reklama - zainteresowany?

Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C i C++ - Helion

Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C i C++
ebook
Autor: Radosław Sokół
ISBN: 978-83-283-1126-8
stron: 592, Format: ebook
Data wydania: 2015-02-03
Księgarnia: Helion

Cena książki: 66,75 zł (poprzednio: 89,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-22,25 zł)

Dodaj do koszyka Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C i C++

Tagi: C - Programowanie | C++ - Programowanie | programowanie-kupon

Dołącz do najlepszych, zacznij programować w C i C++!

  • Poznaj Å›rodowisko Microsoft Visual Studio 2012!
  • Odkryj uniwersalne narzÄ™dzia programistyczne!
  • Naucz siÄ™ programować w jÄ™zykach C i C++!

Informatyka w obecnym ksztaÅ‚cie nie mogÅ‚aby istnieć bez jÄ™zyków C i C++. Oba miaÅ‚y ogromne znaczenie dla powstania współczesnych systemów operacyjnych i oprogramowania użytkowego. Od systemu UNIX, poprzez Linuksa, aż po różne wersje systemu Windows — wszystkie Å›rodowiska w mniejszym lub wiÄ™kszym stopniu zostaÅ‚y zbudowane za pomocÄ… C lub C++. Prosta skÅ‚adnia tych jÄ™zyków, ich wysoka wydajność i ogromne możliwoÅ›ci zapewniÅ‚y im wiernÄ… rzeszÄ™ profesjonalnych użytkowników, wielkÄ… popularność w instytucjach naukowych oraz liczne „potomstwo” w postaci jÄ™zyków programowania wykorzystujÄ…cych mechanizmy i konstrukcje wprowadzone po raz pierwszy wÅ‚aÅ›nie w C i C++.

Jeśli chcesz poznać podstawy programowania przy użyciu najpopularniejszego narzędzia do tworzenia aplikacji dla Windows, nie mogłeś lepiej trafić! Książka Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C i C++ wprowadzi Cię w świat programowania proceduralnego w C i zorientowanego obiektowo w C++. Dowiesz się, jak zainstalować i wykorzystywać środowisko Visual Studio 2012, poznasz techniki stosowane przez programistów oraz nauczysz się samodzielnie budować programy. Uważna lektura pozwoli Ci opanować języki C i C++ w takim stopniu, aby dalsza nauka nie stanowiła najmniejszego problemu.

Przeczytaj i poznaj:

  • metody instalacji i konfiguracji Å›rodowiska Visual Studio 2012
  • sposoby kompilacji, budowania, poprawiania i uruchamiania programów
  • strukturÄ™ kodu programów i konstrukcje programistyczne w jÄ™zykach C i C++
  • instrukcje warunkowe, operatory i funkcje
  • operacje wejÅ›cia-wyjÅ›cia, strumienie oraz dziaÅ‚ania na zbiorach danych
  • podstawy programowania zorientowanego obiektowo
  • dziedziczenie i polimorfizm, szablony i iteratory oraz obsÅ‚ugÄ™ sytuacji wyjÄ…tkowych

Programowanie to nic trudnego, przekonaj siÄ™ o tym jeszcze dziÅ›!

Dodaj do koszyka Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C i C++

 

Osoby które kupowały "Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C i C++", wybierały także:

  • JÄ™zyk C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania
  • Linux. Programowanie systemowe
  • JÄ™zyk C. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie VIII
  • Tablice informatyczne. C
  • Programowanie współbieżne. Systemy czasu rzeczywistego

Dodaj do koszyka Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C i C++

Spis treści

Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C i C++ eBook -- spis treści

Wstęp (11)

  • JÄ™zyk C (11)
  • JÄ™zyk C++ (12)
  • Zawartość książki (14)
  • TrochÄ™ teorii (15)
    • Kod maszynowy (15)
    • Asembler (16)
    • Interpreter (16)
    • Kompilator (17)
    • Kompilator JIT (18)
    • Problem jajka i kury (18)

CZĘŚĆ I. ŚRODOWISKO PRACY (19)

Rozdział 1. Środowisko programistyczne Microsoft Visual Studio Express 2012 (21)

  • Pobranie programu instalacyjnego (21)
  • Instalacja (24)
  • Pierwsze uruchomienie (26)
  • Instalacja pakietu polonizujÄ…cego (28)
  • Uruchamianie (30)
  • Wybór jÄ™zyka interfejsu użytkownika (32)
  • Rejestracja (33)
  • Tworzenie nowego projektu (35)
  • Tworzenie zbiorów tekstu źródÅ‚owego programu (38)
  • Kompilacja rozwiÄ…zania (42)
  • Wybór wariantu kompilacji (44)
  • Usuwanie bÅ‚Ä™dów kompilacji (45)
  • Zapisywanie zmian w tekÅ›cie źródÅ‚owym (48)
  • Uruchamianie programu spoza Å›rodowiska (48)
  • KoÅ„czenie pracy (49)

CZĘŚĆ II. JĘZYK C (51)

Rozdział 2. Wprowadzanie, wyprowadzanie i przechowywanie danych (53)

  • Podprogram gÅ‚ówny (53)
  • Umieszczanie tekstu na ekranie (55)
  • Komentarze (61)
  • Przechowywanie danych w pamiÄ™ci (63)
    • LiteraÅ‚y (63)
    • Deklaracja a definicja (63)
    • Definiowanie zmiennej (65)
    • CaÅ‚kowite typy danych (65)
    • Znakowe typy danych (68)
    • Zmiennoprzecinkowe typy danych (69)
    • Nazywanie zmiennych (70)
    • Deklarowanie wÅ‚asnych typów danych (71)
  • Obliczenia (71)
    • Operacje algebraiczne (71)
    • Operacje bitowe (73)
    • Skracanie wyrażeÅ„ algebraicznych (74)
  • Wyprowadzanie danych (77)
  • Rzutowanie typów danych (81)
  • Zmienne tymczasowe (82)
  • Pobieranie informacji o zmiennych (83)
  • Pobieranie danych z klawiatury (86)
  • Åšledzenie realizacji programu (90)
    • Krokowa realizacja programu (91)
    • PodglÄ…d zawartoÅ›ci zmiennych (92)
    • PuÅ‚apki (94)
  • Podsumowanie (94)

Rozdział 3. Konstrukcje warunkowe i typy wyliczeniowe (97)

  • Zmienne i wyrażenia logiczne (98)
    • WartoÅ›ci logiczne (98)
    • Zmienne logiczne (98)
    • Wyrażenia logiczne (99)
  • Instrukcja warunkowa (102)
  • Operator warunkowy (106)
  • Typy wyliczeniowe (109)
    • Definiowanie typu wyliczeniowego (109)
    • WartoÅ›ci liczbowe wyliczeÅ„ (110)
    • Używanie zmiennych typów wyliczeniowych (111)
    • Konwersja typów wyliczeniowych i liczbowych (112)
  • Konstrukcja warunkowa (113)
  • Podsumowanie (120)

Rozdział 4. Struktury i unie (123)

  • Struktury (124)
    • Deklarowanie struktury (125)
    • Definiowanie zmiennej strukturalnej (126)
    • Korzystanie z pól struktury (127)
    • Zagnieżdżanie struktur (129)
    • Kopiowanie zmiennych strukturalnych (133)
  • Unie (134)
    • Deklarowanie unii (135)
    • Definiowanie unii (135)
    • Korzystanie z pól unii (135)
    • Unie anonimowe w strukturach (136)
  • Podsumowanie (138)

Rozdział 5. Pętle, tablice i zmienne łańcuchowe (141)

  • PÄ™tle (142)
    • PÄ™tla while (143)
    • PÄ™tla do...while (146)
    • PÄ™tla for (149)
    • Przerywanie pÄ™tli (151)
  • Tablice (154)
    • Definicja tablicy (154)
    • ZajÄ™tość pamiÄ™ci tablicy (156)
    • DostÄ™p do elementów tablicy (157)
    • Tablice wielowymiarowe (158)
    • Zerowanie istniejÄ…cej tablicy (160)
  • Zmienne Å‚aÅ„cuchowe (161)
    • Definiowanie zmiennej Å‚aÅ„cuchowej (163)
    • Wypisywanie tekstu na ekranie (164)
    • Generowanie tekstu (166)
    • Przypisywanie i kopiowanie tekstu (167)
    • Scalanie napisów (171)
    • Wprowadzanie tekstu z klawiatury (172)
    • Pomiar dÅ‚ugoÅ›ci tekstu (175)
    • Porównywanie napisów (177)
    • Wyszukiwanie fragmentów tekstu (179)
    • Podprogramy standardowe operujÄ…ce na znakach (183)
  • Podsumowanie (184)

Rozdział 6. Programowanie proceduralne (187)

  • Techniki podziaÅ‚u na podprogramy (188)
  • Podprogramy bezparametrowe (189)
  • Zmienne globalne i lokalne (193)
    • Zmienne lokalne (194)
    • Zmienne globalne (195)
    • Statyczne zmienne lokalne (198)
  • Parametry podprogramów (199)
    • Parametry typów prostych (200)
    • Parametry tablicowe (201)
    • Parametry typów zÅ‚ożonych (203)
    • Parametry typu Å‚aÅ„cuchowego (206)
  • Zwracanie wyniku dziaÅ‚ania podprogramu (207)
    • Zwracanie wyniku przez return (208)
    • Zwracanie wyników przez parametry (209)
  • Deklaracje podprogramów (211)
  • Podprogramy biblioteki standardowej (212)
    • stdlib.h (212)
    • math.h (213)
    • time.h (214)
    • conio.h (215)
  • Rekurencja (215)
    • Rekurencja jako odpowiednik pÄ™tli (216)
    • Algorytmy rekurencyjne (217)
    • Stos wywoÅ‚aÅ„ podprogramów (218)
  • Program przykÅ‚adowy (220)
  • Podsumowanie (225)

Rozdział 7. Operacje wejścia-wyjścia (227)

  • Terminologia (228)
    • Zbiory danych (228)
    • StrumieÅ„ danych (230)
    • Strumienie standardowe (231)
  • WejÅ›cie i wyjÅ›cie standardowe (231)
    • Podprogramy wprowadzania i wyprowadzania danych (232)
    • Uruchamianie programów wsadowych (233)
    • Potoki (236)
    • Filtry (239)
  • WspóÅ‚praca z systemem operacyjnym (241)
    • Wiersz polecenia (241)
    • Ustalanie treÅ›ci wiersza polecenia (242)
    • Kod wyniku dziaÅ‚ania programu (243)
  • Zbiory (245)
    • Zmienna plikowa (245)
    • Otwieranie zbioru dyskowego (245)
    • Zamykanie zbioru dyskowego (247)
    • Zapisywanie danych tekstowych (248)
    • Odczytywanie danych tekstowych (249)
    • Stwierdzanie osiÄ…gniÄ™cia koÅ„ca zbioru (250)
    • Powtórne odczytanie zbioru (251)
    • PrzykÅ‚ad odczytywania informacji ze zbioru tekstowego (252)
    • Binarny zapis informacji (254)
    • Zapisywanie danych binarnych (255)
    • Odczytywanie danych binarnych (257)
    • Zmienne Å‚aÅ„cuchowe w zbiorach binarnych (258)
    • Pozycja w zbiorze binarnym (261)
    • Pobieranie rozmiaru zbioru (263)
    • PrzykÅ‚ad korzystania ze zbioru binarnego (264)
    • Opróżnianie buforów zapisu (269)
  • Podsumowanie (270)

Rozdział 8. Dynamiczne gospodarowanie pamięcią operacyjną (273)

  • Informacje podstawowe (274)
    • Adresacja pamiÄ™ci (274)
    • Typy bloków pamiÄ™ci (276)
    • Terminologia (277)
  • Zmienne wskaźnikowe (278)
    • Definicja (278)
    • Pobranie adresu zmiennej (279)
    • Amorficzna zmienna wskaźnikowa (280)
    • Dereferencja (281)
    • Zmiana przyporzÄ…dkowania (282)
    • Zmienne wskaźnikowe a tablice (283)
    • Zmienne wskaźnikowe a struktury i unie (284)
    • Zmienne wskaźnikowe a zmienne Å‚aÅ„cuchowe (285)
    • Rozmiar wskaźnika (286)
  • Pamięć przydzielana dynamicznie (288)
    • Alokowanie bloku pamiÄ™ci (289)
    • Zmiana rozmiaru bloku pamiÄ™ci (292)
    • Zwalnianie bloku pamiÄ™ci (295)
    • Dynamiczna alokacja pamiÄ™ci na stosie (298)
  • Operacje na blokach pamiÄ™ci (299)
    • ZapeÅ‚nianie bloku pamiÄ™ci (299)
    • Kopiowanie zawartoÅ›ci bloku pamiÄ™ci (302)
    • Porównywanie zawartoÅ›ci bloków pamiÄ™ci (307)
    • Wyszukiwanie bajtu (310)
  • Podsumowanie (311)

Rozdział 9. Programowanie wielomodułowe (313)

  • Jednostki kompilacji (314)
    • Dodawanie nowej jednostki kompilacji (314)
    • Zmiana nazwy zbioru (316)
    • Usuwanie jednostki kompilacji (317)
  • Podprogramy (317)
    • Deklaracje podprogramów (318)
    • W różnych jednostkach kompilacji (320)
  • Zmienne globalne (321)
  • Zbiory nagÅ‚ówkowe (322)
  • Kompilacja warunkowa (323)
    • Warianty generowania kodu (323)
    • Kompilacja warunkowa (324)
    • Asercje (325)
  • Podsumowanie (327)

CZĘŚĆ III. JĘZYK C++ (329)

Rozdział 10. Składnia języka C++ (331)

  • Zbiory nagÅ‚ówkowe (331)
  • Zmienne (332)
    • Definiowanie zmiennych (332)
    • Typy zÅ‚ożone (333)
    • Atrybut const (333)
    • WartoÅ›ci staÅ‚e (334)
    • Referencje (335)
  • Podprogramy (338)
    • Parametry typu const (338)
    • Parametry przekazywane przez referencjÄ™ (339)
    • Przeciążanie podprogramów (340)
    • Argumenty domyÅ›lne (342)
  • Rzutowanie typów danych (343)
  • Podsumowanie (345)

Rozdział 11. Przestrzenie nazw (347)

  • Tworzenie i rozszerzanie przestrzeni nazw (348)
  • Używanie przestrzeni nazw (349)
  • Wymuszanie użycia przestrzeni nazw (351)
    • Używanie wybranych symboli (351)
    • Używanie przestrzeni nazw (352)
    • Przemianowywanie przestrzeni nazw (352)
  • Anonimowe przestrzenie nazw (353)
  • Podsumowanie (354)

Rozdział 12. Programowanie obiektowe (355)

  • Struktury danych (355)
    • Deklaracja struktury (355)
    • Pola statyczne (356)
    • Konstruktor (357)
    • Destruktor (367)
    • Atrybuty dostÄ™pnoÅ›ci (371)
    • Metody (373)
    • Wskaźnik this (381)
  • Hermetyzacja struktur danych (382)
  • Struktury, klasy, obiekty (387)
  • Podsumowanie (388)

Rozdział 13. Dziedziczenie i polimorfizm (391)

  • Dziedziczenie (392)
    • Klasa bazowa (392)
    • Klasa pochodna (393)
    • Hierarchia klas (394)
    • Dziedziczenie a zawieranie (394)
    • Konstruktory klas pochodnych (396)
    • Destruktory klas pochodnych (398)
    • Przykrywanie metod (399)
    • Dziedziczenie wielobazowe (401)
    • PrzykÅ‚ad (407)
  • Polimorfizm w dziedziczeniu (411)
    • Kiedy dziedziczenie i przykrywanie metod nie wystarczajÄ… (411)
    • Metody wirtualne (413)
    • Konstruktory i destruktory (423)
  • Dynamiczna identyfikacja typów (424)
    • Mechanizm RTTI (424)
    • Rzutowanie dynamiczne (426)
    • Uwagi (428)
  • Podsumowanie (428)

RozdziaÅ‚ 14. Przeciążanie operatorów (431)

  • Operatory (432)
  • Przeciążanie operatorów symbolicznych (433)
    • Binarne operatory arytmetyczne (433)
    • Unarne operatory arytmetyczne (434)
    • Operatory porównania (436)
    • Operatory logiczne (437)
    • Operatory bitowe (438)
    • Operator przypisania (438)
    • Operatory zespolone (440)
    • Operator indeksowy (440)
    • Operatory adresowe (442)
    • PozostaÅ‚e operatory (442)
  • Operatory konwersji (443)
  • Podsumowanie (444)

RozdziaÅ‚ 15. Programowanie uogólnione (445)

  • Szablony podprogramów (446)
    • Zapisywanie szablonu (447)
    • Wyszczególnienie szablonu (448)
    • Specjalizowanie szablonu (450)
  • Szablony klas (451)
    • Szablony metod (452)
    • Zapisywanie szablonu (453)
    • Wyszczególnienie szablonu (454)
    • Szablony zależne od wartoÅ›ci liczbowych (455)
    • Argumenty domyÅ›lne szablonu (456)
    • Specjalizowanie szablonu (457)
  • Zaawansowane szablony (460)
    • Szablony cechujÄ…ce (460)
    • Klasy okreÅ›lajÄ…ce reguÅ‚y (461)
  • Podsumowanie (465)

Rozdział 16. Zmienne łańcuchowe i strumienie (467)

  • Zmienne Å‚aÅ„cuchowe (468)
    • Obiektowe typy Å‚aÅ„cuchowe (468)
    • Tworzenie zmiennej Å‚aÅ„cuchowej (470)
    • Zmiana zawartoÅ›ci zmiennej Å‚aÅ„cuchowej (470)
    • Pobieranie dÅ‚ugoÅ›ci tekstu (471)
    • Pobieranie treÅ›ci (471)
    • Porównywanie tekstu (472)
    • DostÄ™p do pojedynczych znaków (473)
    • Wyszukiwanie fragmentów tekstu (474)
    • Pobieranie wycinka tekstu (476)
  • Strumienie standardowe (476)
    • Podstawowe klasy strumieni (476)
    • Strumienie standardowe (477)
    • Operatory strumieniowe (478)
    • Wyprowadzanie informacji (478)
    • Formatowanie wyprowadzanych danych (479)
    • Wprowadzanie danych (480)
    • Wykrywanie koÅ„ca danych wejÅ›ciowych (482)
  • Strumienie zbiorów pamiÄ™ci masowej (482)
    • Tryby otwarcia zbioru (483)
    • Otwieranie zbioru (484)
    • Zamykanie zbioru (485)
    • Serializacja i deserializacja danych (485)
    • Zbiory binarne (485)
  • Strumienie wirtualne (490)
    • Wirtualny strumieÅ„ wejÅ›ciowy (490)
    • Wirtualny strumieÅ„ wyjÅ›ciowy (491)
  • Podsumowanie (492)

Rozdział 17. Obsługa sytuacji wyjątkowych (495)

  • Sytuacje wyjÄ…tkowe (496)
    • Opis obiektowy (497)
    • Terminologia (498)
    • Wydajność (498)
    • Standardowe klasy sytuacji wyjÄ…tkowych (499)
  • ObsÅ‚uga sytuacji wyjÄ…tkowych (501)
    • Blok chroniony (501)
    • ZgÅ‚aszanie sytuacji wyjÄ…tkowej (502)
    • Blok obsÅ‚ugi sytuacji wyjÄ…tkowych (504)
    • Zmienne w bloku chronionym (509)
  • Specyfikacje sytuacji wyjÄ…tkowych (509)
    • Specyfikacja sytuacji wyjÄ…tkowej (510)
    • Specyfikacja pusta (511)
    • Specyfikacja noexcept (512)
  • Podsumowanie (513)

Rozdział 18. Iteratory (515)

  • Teoria iteratorów (516)
    • Postać iteratora (516)
    • Rodzaje iteratorów (516)
    • Operacje wykonywane na iteratorze (518)
  • Iteratory standardowe (519)
    • Szablon std::iterator (520)
    • Zwyczajowe nazwy klas iteratorów (520)
    • Pobieranie iteratorów (521)
    • Przemieszczanie iteratora (522)
    • Pomiar odlegÅ‚oÅ›ci iteratorów (523)
  • WÅ‚asne klasy iteratorów (524)
    • PrzykÅ‚adowa klasa kontenera (525)
    • Klasa iteratora (526)
    • Pola i ich inicjalizacja (526)
    • Przeciążenie operatorów (527)
    • Metody tworzÄ…ce iteratory (530)
    • CaÅ‚ość klasy kontenera i iteratora (530)
    • Iterowanie kolekcji z wykorzystaniem iteratorów (531)
    • Przemieszczenie i odlegÅ‚ość (532)
    • Program przykÅ‚adowy (532)
  • Podsumowanie (534)

Rozdział 19. Biblioteka standardowa STL (537)

  • PojÄ™cia podstawowe (538)
    • Alokatory (538)
    • Pary (539)
  • Kontenery (540)
    • Podstawowe struktury przechowywania danych (540)
    • Podstawowe operacje (541)
    • Tablica dynamiczna (543)
    • Tablica segmentowa (548)
    • Lista (550)
  • Adaptery (553)
    • Stos (553)
    • Kolejka (555)
    • Tablica asocjacyjna (558)
    • Zbiory elementów (562)
  • Algorytmy (564)
    • Zamiana wartoÅ›ci (565)
    • Zliczanie elementów (565)
    • OkreÅ›lanie wartoÅ›ci skrajnych (565)
    • Porównywanie elementów (566)
    • Kopiowanie elementów (567)
    • ZapeÅ‚nianie podzbioru elementów (568)
    • PorzÄ…dkowanie elementów (568)
  • Podsumowanie (569)

Rozdział 20. Programowanie wielomodułowe (571)

  • Przestrzenie nazw (571)
  • Klasy (572)
  • Szablony (572)
  • Podsumowanie (573)

Dodatek. Tabela kodów znaków ASCII (575)

Skorowidz (581)

Dodaj do koszyka Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C i C++

Code, Publish & WebDesing by CATALIST.com.pl



(c) 2005-2024 CATALIST agencja interaktywna, znaki firmowe należą do wydawnictwa Helion S.A.