reklama - zainteresowany?

Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wyświetlaczami LCD - Helion


ebook
Autor: Tomasz Francuz
ISBN: 978-83-283-3669-8
stron: 496, Format: ebook
Data wydania: 2017-04-27
Księgarnia: Helion

Cena książki: 71,20 zł (poprzednio: 87,90 zł)
Oszczędzasz: 19% (-16,70 zł)

Dodaj do koszyka

Tagi: Mikrokontrolery

Naucz się obsługiwać grafikę na wyświetlaczach kolorowych LCD!

  • Poznaj działanie kontrolerów kolorowych LCD
  • Odkryj sposoby wykorzystania wyświetlaczy w swoich projektach
  • Naucz się tworzyć grafikę na kolorowe LCD
  • Dowiedz się, jak skutecznie optymalizować swoje programy

Mikrokontrolery zawojowały świat elektroniki użytkowej, dzięki czemu można je dziś znaleźć niemal w każdym zaawansowanym technicznie sprzęcie domowym czy rozrywkowym. Natomiast rosnąca dostępność i spadek cen kolorowych wyświetlaczy ciekłokrystalicznych sprawiły, że kolejne urządzenia zaczęto wyposażać w coraz lepsze ekrany. Poprawie ich jakości i rozdzielczości oraz wzrostowi wydajności układów sterujących towarzyszy zaś stałe ulepszanie interfejsów użytkownika, które stają się coraz wygodniejsze i atrakcyjne graficznie.

Jeśli dostrzegasz konieczność opracowywania lepszych interfejsów graficznych dla swoich projektów, chcesz pełnym garściami korzystać z możliwości oferowanych przez nowoczesne mikrokontrolery oraz wyświetlacze lub po prostu interesuje Cię ten temat i pragniesz poszerzyć swoje umiejętności projektowania atrakcyjnych i użytecznych rozwiązań, sięgnij po książkę „Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wyświetlaczami LCD” ! Wprowadzi Cię ona w świat kontrolerów LCD i nauczy technik programistycznych, dzięki którym będziesz w stanie zaprojektować, opracować i zoptymalizować GUI w taki sposób, aby chciało się go używać i aby było to czystą przyjemnością!

  • Wprowadzenie do środowiska AVR i ARM oraz konfiguracja warsztatu pracy
  • Informacje na temat dostępnych na rynku wyświetlaczy LCD
  • Działanie kontrolerów i konfiguracja odpowiednich interfejsów
  • Funkcje wyświetlaczy i podstawowe operacje graficzne
  • Formaty plików i konwersja danych graficznych
  • Optymalizacja działania kodu odpowiedzialnego za grafikę
  • Obsługa paneli dotykowych różnych typów
  • Wykorzystanie możliwości akceleratorów graficznych

Atrakcyjny interfejs użytkownika w Twoim projekcie? Nie ma problemu!

Dodaj do koszyka

 

Osoby które kupowały "Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wyświetlaczami LCD", wybierały także:

  • Mikrokontrolery LPC1100. Pierwsze kroki
  • Mikrokontrolery LPC1100 pierwsze kroki
  • Mikrokontrolery AVR ATtiny w praktyce

Dodaj do koszyka

Spis treści

Mikrokontrolery AVR i ARM. Sterowanie wyświetlaczami LCD eBook -- spis treści

Wstęp (9)

  • Moduły LCD (11)
  • Schematy (12)
  • Kody przykładów (12)

Rozdział 1. Wprowadzenie do środowiska AVR i ARM (15)

  • Sprzęt (16)
    • AVR8 (16)
    • ARM (17)
    • Moduły LCD (17)
  • Podstawy środowiska Atmel Studio (18)
    • Rozpoczynamy pracę - wczytujemy przykład (19)
    • Opcje projektu (20)
    • Struktura przykładowych projektów (24)
    • Konfiguracja zegarów (25)
  • Różnice między ARM i AVR w kodzie w języku C (29)
    • Dostęp do pamięci (29)
    • Typy zmiennych (30)
    • Przerwania (31)
    • Opóźnienia (32)

CZĘŚĆ I. PROSTE KONTROLERY PANELI LCD (35)

Rozdział 2. Wyświetlacze graficzne (39)

  • Wyświetlacze graficzne (39)
    • Podświetlenie (43)
    • Zasilanie i sygnały sterujące modułem (46)
  • Wybór interfejsu (48)
    • Interfejs szeregowy (50)
    • Interfejs równoległy Motorola 6800 i Intel 8080 (51)
    • Sprzętowy interfejs równoległy (55)

Rozdział 3. Pierwsze starcie z kontrolerem - sterownik SSD2119 w trybie szeregowym (59)

  • Konfiguracja interfejsu dla XMEGA (64)
  • Konfiguracja interfejsu dla ARM (65)
  • Komunikacja z kontrolerem (67)
  • Rejestry sterownika związane z dostępem do pamięci (70)
  • Funkcje definiujące okno (73)
  • Kierunek zapisu do pamięci GRAM (75)
  • Reprezentacja piksela w pamięci (78)
  • Korekcja gamma (84)
  • Początek układu współrzędnych (89)
  • Dzielenie ekranu i płynne przewijanie (91)
    • Rejestr Gate Scan Position (91)
    • Inny sposób przesuwania w pionie (92)
    • Części aktywne i nieaktywne ekranu (93)
    • Podział ekranu (96)
  • Synchronizacja wyświetlanego obrazu (99)
  • Regulacja napięć sterujących matrycą (102)
  • Oszczędzanie energii (105)
    • Tryb 8-kolorowy (105)
    • Wyłączenie sterowania matrycą (106)
    • Tryby uśpienia (107)
  • Pamiętaj o wyłączeniu LCD (108)
    • Oscylator (108)
    • Częstotliwość odświeżania (109)
  • Inicjalizacja LCD (110)
  • Przyśpieszamy dostęp, czyli czas na optymalizację (112)
    • Wirtualne porty IO (113)
    • Problemy z inline (114)
    • A może DMA? (117)

Rozdział 4. Budujemy bibliotekę obsługi LCD (125)

  • Interfejs łączący MCU z kontrolerem LCD (127)
    • Komunikacja z wykorzystaniem SPI (128)
  • Podstawowe funkcje obsługi LCD (129)
    • Prymitywy graficzne (130)
    • Wyświetlanie tekstu (136)
    • Mapy bitowe (139)
    • Wydajność (142)
    • Czy można to jakoś przyśpieszyć? (147)
  • Kompresja map bitowych (152)

Rozdział 5. Bardziej zaawansowane przetwarzanie grafiki - alfablending i antyaliasing (157)

  • Alfablending (157)
  • Antyaliasing (160)
  • Antyaliasing czcionek (165)
    • Renderowanie podpikselowe (166)
    • Antyaliasing ze wspólnym kanałem alfa (171)
    • Kompresja kanału alfa (172)
    • Która metoda jest najlepsza? (174)

Rozdział 6. Konwersja i importowanie danych binarnych (175)

  • Czcionki (176)
    • Czcionki z antyaliasingiem (182)
  • Mapy bitowe (186)
  • Szablony eksportu (187)
  • Pliki binarne (189)
    • Kompilacja plików binarnych (190)
    • Łączenie plików obiektowych z projektem (193)
    • Dostęp do danych binarnych (196)
  • Czy można to zrobić prościej? (200)

Rozdział 7. Formaty plików graficznych (203)

  • Format BMP (204)
    • Nagłówek pliku (204)
  • Format JPEG (219)
    • Obsługiwane formaty JPEG (220)

Rozdział 8. Przyśpieszamy - interfejs równoległy (229)

  • Sygnały wyboru interfejsu (230)
  • Interfejs 8-bitowy (231)
    • Alfablending (236)
  • Magistrala 16-bitowa (239)
    • Format przesyłania danych o pikselu (242)
  • Układ ILI9328 (246)

Rozdział 9. Kontrolery ILIxxxx (253)

  • Interfejs mikrokontrolera (253)
    • Rejestr zmiany rozmiaru (255)
    • Przewijanie zawartości ekranu (256)
    • Korekcja gamma (258)

Rozdział 10. Panel dotykowy rezystancyjny (261)

  • Zasada działania (262)
  • Drgania panelu (265)
  • Kontroler panelu dotykowego ADS7843 (266)
    • Bloki funkcjonalne kontrolera (266)
    • Eliminowanie zakłóceń (273)
  • Kalibracja panelu dotykowego (277)
  • Realizacja kontrolera panelu z wykorzystaniem ADC mikrokontrolera (282)
  • Pomiar siły nacisku (288)
  • Kontroler XPT2046 (292)
  • Panel pięcioprzewodowy (293)

CZĘŚĆ II. AKCELERATORY GRAFICZNE (295)

Rozdział 11. Akcelerator graficzny RA8875 (299)

  • Sprzęt (300)
  • Uruchomienie modułu (302)
  • Magistrala szeregowa (303)
  • Magistrala równoległa (304)
    • Magistrala Intel 8080 (305)
    • Sygnały sterujące matrycą (307)
    • Konfiguracja zegarów (309)
    • Kontrola podświetlenia (311)
    • Kolejność skanowania wierszy i kolumn (312)
    • Włączamy LCD (313)
  • Odczyt i zapis pamięci GRAM (314)
    • Wskaźniki zapisu i odczytu pamięci GRAM (317)
  • Warstwy (318)
    • Uwagi wstępne - koniecznie przeczytaj (319)
    • Podstawy pracy na warstwach (319)
    • Widoczność warstw (321)
    • Przewijanie warstw (322)
  • Układ transferu bloków (324)
    • Rejestry definiujące bloki (325)
    • Rejestry kolorów BTE (326)
    • Operacje BTE (327)
    • Ekspansja koloru w trybie 8 bpp (337)
    • Ekspansja koloru w trybie 16 bpp (341)
    • Przesyłanie bitmap w formacie 565 znajdujących się w GRAM (343)
  • Mapy bitowe w formacie 565 (345)
  • Rysowanie prymitywów graficznych (347)
  • Czcionki (350)
    • Wbudowany zestaw znaków (350)
    • Własne czcionki (353)
    • Inne rozwiązanie (354)
  • Kursor graficzny (355)
  • Rezystancyjny panel dotykowy (358)
  • Klawiatura (361)
    • Sprzęt (361)
    • Obsługa programowa (363)
    • Manualne skanowanie klawiatury (365)
  • Przerwania (365)

Rozdział 12. Panele dotykowe pojemnościowe (367)

  • Słów kilka o zasadzie działania panelu (368)
  • Kontrolery z rodziny FT5x06 (369)
  • Pierwsze starcie (371)
    • Gesty (376)
    • Wykorzystanie sygnału IRQ (377)
    • Inne funkcje kontrolera (383)

Rozdział 13. Akceleratory graficzne FT8xx (385)

  • Połączenia elektryczne (388)
    • Gotowy moduł czy samoróbka? (388)
    • Matryca LCD-TFT (389)
    • Podświetlenie (391)
    • Interfejs MCU - akcelerator (392)
  • Trochę teorii związanej z tworzeniem obrazu (395)
  • Wbudowany kontroler panelu dotykowego (398)
    • Podsystem audio (398)
  • Sterownik kontrolera (399)
    • Pierwszy start (403)
    • Tworzenie własnej listy (407)

Rozdział 14. Operacje graficzne z wykorzystaniem układów FT8xx (411)

  • EVE Screen Designer (412)
    • Dodawanie bitmap (416)
  • FTDI EVE Screen Editor (421)
    • Zarządzanie zawartością RAM GPU (422)
  • Bitmapy z paletą kolorów (424)
  • Polecenia DL (425)
    • Rysowanie bitmap (427)
    • Polecenia zmiany stanu GPU (428)
    • Wyświetlanie tekstu i liczb (429)
    • Definicja własnych czcionek (431)
    • Czcionki w programie EVE Screen Editor (433)
  • Panel dotykowy (434)
    • Panel rezystancyjny (435)
    • Panel pojemnościowy (437)
    • Identyfikacja obiektów z DL (438)
  • Zrzut ekranu (441)
    • Polecenie CMD_SNAPSHOT (441)
    • Rejestry zrzutu ekranu (442)
  • Zerowanie koprocesora (443)
  • Regulacja podświetlenia (444)
  • Odtwarzanie dźwięku (444)
    • Syntezator dźwięku (445)
    • Odtwarzanie próbek dźwiękowych (447)
  • Przerwania (450)
  • Trochę bardziej zaawansowane operacje na DL (454)
    • Polecenie CMD_APPEND (454)
    • Makra w DL (456)
    • Wygaszacz ekranu i klepsydra (458)
    • Rotacja ekranu (460)

Rozdział 15. Kontrolery HMI (461)

  • Wyświetlacze firmy ITEAD (462)
    • Wymogi sprzętowe - zasilanie (462)
    • Interfejs UART-TTL (463)
  • Tworzymy GUI na PC (464)
    • Dodawanie zasobów graficznych (465)
    • Dodawanie obiektów graficznych (466)
    • Akcje (467)
    • Zakładki (468)
    • Polecenia (468)
    • Zmienne systemowe (473)
    • Prosty GUI (473)
    • Wczytywanie nowych danych (474)
  • Komunikacja mikrokontroler - wyświetlacz HMI (475)
    • Protokół (475)
    • Pierwsza komunikacja (477)
    • Nieco bardziej skomplikowany GUI (478)
    • Troszkę bardziej zaawansowana komunikacja (479)
    • Inne komponenty (484)

Skorowidz (487)

Dodaj do koszyka

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2019 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.