowanie dla platformy Android!

  • Przygotowanie Å›rodowiska pracy
  • Pisanie aplikacji opartych na Å›rodowisku Java
  • Projektowanie i budowanie interfejsu użytkownika
  • WysyÅ‚anie i odbieranie komunikatów
  • Tworzenie animacji dwuwymiarowej
  • Korzystanie z usÅ‚ug geolokalizacyjnych
  • Przetwarzanie tekstu na mowÄ™
  • Publikacja aplikacji w Android Market

Zacznij tworzyć oprogramowanie dla najbardziej obiecującej platformy dla urządzeń mobilnych!


Dodaj do koszyka Android 3. Tworzenie aplikacji

Spis treści

Android 3. Tworzenie aplikacji eBook -- spis treści

Przedmowa (21)

O autorach (23)

Informacje o redaktorze technicznym (25)

Podziękowania (27)

Słowo wstępne (29)

Rozdział 1. Wprowadzenie do platformy obliczeniowej Android (31)

  • Nowa platforma dla nowego typu komputera osobistego (32)
  • PoczÄ…tki historii Androida (33)
  • Zapoznanie siÄ™ ze Å›rodowiskiem Dalvik VM (36)
  • Stos programowy Androida (37)
  • Projektowanie aplikacji użytkownika koÅ„cowego za pomocÄ… zestawu Android SDK (38)
    • Emulator Androida (38)
    • Interfejs użytkownika na platformie Android (39)
    • Podstawowe skÅ‚adniki Androida (40)
    • Zaawansowane koncepcje interfejsu użytkownika (41)
    • SkÅ‚adniki usÅ‚ug w Androidzie (43)
    • SkÅ‚adniki multimediów oraz telefonii w Androidzie (43)
    • Pakiety Java w Androidzie (44)
  • Wykorzystanie zalet kodu źródÅ‚owego Androida (48)
  • PrzykÅ‚adowe projekty zawarte w książce (49)
  • Podsumowanie (49)

Rozdział 2. Konfigurowanie środowiska programowania (51)

  • Konfigurowanie Å›rodowiska (52)
    • Pobieranie zestawu JDK 6 (52)
    • Pobieranie Å›rodowiska Eclipse 3.6 (53)
    • Pobieranie zestawu Android SDK (54)
    • Okno narzÄ™dzi (56)
    • Instalowanie narzÄ™dzi ADT (56)
  • Przedstawienie podstawowych skÅ‚adników (58)
    • Widok (58)
    • Aktywność (59)
    • Intencja (59)
    • Dostawca treÅ›ci (59)
    • UsÅ‚uga (59)
    • AndroidManifest.xml (60)
    • UrzÄ…dzenia AVD (60)
  • Witaj, Å›wiecie! (60)
  • Wirtualne urzÄ…dzenia AVD (65)
  • Poznanie struktury aplikacji Androida (67)
  • Analiza aplikacji Notepad (69)
    • Wczytanie oraz uruchomienie aplikacji Notepad (69)
    • RozÅ‚ożenie kodu na czynniki pierwsze (71)
  • Badanie cyklu życia aplikacji (78)
  • Usuwanie bÅ‚Ä™dów w aplikacji (81)
    • Uruchamianie emulatora (83)
    • StrictMode (84)
    • OdnoÅ›niki (89)
  • Podsumowanie (89)

Rozdział 3. Korzystanie z zasobów (91)

  • Zasoby (91)
    • Zasoby typu string (92)
    • Zasoby typu layout (94)
    • SkÅ‚adnia odniesienia do zasobu (95)
    • Definiowanie wÅ‚asnych identyfikatorów zasobów do późniejszego użytku (97)
    • Skompilowane oraz nieskompilowane zasoby Androida (98)
  • Rodzaje głównych zasobów w Androidzie (99)
  • Praca na wÅ‚asnych plikach zasobów XML (109)
  • Praca na nieskompresowanych zasobach (111)
  • Praca z dodatkowymi plikami (111)
  • PrzeglÄ…d struktury katalogów mieszczÄ…cych zasoby (112)
  • Zasoby a zmiany konfiguracji (112)
  • OdnoÅ›niki (116)
  • Podsumowanie (117)

Rozdział 4. Dostawcy treści (119)

  • Analiza wbudowanych dostawców Androida (120)
  • Architektura dostawców treÅ›ci (126)
  • Implementowanie dostawców treÅ›ci (139)
  • Testowanie dostawcy BookProvider (150)
    • Dodawanie książki (150)
    • Usuwanie książki (150)
    • Zliczanie książek (151)
    • WyÅ›wietlanie listy książek (151)
  • OdnoÅ›niki (152)
  • Podsumowanie (153)

Rozdział 5. Intencje (155)

  • Podstawowe informacje na temat intencji (155)
  • Intencje dostÄ™pne w Androidzie (156)
  • PrzeglÄ…d struktury intencji (159)
    • Intencje a identyfikatory danych URI (159)
    • DziaÅ‚ania ogólne (160)
    • Korzystanie z dodatkowych informacji (161)
    • Stosowanie skÅ‚adników do bezpoÅ›redniego przywoÅ‚ywania aktywnoÅ›ci (162)
    • Kategorie intencji (163)
    • ReguÅ‚y przydzielania intencji do ich skÅ‚adników (166)
    • DziaÅ‚anie ACTION_PICK (169)
    • DziaÅ‚anie ACTION_GET_CONTENT (171)
  • Wprowadzenie do intencji oczekujÄ…cych (172)
  • OdnoÅ›niki (173)
  • Podsumowanie (174)

Rozdział 6. Budowanie interfejsów użytkownika oraz używanie kontrolek (175)

  • Projektowanie interfejsów UI w Androidzie (175)
    • Programowanie interfejsu użytkownika wyÅ‚Ä…cznie za pomocÄ… kodu (177)
    • Tworzenie interfejsu użytkownika wyÅ‚Ä…cznie w pliku XML (179)
    • Konstruowanie interfejsu użytkownika za pomocÄ… kodu oraz jÄ™zyka XML (180)
    • FILL_PARENT a MATCH_PARENT (182)
  • Standardowe kontrolki Androida (182)
    • Kontrolki tekstu (183)
    • Kontrolki przycisków (187)
    • Kontrolka ImageView (195)
    • Kontrolki daty i czasu (197)
    • Kontrolka MapView (200)
  • DziaÅ‚anie adapterów (200)
    • Zapoznanie siÄ™ z klasÄ… SimpleCursorAdapter (200)
    • Zapoznanie siÄ™ z klasÄ… ArrayAdapter (202)
  • Wykorzystywanie adapterów wraz z kontrolkami AdapterView (204)
    • Podstawowa kontrolka listy - ListView (205)
    • Kontrolka GridView (213)
    • Kontrolka Spinner (215)
    • Kontrolka Gallery (217)
    • Tworzenie niestandardowych adapterów (218)
    • Inne kontrolki w Androidzie (223)
  • Style i motywy (224)
    • Stosowanie stylów (224)
    • Stosowanie motywów (227)
  • Menedżery ukÅ‚adu graficznego (227)
    • Menedżer ukÅ‚adu graficznego LinearLayout (228)
    • Menedżer ukÅ‚adu graficznego TableLayout (231)
    • Menedżer ukÅ‚adu graficznego RelativeLayout (235)
    • Menedżer ukÅ‚adu graficznego FrameLayout (237)
    • Dostosowanie ukÅ‚adu graficznego do konfiguracji różnych urzÄ…dzeÅ„ (239)
  • Usuwanie bÅ‚Ä™dów i optymalizacja ukÅ‚adów graficznych za pomocÄ… narzÄ™dzia Hierarchy Viewer (242)
  • OdnoÅ›niki (244)
  • Podsumowanie (245)

Rozdział 7. Praca z menu (247)

  • Menu w Androidzie (247)
    • Tworzenie menu (249)
    • Praca z grupami menu (250)
  • Odpowiedź na wybór elementów menu (251)
  • Utworzenie Å›rodowiska testowego do sprawdzania menu (253)
  • Praca z innymi rodzajami menu (259)
    • Rozszerzone menu (259)
    • Praca z menu w postaci ikon (259)
    • Praca z podmenu (260)
    • Zabezpieczanie menu systemowych (261)
    • Praca z menu kontekstowymi (261)
    • Praca z menu alternatywnymi (264)
    • Praca z menu w odpowiedzi na zmianÄ™ danych (268)
  • Wczytywanie menu poprzez pliki XML (268)
    • Struktura pliku XML zasobów menu (268)
    • ZapeÅ‚nianie plików XML zasobów menu (269)
    • Tworzenie odpowiedzi dla elementów menu opartych na pliku XML (270)
    • Krótkie wprowadzenie do dodatkowych znaczników menu w pliku XML (271)
  • OdnoÅ›niki (272)
  • Podsumowanie (272)

Rozdział 8. Praca z oknami dialogowymi (273)

  • Korzystanie z okien dialogowych w Androidzie (274)
    • Projektowanie okien alertów (274)
    • Projektowanie okna dialogowego zachÄ™ty (276)
    • Natura okien dialogowych w Androidzie (281)
    • Przeprojektowanie okna dialogowego zachÄ™ty (282)
  • Praca z zarzÄ…dzanymi oknami dialogowymi (283)
    • Protokół zarzÄ…dzanych okien dialogowych (283)
    • PrzeksztaÅ‚cenie niezarzÄ…dzanego okna dialogowego na zarzÄ…dzane okno dialogowe (283)
    • Uproszczenie protokoÅ‚u zarzÄ…dzanych okien dialogowych (285)
  • Praca z klasÄ… Toast (293)
  • OdnoÅ›niki (294)
  • Podsumowanie (294)

Rozdział 9. Praca z preferencjami i zachowywanie stanów (295)

  • Badanie struktury preferencji (296)
    • Klasa ListPreference (296)
    • Widok CheckBoxPreference (305)
    • Widok EditTextPreference (307)
    • Widok RingtonePreference (308)
  • Organizowanie preferencji (310)
  • Programowe zarzÄ…dzanie preferencjami (312)
  • Zapisywanie stanu za pomocÄ… preferencji (313)
  • OdnoÅ›niki (314)
  • Podsumowanie (315)

Rozdział 10. Analiza zabezpieczeń i uprawnień (317)

  • Model zabezpieczeÅ„ w Androidzie (317)
    • PrzeglÄ…d pojęć dotyczÄ…cych zabezpieczeÅ„ (317)
    • Podpisywanie wdrażanych aplikacji (318)
  • Przeprowadzanie testów zabezpieczeÅ„ Å›rodowiska wykonawczego (324)
    • Zabezpieczenia na granicach procesu (324)
    • Deklarowanie oraz stosowanie uprawnieÅ„ (325)
    • Stosowanie niestandardowych uprawnieÅ„ (326)
    • Stosowanie uprawnieÅ„ identyfikatorów URI (332)
  • OdnoÅ›niki (334)
  • Podsumowanie (335)

Rozdział 11. Tworzenie i użytkowanie usług (337)

  • Użytkowanie usÅ‚ug HTTP (337)
    • Wykorzystanie moduÅ‚u HttpClient do żądaÅ„ wywoÅ‚ania GET (338)
    • Wykorzystanie moduÅ‚u HttpClient do żądaÅ„ wywoÅ‚ania POST (przykÅ‚ad wieloczęściowy) (340)
    • Parsery SOAP, JSON i XML (342)
    • ObsÅ‚uga wyjÄ…tków (343)
    • Problemy z wielowÄ…tkowoÅ›ciÄ… (345)
    • Zabawa z przekroczeniami limitu czasu (348)
    • Stosowanie klasy HttpURLConnection (349)
    • Używanie klasy AndroidHttpClient (349)
    • Stosowanie wÄ…tków drugoplanowych (AsyncTask) (351)
    • ObsÅ‚uga zmian konfiguracji za pomocÄ… klasy AsyncTask (357)
    • Pobieranie plików za pomocÄ… klasy DownloadManager (362)
  • Stosowanie usÅ‚ug w Androidzie (367)
    • UsÅ‚ugi w Androidzie (368)
    • UsÅ‚ugi lokalne (369)
    • UsÅ‚ugi AIDL (376)
    • Definiowanie interfejsu usÅ‚ugi w jÄ™zyku AIDL (376)
    • Implementowanie interfejsu AIDL (379)
    • WywoÅ‚ywanie usÅ‚ugi z poziomu aplikacji klienckiej (381)
    • Przekazywanie usÅ‚ugom zÅ‚ożonych typów danych (385)
  • PrzykÅ‚ad aplikacji użytkowej korzystajÄ…cej z usÅ‚ug (395)
    • Interfejs TÅ‚umacz Google (395)
    • Stosowanie interfejsu TÅ‚umacz Google (397)
  • OdnoÅ›niki (405)
  • Podsumowanie (405)

Rozdział 12. Analiza pakietów (407)

  • Pakiety i procesy (407)
    • Szczegółowa specyfikacja pakietu (407)
    • PrzeksztaÅ‚canie nazwy pakietu w nazwÄ™ procesu (408)
    • Tworzenie listy zainstalowanych pakietów (408)
    • Usuwanie pakietu za pomocÄ… aplikacji Package Browser (409)
  • Jeszcze raz o procesie podpisywania pakietów (409)
    • Zrozumienie koncepcji podpisów cyfrowych - scenariusz 1. (410)
    • Zrozumienie koncepcji podpisów cyfrowych - scenariusz 2. (410)
    • WyjaÅ›nienie koncepcji podpisów cyfrowych (410)
    • Jak zatem tworzymy cyfrowy podpis (411)
    • Implikacje wynikajÄ…ce z podpisywania plików (411)
  • Współdzielenie danych pomiÄ™dzy pakietami (412)
    • Natura współdzielonych identyfikatorów użytkownika (412)
    • Schemat kodu wykorzystywanego przy współdzieleniu danych (413)
  • Projekty bibliotek (414)
    • Czym jest projekt bibliotek? (414)
    • Twierdzenia dotyczÄ…ce projektów bibliotek (414)
    • Utworzenie projektu bibliotek (417)
    • Tworzenie projektu testowego wykorzystujÄ…cego projekt bibliotek (420)
  • OdnoÅ›niki (425)
  • Podsumowanie (426)

Rozdział 13. Analiza procedur obsługi (427)

  • SkÅ‚adniki Androida i wÄ…tkowanie (427)
    • AktywnoÅ›ci dziaÅ‚ajÄ… w głównym wÄ…tku (428)
    • Odbiorcy komunikatów dziaÅ‚ajÄ… w głównym wÄ…tku (429)
    • UsÅ‚ugi dziaÅ‚ajÄ… w głównym wÄ…tku (429)
    • Dostawcy treÅ›ci dziaÅ‚ajÄ… w głównym wÄ…tku (429)
    • Skutki posiadania pojedynczego głównego wÄ…tku (429)
    • Pule wÄ…tków, dostawcy treÅ›ci, skÅ‚adniki zewnÄ™trznych usÅ‚ug (429)
    • NarzÄ™dzia wÄ…tkowania - poznaj swój wÄ…tek (429)
  • Procedury obsÅ‚ugi (431)
    • Skutki przetrzymywania głównego wÄ…tku (432)
    • Zastosowanie procedury obsÅ‚ugi do opóźnienia operacji w wÄ…tku głównym (432)
    • PrzykÅ‚adowy kod źródÅ‚owy procedury obsÅ‚ugi opóźniajÄ…cej przeprowadzanie operacji (433)
    • Konstruowanie odpowiedniego obiektu Message (435)
    • WysyÅ‚anie obiektów Message do kolejki (435)
    • Odpowiedź na metodÄ™ zwrotnÄ… handleMessage (436)
  • Stosowanie wÄ…tków roboczych (436)
    • PrzywoÅ‚ywanie wÄ…tku roboczego z poziomu menu (437)
    • Komunikacja pomiÄ™dzy wÄ…tkami głównym i roboczym (438)
    • Szybki przeglÄ…d - jak dziaÅ‚a wÄ…tek? (440)
  • Klasy przykÅ‚adowego sterownika procedury obsÅ‚ugi (441)
    • Plik aktywnoÅ›ci sterujÄ…cej (442)
    • Plik ukÅ‚adu graficznego (444)
    • Plik menu (445)
    • Plik manifest (445)
  • Czas życia skÅ‚adnika i procesu (446)
    • Cykl życia aktywnoÅ›ci (446)
    • Cykl życia usÅ‚ugi (448)
    • Cykl życia odbiorców komunikatów (448)
    • Cykl życia dostawcy treÅ›ci (448)
  • Instrukcje dotyczÄ…ce kompilowania kodu (449)
    • Utworzenie projektu za pomocÄ… pliku ZIP (449)
    • Tworzenie projektu za pomocÄ… listingów (449)
  • OdnoÅ›niki (450)
  • Podsumowanie (450)

Rozdział 14. Odbiorcy komunikatów i usługi długoterminowe (453)

  • Odbiorcy komunikatów (453)
    • WysyÅ‚anie komunikatu (454)
    • Tworzenie prostego odbiorcy - przykÅ‚adowy kod (454)
    • Rejestrowanie odbiorcy komunikatów w pliku manifeÅ›cie (456)
    • WysyÅ‚anie komunikatu testowego (456)
    • Wprowadzanie wielu odbiorców komunikatów (460)
    • Projekt wykorzystujÄ…cy odbiorców pozaprocesowych (462)
  • Używanie powiadomieÅ„ pochodzÄ…cych od odbiorcy komunikatów (463)
    • Monitorowanie powiadomieÅ„ za pomocÄ… menedżera powiadomieÅ„ (463)
    • WysyÅ‚anie powiadomienia (464)
  • DÅ‚ugoterminowi odbiorcy komunikatów i usÅ‚ugi (467)
    • Protokół dÅ‚ugoterminowego odbiorcy komunikatów (468)
    • Klasa IntentService (469)
    • Kod źródÅ‚owy klasy IntentService (470)
  • Rozszerzanie klasy IntentService na odbiorcÄ™ komunikatów (472)
    • Abstrakcja dÅ‚ugoterminowej usÅ‚ugi wysyÅ‚ajÄ…cej komunikaty (472)
    • DÅ‚ugoterminowy odbiorca komunikatów (474)
    • WyodrÄ™bnianie blokady przechodzenia w stan zatrzymania za pomocÄ… klasy LightedGreenRoom (476)
    • OÅ›wietlony zielony pokój (478)
    • Implementacja oÅ›wietlonego zielonego pokoju (478)
  • Implementacja dÅ‚ugoterminowej usÅ‚ugi (483)
    • Szczegółowe informacje na temat usÅ‚ugi nietrwaÅ‚ej (484)
    • Informacje dotyczÄ…ce trwaÅ‚ej usÅ‚ugi (485)
    • Odmiana nietrwaÅ‚ej usÅ‚ugi - ponownie dostarczane intencje (485)
    • Definiowanie flag usÅ‚ugi w metodzie onStartCommand (485)
    • Wybieranie odpowiedniego trybu usÅ‚ugi (485)
    • Kontrolowanie blokady przechodzenia w stan zatrzymania z dwóch miejsc jednoczeÅ›nie (486)
    • Implementacja dÅ‚ugoterminowej usÅ‚ugi (486)
    • Testowanie dÅ‚ugoterminowych usÅ‚ug (488)
  • Instrukcje dotyczÄ…ce kompilowania kodu (489)
    • Utworzenie projektów za pomocÄ… pliku ZIP (489)
    • Utworzenie projektów za pomocÄ… listingów (489)
  • OdnoÅ›niki (491)
  • Podsumowanie (492)

Rozdział 15. Badanie menedżera alarmów (493)

  • Podstawy menedżera alarmów - konfiguracja prostego alarmu (493)
    • Uzyskanie dostÄ™pu do menedżera alarmów (494)
    • Definiowanie czasu uruchomienia alarmu (494)
    • Konfigurowanie odbiorcy dla alarmu (495)
    • Utworzenie oczekujÄ…cej intencji dostosowanej do alarmu (495)
    • Ustawianie alarmu (496)
    • Projekt testowy (497)
  • Analiza alternatywnych wersji menedżera alarmów (503)
    • Konfigurowanie powtarzalnego alarmu (503)
    • Anulowanie alarmu (506)
    • Praca z wieloma alarmami jednoczeÅ›nie (508)
    • PierwszeÅ„stwo intencji w uruchamianiu alarmów (512)
    • TrwaÅ‚ość alarmów (515)
  • Twierdzenia dotyczÄ…ce menedżera alarmów (515)
  • OdnoÅ›niki (516)
  • Podsumowanie (516)

Rozdział 16. Analiza animacji dwuwymiarowej (517)

  • Animacja poklatkowa (518)
    • Zaplanowanie animacji poklatkowej (518)
    • Utworzenie aktywnoÅ›ci (519)
    • Dodawanie animacji do aktywnoÅ›ci (520)
  • Animacja ukÅ‚adu graficznego (523)
    • Podstawowe typy animacji klatek kluczowych (524)
    • Zaplanowanie Å›rodowiska testowego animacji ukÅ‚adu graficznego (525)
    • Utworzenie aktywnoÅ›ci oraz widoku ListView (525)
    • Animowanie widoku ListView (528)
    • Stosowanie interpolatorów (531)
  • Animacja widoku (533)
    • Animacja widoku (533)
    • Dodawanie animacji (536)
    • Zastosowanie klasy Camera do symulowania gÅ‚Ä™bi w obrazie dwuwymiarowym (539)
    • Analiza interfejsu AnimationListener (541)
    • Kilka uwag na temat macierzy transformacji (541)
  • OdnoÅ›niki (542)
  • Podsumowanie (543)

Rozdział 17. Analiza usług wykorzystujących mapy i dane o lokalizacji (545)

  • Pakiet do pracy z mapami (546)
    • Uzyskanie klucza interfejsu API mapy od firmy Google (546)
    • Klasy MapView i MapActivity (548)
    • Dodawanie znaczników za pomocÄ… nakÅ‚adek (553)
  • Pakiet do obsÅ‚ugi danych o poÅ‚ożeniu geograficznym (559)
    • Geokodowanie w Androidzie (559)
    • Geokodowanie za pomocÄ… wÄ…tków przebiegajÄ…cych w tle (563)
    • UsÅ‚uga LocationManager (566)
    • WyÅ›wietlanie informacji o poÅ‚ożeniu za pomocÄ… klasy MyLocationOverlay (574)
    • Stosowanie alertów odlegÅ‚oÅ›ciowych (578)
  • OdnoÅ›niki (583)
  • Podsumowanie (583)

Rozdział 18. Używanie interfejsów telefonii (585)

  • Praca z wiadomoÅ›ciami SMS (585)
    • WysyÅ‚anie wiadomoÅ›ci SMS (585)
    • Monitorowanie przychodzÄ…cych wiadomoÅ›ci tekstowych (589)
    • Praca z folderami wiadomoÅ›ci SMS (592)
    • WysyÅ‚anie wiadomoÅ›ci e-mail (593)
  • Praca z menedżerem telefonii (594)
  • Protokół inicjalizacji sesji (SIP) (597)
  • OdnoÅ›niki (600)
  • Podsumowanie (600)

Rozdział 19. Używanie szkieletu multimedialnego (601)

  • Stosowanie interfejsów API multimediów (601)
    • Wykorzystywanie kart SD (602)
  • Odtwarzanie multimediów (606)
    • Odtwarzanie źródeÅ‚ dźwiÄ™kowych (607)
    • Odtwarzanie plików wideo (619)
  • Rejestrowanie multimediów (621)
    • Analiza procesu rejestracji dźwiÄ™ku za pomocÄ… klasy MediaRecorder (622)
    • Rejestracja dźwiÄ™ków za pomocÄ… klasy AudioRecord (626)
    • Analiza procesu rejestracji wideo (630)
    • Analiza klasy MediaStore (640)
    • Rejestrowanie dźwiÄ™ku za pomocÄ… intencji (641)
    • Dodawanie plików do magazynu multimediów (644)
    • PodÅ‚Ä…czenie klasy MediaScanner do caÅ‚ej karty SD (647)
  • OdnoÅ›niki (647)
  • Podsumowanie (648)

Rozdział 20. Programowanie grafiki trójwymiarowej za pomocą biblioteki OpenGL (649)

  • Historia i podstawy biblioteki OpenGL (650)
    • OpenGL ES (651)
    • Åšrodowisko OpenGL ES a Java ME (652)
    • M3G - inny standard grafiki trójwymiarowej Å›rodowiska Java (652)
  • Podstawy struktury OpenGL (653)
    • Podstawy rysowania za pomocÄ… biblioteki OpenGL (654)
    • Kamera i współrzÄ™dne (659)
  • Tworzenie interfejsu pomiÄ™dzy standardem OpenGL ES a Androidem (663)
    • Stosowanie klasy GLSurfaceView i klas pokrewnych (664)
    • Implementacja klasy Renderer (664)
    • Zastosowanie klasy GLSurfaceView z poziomu aktywnoÅ›ci (667)
    • Zmiana ustawieÅ„ kamery (672)
    • Wykorzystanie indeksów do dodania kolejnego trójkÄ…ta (675)
    • Animowanie prostego trójkÄ…ta w bibliotece OpenGL (676)
  • Stawianie czoÅ‚a bibliotece OpenGL - ksztaÅ‚ty i tekstury (678)
    • Rysowanie prostokÄ…ta (679)
    • Praca z ksztaÅ‚tami (680)
    • Praca z teksturami (694)
    • Rysowanie wielu figur geometrycznych (699)
  • OpenGL ES 2.0 (703)
    • PowiÄ…zania Å›rodowiska Java z bibliotekami OpenGL ES 2.0 (704)
    • Etapy renderowania (707)
    • Jednostki cieniujÄ…ce (708)
    • Kompilowanie jednostek cieniujÄ…cych w programie (709)
    • Uzyskiwanie dostÄ™pu do zmiennych jednostek cieniowania (711)
    • Prosty trójkÄ…t napisany w Å›rodowisku OpenGL ES 2.0 (711)
    • Dodatkowe źródÅ‚a dotyczÄ…ce Å›rodowiska OpenGL ES 2.0 (715)
  • Instrukcje zwiÄ…zane z kompilowaniem kodu (715)
  • OdnoÅ›niki (715)
  • Podsumowanie (716)

Rozdział 21. Badanie aktywnych folderów (717)

  • Badanie aktywnych folderów (717)
    • W jaki sposób użytkownik korzysta z aktywnych folderów (718)
    • Tworzenie aktywnego folderu (722)
  • Instrukcje dotyczÄ…ce kompilowania kodu (733)
  • OdnoÅ›niki (733)
  • Podsumowanie (734)

Rozdział 22. Widżety ekranu startowego (735)

  • Architektura widżetów ekranu startowego (736)
    • Czym sÄ… widżety ekranu startowego? (736)
    • W jaki sposób użytkownik korzysta z widżetów ekranu startowego? (736)
    • Cykl życia widżetu (740)
  • PrzykÅ‚adowy widżet (745)
    • Definiowanie dostawcy widżetu (747)
    • Definiowanie rozmiaru widżetu (748)
    • Pliki zwiÄ…zane z ukÅ‚adem graficznym widżetu (749)
    • Implementacja dostawcy widżetu (751)
    • Implementacja modeli widżetów (753)
    • Implementacja aktywnoÅ›ci konfiguracji widżetu (761)
  • Ograniczenia i rozszerzenia widżetów (764)
  • OdnoÅ›niki (765)
  • Podsumowanie (766)

Rozdział 23. Wyszukiwanie w Androidzie (767)

  • Wyszukiwanie w Androidzie (768)
    • Badanie procesu przeszukiwania globalnego w Androidzie (768)
    • WÅ‚Ä…czanie dostawców propozycji do procesu wyszukiwania globalnego (774)
  • Interakcja aktywnoÅ›ci z przyciskiem wyszukiwania (777)
    • Zachowanie przycisku wyszukiwania wobec standardowej aktywnoÅ›ci (778)
    • Zachowanie aktywnoÅ›ci wyÅ‚Ä…czajÄ…cej wyszukiwanie (786)
    • Jawne wywoÅ‚ywanie wyszukiwania za pomocÄ… menu (787)
    • Wyszukiwanie lokalne i pokrewne aktywnoÅ›ci (790)
    • Uruchomienie funkcji type-to-search (797)
  • Implementacja prostego dostawcy propozycji (798)
    • Planowanie prostego dostawcy propozycji (798)
    • Pliki implementacji prostego dostawcy propozycji (799)
    • Implementacja klasy SimpleSuggestionProvider (799)
    • Aktywność wyszukiwania dostÄ™pna w prostym dostawcy propozycji (803)
    • Aktywność wywoÅ‚ania wyszukiwania (808)
    • Użytkowanie prostego dostawcy propozycji (810)
  • Implementacja niestandardowego dostawcy propozycji (813)
    • Implementacja niestandardowego dostawcy propozycji (814)
    • Pliki wymagane do implementacji projektu SuggestUrlProvider (814)
    • Implementacja klasy SuggestUrlProvider (815)
    • Implementacja aktywnoÅ›ci wyszukiwania dla niestandardowego dostawcy propozycji (824)
    • Plik manifest niestandardowego dostawcy propozycji (830)
    • Korzystanie z niestandardowego dostawcy propozycji (831)
  • Zastosowanie przycisków dziaÅ‚ania i danych wyszukiwania specyficznych dla aplikacji (835)
    • Wykorzystanie przycisków dziaÅ‚ania w procesie wyszukiwania (835)
    • Praca ze specyficznym dla aplikacji kontekstem wyszukiwania (838)
  • OdnoÅ›niki (839)
  • Wyszukiwanie w tabletach (840)
  • Podsumowanie (840)

Rozdział 24. Analiza interfejsu przetwarzania tekstu na mowę (841)

  • Podstawy technologii przetwarzania tekstu na mowÄ™ w Androidzie (841)
  • Używanie wyrażeÅ„ do Å›ledzenia toku wypowiedzi (846)
  • Zastosowanie plików dźwiÄ™kowych do przetwarzania tekstu na mowÄ™ (848)
  • Zaawansowane funkcje silnika TTS (854)
    • Konfiguracja strumieni audio (855)
    • Stosowanie ikon akustycznych (855)
    • Odtwarzanie ciszy (856)
    • Wybór innych mechanizmów przetwarzania tekstu na mowÄ™ (856)
    • Stosowanie metod jÄ™zykowych (857)
  • OdnoÅ›niki (858)
  • Podsumowanie (859)

Rozdział 25. Ekrany dotykowe (861)

  • Klasa MotionEvent (861)
    • Obiekt MotionEvent (862)
    • Wielokrotne wykorzystywanie obiektów MotionEvent (873)
    • Stosowanie klasy VelocityTracker (874)
    • Analiza funkcji przeciÄ…gania (876)
  • Wielodotykowość (879)
    • Funkcja wielodotykowoÅ›ci przed wersjÄ… 2.2 Androida (879)
    • Funkcja wielodotykowoÅ›ci w systemach poprzedzajÄ…cych wersjÄ™ 2.2 (887)
  • ObsÅ‚uga map za pomocÄ… dotyku (888)
  • Gesty (891)
    • Gest Å›ciskania (891)
    • Klasy GestureDetector i OnGestureListener (895)
    • Niestandardowe gesty (898)
    • Aplikacja Gestures Builder (898)
  • OdnoÅ›niki (905)
  • Podsumowanie (905)

Rozdział 26. Czujniki (907)

  • Czym jest czujnik? (907)
    • Wykrywanie czujników (908)
    • Jakie informacje możemy uzyskać na temat czujnika? (909)
  • Pobieranie zdarzeÅ„ generowanych przez czujniki (911)
    • Problemy pojawiajÄ…ce siÄ™ podczas uzyskiwania danych z czujników (914)
  • Interpretowanie danych czujnika (921)
    • Czujniki oÅ›wietlenia (921)
    • Czujniki zbliżeniowe (922)
    • Termometry (922)
    • Czujniki ciÅ›nienia (923)
    • Å»yroskopy (923)
    • Akcelerometry (924)
    • Magnetometry (930)
    • Współpraca akcelerometrów z magnetometrami (931)
    • Czujniki orientacji w przestrzeni (931)
    • Deklinacja magnetyczna i klasa GeomagneticField (938)
    • Czujniki grawitacji (939)
    • Czujniki przyÅ›pieszenia liniowego (939)
    • Czujniki wektora obrotu (939)
    • Czujniki komunikacji bliskiego pola (939)
  • OdnoÅ›niki (950)
  • Podsumowanie (951)

Rozdział 27. Analiza interfejsu kontaktów (953)

  • Koncepcja konta (954)
    • Szybki przeglÄ…d ekranów zwiÄ…zanych z kontami (954)
    • ZwiÄ…zek pomiÄ™dzy kontami a kontaktami (957)
    • Wyliczanie kont (957)
  • Aplikacja Kontakty (958)
    • WyÅ›wietlanie kontaktów (958)
    • WyÅ›wietlanie szczegółów kontaktu (959)
    • Edytowanie szczegółów kontaktu (960)
    • Umieszczanie zdjÄ™cia powiÄ…zanego z kontaktem (962)
    • Eksportowanie kontaktów (962)
    • Różne typy danych kontaktowych (964)
  • Analiza kontaktów (964)
    • Badanie treÅ›ci bazy danych SQLite (965)
    • Nieprzetworzone kontakty (965)
    • Tabela danych (967)
    • Kontakty zbiorcze (968)
    • view_contacts (971)
    • contact_entities_view (971)
  • Praca z interfejsem kontaktów (972)
    • Eksploracja kont (972)
    • Badanie kontaktów zbiorczych (980)
    • Badanie nieprzetworzonych kontaktów (989)
    • PrzeglÄ…danie danych nieprzetworzonego kontaktu (994)
    • Dodawanie kontaktu oraz szczegółowych informacji o nim (998)
  • Kontrola agregacji (1001)
  • Konsekwencje synchronizacji (1002)
  • OdnoÅ›niki (1002)
  • Podsumowanie (1003)

Rozdział 28. Wdrażanie aplikacji na rynek - Android Market i nie tylko (1005)

  • Jak zostać wydawcÄ…? (1006)
    • PostÄ™powanie zgodnie z zasadami (1006)
    • Konsola programisty (1009)
  • Przygotowanie aplikacji do sprzedaży (1012)
    • Testowanie dziaÅ‚ania na różnych urzÄ…dzeniach (1012)
    • ObsÅ‚uga różnych rozmiarów ekranu (1012)
    • Przygotowanie pliku AndroidManifest.xml do umieszczenia w sklepie Android Market (1013)
    • Lokalizacja aplikacji (1014)
    • Przygotowanie ikony aplikacji (1015)
    • Problemy zwiÄ…zane z zarabianiem pieniÄ™dzy na aplikacjach (1016)
    • Kierowanie użytkowników z powrotem do sklepu (1016)
    • UsÅ‚uga licencyjna systemu Android (1017)
    • Przygotowanie pliku .apk do wysÅ‚ania (1018)
  • WysyÅ‚anie aplikacji (1018)
  • Korzystanie ze sklepu Android Market (1022)
  • Alternatywy dla serwisu Android Market (1023)
  • OdnoÅ›niki (1024)
  • Podsumowanie (1024)

Rozdział 29. Koncepcja fragmentów oraz inne pojęcia dotyczące tabletów (1025)

  • Czym jest fragment? (1026)
  • Kiedy należy stosować fragmenty? (1027)
  • Struktura fragmentu (1027)
    • Cykl życia fragmentu (1028)
    • PrzykÅ‚adowa aplikacja ukazujÄ…ca cykl życia fragmentu (1033)
  • Klasy FragmentTransaction i drugoplanowy stos fragmentów (1042)
    • PrzejÅ›cia i animacje zachodzÄ…ce podczas transakcji fragmentu (1044)
  • Klasa FragmentManager (1045)
    • Ostrzeżenie dotyczÄ…ce stosowania odniesieÅ„ do fragmentów (1046)
    • Klasa ListFragment i wÄ™zeÅ‚ <fragment> (1047)
    • WywoÅ‚ywanie odrÄ™bnej aktywnoÅ›ci w razie potrzeby (1051)
    • TrwaÅ‚ość fragmentów (1054)
  • Fragmenty wyÅ›wietlajÄ…ce okna dialogowe (1054)
    • Podstawowe informacje o klasie DialogFragment (1055)
    • PrzykÅ‚adowa aplikacja wykorzystujÄ…ca klasÄ™ DialogFragment (1060)
  • Inne formy komunikowania siÄ™ z fragmentami (1073)
    • Stosowanie metod startActivity() i setTargetFragment() (1074)
  • Tworzenie niestandardowych animacji za pomocÄ… klasy ObjectAnimator (1075)
  • OdnoÅ›niki (1078)
  • Podsumowanie (1078)

Rozdział 30. Analiza klasy ActionBar (1079)

  • Anatomia klasy ActionBar (1080)
  • Aktywność paska dziaÅ‚ania wyÅ›wietlajÄ…cego zakÅ‚adki (1081)
  • Implementacja bazowych klas aktywnoÅ›ci (1082)
    • Wprowadzenie jednolitego zachowania klas ActionBar (1084)
    • Implementacja obiektu nasÅ‚uchujÄ…cego zdarzeÅ„ z zakÅ‚adek (1087)
    • Implementacja aktywnoÅ›ci przechowujÄ…cej pasek zakÅ‚adek (1088)
    • Przewijalny ukÅ‚ad graficzny zawierajÄ…cy widok debugowania (1090)
    • Pasek dziaÅ‚ania a interakcja z menu (1091)
    • Plik manifest Androida (1093)
    • Badanie aktywnoÅ›ci przechowujÄ…cej pasek zakÅ‚adek (1093)
  • Aktywność paska dziaÅ‚ania w trybie wyÅ›wietlania listy (1094)
    • Utworzenie klasy SpinnerAdapter (1095)
    • Utworzenie obiektu nasÅ‚uchujÄ…cego listy (1095)
    • Konfigurowanie paska dziaÅ‚ania w trybie wyÅ›wietlania listy (1096)
    • Zmiany w klasie BaseActionBarActivity (1097)
    • Zmiany w pliku AndroidManifest.xml (1097)
    • Badanie aktywnoÅ›ci zawierajÄ…cej pasek dziaÅ‚ania w trybie wyÅ›wietlania listy (1098)
  • Aktywność przechowujÄ…ca standardowy pasek dziaÅ‚ania (1099)
    • Aktywność przechowujÄ…ca standardowy pasek dziaÅ‚ania (1100)
    • Zmiany w klasie BaseActionBarActivity (1101)
    • Zmiany w pliku AndroidManifest.xml (1101)
    • Badanie aktywnoÅ›ci przechowujÄ…cej standardowy pasek dziaÅ‚ania (1102)
  • OdnoÅ›niki (1102)
  • Podsumowanie (1104)

Rozdział 31. Dodatkowe zagadnienia związane z wersją 3.0 systemu (1105)

  • Widżety ekranu startowego oparte na listach (1105)
    • Nowe widoki zdalne w wersji 3.0 systemu (1106)
    • Praca z listami stanowiÄ…cymi część widoku zdalnego (1107)
    • DziaÅ‚ajÄ…cy przykÅ‚ad - testowy widżet ekranu startowego oparty na liÅ›cie (1121)
    • Testowanie widżetu wyÅ›wietlajÄ…cego listÄ™ (1130)
  • Funkcja przeciÄ…gania (1131)
    • Podstawowe informacje o funkcji przeciÄ…gania w wersji 3.0 Androida (1131)
    • PrzykÅ‚adowa aplikacja prezentujÄ…ca funkcjÄ™ przeciÄ…gania (1133)
    • Testowanie przykÅ‚adowej aplikacji wykorzystujÄ…cej funkcjÄ™ przeciÄ…gania (1145)
  • OdnoÅ›niki (1146)
  • Podsumowanie (1147)

Skorowidz (1149)

Dodaj do koszyka Android 3. Tworzenie aplikacji

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.