Mistrzowskie ujęcia. Tim Grey o perfekcyjnej obróbce zdjęć - Helion
Tytuł oryginału: Take Your Best Shot: Tim Grey Tackles Your Digital Darkroom Questions
TÅ‚umaczenie: Irmina Lubowiecka
ISBN: 978-83-246-2105-7
stron: 248, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2010-02-19
Księgarnia: Helion
Cena książki: 39,00 zł
Po prostu zrób doskonałe zdjęcie!
Tim Grey odpowie na Twoje pytania dotyczÄ…ce profesjonalnej fotografii cyfrowej!
Czy ta książka naprawdę zawiera odpowiedzi na moje pytania związane z fotografią cyfrową?
Jasne, że tak! W odróżnieniu od wiÄ™kszoÅ›ci poradników ta książka zawiera peÅ‚ne, wyczerpujÄ…ce odpowiedzi na pytania, które najczęściej zadajÄ… pasjonaci fotografii. Przedstawiono je w przejrzystej formule: pytanie – odpowiedź i podzielono wedÅ‚ug tematyki, dziÄ™ki czemu szybko odnajdziesz każde interesujÄ…ce CiÄ™ zagadnienie! JesteÅ› już zatem tylko o krok od robienia mistrzowskich ujęć!
Tim Grey, czÅ‚onek zespoÅ‚u instruktorów Photoshop World Dream, od lat odpowiada na pytania dotyczÄ…ce fotografii cyfrowej w popularnym amerykaÅ„skim newsletterze "DDQ: Digital Darkroom Questions", podczas wystÄ…pieÅ„ publicznych, w setkach artykułów zamieszczanych w różnych magazynach czy kwartalniku "Digital Darkroom Quarterly". Tim Grey po prostu zna siÄ™ na rzeczy! A ponieważ odpowiedziaÅ‚ na niezliczonÄ… ilość pytaÅ„ tysiÄ™cy fotografów, wie wszystko na temat najczÄ™stszych i najważniejszych kwestii zwiÄ…zanych z fotografiÄ… cyfrowÄ… — od aparatów cyfrowych, poprzez zarzÄ…dzanie kolorami, do optymalizacji obrazów i uzyskiwania niezwykÅ‚ych efektów.
Jakie tematy omówiono w tej książce?
- Podstawy cyfrowej ciemni
- Wybór wÅ‚aÅ›ciwych narzÄ™dzi — od aparatów po drukarki
- Wybór między formatem RAW a JPEG
- Kwestia zarzÄ…dzania kolorami
- Udoskonalanie fotografii w Photoshopie
- Rozwiązywanie częstych problemów, takich jak szum, przycięte podświetlenia i dominanty barwne
- Tworzenie wysokiej jakości wydruków
- Elektroniczne udostępnianie obrazów
- Oraz dużo więcej
Osoby które kupowały "Mistrzowskie ujęcia. Tim Grey o perfekcyjnej obróbce zdjęć", wybierały także:
- Adobe Photoshop CC. Kurs video. Poziom drugi. Zaawansowane techniki i triki dla każdego 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Adobe Photoshop CC 2014. Kurs video. Poziom pierwszy. Najlepsze techniki obróbki obrazów 79,00 zł, (23,70 zł -70%)
- Photoshop LAB. Zagadka kanionu i inne tajemnice najpotężniejszej przestrzeni barw. Wydanie II 125,48 zł, (38,90 zł -69%)
- Adobe Photoshop Lightroom 5. Kurs video. Poziom pierwszy. Sekrety cyfrowej edycji i obróbki zdjęć 79,00 zł, (31,60 zł -60%)
- Adobe Photoshop CS6. Kurs video. Kreatywne efekty w fotografii ślubnej 69,00 zł, (31,05 zł -55%)
Spis treści
Mistrzowskie ujęcia. Tim Grey o perfekcyjnej obróbce zdjęć -- spis treści
- Wstęp (15)
Rozdział 1. Cyfrowe podstawy (23)
- Czy fotografia cyfrowa jest zbliżona jakością do kliszy? (24)
- Czym jest rozdzielczość? (25)
- Jaka jest różnica pomiędzy DPI i PPI? (26)
- Za co odpowiada matryca? (30)
- Czym jest zakres dynamiczny? (31)
- Czy wyższe ustawienie ISO zwiększa czułość matrycy? (33)
- Czy cyfrowe lustrzanki mają wydłużony obiektyw? (35)
- Czym jest aberracja chromatyczna? (38)
- Czy ustawienia wpływają na rozmiar pliku? (39)
- Czym jest RAW? (40)
Rozdział 2. Cyfrowe aparaty i narzędzia (43)
- Jakiej marki aparat powinienem kupić? (44)
- Czy rzeczywiście potrzebuję cyfrowej lustrzanki? (45)
- Jak uzyskać podgląd na żywo w cyfrowej lustrzance? (46)
- Czy mogę samodzielnie czyścić obiektywy? (47)
- Czy karty pamięci o wyższej prędkości są lepsze? (49)
- Czy obiektywy dla cyfrowych lustrzanek to tylko chwyt reklamowy? (50)
- Ilu megapikseli potrzebujÄ™? (51)
- Z ilu kart pamięci powinienem korzystać? (53)
- Co sÄ…dzisz o obiektywach Lensbaby? (54)
- Czy zrezygnować z cyfrowych kart pamięci o mniejszej pojemności? (55)
Rozdział 3. Cyfrowy zapis (57)
- Co wybrać: JPEG czy RAW? (58)
- Dlaczego powinienem fotografować w trybie RAW? (61)
- Czy podczas fotografowania powinienem "szukać świateł"? (63)
- Kiedy powinienem zmieniać ustawienie ISO? (64)
- Jak powinienem ustawić temperaturę koloru? (66)
- Jak uzyskać poprawny odczyt nadmiernej ekspozycji dla zapisu RAW? (67)
- Jak wiele informacji tracÄ™, fotografujÄ…c w trybie JPEG? (68)
- Czy powinienem korzystać z niewłaściwego ustawienia balansu bieli? (69)
- Jak przygotować się na rozwiązania techniczne w przyszłości? (71)
- Jak tworzyć obrazy panoramiczne? (72)
- Jak ustawić przestrzeń barw w cyfrowej lustrzance? (73)
- Czy zapis obrazu o nieograniczonej ostrości będzie kiedyś możliwy? (74)
- Czy powinienem stosować wyostrzanie w aparacie? (75)
- Czy mogę usuwać pliki obrazów z karty pamięci w aparacie? (75)
- Czy karta pamięci może skorzystać na formatowaniu na komputerze, a następnie w aparacie? (76)
- Czy migawkę aparatu cyfrowego można zwolnić określoną liczbę razy? (78)
- Jak interpretować histogram? (79)
- W jaki sposób ustawienie ISO wpływa na naświetlenie obrazu? (80)
- Czy mogę ustawić tryb fotografowania na czarno-biały? (81)
Rozdział 4. Cyfrowa ciemnia (83)
- Polecasz system Windows czy Macintosh? (84)
- Ile pamięci potrzebuje Photoshop? (86)
- Czy są jakieś szczególne ustawienia okna Preferences (Preferencje) w Photoshopie? (88)
- Czy powinienem stosować system RAID? (89)
- Jaki system tworzenia kopii zapasowych polecasz? (90)
- Czy polecasz używanie tabletu podczas pracy ze zdjęciami? (91)
- Czy potrzebujÄ™ monitora LCD? (92)
- Czy powinienem korzystać z programu Lightroom? (93)
- Gdzie powinienem przechowywać moje zdjęcia? (95)
- Dlaczego nie widzę miniatur niektórych obrazów w Adobe Bridge? (97)
- Dlaczego Bridge nie wyświetla podglądu obrazów RAW w pełnych rozmiarach? (98)
- Co oznaczają podświetlone opcje w menu Photoshopa CS3? (98)
- Jeśli raz otwieram plik JPEG jako RAW, czy później zawsze jest on otwierany jako RAW? (99)
- Dlaczego rozmiar zdjęć z cyfrowej lustrzanki Canon różni się od rozmiaru z cyfrowej lustrzanki Nikon? (100)
- Jak uzyskać obrazki miniatur dla plików RAW w systemie Windows Vista? (101)
Rozdział 5. Zarządzanie kolorami (103)
- Czy powinienem używać własnego profilu? (104)
- Czy naprawdę powinienem skalibrować swój monitor? (107)
- Dlaczego po skalibrowaniu monitora pojawiła się na nim ostra dominanta? (108)
- Jaki jest optymalny kÄ…t patrzenia na fotografie cyfrowe na laptopie? (108)
- Czy muszę używać wymyślnych podświetlarek, aby ocenić swoje wydruki? (109)
- Dlaczego wydruki powinny być oglądane w świetle o temperaturze barwowej 5000 kelwinów, a monitor skalibrowany do 6500 kelwinów? (110)
- Jaką przestrzeń barw polecasz? (111)
- Jakie ustawienia zarzÄ…dzania kolorami w Photoshopie polecasz? (113)
- Jak uzyskać bardziej poprawne rezultaty dzięki własnym profilom drukarki? (114)
- Dlaczego obraz na ekranie wciąż różni się od wydruku, mimo że skalibrowałem monitor i korzystam z własnego profilu drukarki? (116)
- Dlaczego wciąż tracę wiele szczegółów cieni? (118)
- Czy mogę przekonwertować zdjęcia na CMYK za pomocą opcji CMYK z menu Mode (Tryb)? (120)
- Jak poprawić wyświetlanie obrazów z rzutnika? (120)
- Czy mogę podejrzeć wydruk w Photoshopie? (122)
- Czy potrzebuję własnego profilu dla skanera? (124)
- Dlaczego kolory moich obrazów na stronie internetowej nie są już tak żywe? (125)
- Jaka jest różnica między przydzieleniem profilu a konwersją do profilu? (126)
Rozdział 6. Optymalizacja w Photoshopie (129)
- Które dopasowania zastosować w Adobe Camera Raw, a które zostawić dla Photoshopa? (130)
- Co mogę zrobić, jeśli moja stara wersja Photoshopa nie obsługuje plików RAW? (133)
- Czy powinienem korzystać z opcji Levels (Poziomy), gdy opcja Curves (Krzywe) oferuje możliwość dostosowania punktów czerni i bieli obrazu? (135)
- Jak osiągnąć lepsze rezultaty, pracując z narzędziem Curves (Krzywe)? (137)
- Jak efektywnie pracować z narzędziami Dodge (Rozjaśnianie) i Burn (Ściemnianie)? (139)
- Jak sprawdzić, czy maska w mojej pracy jest bez zarzutu? (141)
- Czy powinienem dostosowywać tylko dwa z trzech suwaków opcji Color Balance (Balans kolorów)? (143)
- Jak dostosować konkretny zakres kolorów obrazu za pomocą opcji Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie)? (145)
- Dlaczego po zastosowaniu narzędzia Clone Stamp (Stempel) kopiowane piksele nie pasują do reszty obrazu? (146)
- Dlaczego po zastosowaniu narzędzia Spot Healing Brush (Punktowy pędzel korygujący) uzyskuję na obrazie naprawdę dziwaczne efekty? (148)
- Jak skorzystać z ustawienia Opacity (Krycie) narzędzia Healing Brush (Pędzel korygujący)? (149)
- O ile pikseli wtopić zaznaczenie, jeżeli zamierzam wprowadzić dopasowania? (151)
- Jak poprawić zaznaczenie bez konieczności poprawiania wszystkich opartych na nim dopasowań? (152)
- Czy mogę dodać gradient do maski warstwy bez zastąpienia oryginalnej maski? (154)
Rozdział 7. Efekty kreatywne (157)
- Jak utworzyć czarno-biały obraz z kolorowego oryginału? (158)
- Jak stworzyć "prawie" czarno-biały obraz, z odrobiną prześwitujących kolorów? (160)
- Jak mogę stworzyć wersję obrazu w odcieniach sepii? (161)
- Jak szybko dodać winietowanie? (163)
- Jak stworzyć filtr dający nieostry efekt? (166)
- Jak zastosować filtr Photoshopa tylko na części obrazu? (168)
- Jak wykadrować obraz owalnym kształtem i na zewnątrz tego kształtu wtopić obraz, aby miał łagodną krawędź? (171)
- Jak stworzyć wokół fotografii artystyczną krawędź? (173)
- Czy mogę odtworzyć technikę Harris Shutter (przysłona Harrisa) w Photoshopie? (177)
Rozdział 8. Rozwiązywanie problemów z obrazami (181)
- Jak skorygować obraz nieba o zbyt wysokiej ekspozycji? (182)
- Jak mogę pozbyć się kolorowej plamy w jednym z rogów obrazu? (185)
- Czy mogę pozbyć się silnej dominanty powstałej po zeskanowaniu starego zdjęcia? (187)
- Jak mogę naprawić kolory na zdjęciach w formacie JPEG z niepoprawnym ustawieniem balansu bieli? (190)
- Czy mogę poprawić w Photoshopie efekt rozmycia ruchomych obiektów na zdjęciu? (192)
- Czy mogę wyostrzyć każde zdjęcie zrobione z niepoprawną ostrością? (193)
- Czy istnieje jakiś sposób na zredukowanie zamglenia na obrazie? (195)
- Czy istnieje sposób na umieszczenie nowych informacji dla jednego z kanałów? (197)
- Czy istnieje prosty sposób pozbycia się szumu, widocznego na niektórych zdjęciach zrobionych przy wysokim ustawieniu ISO? (198)
- Czy możliwe jest usunięcie problemu z perspektywą? (200)
Rozdział 9. Drukowanie (203)
- Jakie atramentowe drukarki fotograficzne polecasz? (204)
- Co się stało z drukarkami termosublimacyjnymi? (206)
- Czy mogę stosować w swojej atramentowej drukarce fotograficznej tusze innego producenta? (208)
- Czy tusz do atramentowej drukarki fotograficznej naprawdę traci ważność? (208)
- Jak mogę pozbyć się uporczywych grudek, przez które drukarka atramentowa tak często się zapycha? (209)
- Skąd się biorą delikatne linie widoczne na moim wydruku i jak ich uniknąć? (211)
- Czy powinienem podczas drukowania korzystać z RIP? (212)
- Jak powinienem przygotować swoje obrazy do druku? (214)
- Jak bardzo mogę powiększyć swoje obrazy do druku? (217)
- Czy zalecasz modyfikowanie rozmiaru obrazów za pomocą specjalnego oprogramowania? (217)
- Jak uniknąć posteryzacji nieba na wydrukach czarno-białych obrazów? (218)
- Czy powinienem korzystać z zewnętrznych usług drukowania? (219)
- Jak wybrać papier do atramentowej drukarki fotograficznej? (220)
- Co sądzisz o drukarniach oferujących usługę drukowania własnych albumów fotograficznych? (221)
- Czy podczas ładowania obrazów dla internetowego usługodawcy drukującego powinienem korzystać z jego opcji automatycznego ulepszania zdjęć? (222)
Rozdział 10. Cyfrowe udostępnianie (225)
- Czy istnieje metoda udostępniania obrazów w Internecie w sposób całkowicie dla nich bezpieczny? (226)
- Jak wybrać stronę umożliwiającą udostępnianie obrazów innym osobom? (227)
- Jak udostępnić swoje obrazy online z możliwością sprzedaży? (229)
- Jak mogę wyświetlić na mapie zdjęcie z dodaną etykietą GPS? (231)
- Czy istnieje prosty sposób udostępniania obrazów innym osobom podczas podróży? (233)
- Jakiego programu powinienem używać do tworzenia cyfrowych pokazów slajdów? (234)
- Jak korzystać z modułu Web (Internet) programu Lightroom? (236)
- Czy zawsze powinienem konwertować obrazy na przestrzeń sRGB, gdy zamierzam udostępniać je cyfrowo? (236)
- Na co powinienem zwrócić uwagę w cyfrowym rzutniku? (237)
- Jak ustawić ten sam rozmiar dla slajdów zawierających obrazy w poziomie i w pionie? (239)
- W jaki sposób mogę zmienić rozmiar poziomych i pionowych obrazów, nie stosując oddzielnych operacji dla różnie zorientowanych obrazów? (241)
- Skorowidz (242)