Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C i C++ - Helion

ISBN: 978-83-283-1126-8
stron: 592, Format: ebook
Data wydania: 2015-02-03
Księgarnia: Helion
Cena książki: 66,75 zł (poprzednio: 89,00 zł)
Oszczędzasz: 25% (-22,25 zł)
Dołącz do najlepszych, zacznij programować w C i C++!
- Poznaj środowisko Microsoft Visual Studio 2012!
- Odkryj uniwersalne narzędzia programistyczne!
- Naucz się programować w językach C i C++!
Informatyka w obecnym kształcie nie mogłaby istnieć bez języków C i C++. Oba miały ogromne znaczenie dla powstania współczesnych systemów operacyjnych i oprogramowania użytkowego. Od systemu UNIX, poprzez Linuksa, aż po różne wersje systemu Windows — wszystkie środowiska w mniejszym lub większym stopniu zostały zbudowane za pomocą C lub C++. Prosta składnia tych języków, ich wysoka wydajność i ogromne możliwości zapewniły im wierną rzeszę profesjonalnych użytkowników, wielką popularność w instytucjach naukowych oraz liczne „potomstwo” w postaci języków programowania wykorzystujących mechanizmy i konstrukcje wprowadzone po raz pierwszy właśnie w C i C++.
Jeśli chcesz poznać podstawy programowania przy użyciu najpopularniejszego narzędzia do tworzenia aplikacji dla Windows, nie mogłeś lepiej trafić! Książka Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C i C++ wprowadzi Cię w świat programowania proceduralnego w C i zorientowanego obiektowo w C++. Dowiesz się, jak zainstalować i wykorzystywać środowisko Visual Studio 2012, poznasz techniki stosowane przez programistów oraz nauczysz się samodzielnie budować programy. Uważna lektura pozwoli Ci opanować języki C i C++ w takim stopniu, aby dalsza nauka nie stanowiła najmniejszego problemu.
Przeczytaj i poznaj:
- metody instalacji i konfiguracji środowiska Visual Studio 2012
- sposoby kompilacji, budowania, poprawiania i uruchamiania programów
- strukturę kodu programów i konstrukcje programistyczne w językach C i C++
- instrukcje warunkowe, operatory i funkcje
- operacje wejścia-wyjścia, strumienie oraz działania na zbiorach danych
- podstawy programowania zorientowanego obiektowo
- dziedziczenie i polimorfizm, szablony i iteratory oraz obsługę sytuacji wyjątkowych
Programowanie to nic trudnego, przekonaj się o tym jeszcze dziś!
Osoby które kupowały "Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C i C++", wybierały także:
- Internet rzeczy. Podstawy programowania aplikacji i serwer 99,00 zł, (49,50 zł -50%)
- Język C. Kurs video. Praktyczne wprowadzenie do programowania 99,00 zł, (50,49 zł -49%)
- Język C. Solidna wiedza w praktyce. Wydanie VIII 199,00 zł, (109,45 zł -45%)
- Tablice informatyczne. C 17,00 zł, (9,35 zł -45%)
- Programowanie współbieżne. Systemy czasu rzeczywistego 49,00 zł, (26,95 zł -45%)
Spis treści
Microsoft Visual Studio 2012. Programowanie w C i C++ eBook -- spis treści
Wstęp (11)
- Język C (11)
- Język C++ (12)
- Zawartość książki (14)
- Trochę teorii (15) 	- Kod maszynowy (15)
- Asembler (16)
- Interpreter (16)
- Kompilator (17)
- Kompilator JIT (18)
- Problem jajka i kury (18)
 
CZĘŚĆ I. ŚRODOWISKO PRACY (19)
Rozdział 1. Środowisko programistyczne Microsoft Visual Studio Express 2012 (21)
- Pobranie programu instalacyjnego (21)
- Instalacja (24)
- Pierwsze uruchomienie (26)
- Instalacja pakietu polonizującego (28)
- Uruchamianie (30)
- Wybór języka interfejsu użytkownika (32)
- Rejestracja (33)
- Tworzenie nowego projektu (35)
- Tworzenie zbiorów tekstu źródłowego programu (38)
- Kompilacja rozwiązania (42)
- Wybór wariantu kompilacji (44)
- Usuwanie błędów kompilacji (45)
- Zapisywanie zmian w tekście źródłowym (48)
- Uruchamianie programu spoza środowiska (48)
- Kończenie pracy (49)
CZĘŚĆ II. JĘZYK C (51)
Rozdział 2. Wprowadzanie, wyprowadzanie i przechowywanie danych (53)
- Podprogram główny (53)
- Umieszczanie tekstu na ekranie (55)
- Komentarze (61)
- Przechowywanie danych w pamięci (63) 	- Literały (63)
- Deklaracja a definicja (63)
- Definiowanie zmiennej (65)
- Całkowite typy danych (65)
- Znakowe typy danych (68)
- Zmiennoprzecinkowe typy danych (69)
- Nazywanie zmiennych (70)
- Deklarowanie własnych typów danych (71)
 
- Obliczenia (71) 	- Operacje algebraiczne (71)
- Operacje bitowe (73)
- Skracanie wyrażeń algebraicznych (74)
 
- Wyprowadzanie danych (77)
- Rzutowanie typów danych (81)
- Zmienne tymczasowe (82)
- Pobieranie informacji o zmiennych (83)
- Pobieranie danych z klawiatury (86)
- Śledzenie realizacji programu (90) 	- Krokowa realizacja programu (91)
- Podgląd zawartości zmiennych (92)
- Pułapki (94)
 
- Podsumowanie (94)
Rozdział 3. Konstrukcje warunkowe i typy wyliczeniowe (97)
- Zmienne i wyrażenia logiczne (98) 	- Wartości logiczne (98)
- Zmienne logiczne (98)
- Wyrażenia logiczne (99)
 
- Instrukcja warunkowa (102)
- Operator warunkowy (106)
- Typy wyliczeniowe (109) 	- Definiowanie typu wyliczeniowego (109)
- Wartości liczbowe wyliczeń (110)
- Używanie zmiennych typów wyliczeniowych (111)
- Konwersja typów wyliczeniowych i liczbowych (112)
 
- Konstrukcja warunkowa (113)
- Podsumowanie (120)
Rozdział 4. Struktury i unie (123)
- Struktury (124) 	- Deklarowanie struktury (125)
- Definiowanie zmiennej strukturalnej (126)
- Korzystanie z pól struktury (127)
- Zagnieżdżanie struktur (129)
- Kopiowanie zmiennych strukturalnych (133)
 
- Unie (134) 	- Deklarowanie unii (135)
- Definiowanie unii (135)
- Korzystanie z pól unii (135)
- Unie anonimowe w strukturach (136)
 
- Podsumowanie (138)
Rozdział 5. Pętle, tablice i zmienne łańcuchowe (141)
- Pętle (142) 	- Pętla while (143)
- Pętla do...while (146)
- Pętla for (149)
- Przerywanie pętli (151)
 
- Tablice (154) 	- Definicja tablicy (154)
- Zajętość pamięci tablicy (156)
- Dostęp do elementów tablicy (157)
- Tablice wielowymiarowe (158)
- Zerowanie istniejącej tablicy (160)
 
- Zmienne łańcuchowe (161) 	- Definiowanie zmiennej łańcuchowej (163)
- Wypisywanie tekstu na ekranie (164)
- Generowanie tekstu (166)
- Przypisywanie i kopiowanie tekstu (167)
- Scalanie napisów (171)
- Wprowadzanie tekstu z klawiatury (172)
- Pomiar długości tekstu (175)
- Porównywanie napisów (177)
- Wyszukiwanie fragmentów tekstu (179)
- Podprogramy standardowe operujące na znakach (183)
 
- Podsumowanie (184)
Rozdział 6. Programowanie proceduralne (187)
- Techniki podziału na podprogramy (188)
- Podprogramy bezparametrowe (189)
- Zmienne globalne i lokalne (193) 	- Zmienne lokalne (194)
- Zmienne globalne (195)
- Statyczne zmienne lokalne (198)
 
- Parametry podprogramów (199) 	- Parametry typów prostych (200)
- Parametry tablicowe (201)
- Parametry typów złożonych (203)
- Parametry typu łańcuchowego (206)
 
- Zwracanie wyniku działania podprogramu (207) 	- Zwracanie wyniku przez return (208)
- Zwracanie wyników przez parametry (209)
 
- Deklaracje podprogramów (211)
- Podprogramy biblioteki standardowej (212) 	- stdlib.h (212)
- math.h (213)
- time.h (214)
- conio.h (215)
 
- Rekurencja (215) 	- Rekurencja jako odpowiednik pętli (216)
- Algorytmy rekurencyjne (217)
- Stos wywołań podprogramów (218)
 
- Program przykładowy (220)
- Podsumowanie (225)
Rozdział 7. Operacje wejścia-wyjścia (227)
- Terminologia (228) 	- Zbiory danych (228)
- Strumień danych (230)
- Strumienie standardowe (231)
 
- Wejście i wyjście standardowe (231) 	- Podprogramy wprowadzania i wyprowadzania danych (232)
- Uruchamianie programów wsadowych (233)
- Potoki (236)
- Filtry (239)
 
- Współpraca z systemem operacyjnym (241) 	- Wiersz polecenia (241)
- Ustalanie treści wiersza polecenia (242)
- Kod wyniku działania programu (243)
 
- Zbiory (245) 	- Zmienna plikowa (245)
- Otwieranie zbioru dyskowego (245)
- Zamykanie zbioru dyskowego (247)
- Zapisywanie danych tekstowych (248)
- Odczytywanie danych tekstowych (249)
- Stwierdzanie osiągnięcia końca zbioru (250)
- Powtórne odczytanie zbioru (251)
- Przykład odczytywania informacji ze zbioru tekstowego (252)
- Binarny zapis informacji (254)
- Zapisywanie danych binarnych (255)
- Odczytywanie danych binarnych (257)
- Zmienne łańcuchowe w zbiorach binarnych (258)
- Pozycja w zbiorze binarnym (261)
- Pobieranie rozmiaru zbioru (263)
- Przykład korzystania ze zbioru binarnego (264)
- Opróżnianie buforów zapisu (269)
 
- Podsumowanie (270)
Rozdział 8. Dynamiczne gospodarowanie pamięcią operacyjną (273)
- Informacje podstawowe (274) 	- Adresacja pamięci (274)
- Typy bloków pamięci (276)
- Terminologia (277)
 
- Zmienne wskaźnikowe (278) 	- Definicja (278)
- Pobranie adresu zmiennej (279)
- Amorficzna zmienna wskaźnikowa (280)
- Dereferencja (281)
- Zmiana przyporządkowania (282)
- Zmienne wskaźnikowe a tablice (283)
- Zmienne wskaźnikowe a struktury i unie (284)
- Zmienne wskaźnikowe a zmienne łańcuchowe (285)
- Rozmiar wskaźnika (286)
 
- Pamięć przydzielana dynamicznie (288) 	- Alokowanie bloku pamięci (289)
- Zmiana rozmiaru bloku pamięci (292)
- Zwalnianie bloku pamięci (295)
- Dynamiczna alokacja pamięci na stosie (298)
 
- Operacje na blokach pamięci (299) 	- Zapełnianie bloku pamięci (299)
- Kopiowanie zawartości bloku pamięci (302)
- Porównywanie zawartości bloków pamięci (307)
- Wyszukiwanie bajtu (310)
 
- Podsumowanie (311)
Rozdział 9. Programowanie wielomodułowe (313)
- Jednostki kompilacji (314) 	- Dodawanie nowej jednostki kompilacji (314)
- Zmiana nazwy zbioru (316)
- Usuwanie jednostki kompilacji (317)
 
- Podprogramy (317) 	- Deklaracje podprogramów (318)
- W różnych jednostkach kompilacji (320)
 
- Zmienne globalne (321)
- Zbiory nagłówkowe (322)
- Kompilacja warunkowa (323) 	- Warianty generowania kodu (323)
- Kompilacja warunkowa (324)
- Asercje (325)
 
- Podsumowanie (327)
CZĘŚĆ III. JĘZYK C++ (329)
Rozdział 10. Składnia języka C++ (331)
- Zbiory nagłówkowe (331)
- Zmienne (332) 	- Definiowanie zmiennych (332)
- Typy złożone (333)
- Atrybut const (333)
- Wartości stałe (334)
- Referencje (335)
 
- Podprogramy (338) 	- Parametry typu const (338)
- Parametry przekazywane przez referencję (339)
- Przeciążanie podprogramów (340)
- Argumenty domyślne (342)
 
- Rzutowanie typów danych (343)
- Podsumowanie (345)
Rozdział 11. Przestrzenie nazw (347)
- Tworzenie i rozszerzanie przestrzeni nazw (348)
- Używanie przestrzeni nazw (349)
- Wymuszanie użycia przestrzeni nazw (351) 	- Używanie wybranych symboli (351)
- Używanie przestrzeni nazw (352)
- Przemianowywanie przestrzeni nazw (352)
 
- Anonimowe przestrzenie nazw (353)
- Podsumowanie (354)
Rozdział 12. Programowanie obiektowe (355)
- Struktury danych (355) 	- Deklaracja struktury (355)
- Pola statyczne (356)
- Konstruktor (357)
- Destruktor (367)
- Atrybuty dostępności (371)
- Metody (373)
- Wskaźnik this (381)
 
- Hermetyzacja struktur danych (382)
- Struktury, klasy, obiekty (387)
- Podsumowanie (388)
Rozdział 13. Dziedziczenie i polimorfizm (391)
- Dziedziczenie (392) 	- Klasa bazowa (392)
- Klasa pochodna (393)
- Hierarchia klas (394)
- Dziedziczenie a zawieranie (394)
- Konstruktory klas pochodnych (396)
- Destruktory klas pochodnych (398)
- Przykrywanie metod (399)
- Dziedziczenie wielobazowe (401)
- Przykład (407)
 
- Polimorfizm w dziedziczeniu (411) 	- Kiedy dziedziczenie i przykrywanie metod nie wystarczają (411)
- Metody wirtualne (413)
- Konstruktory i destruktory (423)
 
- Dynamiczna identyfikacja typów (424) 	- Mechanizm RTTI (424)
- Rzutowanie dynamiczne (426)
- Uwagi (428)
 
- Podsumowanie (428)
Rozdział 14. Przeciążanie operatorów (431)
- Operatory (432)
- Przeciążanie operatorów symbolicznych (433) 	- Binarne operatory arytmetyczne (433)
- Unarne operatory arytmetyczne (434)
- Operatory porównania (436)
- Operatory logiczne (437)
- Operatory bitowe (438)
- Operator przypisania (438)
- Operatory zespolone (440)
- Operator indeksowy (440)
- Operatory adresowe (442)
- Pozostałe operatory (442)
 
- Operatory konwersji (443)
- Podsumowanie (444)
Rozdział 15. Programowanie uogólnione (445)
- Szablony podprogramów (446) 	- Zapisywanie szablonu (447)
- Wyszczególnienie szablonu (448)
- Specjalizowanie szablonu (450)
 
- Szablony klas (451) 	- Szablony metod (452)
- Zapisywanie szablonu (453)
- Wyszczególnienie szablonu (454)
- Szablony zależne od wartości liczbowych (455)
- Argumenty domyślne szablonu (456)
- Specjalizowanie szablonu (457)
 
- Zaawansowane szablony (460) 	- Szablony cechujące (460)
- Klasy określające reguły (461)
 
- Podsumowanie (465)
Rozdział 16. Zmienne łańcuchowe i strumienie (467)
- Zmienne łańcuchowe (468) 	- Obiektowe typy łańcuchowe (468)
- Tworzenie zmiennej łańcuchowej (470)
- Zmiana zawartości zmiennej łańcuchowej (470)
- Pobieranie długości tekstu (471)
- Pobieranie treści (471)
- Porównywanie tekstu (472)
- Dostęp do pojedynczych znaków (473)
- Wyszukiwanie fragmentów tekstu (474)
- Pobieranie wycinka tekstu (476)
 
- Strumienie standardowe (476) 	- Podstawowe klasy strumieni (476)
- Strumienie standardowe (477)
- Operatory strumieniowe (478)
- Wyprowadzanie informacji (478)
- Formatowanie wyprowadzanych danych (479)
- Wprowadzanie danych (480)
- Wykrywanie końca danych wejściowych (482)
 
- Strumienie zbiorów pamięci masowej (482) 	- Tryby otwarcia zbioru (483)
- Otwieranie zbioru (484)
- Zamykanie zbioru (485)
- Serializacja i deserializacja danych (485)
- Zbiory binarne (485)
 
- Strumienie wirtualne (490) 	- Wirtualny strumień wejściowy (490)
- Wirtualny strumień wyjściowy (491)
 
- Podsumowanie (492)
Rozdział 17. Obsługa sytuacji wyjątkowych (495)
- Sytuacje wyjątkowe (496) 	- Opis obiektowy (497)
- Terminologia (498)
- Wydajność (498)
- Standardowe klasy sytuacji wyjątkowych (499)
 
- Obsługa sytuacji wyjątkowych (501) 	- Blok chroniony (501)
- Zgłaszanie sytuacji wyjątkowej (502)
- Blok obsługi sytuacji wyjątkowych (504)
- Zmienne w bloku chronionym (509)
 
- Specyfikacje sytuacji wyjątkowych (509) 	- Specyfikacja sytuacji wyjątkowej (510)
- Specyfikacja pusta (511)
- Specyfikacja noexcept (512)
 
- Podsumowanie (513)
Rozdział 18. Iteratory (515)
- Teoria iteratorów (516) 	- Postać iteratora (516)
- Rodzaje iteratorów (516)
- Operacje wykonywane na iteratorze (518)
 
- Iteratory standardowe (519) 	- Szablon std::iterator (520)
- Zwyczajowe nazwy klas iteratorów (520)
- Pobieranie iteratorów (521)
- Przemieszczanie iteratora (522)
- Pomiar odległości iteratorów (523)
 
- Własne klasy iteratorów (524) 	- Przykładowa klasa kontenera (525)
- Klasa iteratora (526)
- Pola i ich inicjalizacja (526)
- Przeciążenie operatorów (527)
- Metody tworzące iteratory (530)
- Całość klasy kontenera i iteratora (530)
- Iterowanie kolekcji z wykorzystaniem iteratorów (531)
- Przemieszczenie i odległość (532)
- Program przykładowy (532)
 
- Podsumowanie (534)
Rozdział 19. Biblioteka standardowa STL (537)
- Pojęcia podstawowe (538) 	- Alokatory (538)
- Pary (539)
 
- Kontenery (540) 	- Podstawowe struktury przechowywania danych (540)
- Podstawowe operacje (541)
- Tablica dynamiczna (543)
- Tablica segmentowa (548)
- Lista (550)
 
- Adaptery (553) 	- Stos (553)
- Kolejka (555)
- Tablica asocjacyjna (558)
- Zbiory elementów (562)
 
- Algorytmy (564) 	- Zamiana wartości (565)
- Zliczanie elementów (565)
- Określanie wartości skrajnych (565)
- Porównywanie elementów (566)
- Kopiowanie elementów (567)
- Zapełnianie podzbioru elementów (568)
- Porządkowanie elementów (568)
 
- Podsumowanie (569)
Rozdział 20. Programowanie wielomodułowe (571)
- Przestrzenie nazw (571)
- Klasy (572)
- Szablony (572)
- Podsumowanie (573)
Dodatek. Tabela kodów znaków ASCII (575)
Skorowidz (581)






