reklama - zainteresowany?

Mistrzowskie ujęcia. Tim Grey o perfekcyjnej obróbce zdjęć - Helion


ebook
Autor: Tim Grey
Tytuł oryginału: Take Your Best Shot: Tim Grey Tackles Your Digital Darkroom Questions
Tłumaczenie: Irmina Lubowiecka
ISBN: 978-83-246-6190-9
stron: 248, Format: ebook
Data wydania: 2012-09-25
Księgarnia: Helion

Cena książki: 19,50 zł (poprzednio: 39,00 zł)
Oszczędzasz: 50% (-19,50 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: Edycja zdjęć

Po prostu zrób doskonałe zdjęcie!
Tim Grey odpowie na Twoje pytania dotyczące profesjonalnej fotografii cyfrowej!

Czy ta książka naprawdę zawiera odpowiedzi na moje pytania związane z fotografią cyfrową?

Jasne, że tak! W odróżnieniu od większości poradników ta książka zawiera pełne, wyczerpujące odpowiedzi na pytania, które najczęściej zadają pasjonaci fotografii. Przedstawiono je w przejrzystej formule: pytanie – odpowiedź i podzielono według tematyki, dzięki czemu szybko odnajdziesz każde interesujące Cię zagadnienie! Jesteś już zatem tylko o krok od robienia mistrzowskich ujęć!

Tim Grey, członek zespołu instruktorów Photoshop World Dream, od lat odpowiada na pytania dotyczące fotografii cyfrowej w popularnym amerykańskim newsletterze "DDQ: Digital Darkroom Questions", podczas wystąpień publicznych, w setkach artykułów zamieszczanych w różnych magazynach czy kwartalniku "Digital Darkroom Quarterly". Tim Grey po prostu zna się na rzeczy! A ponieważ odpowiedział na niezliczoną ilość pytań tysięcy fotografów, wie wszystko na temat najczęstszych i najważniejszych kwestii związanych z fotografią cyfrową — od aparatów cyfrowych, poprzez zarządzanie kolorami, do optymalizacji obrazów i uzyskiwania niezwykłych efektów.

Jakie tematy omówiono w tej książce?

  • Podstawy cyfrowej ciemni
  • Wybór właściwych narzędzi — od aparatów po drukarki
  • Wybór między formatem RAW a JPEG
  • Kwestia zarządzania kolorami
  • Udoskonalanie fotografii w Photoshopie
  • Rozwiązywanie częstych problemów, takich jak szum, przycięte podświetlenia i dominanty barwne
  • Tworzenie wysokiej jakości wydruków
  • Elektroniczne udostępnianie obrazów
  • Oraz dużo więcej

Dodaj do koszyka

Spis treści

Mistrzowskie ujęcia. Tim Grey o perfekcyjnej obróbce zdjęć eBook -- spis treści

  • Wstęp (15)

Rozdział 1. Cyfrowe podstawy (23)

  • Czy fotografia cyfrowa jest zbliżona jakością do kliszy? (24)
  • Czym jest rozdzielczość? (25)
  • Jaka jest różnica pomiędzy DPI i PPI? (26)
  • Za co odpowiada matryca? (30)
  • Czym jest zakres dynamiczny? (31)
  • Czy wyższe ustawienie ISO zwiększa czułość matrycy? (33)
  • Czy cyfrowe lustrzanki mają wydłużony obiektyw? (35)
  • Czym jest aberracja chromatyczna? (38)
  • Czy ustawienia wpływają na rozmiar pliku? (39)
  • Czym jest RAW? (40)

Rozdział 2. Cyfrowe aparaty i narzędzia (43)

  • Jakiej marki aparat powinienem kupić? (44)
  • Czy rzeczywiście potrzebuję cyfrowej lustrzanki? (45)
  • Jak uzyskać podgląd na żywo w cyfrowej lustrzance? (46)
  • Czy mogę samodzielnie czyścić obiektywy? (47)
  • Czy karty pamięci o wyższej prędkości są lepsze? (49)
  • Czy obiektywy dla cyfrowych lustrzanek to tylko chwyt reklamowy? (50)
  • Ilu megapikseli potrzebuję? (51)
  • Z ilu kart pamięci powinienem korzystać? (53)
  • Co sądzisz o obiektywach Lensbaby? (54)
  • Czy zrezygnować z cyfrowych kart pamięci o mniejszej pojemności? (55)

Rozdział 3. Cyfrowy zapis (57)

  • Co wybrać: JPEG czy RAW? (58)
  • Dlaczego powinienem fotografować w trybie RAW? (61)
  • Czy podczas fotografowania powinienem "szukać świateł"? (63)
  • Kiedy powinienem zmieniać ustawienie ISO? (64)
  • Jak powinienem ustawić temperaturę koloru? (66)
  • Jak uzyskać poprawny odczyt nadmiernej ekspozycji dla zapisu RAW? (67)
  • Jak wiele informacji tracę, fotografując w trybie JPEG? (68)
  • Czy powinienem korzystać z niewłaściwego ustawienia balansu bieli? (69)
  • Jak przygotować się na rozwiązania techniczne w przyszłości? (71)
  • Jak tworzyć obrazy panoramiczne? (72)
  • Jak ustawić przestrzeń barw w cyfrowej lustrzance? (73)
  • Czy zapis obrazu o nieograniczonej ostrości będzie kiedyś możliwy? (74)
  • Czy powinienem stosować wyostrzanie w aparacie? (75)
  • Czy mogę usuwać pliki obrazów z karty pamięci w aparacie? (75)
  • Czy karta pamięci może skorzystać na formatowaniu na komputerze, a następnie w aparacie? (76)
  • Czy migawkę aparatu cyfrowego można zwolnić określoną liczbę razy? (78)
  • Jak interpretować histogram? (79)
  • W jaki sposób ustawienie ISO wpływa na naświetlenie obrazu? (80)
  • Czy mogę ustawić tryb fotografowania na czarno-biały? (81)

Rozdział 4. Cyfrowa ciemnia (83)

  • Polecasz system Windows czy Macintosh? (84)
  • Ile pamięci potrzebuje Photoshop? (86)
  • Czy są jakieś szczególne ustawienia okna Preferences (Preferencje) w Photoshopie? (88)
  • Czy powinienem stosować system RAID? (89)
  • Jaki system tworzenia kopii zapasowych polecasz? (90)
  • Czy polecasz używanie tabletu podczas pracy ze zdjęciami? (91)
  • Czy potrzebuję monitora LCD? (92)
  • Czy powinienem korzystać z programu Lightroom? (93)
  • Gdzie powinienem przechowywać moje zdjęcia? (95)
  • Dlaczego nie widzę miniatur niektórych obrazów w Adobe Bridge? (97)
  • Dlaczego Bridge nie wyświetla podglądu obrazów RAW w pełnych rozmiarach? (98)
  • Co oznaczają podświetlone opcje w menu Photoshopa CS3? (98)
  • Jeśli raz otwieram plik JPEG jako RAW, czy później zawsze jest on otwierany jako RAW? (99)
  • Dlaczego rozmiar zdjęć z cyfrowej lustrzanki Canon różni się od rozmiaru z cyfrowej lustrzanki Nikon? (100)
  • Jak uzyskać obrazki miniatur dla plików RAW w systemie Windows Vista? (101)

Rozdział 5. Zarządzanie kolorami (103)

  • Czy powinienem używać własnego profilu? (104)
  • Czy naprawdę powinienem skalibrować swój monitor? (107)
  • Dlaczego po skalibrowaniu monitora pojawiła się na nim ostra dominanta? (108)
  • Jaki jest optymalny kąt patrzenia na fotografie cyfrowe na laptopie? (108)
  • Czy muszę używać wymyślnych podświetlarek, aby ocenić swoje wydruki? (109)
  • Dlaczego wydruki powinny być oglądane w świetle o temperaturze barwowej 5000 kelwinów, a monitor skalibrowany do 6500 kelwinów? (110)
  • Jaką przestrzeń barw polecasz? (111)
  • Jakie ustawienia zarządzania kolorami w Photoshopie polecasz? (113)
  • Jak uzyskać bardziej poprawne rezultaty dzięki własnym profilom drukarki? (114)
  • Dlaczego obraz na ekranie wciąż różni się od wydruku, mimo że skalibrowałem monitor i korzystam z własnego profilu drukarki? (116)
  • Dlaczego wciąż tracę wiele szczegółów cieni? (118)
  • Czy mogę przekonwertować zdjęcia na CMYK za pomocą opcji CMYK z menu Mode (Tryb)? (120)
  • Jak poprawić wyświetlanie obrazów z rzutnika? (120)
  • Czy mogę podejrzeć wydruk w Photoshopie? (122)
  • Czy potrzebuję własnego profilu dla skanera? (124)
  • Dlaczego kolory moich obrazów na stronie internetowej nie są już tak żywe? (125)
  • Jaka jest różnica między przydzieleniem profilu a konwersją do profilu? (126)

Rozdział 6. Optymalizacja w Photoshopie (129)

  • Które dopasowania zastosować w Adobe Camera Raw, a które zostawić dla Photoshopa? (130)
  • Co mogę zrobić, jeśli moja stara wersja Photoshopa nie obsługuje plików RAW? (133)
  • Czy powinienem korzystać z opcji Levels (Poziomy), gdy opcja Curves (Krzywe) oferuje możliwość dostosowania punktów czerni i bieli obrazu? (135)
  • Jak osiągnąć lepsze rezultaty, pracując z narzędziem Curves (Krzywe)? (137)
  • Jak efektywnie pracować z narzędziami Dodge (Rozjaśnianie) i Burn (Ściemnianie)? (139)
  • Jak sprawdzić, czy maska w mojej pracy jest bez zarzutu? (141)
  • Czy powinienem dostosowywać tylko dwa z trzech suwaków opcji Color Balance (Balans kolorów)? (143)
  • Jak dostosować konkretny zakres kolorów obrazu za pomocą opcji Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie)? (145)
  • Dlaczego po zastosowaniu narzędzia Clone Stamp (Stempel) kopiowane piksele nie pasują do reszty obrazu? (146)
  • Dlaczego po zastosowaniu narzędzia Spot Healing Brush (Punktowy pędzel korygujący) uzyskuję na obrazie naprawdę dziwaczne efekty? (148)
  • Jak skorzystać z ustawienia Opacity (Krycie) narzędzia Healing Brush (Pędzel korygujący)? (149)
  • O ile pikseli wtopić zaznaczenie, jeżeli zamierzam wprowadzić dopasowania? (151)
  • Jak poprawić zaznaczenie bez konieczności poprawiania wszystkich opartych na nim dopasowań? (152)
  • Czy mogę dodać gradient do maski warstwy bez zastąpienia oryginalnej maski? (154)

Rozdział 7. Efekty kreatywne (157)

  • Jak utworzyć czarno-biały obraz z kolorowego oryginału? (158)
  • Jak stworzyć "prawie" czarno-biały obraz, z odrobiną prześwitujących kolorów? (160)
  • Jak mogę stworzyć wersję obrazu w odcieniach sepii? (161)
  • Jak szybko dodać winietowanie? (163)
  • Jak stworzyć filtr dający nieostry efekt? (166)
  • Jak zastosować filtr Photoshopa tylko na części obrazu? (168)
  • Jak wykadrować obraz owalnym kształtem i na zewnątrz tego kształtu wtopić obraz, aby miał łagodną krawędź? (171)
  • Jak stworzyć wokół fotografii artystyczną krawędź? (173)
  • Czy mogę odtworzyć technikę Harris Shutter (przysłona Harrisa) w Photoshopie? (177)

Rozdział 8. Rozwiązywanie problemów z obrazami (181)

  • Jak skorygować obraz nieba o zbyt wysokiej ekspozycji? (182)
  • Jak mogę pozbyć się kolorowej plamy w jednym z rogów obrazu? (185)
  • Czy mogę pozbyć się silnej dominanty powstałej po zeskanowaniu starego zdjęcia? (187)
  • Jak mogę naprawić kolory na zdjęciach w formacie JPEG z niepoprawnym ustawieniem balansu bieli? (190)
  • Czy mogę poprawić w Photoshopie efekt rozmycia ruchomych obiektów na zdjęciu? (192)
  • Czy mogę wyostrzyć każde zdjęcie zrobione z niepoprawną ostrością? (193)
  • Czy istnieje jakiś sposób na zredukowanie zamglenia na obrazie? (195)
  • Czy istnieje sposób na umieszczenie nowych informacji dla jednego z kanałów? (197)
  • Czy istnieje prosty sposób pozbycia się szumu, widocznego na niektórych zdjęciach zrobionych przy wysokim ustawieniu ISO? (198)
  • Czy możliwe jest usunięcie problemu z perspektywą? (200)

Rozdział 9. Drukowanie (203)

  • Jakie atramentowe drukarki fotograficzne polecasz? (204)
  • Co się stało z drukarkami termosublimacyjnymi? (206)
  • Czy mogę stosować w swojej atramentowej drukarce fotograficznej tusze innego producenta? (208)
  • Czy tusz do atramentowej drukarki fotograficznej naprawdę traci ważność? (208)
  • Jak mogę pozbyć się uporczywych grudek, przez które drukarka atramentowa tak często się zapycha? (209)
  • Skąd się biorą delikatne linie widoczne na moim wydruku i jak ich uniknąć? (211)
  • Czy powinienem podczas drukowania korzystać z RIP? (212)
  • Jak powinienem przygotować swoje obrazy do druku? (214)
  • Jak bardzo mogę powiększyć swoje obrazy do druku? (217)
  • Czy zalecasz modyfikowanie rozmiaru obrazów za pomocą specjalnego oprogramowania? (217)
  • Jak uniknąć posteryzacji nieba na wydrukach czarno-białych obrazów? (218)
  • Czy powinienem korzystać z zewnętrznych usług drukowania? (219)
  • Jak wybrać papier do atramentowej drukarki fotograficznej? (220)
  • Co sądzisz o drukarniach oferujących usługę drukowania własnych albumów fotograficznych? (221)
  • Czy podczas ładowania obrazów dla internetowego usługodawcy drukującego powinienem korzystać z jego opcji automatycznego ulepszania zdjęć? (222)

Rozdział 10. Cyfrowe udostępnianie (225)

  • Czy istnieje metoda udostępniania obrazów w Internecie w sposób całkowicie dla nich bezpieczny? (226)
  • Jak wybrać stronę umożliwiającą udostępnianie obrazów innym osobom? (227)
  • Jak udostępnić swoje obrazy online z możliwością sprzedaży? (229)
  • Jak mogę wyświetlić na mapie zdjęcie z dodaną etykietą GPS? (231)
  • Czy istnieje prosty sposób udostępniania obrazów innym osobom podczas podróży? (233)
  • Jakiego programu powinienem używać do tworzenia cyfrowych pokazów slajdów? (234)
  • Jak korzystać z modułu Web (Internet) programu Lightroom? (236)
  • Czy zawsze powinienem konwertować obrazy na przestrzeń sRGB, gdy zamierzam udostępniać je cyfrowo? (236)
  • Na co powinienem zwrócić uwagę w cyfrowym rzutniku? (237)
  • Jak ustawić ten sam rozmiar dla slajdów zawierających obrazy w poziomie i w pionie? (239)
  • W jaki sposób mogę zmienić rozmiar poziomych i pionowych obrazów, nie stosując oddzielnych operacji dla różnie zorientowanych obrazów? (241)
  • Skorowidz (242)

    Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2021 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.