Minecraft. Modyfikacje dla młodych bystrzaków - Helion
Tytuł oryginału: Modding Minecraft: Build Your Own Minecraft Mods! (Dummies Junior)
TÅ‚umaczenie: Maksymilian Gutowski
ISBN: 978-83-283-3384-0
stron: 128, Format: ebook
Data wydania: 2017-09-20
Księgarnia: Helion
Cena książki: 12,45 zł (poprzednio: 24,90 zł)
Oszczędzasz: 50% (-12,45 zł)
Minecraft zauroczyÅ‚ rzesze użytkowników z caÅ‚ego Å›wiata. Miliony graczy w najróżniejszym wieku pasjonujÄ… siÄ™ przedziwnym Å›wiatem Minecrafta. Ci najbardziej doÅ›wiadczeni nie tylko walczÄ… z wrogimi istotami czy tworzÄ… fantastyczne budowle, ale również modyfikujÄ… grÄ™. DziÄ™ki tym modyfikacjom, zwanym przez graczy modami, można zmieniać wyglÄ…d i dziaÅ‚anie Minecrafta: tworzyć nowe krainy, budować imponujÄ…ce konstrukcje, a także pisać minigry funkcjonujÄ…ce w obrÄ™bie Å›wiata Minecrafta. Do niedawna te fantastyczne możliwoÅ›ci byÅ‚y dostÄ™pne tylko dla doÅ›wiadczonych programistów.
Ta książka zostaÅ‚a napisana dla najmÅ‚odszych pasjonatów Minecrafta. Pokazano w niej, w jaki sposób można tworzyć mody za pomocÄ… narzÄ™dzia o nazwie LearnToMod. DziÄ™ki temu oprogramowaniu Å‚atwiej można zmierzyć siÄ™ z wyzwaniami, jakie towarzyszÄ… modowaniu Minecrafta. MÅ‚odzi adepci tej gry niepostrzeżenie przyswajajÄ… sobie podstawy kodowania i zdobywajÄ… pierwsze szlify podczas wykonywania różnych zadaÅ„. RozwijajÄ… umiejÄ™tność logicznego myÅ›lenia i rozwiÄ…zywania problemów, wyzwalajÄ… naturalnÄ… dzieciÄ™cÄ… kreatywność — i Å›wietnie siÄ™ przy tym bawiÄ…!
W tej książce przedstawiono:
- sposób posÅ‚ugiwania siÄ™ narzÄ™dziem LearnToMod
- projekty o różnym stopniu trudnoÅ›ci
- korzystanie z bibliotek Arena Buider i Capture The Flag
- tworzenie minigier o różnym stopniu zÅ‚ożonoÅ›ci
- i wiele, wiele innych!
Modowanie Minecrafta — stwórz coÅ› wyjÄ…tkowego!
Dr Sarah Guthals pochodzi z San Diego. Jej wielkÄ… pasjÄ… jest pomaganie innym w uczeniu siÄ™ oraz informatyka, nic wiÄ™c dziwnego, że poÅ›wiÄ™ciÅ‚a siÄ™ uczeniu studentów i wykÅ‚adowców akademickich informatyki i rozwiÄ…zywania problemów w sposób rozwijajÄ…cy matematyczne myÅ›lenie. Jest jednÄ… z zaÅ‚ożycielek ThoughtSTEM, organizacji majÄ…cej na celu rozwijanie technik edukacyjnych, na przykÅ‚ad takiej jak LearnToMod, dziÄ™ki czemu nauka staje siÄ™ cudownÄ… zabawÄ…. Obecnie Guthals tworzy dla GitHuba narzÄ™dzia programistyczne przeznaczone dla dzieci z caÅ‚ego Å›wiata.
Osoby które kupowały "Minecraft. Modyfikacje dla młodych bystrzaków", wybierały także:
- Podstawy Pythona z Minecraftem. Kurs video. Piszemy pierwsze skrypty 149,00 zł, (44,70 zł -70%)
- Piękny świat Minecrafta 29,67 zł, (8,90 zł -70%)
- Zagraj z nami w Minecraft. Kurs video. Pierwsze kroki 49,00 zł, (14,70 zł -70%)
- Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom 54,90 zł, (27,45 zł -50%)
- Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy. Wydanie II 44,90 zł, (22,45 zł -50%)
Spis treści
Minecraft. Modyfikacje dla młodych bystrzaków eBook -- spis treści
WPROWADZENIE (2)
- O Minecrafcie i LearnToMod (2)
- O tej książce (2)
- O Tobie (3)
- O ikonach (4)
PROJEKT 1. ZACZYNAMY (5)
- Czym właściwie jest modowanie Minecrafta? (5)
- Oprogramowanie online LearnToMod (6)
- Zarejestruj siÄ™ na LearnToMod (7)
- Rzuć okiem na odznaki LearnToMod (8)
- Przygotuj Minecrafta (9)
- Połącz się z serwerem LearnToMod (12)
- Rzuć okiem na środowisko programistyczne (13)
- Przetestuj swój mod (15)
- Napisz mod Minecrafta (16)
- Uruchom swój mod w Minecrafcie (19)
- Przygotuj siÄ™ do samodzielnego pisania modów (22)
- Podziel siÄ™ modem z kolegami (24)
- Jak koledzy trafiÄ… na Twój mod? (25)
- Błędy i bugi (26)
- Zdobywaj odznaki za modowanie (27)
- Rozsypanki (27)
- Zdobądź odznakę Saying Hello (Scramble) (29)
- Komunikacja z komputerem (30)
- Uzupełnianie kodu (31)
- Åšledzenie kodu (32)
- Zdobądź odznakę Saying Hello (Missing) (33)
PROJEKT 2. SPLEEF (36)
- Pętla gry (37)
- Start: stwórz podstawowÄ… scenÄ™ (38)
- Cel: wprowadź warunki wygranej i przegranej (38)
- Wyzwanie: utrudnij graczowi drogÄ™ do wygranej (39)
- Nagroda: zachęć graczy do walki o wygraną (39)
- Planuj i wykonuj testy (40)
- Debugowanie kodu (41)
- Spleef: iteracja pierwsza (42)
- Zapoznaj siÄ™ z bibliotekÄ… ArenaBuilder (42)
- Start: zaimportuj bibliotekÄ™ ArenaBuilder (44)
- Cel: wprowadź warunki wygranej i przegranej (48)
- Wyzwanie: spraw, by bloki znikały w sekundę po dotknięciu (55)
- Nagroda: przyznaj graczowi punkty (59)
- Spleef: iteracja druga (62)
- Start: dodaj platformÄ™ z lawÄ… (63)
- Cel: zniszcz co najmniej 200 bloków (64)
- Wyzwanie: dodaj wrogów (64)
- Nagroda: dodaj fajerwerki (64)
PROJEKT 3. ARENA POTWORÓW (67)
- Narysuj pętlę gry (67)
- Iteracja pierwsza: stwórz ArenÄ™ Potworów (68)
- Start: stwórz prostÄ…, otoczonÄ… murem arenÄ™ (70)
- Zrefaktoryzuj kod: przenieÅ› kod areny do nowej funkcji (76)
- Cel: dodaj blok arbuza do rozbicia (76)
- Testuj: upewnij się, czy gra działa (78)
- Wyzwanie: umieść potwory na arenie (78)
- Nagroda: zagraj ponownie (80)
- Przetestuj: ukończenie pierwszej iteracji (84)
- Iteracja druga: dodaj poziomy (85)
- Start: stwórz wyjÄ…tkowÄ… arenÄ™ (86)
- Cel: poczekaj na późniejszÄ… iteracjÄ™ (87)
- Wyzwanie: dodaj potwory (87)
- Nagroda: dodaj kolejny poziom (87)
- Przetestuj: upewnij się, czy obydwa poziomy działają (90)
- Iteracja trzecia: dodaj kolejne poziomy (90)
- Wyzwanie: włącz tryb przetrwania (91)
- Nagroda: dodaj pięć kolejnych poziomów (93)
- Kolejne iteracje: zrób coÅ› twórczego i nietypowego (95)
PROJEKT 4. ZDOBĄDŹ FLAGĘ (97)
- Użyj biblioteki Capture the Flag (97)
- Stwórz podstawowy CTF (99)
- Przetestuj dwuosobowy CTF (102)
- Dodaj różdżki (104)
- Zaczaruj różdżki (106)
- Stwórz wÅ‚asnÄ… różdżkÄ™ (111)
- Daj każdemu graczowi obydwie różdżki (115)