Minecraft. Buduj mechanizmy i twórz własne mody. Przewodnik mistrza - Helion
ebook
Autor: Matthew Monk, Simon MonkTytuł oryginału: Minecraft Mastery: Build Your Own Redstone Contraptions and Mods
TÅ‚umaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-0807-7
stron: 200, Format: ebook
Data wydania: 2015-05-08
Księgarnia: Helion
Cena książki: 17,45 zł (poprzednio: 34,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-17,45 zł)
Tagi: Minecraft
Poznaj możliwości świata Minecraft! Buduj mechanizmy po mistrzowsku
Minecraft jest najlepszym dowodem na to, że o sukcesie gry nie decyduje oprawa graficzna — tylko pomysÅ‚ i tak zwana grywalność. Na punkcie tej gry oszalaÅ‚ caÅ‚y Å›wiat! Gdy przekraczasz próg Minecrafta, Twoim jedynym ograniczeniem jest wÅ‚asna wyobraźnia. Przekonaj siÄ™ sam!JeÅ›li jeszcze nigdy nie graÅ‚eÅ› w tÄ™ grÄ™ i zastanawia CiÄ™ jej fenomen, to trzymasz w rÄ™kach książkÄ™, która na pewno CiÄ™ zaciekawi! Dowiedz siÄ™, czym jest Minecraft i jakie zasady panujÄ… w jego Å›wiecie. W trakcie lektury sprawdzisz, skÄ…d można wziąć czerwony pyÅ‚ oraz w jaki sposób wykorzystać go do budowy najróżniejszych elementów: przekaźników, komparatorów, bramek logicznych czy tÅ‚oków. Zrozumiesz też, do czego sÄ… Ci potrzebne te wszystkie rzeczy i na czym polega istota gry. Ponadto dziÄ™ki tej książce nauczysz siÄ™ tworzyć rozszerzenia Minecrafta. Każdy — obecny i potencjalny — fan Å›wiata Minecrafta koniecznie musi tu zajrzeć!
- Korzystaj z podstawowych elementów mechanicznych w rodzaju dźwigni, przycisków i lamp; zbuduj automatycznie otwierane drzwi
- Twórz bramki logiczne, zegary i T-Flip-Flopy
- Buduj zaawansowane mechanizmy — podmieniacze bloków, ukryte drzwi, wyÅ›wietlacze siedmiosegmentowe i inne
- Korzystaj z dodatkowych elementów mechanicznych, takich jak tory, wagony, ciecze, leje i bloki poleceÅ„
- ZaÅ‚óż wÅ‚asny serwer Minecrafta, by podzielić siÄ™ swoim Å›wiatem z innymi graczami
- Edytuj światy Minecrafta w programie MCEdit
- Kontroluj świat Minecrafta programami w Pythonie na Raspberry Pi
- Twórz kwantowe mechanizmy i efekty specjalne w modzie qCraft
- Twórz programowane w Lua komputery i żóÅ‚wie w modzie ComputerCraft
- Skonfiguruj Å›rodowisko deweloperskie do tworzenia modów przy użyciu Forge i Eclipse
- Twórz wÅ‚asne mody z nowymi blokami i przedmiotami
Zbuduj mechanizmy, o jakich Ci się nie śniło!
Osoby które kupowały "Minecraft. Buduj mechanizmy i twórz własne mody. Przewodnik mistrza", wybierały także:
- Podstawy Pythona z Minecraftem. Kurs video. Piszemy pierwsze skrypty 149,00 zł, (44,70 zł -70%)
- Piękny świat Minecrafta 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
- Zagraj z nami w Minecraft. Kurs video. Pierwsze kroki 49,00 zł, (14,70 zł -70%)
- Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom 54,90 zł, (27,45 zł -50%)
- Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy. Wydanie II 44,90 zł, (22,45 zł -50%)
Spis treści
Minecraft. Buduj mechanizmy i twórz własne mody. Przewodnik mistrza eBook -- spis treści
O autorach (9)
Podziękowania (10)
Wprowadzenie (11)
1. Wstęp (15)
- Czym jest Minecraft? (15)
- Wersje Minecrafta (16)
- Na poczÄ…tek (17)
- Konstrukcja podstawowych przedmiotów (17)
- Wytapianie (19)
- Tryb kreatywny (19)
- Kody (21)
- Czerwony kamień (21)
- Korzystanie z modów (22)
- Tworzenie modów (22)
- Instalacja świata z przykładami (22)
- Podsumowanie (23)
2. Czerwony kamień - podstawy (25)
- Podstawy (25)
- Pozyskiwanie czerwonego pyłu (25)
- Rozmieszczanie czerwonego pyłu (26)
- Zasilanie czerwonego pyłu (27)
- Dźwignie (27)
- Przyciski (28)
- PÅ‚yty naciskowe (29)
- Linki (30)
- Bloki czerwonego kamienia (31)
- Ticki czerwonego kamienia (32)
- Pochodnie (32)
- Lampy (34)
- Przekaźniki (35)
- Komparatory (37)
- TÅ‚oki (38)
- Tworzenie drzwi (40)
- Leje, dozowniki i podajniki (42)
- Leje (42)
- Dozowniki (42)
- Podajniki (42)
- Podsumowanie (43)
3. Bramki logiczne (45)
- Podstawowe bramki logiczne (45)
- Inwertery (45)
- Bramki AND (46)
- Bramki OR (48)
- Bramki XOR (49)
- Przykład bramki logicznej (50)
- Zegary (51)
- Przerzutnik RS NOR (53)
- Obwody monostabilne (55)
- T-Flip-Flop (55)
- Logika - teoria (57)
- Binarność (57)
- Diagramy logiczne (58)
- Podsumowanie (60)
4. Czerwony kamień - poziom zaawansowany (61)
- Przełącznik na bazie detektora aktualizacji bloku (61)
- Drzwi z tÅ‚oków (62)
- Drzwi 2 × 2 (62)
- Drzwi 2 × 2 wbudowane w Å›cianÄ™ (64)
- Podmieniacze bloków (67)
- Bardzo kompaktowy podmieniacz bloków (67)
- Ukryty podmieniacz bloków (68)
- Pamięć taÅ›mowa z tÅ‚oków (69)
- Wyświetlacze (73)
- Podsumowanie (76)
5. Czerwony kamień - rozmaitości (77)
- Tory i wagony (77)
- Tory (78)
- Wagony (79)
- Przykład użycia wagonu (81)
- Fizyka pÅ‚ynów (82)
- Lawa (82)
- Woda (83)
- Leje (84)
- Bloki poleceń (85)
- Pułapka na gracza (86)
- Pułapka z blokiem poleceń (86)
- Pułapka z czerwonego pyłu (87)
- Armata TNT (89)
- Podsumowanie (90)
6. Hostowanie serwerów i narzÄ™dzia (91)
- Hostowanie serwera (91)
- Serwer LAN (92)
- Hostowanie przy użyciu Hamachi (93)
- Hostowanie przy użyciu przekierowywania portów (95)
- Opcje właściwości serwera (98)
- Wynajmowanie serwerów (99)
- MCEdit (99)
- Minecraft, Python i Pi (102)
- Instalacja Minecrafta na Raspberry Pi (102)
- Uruchomienie Minecrafta (102)
- Podłączenie drugiego komputera z Pi (102)
- Podsumowanie (105)
7. qCraft (107)
- Pobranie qCrafta (107)
- Instalacja świata z przykładami (108)
- Pył kwantowy (109)
- Esencja obserwacji (109)
- Esencja superpozycji (111)
- Esencja splÄ…tania (112)
- Zautomatyzowana obserwacja (113)
- Komputery kwantowe (115)
- Portale kwantowe (117)
- Podsumowanie (119)
8. ComputerCraft (121)
- Instalacja świata z przykładami (121)
- Blok komputerowy (122)
- Jak zacząć (123)
- Przykład wyświetlacza diodowego (127)
- Sieci komputerowe (129)
- Stacje dysków (131)
- Monitory (133)
- Zegar (134)
- Å»óÅ‚wie (137)
- Podsumowanie (139)
9. Tworzenie modów w Forge (141)
- O modowaniu ogólnie (141)
- Przygotowanie komputera (142)
- Zainstaluj Minecrafta (142)
- Instalacja Javy (142)
- Dodanie Javy do PATH (144)
- Instalacja Eclipse (144)
- Instalacja Forge (146)
- Konfiguracja Eclipse (146)
- Krótkie omówienie Eclipse (147)
- Podstawy języka Java (147)
- Pakiety (148)
- Klasy (149)
- Zmienne składowe (149)
- Metody (150)
- Klasy i instancje (150)
- Dziedziczenie (150)
- Publiczne i prywatne (151)
- Konwencje nazewnicze (151)
- Podsumowanie (152)
10. Przykładowy mod: Thorium (153)
- Przygotowanie projektu (154)
- Utworzenie projektu (154)
- Tworzenie pakietu (154)
- PodÅ‚Ä…czanie projektów (155)
- Tworzenie bloku rudy (156)
- Tworzenie klasy ThoriumOreBlock (156)
- Tworzenie klasy moda Thorium (158)
- Tworzenie pliku mcmod.info (159)
- Pierwsze uruchomienie (160)
- Przygotowanie moda do użytku (160)
- Dodanie własnej tekstury (161)
- Utworzenie pliku z obrazem tekstury (162)
- Lokalizacja nazw (163)
- Spawnowanie bloków rudy (164)
- Wydobywanie Thorium (167)
- Przerabianie rudy na Thorium (168)
- Tworzenie nowego bloku (168)
- Dodanie receptury (169)
- Podświetlenie Thorium (170)
- Podsumowanie (171)
11. Modowanie - ciÄ…g dalszy (173)
- Publikacja moda (173)
- Tworzenie pliku JAR (173)
- Instalacja moda (176)
- Więcej o modowaniu (178)
- Przykładowy przedmiot: ugotowana kość (179)
- Przykładowy przedmiot: utwardzony diament (180)
- Przykładowy przedmiot: obsydianowa siekiera (181)
- Przykładowa zbroja (182)
- Klasy elementów zbroi (183)
- Pliki tekstur zbroi (183)
- Dodanie zbroi do pliku moda (185)
- Przepisy na elementy zbroi (186)
- Graficzny interfejs użytkownika (GUI) (186)
- Zmiany w klasie moda (186)
- Klasa BlockSwitchableLight (187)
- Klasa SmallThingsGui (188)
- Podsumowanie (189)
Materiały pomocnicze (191)
Skorowidz (193)