Mobile Web. Rusz głową! - Helion
Tytuł oryginału: Head First Mobile Web
Tłumaczenie: Aleksander Lamża
ISBN: 978-83-246-4864-1
stron: 424, Format: 200x230 , okładka: miękka
Data wydania: 2013-03-08
Księgarnia: Helion
Cena książki: 79,00 zł
Zdobądź nowych użytkowników smartfonów!
Liczba użytkowników internetu przeglądających strony internetowe za pomocą smartfonów rośnie lawinowo. Powszechnie sądzi się, że wkrótce będzie ich więcej niż tych, którzy korzystają z tradycyjnych komputerów. Dlatego już dziś należy przygotować się na rewolucję i zmienić podejście do tworzenia stron internetowych. Skorzystaj z nowości HTML5 oraz CSS3 i przekonaj się, że to wcale nie musi być trudne.
Jeżeli dołożysz do tego kolejną książkę z serii "Rusz głową!", całe zagadnienie może okazać się wręcz banalne. Dzięki nowatorskim technikom nauczania będziesz chłonął wiedzę niczym gąbka. W trakcie lektury nauczysz się korzystać z Responsive Web Design oraz sprawdzisz, jak rozpoznać, że użytkownik korzysta ze smartfona. Ponadto poznasz biblioteki, które pomogą Ci w trakcie realizacji postawionych (na przykład jQuery Mobile — jej możliwości są oszałamiające!). Twoją ciekawość powinien wzbudzić też projekt PhoneGap. Dzięki niemu będziesz mógł skonwertować swoją aplikację napisaną przy użyciu HTML5 do natywnego formatu, a to da Ci parę nowych możliwości. Książka ta jest obowiązkową pozycją dla wszystkich projektantów stron internetowych, którzy chcą być na czasie! Zaliczasz się do nich?
Poznaj:
- przyszłość sieci internet i stron WWW
- podejście Responsive Web Design
- możliwości biblioteki jQuery i projektu PhoneGap
- rozwiązania typowych problemów
Wykorzystaj potencjał HTML5 i CSS3!
Osoby które kupowały "Mobile Web. Rusz głową!", wybierały także:
- Kotlin w praktyce. Kurs video. Tworzenie aplikacji webowych za pomocą Spring Boota 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- Platforma Xamarin. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki tworzenia aplikacji cross-platform 99,00 zł, (39,60 zł -60%)
- Android Studio. Kurs video. Narzędzia Android developera 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
- Android. Techniki efektywnej pracy. Kurs video. Poziom pierwszy. Skróty klawiszowe i biblioteki 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
- Testowanie aplikacji mobilnych na platformę Android. Kurs video. Poziom pierwszy. Testy jednostkowe i UI 59,00 zł, (26,55 zł -55%)
Spis treści
Mobile Web. Rusz głową! -- spis treści
Wprowadzenie
- Dla kogo jest ta książka? (xxii)
- Wiemy, co sobie myślisz (xxiii)
- Wiemy też, co sobie myśli Twój mózg (xxiii)
- Metapoznanie - myślenie o myśleniu (xxv)
- Zespół korektorów merytorycznych (xxx)
- Podziękowania (xxxi)
1. Wprowadzenie do mobilnych technologii webowych
- Wszyscy jedziemy na tym samym wózku. Wskakujesz? (2)
- Coś niedobrego stało się w drodze do pubu (4)
- Skoro przeglądarki w telefonach komórkowych są takie świetne... (5)
- ...to czy nie powinno to po prostu działać? (5)
- Wrażliwe projekty - Responsive Web Design (10)
- Różne arkusze stylów w różnych sytuacjach (12)
- Zapytania o media w CSS (13)
- Dotychczasowa struktura witryny pubu Pod Paradnym Morsem (15)
- Analiza dotychczasowego arkusza CSS (16)
- Co trzeba zmienić? (17)
- Szukamy stylów wymagających zmiany (18)
- Droga do stylów dostosowanych do urządzeń mobilnych (19)
- Co jest nie tak z układami o stałej szerokości? (26)
- Dlaczego płynne jest lepsze? (27)
- Wzór płynności (28)
- Ciąg dalszy przekształceń (29)
- Przełączanie kontekstu (31)
- Co się stało z tymi obrazami? (32)
- Płynne obrazy (33)
- Pamiętaj, by być wrażliwym (36)
- Oto strona w stylu RWD! (40)
- Podejście Responsive Web Design to również stan umysłu (41)
2. RWD na poważnie
- Gdy właśnie zamierzałeś zacząć świętować swój sukces... (44)
- Czy to naprawdę jest problem? Skąd to wiadomo? (45)
- Co zrobić, gdy nie śmiga? (47)
- Nie ma co się oszukiwać, to jest WIELKA strona (48)
- Dobrodziejstwa pliku HAR (49)
- Wytęż wzrok i znajdź zawalidrogę (51)
- Skąd pochodzi skrypt map Google'a? (53)
- Wygląda przyjaźnie, ale takie nie jest (55)
- Koncepcja Mobile First w podejściu Responsive Web Design (56)
- Na czym polega stopniowe ulepszanie? (57)
- Poprawiamy pływanie elementów (60)
- Zapytania o media w technice Mobile First (61)
- Niespodzianka! W Internet Explorerze strona się rozsypała (62)
- Problemy z jednym atrybutem src (68)
- Powiększanie w znaczniku <meta> viewport (72)
- Czy powinno się umożliwiać skalowanie? (73)
- Z pomocą JavaScriptu przywracamy mapę (74)
- Budujemy pseudozapytanie o media w JavaScripcie (76)
- Wstawiamy skrypt na stronę (77)
- Ten widżet nie jest zgodny z RWD (79)
- Przenosimy atrybuty do CSS (80)
- Usuwamy atrybuty z JavaScriptu (81)
- Mapa znów zasłania treść strony (83)
- Niech prowadzi Cię zawartość strony (84)
- Wartości graniczne przybywają na ratunek (87)
3. Oddzielna witryna mobilna
- Agenci organizacji Zwierzętom na Pomoc patrolują pola (92)
- Jak agenci mogą otrzymywać i przekazywać informacje? (93)
- Wysyłamy mobilnych użytkowników na zoptymalizowaną witrynę (96)
- Jak wywęszyć mobilnych użytkowników? (97)
- Rozpoznajemy agenta użytkownika (98)
- Łańcuch user-agent - dzieło szatana? (101)
- Mówiąc wprost - większość dużych witryn ma swoją wersję mobilną (104)
- Kiedy jedynym rozwiązaniem jest przekierowanie... (105)
- Rzuć okiem na skrypt (106)
- Jak działa skrypt? (107)
- Przygotowujemy makietę wersji mobilnej (108)
- Specjalna dostawa... spraw komplikujących życie (110)
- Nie wszystkie telefony to smartfony... (113)
- Prostota przede wszystkim - poznaj XHTML-MP (114)
- Dlaczego chcemy użyć tak starego rozwiązania? (115)
- XHTML-MP pomaga unikać problemów (116)
- Przy okazji - przewijanie jest do bani (119)
- Ostatni problem (119)
- Klawisze dostępu w akcji (123)
- Co poszło nie tak? (124)
- Naprawiamy błędy (125)
- CSS dostosowany do przeglądarek mobilnych (127)
- Hm... czegoś tu brakuje (132)
- Bardzo nam brakuje tych przycisków! (133)
- Wielki sukces! (134)
4. Komu wsparcie, komu?
- Skąd wiedzieć, gdzie ustalić granicę? (138)
- Odejdź na chwilę od komputera (139)
- Urządzenia, których nie wspierasz, kontra te, których nie możesz wspierać (140)
- Zadawaj dużo pytań o swój projekt (142)
- Składniki magicznej mobilnej mikstury (144)
- Zajrzyj do szafki z narzędziami i danymi (145)
- Skąd mam wiedzieć, czy moi klienci używają odpowiednich urządzeń? (150)
5. Bazy i klasy urządzeń
- Przycisk awaryjny dla spanikowanych studentów (152)
- Źródła danych o urządzeniach mobilnych spieszą na ratunek (154)
- Poznaj WURFL (155)
- WURFL i jego możliwości (156)
- WURFL - sprytny interfejs API (159)
- My też możemy zbudować eksplorator (160)
- Eksplorator - przygotowanie środowiska (161)
- Szast-prast i eksplorator ulepszony (168)
- Czas zaprząc możliwości do pracy (170)
- Korzystamy z WURFL do zróżnicowania zawartości stron (170)
- Inicjalizacja obiektu urządzenia i przygotowanie danych (172)
- Czy to jest urządzenie mobilne? (172)
- Dzięki WURFL strona staje się sprytniejsza (176)
- Przycisk awaryjny - tylko w telefonach (177)
- Klasy urządzeń (181)
- Kolejny lukratywny kontrakt z firmą DaRadę! (182)
- Jak strona główna wygląda przez mobilne okulary? (183)
- Zdefiniowanie odmian witryny w zależności od wymagań (184)
- Przybliżamy klasy urządzeń (185)
- Zapoznajemy się z funkcją dopasowującą (191)
- O co chodzi w tej instrukcji switch? (192)
- Używamy funkcji dopasowującej do testowania możliwości (193)
- Wypełniamy luki w testach klas urządzeń (200)
- Musimy bardziej zadbać o bezpieczeństwo (211)
- Lepiej zapobiegać, niż leczyć (212)
6. Framework dla mobilnych aplikacji internetowych
- HTML5, aplikacja internetowa... Co te słowa znaczą? (219)
- Jak się zachowują klasyczne witryny internetowe? (220)
- Jak się zachowują witryny przypominające aplikacje? (221)
- Plan pierwszej fazy projektu Tartanator (224)
- Po co używać frameworków? (225)
- Dla projektu Tartanator wybraliśmy framework jQuery Mobile (226)
- Tworzenie prostej strony z jQuery Mobile (228)
- Kod pozostałych elementów strony (229)
- Atrybuty data-* (231)
- Odsyłacze do wielu stron w jQuery Mobile (234)
- Sedno Tartanatora - tartany jako takie (240)
- Wrzucamy pozostałe tartany (243)
- Filtrowanie i porządkowanie listy (244)
- Dodajemy pasek narzędzi w stopce (249)
- Upiększamy pasek narzędzi (250)
- Finalizowanie pracy nad strukturą (251)
- Czas na przygotowanie formularza do tworzenia tartanów (253)
- Tłumaczymy wzory tartanów na formularz (255)
- Tworzymy formularz w HTML5 (256)
- Dodajemy podstawowe pola (257)
- Dodawanie kolorów umożliwiają użytkownikom listy w listach (258)
- Pary kolor - rozmiar: pole wyboru koloru (259)
- Pary kolor - rozmiar: pole rozmiaru (260)
- Odsyłacz do formularza (262)
7. Mobilne aplikacje w prawdziwym świecie
- Wygląda nieźle... (268)
- Aplikacje mobilne w prawdziwym świecie (270)
- Na miejsca, gotowi, ulepszać! (274)
- Ulepszamy formularz (275)
- Widżet zarządzający listą kolorów i rozmiarów (276)
- Zaglądamy pod przykrywkę (277)
- No tak, to było ulepszanie frontendu (278)
- ...a teraz pora na backend (280)
- Dwie twarze skryptu generate.php (281)
- Jeszcze tylko jedno... (282)
- Tryb offline to ważna sprawa (284)
- Prosty przepis na plik manifestu (285)
- Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach (286)
- Udostępniaj pliki manifestu z prawidłowym nagłówkiem content-type (287)
- Zwyciężyliśmy (w końcu) (297)
- Jak działa geolokalizacja? (298)
- Jak poprosić przeglądarkę o dane geolokalizacyjne? (299)
- Początek pracy nad stroną Znajdź wydarzenie - podstawy (301)
- Dołączamy geolokalizację (303)
- Nic nie znalazł (309)
8. Tworzenie hybrydowych aplikacji mobilnych z PhoneGap
- Nowe możliwości (314)
- Jak działają aplikacje hybrydowe? (317)
- Budowanie mostu za pomocą PhoneGap (318)
- Dołącz do PhoneGap Build (321)
- Jak ma działać aplikacja? (322)
- Śledzenie ustrzelonych tartanów (323)
- Anatomia projektu Ustrzel tartan! (324)
- Pobieranie utworzonej aplikacji (328)
- Wybierz drogę (329)
- Kto co widział? Zapisujemy znalezione tartany (334)
- W czym nam może pomóc localStorage? (335)
- Sprawdzamy, co obsługuje przeglądarka (339)
- Używamy funkcji wyświetlającej znalezione tartany (340)
- Metody toggle i toggleClass (341)
- Znalazłeś tartan? Udowodnij to! (344)
- Zaprzęgamy PhoneGap do robienia zdjęć (345)
- Integracja z PhoneGap jest już prawie gotowa (347)
- Teraz jesteśmy gotowi na zgłębienie API mediaCapture (348)
- W jaki sposób obsłużymy akcję zakończoną powodzeniem? (349)
- W praktyce zawsze wygląda to trochę inaczej (350)
- Odrobina anonimowości (351)
- Już ostatnia sprawa! (353)
- Daliśmy radę! (354)
9. Podejście "future friendly"
- I co teraz? (358)
- To nie takie proste (361)
- Manifest "future friendly" (362)
- Jeśli nie możesz się uodpornić na przyszłość, zaprzyjaźnij się z nią (364)
- Dziś aplikacja, jutro witryna (365)
- Czeka nas długa droga. Przyda się kilka wskazówek (366)
- Mieszamy mobilne składniki (369)
- Spójrz w przyszłość (371)
A Ścinki
- 1. Testowanie na urządzeniach mobilnych (374)
- 2. Zdalne debugowanie (376)
- 3. Sprawdź, co obsługują przeglądarki (382)
- 4. Interfejsy API urządzeń (384)
- 5. Sklepy z aplikacjami oraz dystrybucja (385)
- 6. RESS: REsponsive design + komponenty Server-Side (386)
B Postaw swój serwer
- Czego będziesz potrzebował? (388)
- Dostępny tylko lokalnie (389)
- Windows i Linux - zainstaluj i skonfiguruj XAMPP-a (390)
- Ciąg dalszy XAMPP-a (391)
- Na koniec Mac - MAMP (392)
- Sprawdź, czy zadokowałeś we właściwym porcie (393)
- Dostań się do swojego serwera (394)
- Informacje od phpinfo (396)
C Instalowanie WURFL
- Skąd wziąć mózg? (398)
- A co z mięśniakiem? (399)
- Jak zmusić tę dwójkę do współpracy? (400)
- Czas na porządki w systemie plików (401)
- Zwróć na to uwagę! (402)
D Instalowanie SDK i narzędzi dla Androida
- Pobieramy SDK Androida (404)
- Wybierz odpowiednie narzędzia (405)
- Tworzenie nowego urządzenia wirtualnego (408)
- Znajdź właściwą ścieżkę (413)
Skorowidz (417)