reklama - zainteresowany?

Mistrzowskie ujęcia. Tim Grey o perfekcyjnej obróbce zdjęć - Helion

Mistrzowskie ujęcia. Tim Grey o perfekcyjnej obróbce zdjęć
Autor: Tim Grey
Tytuł oryginału: Take Your Best Shot: Tim Grey Tackles Your Digital Darkroom Questions
TÅ‚umaczenie: Irmina Lubowiecka
ISBN: 978-83-246-2105-7
stron: 248, Format: 168x237, okładka: miękka
Data wydania: 2010-02-19
Księgarnia: Helion

Cena książki: 39,00 zł

Dodaj do koszyka Mistrzowskie ujęcia. Tim Grey o perfekcyjnej obróbce zdjęć

Tagi: Edycja zdjęć

Po prostu zrób doskonałe zdjęcie!
Tim Grey odpowie na Twoje pytania dotyczÄ…ce profesjonalnej fotografii cyfrowej!

Czy ta książka naprawdę zawiera odpowiedzi na moje pytania związane z fotografią cyfrową?

Jasne, że tak! W odróżnieniu od wiÄ™kszoÅ›ci poradników ta książka zawiera peÅ‚ne, wyczerpujÄ…ce odpowiedzi na pytania, które najczęściej zadajÄ… pasjonaci fotografii. Przedstawiono je w przejrzystej formule: pytanie – odpowiedź i podzielono wedÅ‚ug tematyki, dziÄ™ki czemu szybko odnajdziesz każde interesujÄ…ce CiÄ™ zagadnienie! JesteÅ› już zatem tylko o krok od robienia mistrzowskich ujęć!

Tim Grey, czÅ‚onek zespoÅ‚u instruktorów Photoshop World Dream, od lat odpowiada na pytania dotyczÄ…ce fotografii cyfrowej w popularnym amerykaÅ„skim newsletterze "DDQ: Digital Darkroom Questions", podczas wystÄ…pieÅ„ publicznych, w setkach artykułów zamieszczanych w różnych magazynach czy kwartalniku "Digital Darkroom Quarterly". Tim Grey po prostu zna siÄ™ na rzeczy! A ponieważ odpowiedziaÅ‚ na niezliczonÄ… ilość pytaÅ„ tysiÄ™cy fotografów, wie wszystko na temat najczÄ™stszych i najważniejszych kwestii zwiÄ…zanych z fotografiÄ… cyfrowÄ… — od aparatów cyfrowych, poprzez zarzÄ…dzanie kolorami, do optymalizacji obrazów i uzyskiwania niezwykÅ‚ych efektów.

Jakie tematy omówiono w tej książce?

  • Podstawy cyfrowej ciemni
  • Wybór wÅ‚aÅ›ciwych narzÄ™dzi — od aparatów po drukarki
  • Wybór miÄ™dzy formatem RAW a JPEG
  • Kwestia zarzÄ…dzania kolorami
  • Udoskonalanie fotografii w Photoshopie
  • RozwiÄ…zywanie czÄ™stych problemów, takich jak szum, przyciÄ™te podÅ›wietlenia i dominanty barwne
  • Tworzenie wysokiej jakoÅ›ci wydruków
  • Elektroniczne udostÄ™pnianie obrazów
  • Oraz dużo wiÄ™cej

Dodaj do koszyka Mistrzowskie ujęcia. Tim Grey o perfekcyjnej obróbce zdjęć

Spis treści

Mistrzowskie ujęcia. Tim Grey o perfekcyjnej obróbce zdjęć -- spis treści

  • WstÄ™p (15)

Rozdział 1. Cyfrowe podstawy (23)

  • Czy fotografia cyfrowa jest zbliżona jakoÅ›ciÄ… do kliszy? (24)
  • Czym jest rozdzielczość? (25)
  • Jaka jest różnica pomiÄ™dzy DPI i PPI? (26)
  • Za co odpowiada matryca? (30)
  • Czym jest zakres dynamiczny? (31)
  • Czy wyższe ustawienie ISO zwiÄ™ksza czuÅ‚ość matrycy? (33)
  • Czy cyfrowe lustrzanki majÄ… wydÅ‚użony obiektyw? (35)
  • Czym jest aberracja chromatyczna? (38)
  • Czy ustawienia wpÅ‚ywajÄ… na rozmiar pliku? (39)
  • Czym jest RAW? (40)

Rozdział 2. Cyfrowe aparaty i narzędzia (43)

  • Jakiej marki aparat powinienem kupić? (44)
  • Czy rzeczywiÅ›cie potrzebujÄ™ cyfrowej lustrzanki? (45)
  • Jak uzyskać podglÄ…d na żywo w cyfrowej lustrzance? (46)
  • Czy mogÄ™ samodzielnie czyÅ›cić obiektywy? (47)
  • Czy karty pamiÄ™ci o wyższej prÄ™dkoÅ›ci sÄ… lepsze? (49)
  • Czy obiektywy dla cyfrowych lustrzanek to tylko chwyt reklamowy? (50)
  • Ilu megapikseli potrzebujÄ™? (51)
  • Z ilu kart pamiÄ™ci powinienem korzystać? (53)
  • Co sÄ…dzisz o obiektywach Lensbaby? (54)
  • Czy zrezygnować z cyfrowych kart pamiÄ™ci o mniejszej pojemnoÅ›ci? (55)

Rozdział 3. Cyfrowy zapis (57)

  • Co wybrać: JPEG czy RAW? (58)
  • Dlaczego powinienem fotografować w trybie RAW? (61)
  • Czy podczas fotografowania powinienem "szukać Å›wiateÅ‚"? (63)
  • Kiedy powinienem zmieniać ustawienie ISO? (64)
  • Jak powinienem ustawić temperaturÄ™ koloru? (66)
  • Jak uzyskać poprawny odczyt nadmiernej ekspozycji dla zapisu RAW? (67)
  • Jak wiele informacji tracÄ™, fotografujÄ…c w trybie JPEG? (68)
  • Czy powinienem korzystać z niewÅ‚aÅ›ciwego ustawienia balansu bieli? (69)
  • Jak przygotować siÄ™ na rozwiÄ…zania techniczne w przyszÅ‚oÅ›ci? (71)
  • Jak tworzyć obrazy panoramiczne? (72)
  • Jak ustawić przestrzeÅ„ barw w cyfrowej lustrzance? (73)
  • Czy zapis obrazu o nieograniczonej ostroÅ›ci bÄ™dzie kiedyÅ› możliwy? (74)
  • Czy powinienem stosować wyostrzanie w aparacie? (75)
  • Czy mogÄ™ usuwać pliki obrazów z karty pamiÄ™ci w aparacie? (75)
  • Czy karta pamiÄ™ci może skorzystać na formatowaniu na komputerze, a nastÄ™pnie w aparacie? (76)
  • Czy migawkÄ™ aparatu cyfrowego można zwolnić okreÅ›lonÄ… liczbÄ™ razy? (78)
  • Jak interpretować histogram? (79)
  • W jaki sposób ustawienie ISO wpÅ‚ywa na naÅ›wietlenie obrazu? (80)
  • Czy mogÄ™ ustawić tryb fotografowania na czarno-biaÅ‚y? (81)

Rozdział 4. Cyfrowa ciemnia (83)

  • Polecasz system Windows czy Macintosh? (84)
  • Ile pamiÄ™ci potrzebuje Photoshop? (86)
  • Czy sÄ… jakieÅ› szczególne ustawienia okna Preferences (Preferencje) w Photoshopie? (88)
  • Czy powinienem stosować system RAID? (89)
  • Jaki system tworzenia kopii zapasowych polecasz? (90)
  • Czy polecasz używanie tabletu podczas pracy ze zdjÄ™ciami? (91)
  • Czy potrzebujÄ™ monitora LCD? (92)
  • Czy powinienem korzystać z programu Lightroom? (93)
  • Gdzie powinienem przechowywać moje zdjÄ™cia? (95)
  • Dlaczego nie widzÄ™ miniatur niektórych obrazów w Adobe Bridge? (97)
  • Dlaczego Bridge nie wyÅ›wietla podglÄ…du obrazów RAW w peÅ‚nych rozmiarach? (98)
  • Co oznaczajÄ… podÅ›wietlone opcje w menu Photoshopa CS3? (98)
  • JeÅ›li raz otwieram plik JPEG jako RAW, czy później zawsze jest on otwierany jako RAW? (99)
  • Dlaczego rozmiar zdjęć z cyfrowej lustrzanki Canon różni siÄ™ od rozmiaru z cyfrowej lustrzanki Nikon? (100)
  • Jak uzyskać obrazki miniatur dla plików RAW w systemie Windows Vista? (101)

Rozdział 5. Zarządzanie kolorami (103)

  • Czy powinienem używać wÅ‚asnego profilu? (104)
  • Czy naprawdÄ™ powinienem skalibrować swój monitor? (107)
  • Dlaczego po skalibrowaniu monitora pojawiÅ‚a siÄ™ na nim ostra dominanta? (108)
  • Jaki jest optymalny kÄ…t patrzenia na fotografie cyfrowe na laptopie? (108)
  • Czy muszÄ™ używać wymyÅ›lnych podÅ›wietlarek, aby ocenić swoje wydruki? (109)
  • Dlaczego wydruki powinny być oglÄ…dane w Å›wietle o temperaturze barwowej 5000 kelwinów, a monitor skalibrowany do 6500 kelwinów? (110)
  • JakÄ… przestrzeÅ„ barw polecasz? (111)
  • Jakie ustawienia zarzÄ…dzania kolorami w Photoshopie polecasz? (113)
  • Jak uzyskać bardziej poprawne rezultaty dziÄ™ki wÅ‚asnym profilom drukarki? (114)
  • Dlaczego obraz na ekranie wciąż różni siÄ™ od wydruku, mimo że skalibrowaÅ‚em monitor i korzystam z wÅ‚asnego profilu drukarki? (116)
  • Dlaczego wciąż tracÄ™ wiele szczegółów cieni? (118)
  • Czy mogÄ™ przekonwertować zdjÄ™cia na CMYK za pomocÄ… opcji CMYK z menu Mode (Tryb)? (120)
  • Jak poprawić wyÅ›wietlanie obrazów z rzutnika? (120)
  • Czy mogÄ™ podejrzeć wydruk w Photoshopie? (122)
  • Czy potrzebujÄ™ wÅ‚asnego profilu dla skanera? (124)
  • Dlaczego kolory moich obrazów na stronie internetowej nie sÄ… już tak żywe? (125)
  • Jaka jest różnica miÄ™dzy przydzieleniem profilu a konwersjÄ… do profilu? (126)

Rozdział 6. Optymalizacja w Photoshopie (129)

  • Które dopasowania zastosować w Adobe Camera Raw, a które zostawić dla Photoshopa? (130)
  • Co mogÄ™ zrobić, jeÅ›li moja stara wersja Photoshopa nie obsÅ‚uguje plików RAW? (133)
  • Czy powinienem korzystać z opcji Levels (Poziomy), gdy opcja Curves (Krzywe) oferuje możliwość dostosowania punktów czerni i bieli obrazu? (135)
  • Jak osiÄ…gnąć lepsze rezultaty, pracujÄ…c z narzÄ™dziem Curves (Krzywe)? (137)
  • Jak efektywnie pracować z narzÄ™dziami Dodge (RozjaÅ›nianie) i Burn (Åšciemnianie)? (139)
  • Jak sprawdzić, czy maska w mojej pracy jest bez zarzutu? (141)
  • Czy powinienem dostosowywać tylko dwa z trzech suwaków opcji Color Balance (Balans kolorów)? (143)
  • Jak dostosować konkretny zakres kolorów obrazu za pomocÄ… opcji Hue/Saturation (Barwa/Nasycenie)? (145)
  • Dlaczego po zastosowaniu narzÄ™dzia Clone Stamp (Stempel) kopiowane piksele nie pasujÄ… do reszty obrazu? (146)
  • Dlaczego po zastosowaniu narzÄ™dzia Spot Healing Brush (Punktowy pÄ™dzel korygujÄ…cy) uzyskujÄ™ na obrazie naprawdÄ™ dziwaczne efekty? (148)
  • Jak skorzystać z ustawienia Opacity (Krycie) narzÄ™dzia Healing Brush (PÄ™dzel korygujÄ…cy)? (149)
  • O ile pikseli wtopić zaznaczenie, jeżeli zamierzam wprowadzić dopasowania? (151)
  • Jak poprawić zaznaczenie bez koniecznoÅ›ci poprawiania wszystkich opartych na nim dopasowaÅ„? (152)
  • Czy mogÄ™ dodać gradient do maski warstwy bez zastÄ…pienia oryginalnej maski? (154)

Rozdział 7. Efekty kreatywne (157)

  • Jak utworzyć czarno-biaÅ‚y obraz z kolorowego oryginaÅ‚u? (158)
  • Jak stworzyć "prawie" czarno-biaÅ‚y obraz, z odrobinÄ… przeÅ›witujÄ…cych kolorów? (160)
  • Jak mogÄ™ stworzyć wersjÄ™ obrazu w odcieniach sepii? (161)
  • Jak szybko dodać winietowanie? (163)
  • Jak stworzyć filtr dajÄ…cy nieostry efekt? (166)
  • Jak zastosować filtr Photoshopa tylko na części obrazu? (168)
  • Jak wykadrować obraz owalnym ksztaÅ‚tem i na zewnÄ…trz tego ksztaÅ‚tu wtopić obraz, aby miaÅ‚ Å‚agodnÄ… krawÄ™dź? (171)
  • Jak stworzyć wokół fotografii artystycznÄ… krawÄ™dź? (173)
  • Czy mogÄ™ odtworzyć technikÄ™ Harris Shutter (przysÅ‚ona Harrisa) w Photoshopie? (177)

Rozdział 8. Rozwiązywanie problemów z obrazami (181)

  • Jak skorygować obraz nieba o zbyt wysokiej ekspozycji? (182)
  • Jak mogÄ™ pozbyć siÄ™ kolorowej plamy w jednym z rogów obrazu? (185)
  • Czy mogÄ™ pozbyć siÄ™ silnej dominanty powstaÅ‚ej po zeskanowaniu starego zdjÄ™cia? (187)
  • Jak mogÄ™ naprawić kolory na zdjÄ™ciach w formacie JPEG z niepoprawnym ustawieniem balansu bieli? (190)
  • Czy mogÄ™ poprawić w Photoshopie efekt rozmycia ruchomych obiektów na zdjÄ™ciu? (192)
  • Czy mogÄ™ wyostrzyć każde zdjÄ™cie zrobione z niepoprawnÄ… ostroÅ›ciÄ…? (193)
  • Czy istnieje jakiÅ› sposób na zredukowanie zamglenia na obrazie? (195)
  • Czy istnieje sposób na umieszczenie nowych informacji dla jednego z kanałów? (197)
  • Czy istnieje prosty sposób pozbycia siÄ™ szumu, widocznego na niektórych zdjÄ™ciach zrobionych przy wysokim ustawieniu ISO? (198)
  • Czy możliwe jest usuniÄ™cie problemu z perspektywÄ…? (200)

Rozdział 9. Drukowanie (203)

  • Jakie atramentowe drukarki fotograficzne polecasz? (204)
  • Co siÄ™ staÅ‚o z drukarkami termosublimacyjnymi? (206)
  • Czy mogÄ™ stosować w swojej atramentowej drukarce fotograficznej tusze innego producenta? (208)
  • Czy tusz do atramentowej drukarki fotograficznej naprawdÄ™ traci ważność? (208)
  • Jak mogÄ™ pozbyć siÄ™ uporczywych grudek, przez które drukarka atramentowa tak czÄ™sto siÄ™ zapycha? (209)
  • SkÄ…d siÄ™ biorÄ… delikatne linie widoczne na moim wydruku i jak ich uniknąć? (211)
  • Czy powinienem podczas drukowania korzystać z RIP? (212)
  • Jak powinienem przygotować swoje obrazy do druku? (214)
  • Jak bardzo mogÄ™ powiÄ™kszyć swoje obrazy do druku? (217)
  • Czy zalecasz modyfikowanie rozmiaru obrazów za pomocÄ… specjalnego oprogramowania? (217)
  • Jak uniknąć posteryzacji nieba na wydrukach czarno-biaÅ‚ych obrazów? (218)
  • Czy powinienem korzystać z zewnÄ™trznych usÅ‚ug drukowania? (219)
  • Jak wybrać papier do atramentowej drukarki fotograficznej? (220)
  • Co sÄ…dzisz o drukarniach oferujÄ…cych usÅ‚ugÄ™ drukowania wÅ‚asnych albumów fotograficznych? (221)
  • Czy podczas Å‚adowania obrazów dla internetowego usÅ‚ugodawcy drukujÄ…cego powinienem korzystać z jego opcji automatycznego ulepszania zdjęć? (222)

Rozdział 10. Cyfrowe udostępnianie (225)

  • Czy istnieje metoda udostÄ™pniania obrazów w Internecie w sposób caÅ‚kowicie dla nich bezpieczny? (226)
  • Jak wybrać stronÄ™ umożliwiajÄ…cÄ… udostÄ™pnianie obrazów innym osobom? (227)
  • Jak udostÄ™pnić swoje obrazy online z możliwoÅ›ciÄ… sprzedaży? (229)
  • Jak mogÄ™ wyÅ›wietlić na mapie zdjÄ™cie z dodanÄ… etykietÄ… GPS? (231)
  • Czy istnieje prosty sposób udostÄ™pniania obrazów innym osobom podczas podróży? (233)
  • Jakiego programu powinienem używać do tworzenia cyfrowych pokazów slajdów? (234)
  • Jak korzystać z moduÅ‚u Web (Internet) programu Lightroom? (236)
  • Czy zawsze powinienem konwertować obrazy na przestrzeÅ„ sRGB, gdy zamierzam udostÄ™pniać je cyfrowo? (236)
  • Na co powinienem zwrócić uwagÄ™ w cyfrowym rzutniku? (237)
  • Jak ustawić ten sam rozmiar dla slajdów zawierajÄ…cych obrazy w poziomie i w pionie? (239)
  • W jaki sposób mogÄ™ zmienić rozmiar poziomych i pionowych obrazów, nie stosujÄ…c oddzielnych operacji dla różnie zorientowanych obrazów? (241)
  • Skorowidz (242)

    Dodaj do koszyka Mistrzowskie ujęcia. Tim Grey o perfekcyjnej obróbce zdjęć

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.